Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka olette saaneet miehenne suostumaan lapsen hankintaan?

Vierailija
14.09.2011 |

Minä olen nyt 2,5 vuotta puhunut ja yrittänyt taivutella. Välillä olen ollut kuukausia mainitsematta koko asiaa ja välillä (kuten nyt, kun ympärille on syntynyt vauvoja) puhun vauvasta monta kertaa päivässä.

Mikä on teidän miehenne pään kääntänyt vauva-asiassa?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluttiin molemmat monta lasta. No nyt on kolme ja mies haluais neljännen. Joutuu kyllä vähän mua suostuttelemaan sillä tuntuu että kolmenkin kanssa on kädet täys töitä. Ehkä sitten kun nämä kolme ensimmäistä ovat isompia.

Vierailija
22/52 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan alle 30v. Ja tuon 2,5 vuotta mitä olen taivutellut niin meillä on ollut jo kummallakin oman alan vakipaikat, yhteinen asunto ja opinnot siis takana.

Mies ei ole enää varma haluamisestaan. Yhdessä ollaan oltu jo pian 10 vuotta. Tuolloin alta 20-kymppisenä mies oli varma, että haluaa ainakin 3 lasta.

Minä en rupea salaa jättämään pillereitä pois enkä halua tehdä lasta yksin. Rakastan tätä miestä, mutta jotenkin on petetty olo tosiaan kun nyt ei tiedäkään haluaako lapsia vai ei.

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoin, etten halua pillereitä enää syödä. Mies jaksoi muutaman kerran kondomin kanssa taistella ja sitten luovutti.

Vierailija
24/52 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan alle 30v. Ja tuon 2,5 vuotta mitä olen taivutellut niin meillä on ollut jo kummallakin oman alan vakipaikat, yhteinen asunto ja opinnot siis takana.

Mies ei ole enää varma haluamisestaan. Yhdessä ollaan oltu jo pian 10 vuotta. Tuolloin alta 20-kymppisenä mies oli varma, että haluaa ainakin 3 lasta.

Minä en rupea salaa jättämään pillereitä pois enkä halua tehdä lasta yksin. Rakastan tätä miestä, mutta jotenkin on petetty olo tosiaan kun nyt ei tiedäkään haluaako lapsia vai ei.

-ap-

10 vuotta yhdessä ja mies miettii haluaako lapsia. Tulee mieleen että on alkanut pohtimaan haluaako lapsia sinun kanssasi.

Vierailija
25/52 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen sanoin, että haluan sitten lapsen ja mies suostui heti :). Nyt meillä on jo kolme ja ehkä neljäs mahassa.

Vierailija
26/52 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro rehellisesti omista haluistasi ja siltä miltä sinusta tuntuu. Älä syyllistä. Anna miehelle aikaa sulatella asiaa ja pyydä mieheltä vastausta asiaan.

Kun mies on kertonut vastauksensa, niin voit tehdä päätöksesi. Jos mies on edelleen halukas vauvaan, mutta ei nyt, niin pyydä aikaraja mihin mennessä on valmis. Jos ei ole valmis antamaan aikarajaa tai ei ole valmis vauvaan, niin harkitse kuinka tärkeä se lapsi sinulle on. Mieti oletko oikeasti valmis jatkamaan miehen kanssa vaikka ei ikinä tulisi aikaa lapsen yrittämiselle.

Eli minä neuvoisin nostamaan rehellisesti kissan pöydälle ja harkitsemaan elämän suuntaa sen läpikäynnin perusteella.

Vierailija
27/52 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin että kypsyy haluamaan, jos ei niin sanoisin, että hoitaa ehkäisyn itse, koska hän se ei halua (miksi minun pitäisi se hoitaa silloin?) jos ei auta, vaihtaisin miestä. Olen aina halunnut lapsia ja niin hyvää miestä ei olekaan, että lapsista hänen vuokseen luopuisin. Vaikka kuinka rakastan toista, ei hän ole minulle jumala ja kaikki kaikessa vaan monien asioiden ja halujen täytyy kohdata. Olen itse asiassa ollut intohimoisen palavasti rakastunut mieheen, joka ei halunnut lapsia ja kyllä, jätin hänet ennen pitkää, koska meillä oli erilaiset halut elämältä. Nyt onnellisesti yhdessä rakastamani miehen kanssa, joka toistuvasti muistuttaa haluavansa lapsia kanssani vaikka heti. Odota kulta nyt vähän, mä olen vasta 23 ;) En ole vielä henkisesti valmis äidiksi, koska näin nuorena elämä pyörii vielä oman itsen ympärillä. Opiskelut, sosiaalinen elämä, ynnä muu vie aikaa. Haluan olla kotona lapsen kolme ensimmäistä elinvuotta ja seurata hänen kehitystään (kuten äitini oli), ja vielä siihen ei ole mahdollisuutta. Suunnittelen kuitenkin panevani lapsen alulle ennen kokopäiväiseen työhön hakemista (ja niin että en ole vielä kuin osa-aikatyössä ennen kuin lapsi on kolme). En halua joutua syrjityksi työhaastattelussa, koska maha vähän pullottaa. Laitontahan se tietenkin on, mutta sitä tapahtuu. Minulle olisi henkilökohtainen katastrofi jos mies ei haluaisi lasta, koska olen perinyt äidiltäni käsittämättömän vahvan hoivavietin ja tarpeen olla äiti. Äitini oli niin hyvä äiti, että itsekin tekee mieli yrittää (toki hän teki virheitäkin, mutta ne korvautuivat aidolla rakkaudella).

Vierailija
28/52 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tullut hyvin toimeen lasten kanssa. Muistan jo alussa ihastelleeni, että siinäpä on mies, joka jaksaa lasten kanssa leikkiä.

Miehellä meni kuitenkin jahkaamiseksi, kaksi vuotta piti puhua kumpaankin lapseen. Onnekseni tulin hyvin pian raskaaksi molemmilla kerroilla.

Tosi inhottavaa tuollainen lupausten pettäminen. Ap, entä jos annat miehellesi muutaman kuukauden päättää haluaako kanssasi lapsia vai ei, sitten vastauksen saatuasi teet omat päätöksesi suhteen jatkosta.

Itse en olisi jatkanut yhteiseloa miehen kanssa, jos hän olisi ollut ehdottomasti lasten hankintaa vastaan. Lapsia haluaville lapset ovat kuitenkin niin iso juttu ettei siitä halua luopua. Mies voi vielä kuusikymppisenä muuttaa mieltään, mutta nainen ei.

Vierailija
29/52 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tosin sen ratkaisevan kysymyksen tein, kun puuhastelimme ja oli ehkäisyn aika, niin ehdotin, että tarttetaanko me sitä;) Siitä sitten noin kuukausi, niin plussasin.

Nyt toka haaveissa ja kerroin vain miehelle elokuun lopulla nyt ajankohdan olevan ok omaa työtäni ajatellen, niin saas nyt nähdä, suodaanko meille toinen lapsi. Toivottavasti kuukautiset eivät ala ensi viikolla vaan saan iloksemme taas plussaavan testin:)

Meillä siis molemmat tahtoneet sen kaksi lasta (ja minä ehkä haaveilen salaa kolmannesta), joten ollut helppoa. Jos oiekasti sen kolmannen haluaisin sitten joskus (olen alle 30v ja kolmatta en halua tähän "putkeen"), niin nähtäväksi jää miehen reaktio;) Tosin luultavimmin voin tyytyä kahteenkin, jos mies ei halua kolmatta (ja jos edes itsekään sitten haluan).

Vierailija
30/52 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on maksettu omakotitalo, vakituiset työopaikat, mies tienaa erinomaisesti (itse keskiverrosti). olemme matkustelleet paljon ym kokeneet elämää.

mies on 34v ja minä 31v.

miehen mielestä ei ole sopiva hetki. mietin vaan että onkohan sellaista koskaan?

Vierailija
31/52 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kärttänyt minua vähän väliä. En suostunut ennen kuin sain kuumeen itse, ihan toiselta taholta.

Vierailija
32/52 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap-

Tuollainen juttu on niin sanottu "deal breaker". Omat hynttyyt kasaan, yhteiset jakoon ja muutto toiseen kotiin. Uutta miestä etsimään pikaisesti ennen kuin sun ns. "aika" menee ohi.

Serkkuni (mies) sai esikoisensa todella nuoren naisensa kanssa vasta reilusti yli 50-vuotiaana. Nyt sitten henkuttaa, miten mahtavaa onkaan olla isä. Tarinan opetus: mies voi pohtia lisääntymisasiaa pidempäänkin, mutta naisen aika on rajallisempi.

Vierailija
33/52 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on maksettu omakotitalo, vakituiset työopaikat, mies tienaa erinomaisesti (itse keskiverrosti). olemme matkustelleet paljon ym kokeneet elämää. mies on 34v ja minä 31v. miehen mielestä ei ole sopiva hetki. mietin vaan että onkohan sellaista koskaan?

Ehkä olen pessimisti, mutta taitaa olla kyseessä mies, joka huomaa sitten 45-vuotiaana haluavansakin isäksi ja vaihtaa nuorempaan, koska sinä et välttämättä enää saa lapsia. Ikävän negatiivinen näkemys minulla, mutta näitäkin tapauksia tiedän. Miehesi on nyt liian tottunut nauttimaan helposta elämstä ettei halua lasta sitä sotkemaan eikä sitomaan itseään.

Vierailija
34/52 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolloin alta 20-kymppisenä mies oli varma, että haluaa ainakin 3 lasta.

-ap-

...ja sitten aikuistuttuaan tajusi ettei se olekaan se mitä hän haluaa. Täällä aina toitotetaan että kyllä "mies haluaa lapsia kunhan aikuistuu". Saattaapi olla päinvastoinkin? Kun aikuistuu ja huomaa että elämää voi elää toisellakin tavalla kuin perinteisessä normissa.

Vierailija
35/52 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluamme molemmat lapsia.

Vierailija
36/52 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on maksettu omakotitalo, vakituiset työopaikat, mies tienaa erinomaisesti (itse keskiverrosti). olemme matkustelleet paljon ym kokeneet elämää. mies on 34v ja minä 31v. miehen mielestä ei ole sopiva hetki. mietin vaan että onkohan sellaista koskaan?

Ehkä olen pessimisti, mutta taitaa olla kyseessä mies, joka huomaa sitten 45-vuotiaana haluavansakin isäksi ja vaihtaa nuorempaan, koska sinä et välttämättä enää saa lapsia. Ikävän negatiivinen näkemys minulla, mutta näitäkin tapauksia tiedän. Miehesi on nyt liian tottunut nauttimaan helposta elämstä ettei halua lasta sitä sotkemaan eikä sitomaan itseään.

mies on todella stressaantunut urallaan, luulen sen vaikuttavan. en voisi koskaan kuvitella mieheni olevan noin "laskelmoiva" ja ottavan nuoremman. jos aika menee ohi, se menee sitten molemmilta.

terv.

se 31v

Vierailija
37/52 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on todella stressaantunut urallaan, luulen sen vaikuttavan. en voisi koskaan kuvitella mieheni olevan noin "laskelmoiva" ja ottavan nuoremman. jos aika menee ohi, se menee sitten molemmilta.

terv.

se 31v

se tarkoita että mies olisi laskelmoiva vaan että hän yksinkertaisesti voi muuttaa mieltään lasten suhteen, jolloin sinä olet jo liian vanha saamaan lapsia ja hänen on pakko vaihtaa nuorempaan. Joten sinun pitää miettiä että mitä jos et saa lapsia ja mies jättää, kestäisitkö sen vai onko lastenteko tärkeämpää kuin tuo mies.

Vierailija
38/52 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette koskaan tajua että miehen loputon viivyttely on vain taktiikka saada nainen ilman lapsia.Luuletteko että mies löytää helposti naisen joka ei halua lapsia? Ei todellakaan löydä joten iso osa miehistä valehtelee niin pitkään kuin pystyy.

Vierailija
39/52 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä naiset, jotka jättävät ehkäisyn pois miehen tietämättä se on halpamaista, sikamaista ja helvetin suuri petos. Järkyttää se miten moni on valmis näin toimimaan.

Minullekin tuli mieleen se, että mies ehkä empii haluaako lapsia sinun kanssa. Teillähän on pitkä suhde takana. Keskustelkaa, sano, että sinä haluat lapsen ja miehen pitää päättää haluaako. Jos ei niin eroatte ja jos haluaa niin sehän olisi hyvä sinun kannalta. Ei enää vitkuttelua vaan faktat tiskiin.

Vierailija
40/52 |
08.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sitten hormonihuuruissanne yllättykö, jos käy niin, että salaa ehkäisy jättämällä saadun vauvan jälkeen miestä ei kiinnostakaan perhe-elämä, joten ei osallistu tai lähtee. Harvaa kiinnostaa pakkovalinta. Ei on ei myös lapsiasioissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme