Minkä kokoiset kengät ensitalveksi 4-vuotta täyttävälle?
Tänään törmäsin niin hyvään kenkä aleen, että aloin tosissani harkitsemaan lasten talvikenkien ostoa ensi talveksi. 3-vuotiaalla tytölläni on nyt talvikengät kokoa 26-27, 26 on ihan riittävä, 27 on reilu, pysyy kuitenkin jalassa villasukkien kanssa. Mitähän kokoa uskaltaisin ajatella seuraavaksi talveksi? Edellisenä talvena jalka oli kokoa 23. Eikös lapsilla jossain vaiheessa vähän hidastu tuo jalkojen kasvu?
Kommentit (5)
Jalka on kasvanut 1 v 4 kk -> 3 v 4 kk koko 24 -> 32-33.
Vai olisiko jollain se kuuluisa kristallipallo, jota mulla ei ole???
ja voi tulla montakin numeroa pienessä ajassa.
Itse en enää uskalla alesta ostaa, kun olen kerran ostanut liian pienet. Toisaaltaan menee ne aina jollekin muulle lapselle, ellei omille, niin sitten tuttujen.
Tässä meidän lasten jalan kasvut viime talvesta:
tyttö 5v 31 --> 33
poika 4v 29 --> 32
tyttö 3v 28 ---> 30
Eli noin yhden numeron yli on kesässä hypätty.
tasan 1v=21
tasan 2v=24
tasan 3v=26
tasan 4v=29 (28-numeroisetkin olisivat ehkä menneet)
Lapsi on syntynyt tammikuussa. Ensi talveksi en ole osannut etukäteen ostaa. Olisiko 31?
Kengän pitää olla just eikä melkein oikean kokoinen. Mielummin säästän jostain muusta.
Ja ihan juuri täytti 4v. Viimetalvena oli 22 ja toissatalvena 20, eli 2 numeroa on jalka kasvanut vuodessa. Esikoisella on kasvanut suunnilleen kolme numeroa vuodessa ja nyt 5½ vuotiaana käyttää 28 numeron kenkiä. Samaten kuopuksella on kasvanut kolme numeroa vuodessa jalka.