Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkuraskauden seerumiseula + np

17.01.2006 |

Hei te joille on tehty alkuraskauden seerumiseula yhdistettynä niskaturvotusultraan. Millä viikoilla teille on em. seulat tehty? Pitäisikö ultra tehdä ensin ja heti perään (samana päivänä) verikoe? Vai voiko verikokeen ottaa viikkoa ennen np-ultraa, jotta seulan tulokset ovat käytettävissä ultrattaessa? Sain paikallisesta lääkärikeskuksesta tietoa, että np pitäisi ottaa vasta 12+ -viikolla - onko tämä sitten verikokeelle liian myöhäistä jos aikoo ottaa ne samana päivänä?Pikkuisen menee sekaisin näiden käytäntöjen kanssa:(...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minulla molemmat tehtiin samana päivänä rv 11.

Tuntuu olevan kovasti eripuolilla eroa siitä esim.millä viikolla tuo np ultra tehdään.

Tuah rv17+0

Vierailija
2/4 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeet otettiin minulla eka neuvolakäynnillä, rv 11. Täällä ei np-ultraa tehdä ellei noissa verikokeissa ole jotain hälyyttävää. Eli ultra olisi tarvittaessa ollut heti rv 12.

Lisäksi täällä ei ole pakko ottaa tuota veri näytettäkään jos ei halua, me kuitenkin päätimme sen ottaa.

Red_Cat & Möykky 21+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tehtiin molemmat, samana päivänä, rv 12+. Ei kai sillä verikokeella niin tarkkaa ole, kunhan pitoisuudet täsmää raskauden kestoon. Eikä niitä myöskään mikään pakko ole samana päivänä ottaa.

Vierailija
4/4 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Varmaan päädyn ottamaan seulan ja ultran samana päivänä. Meidän nlassa on mahis ottaa seerumiseula muttei np-ultraa. Sen käyn yksityisellä kuten aiemmissakin raskauksissa.