Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka olette saaneet miehenne suostumaan lapsen hankintaan?

Vierailija
14.09.2011 |

Minä olen nyt 2,5 vuotta puhunut ja yrittänyt taivutella. Välillä olen ollut kuukausia mainitsematta koko asiaa ja välillä (kuten nyt, kun ympärille on syntynyt vauvoja) puhun vauvasta monta kertaa päivässä.

Mikä on teidän miehenne pään kääntänyt vauva-asiassa?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista ei saa painostaa yhtään lapseen,molempien täytyy olla valmiita vanhemmuuteen.

Vierailija
42/52 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nyt 2,5 vuotta puhunut ja yrittänyt taivutella. Välillä olen ollut kuukausia mainitsematta koko asiaa ja välillä (kuten nyt, kun ympärille on syntynyt vauvoja) puhun vauvasta monta kertaa päivässä.

Mikä on teidän miehenne pään kääntänyt vauva-asiassa?

Ei kannata edes ryhtyä yrittämään lasta kun kommunikaatio miehen kanssa ei toimi tuon vertaa. Jos saat miehen ryhtymään vastoin tahtoaan ero on edessä hyvin pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen jättää ehkäisyn pois ja huijaamaan hänet isäksi. Strategisointi tässähän on parasta ja ihanaa. Itsellä kolme lasta kaikki eri isien kanssa ja saan niin pirun isoa elätyskorvausta että jäin eläkkeelle jo. Kunhan tuo viimenenkin täyttää 18 niin aion vaan makoilla ja hylätä lapseni

Vierailija
44/52 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän kuuluu ap:lle, tämän keskustelun aloitus vuodelta 2011. Itse olin kommentoinut näköjää tähän vuonna 2011 ".. meidän takaraja on 25 v..."

Olen nyt 28 v. edelleen saman miehen kanssa. 25-v. synttärit juhlittiin aikanaan, siitä noin 6 kk niin olin raskaana.

Kierukan poistatin, kerroin miehelle. Ostin kaapin täyteen kondomeja. Käytettiin niitä pari kertaa, en puhunut ollenkaan lapsista, päätin alkaa elää vähän rennommin. Keskeytetty yhdyntä oli "ehkäisynsä". Sitten kerran mies seksin aikana päättikin ottaa riskin, otti seuraavanakin päivänä. Kahden viikon päästä testissä oli kaksi viivaa.

Nyt meillä on 2-vuotias tyttö ja ilmassa on pientä vauvakuumetta miehen puolesta.

Vierailija
45/52 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ehdotti itse lapsen hankintaa. Nyt meillä on 2 -vuotias.

Vierailija
46/52 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta aina joku syy (koulu, ei vakipaikkaa, ei omaa asuntoa tms) estää sen vauvan hankinnan niin alkaa tuntua, ettei toinen haluakaan antaa sitä mitä on luvannut.

Opiskelujen aikana mies sanoi haluavansa lapsia sitten kun opinnot on suoritettu. No ne on. Sitten esteeksi muodostui se, ettei hänellä ole vakituista työpaikkaa. Sen jälkeen pitikin hankkia oma asunto ennen lasta. Nyt nämä kaikki siis on meillä ja nyt hän ei enää yhtäkkiä halua. Tuntuu, että minut on petetty.

-ap-

Tämä on kuin ote mun elämästä.

Ainoa ero vaan on se että mielummin olen ilman vauvaa kun tarkoituksella hankkiudun yh:ksi jättämällä salaa ehkäisyn pois mieheltäni.

Vierailija
47/52 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistin seurustelun alkuvaiheessa että myös mies haluaa perheen. Kysyin myös avoimesti johdattelematta millä aikajänteellä voisi kuvitella sitä perheenlisäystä, ja paljonko, johon sain mieleiseni vastauksen (onneksi). En olisi jatkanut suhdetta jos mies olisi selkeästi halunnut vielä "juosta". 

Tuon aikataulun lähestyessä otin puheeksi - ajatellen että jos "tuolloin haluaisi lapsen syntyvän", milloin pitäisi teoriassa alkaa yrittää. Monilla menee 6-12kk yrittäessä ja jos tulee keskenmenoja niin voi mennä vielä pidempäänkin, vaikka kaikki on ok. Joskus hormonaalisen ehkäisyn lopettaminen sekoittaa hetkeksi hormonitoiminnan (3-6kk). Eli jos haluaa esim. 2-3 lasta ennen tiettyä ikää mielellään, voi olla syytä aloittaa jo paljon aiemmin kuin äkkiseltään miettisi. tuo 3kk + mahd 3-9kk yritysaikaa päälle, siihen 9kk lapsen syntymään -> puolitoista vuotta ennen kuin lapsen toivoisi saavan pitäisi siis aloittaa. Vaikka miten laskisi niin lapsia saadaan - joten vaikka laskisi niin mistäs sitä lopulta tietää onnistuuko kuitenkaan pitkänkään ajan jälkeen.

Tehtiin suunnitelma juttelemisen jälkeen että milloin voisi olla hyvä aika jättää ehkäisy pois. Mietittiin tulevia reissuja tmv mitä halutaan vielä ennen yrittämistäkin tehdä ja huolehdittiin että kummallakaan ei ole mitään must-juttuja joista joutuu luopumaan. 

Lopulta aikaistettiin ehkäisyn jättöä vielä suunnitelmastakin muutama kuukausi (kun epäiltiin että kierron tasoittumisessa voi mennä aikaa), mistä olin jälkikäteen tyytyväinen, kun eihän sitä plussaa ekoista kierroista vielä sitten kuulunut, kuten arveltiinkin :)

Keskustelua, keskustelua, keskustelua. Aiemmasta kokemuksesta, kyllä sen miehestä kuulee ja aistii jos ei tosissaan halua tai voisi kuvitellakaan lapsia... 

Vierailija
48/52 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisinsiitä että valitseeiehen, joka todella itse niitä lapsia haluaa. Seurusteluaikana jo kävi selväksi, että mies niitä lapsia haluaa ja hän oli se, jonka käytännössä ehdotti, että nyt olisi hyvä aika ryhtyä yrittämään. Itse olisin ehkä vetkutellut asiaa liian pitkään. Meillä on kolme lasta nyt.

Vierailija
49/52 |
06.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena päätettiin että palataan asiaan sitten kun ollaan yli kolmekymppisiä, kumpikaan ei vielä silloin halunnut lapsia. Asetettiin ikäraja johon mennessä päätös pitää tehdä.

Keskusteltiin silloin tällöin ohimennen asiasta, ja jossain vaiheessa sitten otettiin ”vakava keskustelu” ohjelmaan. Sanoin että olen itse tullut siihen tulokseen että lapsi tai pari olisi kiva, ja miehelle se sopi hyvin.

Ilmeisesti aika oli kypsä molempien osalta, eikä olla kaduttu sitä päätöstä.

Kaikenlainen kiristäminen, uhkailu ja salaa ehkäisyn poisjättö on alhaisia keinoja, ketään ei saa pakottaa vastoin tahtoaan vanhemmaksi.

Vierailija
50/52 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää se sika

Vierailija
51/52 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sokeroimassa kaikki karvat pois ja vilautin miehelleni posliinipillua niin johan mies innostui ja pani mua paljaalla kaksi kertaa perätysten ja raskaaksihan siitä tulin.

N34

Vierailija
52/52 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äijää pitää suostutella niin parempi jättää lapset hankkimatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän