Vasta-alkajat viikkoon 3
Ajattelin nyt aloittaa uuden viikon, vaikka en edelleenkään osaa liittää sitä meidän esittelylistaa siihen alkuun. Onko se Varjokas kovinkin monimutkaista vai voiko sen tehdä ihan vain leikkaa-liimaa-menetelmällä? Eräs Tuittu ei ole kovin fiksu tietokoneiden kanssa.. *virnistää*
Mutta ihan aluksi todella suuret pahoittelut Milikolle ja ViiviWagnerille. On kyllä niin epäreilua, että ensin saa iloita positiivisista uutisista ja ehkä tottuakin asiaan ja sitten se pieni vain lakkaa olemasta. Voimia ja jaksamista teille molemmille ja etenkin Milikolle kuluvan viikon tapahtumiin!
Miten Viivin koira jakselee? Onko tullut mitään tuloksia mistään tai muuten selvyyttä asioihin? Ja teillä onkin jo alle kk ekaan käytiin Väestöliitossa, meillä vielä vähän yli. Itse ainakin jo kovasti tähyilen sinne suuntaan. Ei jaksa enää kovin paljoa uskoa tähän kiertoon.
Leimun kanssa ollaankin sitten kollegoja.. Kyllä kannattaakin pitää kynsin hampain kiinni mahdollisesta tulevasta vakituisesta työpaikasta. Tuntuu, että meidän alalla on ainoastaan täällä pk-seudulla kunnolla töitä. Itse sain vakipaikan vuosi sitten ja hyvältä kyllä tuntuu.
Mukava, että Tokkopalla oli onnistunut ensikäynti! Toivottavasti tämä kierto menee nopeasti ohi ja pääsette hoitojen alkuun!
Ja Burde.. Koska testaat? Jännittää kovasti sinun puolestasi!!
Joalin: Sainkin Väestöliitolta ohjeet ottaa kaikki paperit aiemmista tutkimuksista mukaan ensikäynnille, joten tilasin sairaskertomukseni gyneltä, jossa olen käynyt. On kyllä tosi kiva sitten vaihtaa kokemuksia kun päästään molemmat hoitojen alkuun. Meillä omien laskujeni mukaan hoidot alkavat aikaisintaan maalis-huhtikuussa. Ja kyllä ne vaikeudet lapsen alulle saamisessa varmasti unohtuu mieheltäkin kun esikoinen joskus putkahtaa tänne maailmaan! :)
Älä Q vielä huolestu kun ei ole kerran vielä aihetta siihen. Kyllä mä haluan uskoa, että kaikki menee hyvin! Koska sulla on eka ultra? Oletko menossa alkuraskauden ultraan?
Tuupalaiselle paljon peukkuja, että toinen inssi tuottaisi tulosta!! Ilmoitathan sitten testien tulokset viipymättä..:) Pakko tässä on jännätä toisten puolesta kun ei paljon itsellä ole jännättävää!
Miten Lupuksen kierto etenee? Vieläkö odottelet vai alkoiko jo ensimmäinen clomi-kierto?
VM1974: Meillä ei ole vielä tullut pahemmin ristiriitoja lapsettomuudesta, koska itse olen niin tunteikas että miehen on pakko hillitä itseään. Mieheni on muutenkin niin jalat maan päällä ¿tyyppiä, että ei ikinä odota mitään ettei sitten pettyisi. Välillä olen pohtinut, että onkohan se oikeasti niin urhea vai onko sen pakko olla, kun itse olen niin ¿heikko¿. Mutta varmasti ristiriitoja tulee vielä, jos hoidotkaan eivät tuota tulosta. Luulisin, että se on väistämätöntä. Mutta täytyy ajatella positiivisesti, että on hyvä kun uskaltaa antaa kaikkien tunteiden tulla ulos eikä haudo niitä sisällään.
Varjokkaalle tsemppiä tulevaan kiertoon ja kerro sitten miten piikkien kanssa meni! Ihailen piikki-asennettasi ja sitä, että pystyt noin hienosti kääntämään pelkosi vahvuudeksi!
Alkoiko teillä Leia nyt clomi-kuuri tässä kierrossa vai muistanko ihan päin honkia? Tauko palstailusta tekee aina välillä kyllä hyvää, mutta ethän kokonaan katoa!! Hengessä ollaan mukana!
Omasta navasta sen verran, että nyt on menossa kp12 ja tasaisen vahvoja viivoja putkahtaa ovistesteihin. Ei ole vielä ollut yhtään kontrolliviivan tummuista joten kai sitten ovista vielä odotellaan. Olen myös juonut litrakaupalla greippimehua, joten tämän kierron jälkeen ei ole kyllä mitään jossiteltavaa. Viikonloppuna oltiin Tallinnassa ja saatiin sopiva irtiotto arkeen. Syötiin hyvin ja kuherreltiin yhdessä. Teki hyvää keskittyä vain meihin kahteen eikä mahdolliseen raskautumiseen!
Mutta nyt mieskin tuli kotiin, joten menen hänen kanssaan iltapalalle! Hyvää viikonalkua kaikille!
-Tuittu-
Kommentit (57)
Istuskelen täällä töissä... tietäisin kyllä parempiakin tapoja viettää perjantai-iltaa :)
Tituliinille ja Nonnalle tervetulotoivotukset!!
Tuupalainen: En nyt tähän hätään muista tarkkoja kokonaismääriä, mutta diagnoosissa luki kuitenkin että siittiöiden määrä on normaali. Tosiaan, se yksi prosentti on vaan niitä normaaleja, kai sieltä sitten saadaan ongittua ne toimivat yksilöt talteen...
LeiMu: Joo, tässä ollaan jo paremmalla mielellä... kai sitä on nyt vihdoin ymmärtänyt että eihän tämä mikään lopullinen tuomio vielä ollut. Kun nyt osaisi vaan pysyä edes vähän positiivisella mielellä. Onneksi ei tarvitse odotella tosiaan enää kun pari viikkoa että pääsee puhumaan lääkärin kanssa.
LeiaK: Tuo itseensä panostaminen on hyvä idea! Onhan se hyvää terapiaa kun saa hieman hemmottelua ja ajatuksia muualle. Itsekin olen viime aikoina laittanut rahaa menemään aika reippaasti, shoppailu on niin hyvä keino unohtaa murheet :) mutta nyt onkin sitten pakko alkaa miettimään tuota rahankäyttöä tarkemmin kun noita hoitoja aletaan suunnittelemaan.
Mikäs Burden tilanne on, oletko malttanut olla tekemättä testiä?
Möröm: Meillä tosiaan tuo sama homma edessä ilmeisesti. Päätinkin jo, että en aio odottaa mitään ihmettä tapahtuvaksi, että en sitten pety niin paljon kun noihin toimenpiteisiin asti päästään. Mulla on mottona, että pessimisti ei pety :)
Miliko: Meillä on vielä edessä tuo sperman pesutesti ennenkun varsinaisista hoidoista päätetään. Jospa siellä pesussa löytyisi sitten hieman enemmän niitä toimivia... mutta meillä noita suoraan liikkuvia oli tosiaan huimat 0%. Ehkäpä ne kaartelevatkin pääsevät perille (jos siis inseminaatio tehtäisiin, mihin en kyllä usko) :)
Putkula76:lle suurensuuret onnittelut!! Plussauutiset ovat kyllä aina tervetulleita! :)
VM1974: voi itku... nyt ei sitten auta muuta kun odotella. Tiedän tuon tunteen kun aika tuntuu kuluvan niin hitaasti... mutta kyllä se kuluu kuitenkin!
Oho, kello onkin jo aika paljon, pitäisi kai töitäkin tehdä tänä yönä :) joten toivotan ihan kaikille hyvää ja rentouttavaa viikonloppua!!!
-Lupus
Olen aktiivisesti seurannut teidän kuulumisia - tunteiden heitellessä laidasta laitaan. Aallonpohjalta aallonharjalle. Ihailtavan urheasti te kaikki jaksatte kerätä palaset aina yhteen ja jatkaa taistoa kovalla tiellä. Hyvä typsyt!!
Aika kuluu huimaa vauhtia, meillä elellään jo rv 10+2. Viikon päästä on ensimmäinen lääkärineuvola ja silloin toivottavasti kuuluvat jo sydänäänet. Eilen tuli postissa kutsu ekaan ultraan, se on helmikuun puolessa välissä. Sitä odotellaan kovin malttamattomana!
Raskaus on sujunut niin oireettomana, että vasta pari viikkoa sitten tein viimeksi 3. raskaustestin... Tuli siihen edelleenkin 2 viivaa! Tää oireettomuus tekee hieman epäileväiseksi. Pitäisi vaan osata nauttia siitä, ettei tarvitse oleilla pää vessanpytyssä.... Väsymys vaivaa hieman ja pissalla pitää öisin käydä pariin otteeseen. Töissä olen huomannut löysänneeni tahtia ehkä hieman tietoisestikin ja välipaloja yritän syödä säännöllisesti - onneksi appelsiinit ovat nyt parhaimmillaan! Nam! Ruokailu aiheuttaa nopeasti ähkyn ja annoskokoja on täytynyt pinentää ja ruokailutahtia hidastaa. Muuten tulee älytön ähky koko loppupäiväksi. Maha ei ole vielä mitenkään pullahtanut ja entiset vaatteet mahtuu vielä päälle. Iltasella mahaa kyllä turvottaa aina ja kotana kuljenkin epäesteettisissä lökäpöksyissä.
No, löytythän noita joitakin oireita, kun oikein kaivamalla kaivoi! Sitten kun kuullaan sydänäänet ja nähdään kirppu ultrassa, tämä raskaus vasta kunnolla konkretisoituu. Nyt vielä välillä mielen valtaa epäusko.
Teille keikille vasta-alkajille toivotan aivan älyttömästi onnea matkaan ja pitkää pinnaa vaikealla tiellä. Monilla on hoidot lähteneet jo hienosti alkuun ja ne hienot termit, joita yhdessä ihmeteltiin taipaleemme alussa, vilahtelevat teksteissänne jo useasti. =) Muutamille hoidot ovat tuottaneet jo tulosta ja toivomme saavamme lisää tuttuja tuonne odottajiin. Itse en ole oikein sille puolelle kotiutunut - teidän kuulumisia on paljon mukavampi lukea!
Hyvää vikonloppua ja kuulumisiin!
Klovi ja kirppu
Onnea Putkula!!! Haleja. Tarrasukkia masuasukille!
VM1974: Meille lääkäri sano, että jos mulla olis sillon viime kierrossa jatkanu kasvua ne kaikki munasolut niin olis ollu mahkuna 2 vaihtoehtoo..
1) imetty ylimääräset pois ja jätetty 1-2 yrittämään hedelmöittymistä
2) otettu kaikki pois ja vaihdettu koeputkijuttuun...
Tosi harmi, että teillä kävi noin. Meille annettiin kans sillon seksikielto, mutta ei ne kasvanukaan kaikki, vaan 1 lopulta oli tarpeeksi iso. Mut ei sekään sit irronnu ollenkaan... =/
).( Tein aamulla raskaustestin... Eli irrotuspiikistä on tasan 2viikkoa ja kp 28? --- noh vaikka näin yöllä unta, että tein 2 raskaustestiä ja niissä oli PALJON viivoja =), niin se ei ollu enneuni. Ei ollu plussa, mutta ei selkee negakaan... siinä oli HITUSEN VIIVAA... eli olisko se sitten haamu?? Oon ollu ihan hoo moilasena, että what a f*ck?! =) Miten se haamu " määritellään" ??? =) Ens siis vielä toivoa menettänyt. Toivottavasti se ny kääntyis plussaks. =)
Burde
Voi kun nyt viiva tummentuisi ja saisit ikioman plussan!!!! Pidän täällä ihan täysillä peukkuja, että teidän unelma toteutuisi!!! bdbdbdbddbbdbdbddbdbdbdbdbdbdbdbdbdbdbd
Nyt on kyllä pakko käydä ihan joka päivä kurkkimassa, että joko tulet kertomaan uutisia! Mä tosin kyllä käyn täällä muutenkin joka päivä lukemassa teidän juttuja, kun tää on niin kiva ja kotoisa pino! :)
-Q-
Hienoja uutisia vasta-alkajilla!
Ja klovni, veit sanat suustani. Sun oirekuvaus tai oireettomuuskuvaus sopii muhun kuin nakutettu! :)
-Q-
Ensimmäisenä oma napa, sillä se on pyörinyt mielesä varsin kirjaimellisesti viimeiset tunnit. Pistin tuossa pari tuntia sitten ensimmäisen puregon-piikin! Kp8/27 ja 75 yksikköä kerralla menee nyt ensin alkuun. Etukäteen kauhea jännitys ja hikoilu, ohjeen kanssa menin tavu tavulta läpi etten nyt vaan mokaisi mitään... Itse pistos ei tuntunut miltään, suorastaan pala kakkua. Jälkeenpäin kyllä keräilin itseäni lattialla, kun meinasin hyperventiloida eikä jalat kantaneet. :) Jännitys purkautui kunnolla. Nyt on hyvä ja odottavainen mieli, että jos ensi viikolla vaikka ovuloisi. Kaikille joilla piikittelyt on edessä lohdutuksen sana: se ei oikeasti ole niin kamalaa, kuin miksi sen mielessään paisuttaa. Nimimerkillä Piikkikammoinen.
Torstaina oli lääkärissä pistosvalmennusta ja nollatutkimus. Limistä pitäisi vähän kasvatella, molemmilta puolilta oli tulossa reilu 7mm rakkulat. Niistä sitten toisen toivotaan lähtevän johtofollikkeliksi. Ensi keskiviikkona on sitten seurantaa, toivottavasti näkyy jotain edistystä... bdbdbbd Jänskättää vähäsen.
[b]burdelle[/b] rutkasti peukutuksia! Toivon varpaatkin ristissä että viiva tummentuu lopulta. :) Kyllähän sitä aina sanotaan, että jos näkyy yhtään väriä, niin plussa on... Mutta aina kannattaa ehkä suhtautua pessimistisemmin, ei pety niin pahasti jos onkin viallinen testi. Hope not! Tulethan sitten mahdollisimman pian kertomaan, kun on jotain uutta kerrottavaa!
[b]VM:lle[/b] pahoittelut yhdyntäkiellosta! Voin uskoa, että siinä tulee korkealta ja kovaa, kun ensin hoidetaan ja odotellaan ja sitten hoidot toimivatkin liian hyvin. Argh. Itsellä ei ole vielä kokemusta tilanteesta, kun clomit eivät toimineet lainkaan mun kohdallani...
[b]Onnittelut Putkulalle ja mollamaijaselle![/b] Ja paljon vauvaliimaa matkaan pikkuiselle!
Tosi kivaa aina kuulla kaikkien jo plussanneiden kuulumisia, tulkaa jatkossakin, [b]klovni, quiero ja muut.[/b] :)
Itsensä hoivaamissuunnitelmasi kuulostaa tosi hyvältä[b]LeiaK[/b]. Täytyy itsekin muistaa aina välillä helliä itseään ja miestään, ja yrittää löytää jotain projektia, ettei elämä kääriydy ihan yksipuolisesti tämän vauvatehtailun ympärille.
[b]möröm[/b]ille jaksamista. Varsinkin kipeänä mieli menee helposti matalaksi. Hyvä että kuitenkin jo helpottaa. Täällä kaikilla on kokemusta tästä vuoristoratafiiliksestä kun välillä ollaan korkealla ja haaveillaan, ja sitten välillä todellisuus iskee päin naamaa ja rämmitäänkin suossa... Mutta suunta on pelkästään ylöspäin!
[b]tituliinille[/b] Onko mahdollista, että miehen leikkauksen jälkeen teillä hedelmällisyys palaisi ' normaalille' tasolle? Vai onko joka tapuksessa hoidot edessä? Ja sullekin sama vinkki, mikä oli viime viikon pinossa, en tiedä bongasitko. Kannattaa kirjoittaa viestit esim wordillä tai muulla, ja sitten leikataliimata tuonne vastausosioon. Ei katoa lopullisesti jos tulee tiltti.
[b]tuupalaiselle[/b] alias töhnäpimpalle kiitokset kunnon kertarepeemisestä... :DDD
Muillekin hirmuisesti terkkuja, täytyy liueta tuonne saunalle. Mies odottelee kärsimättömänä vieressä kun kirjoitan tätä romaania... :) Hyviä viikonlopun jatkoja.
-v-
).( Oon yövuorossa töissä ja tulin lueskelemaan teidän kuulumisia.. =)
Alkoi jännittämään ihan hirveesti, kun muut jännittää mun puolesta! =) Apuva. Noh. En nyt ala innostumaan, ettei sit tosiaan pettyis niiiiin hirveen kauheen järjettömästi. =0) Maanantaina aattelin testata seuraavan kerran (kai), jos ei menkat ala...
Varjokas: Hyvä, että eka pistäminen ei ollutkaan niin kauhee kokemus mitä etukäteen luulit. Mulla taas kävi päin vastoin... pistelen työssäni, mutta itteeni pistäminen olikin paljon kamalampaa kun osasin kuvitella. =) Toivottavasti edistystä tapahtuu ja seurannassa on pelkkiä hyviä uutisia. Peukkuja odotteluun ja jänskättelyyn bdbdbdbdbd... =)
Nii joo ja munkin on pitäny kiitellä sua kun oot hoitanu meidän listaa! Ja hyvin ootkin!!
Quiero3: Kiva kun käyt morjestamassa meitä. Aatella.. säkin oot jo kohta rv10.llä. =) Niin se aika vaan menee¿ Tuuhan taas kertoo kuulumisia!
Klovni75: Toivottavasti ultrassa on kaikki hyvin! Aika menee kyllä toisaalta äkkiä¿ Nyt jo oot rv 10:llä. =) Toivottavasti täältä meijän pinosta tulee pian sinne odottajiin mahdollisimman moni sun seuraks. =)
Lupus: Huvitti toi sun kysymys, että oonko malttanu olla tekemättä testiä. =) Ihan kun tuntisit mut tosi hyvin¿ en nimittäin malttanu! =) Vaikka niin päätin, että maanantaina vasta aikasintaan, ni tässä sitä ollaan. =0) Mikshän sitä ei pysty raskaustesti asiassa pitämään päätöstään??! Heh.
Möröm ja VM1974: Jaksamisia molemmille¿kun ootte samantyyppisessä tilanteessa (sama klinikka ja molemmilla 6vkon päästä aika jne.)! =) Kuus viikkoo tuntuu pitkältä ajalta, mutta se voi mennä yllättävän nopeestikin, kun kehittelee jotain muuta mietittävää ja tekemistä.
Putkula: Onnittelinkin jo aikasemmin, mutta onnea nyt vielä! Tosi kiva, että teidän ei tarttenu alkaa mihinkään hoitoihin, vaan onnistui ilmankin!!
Leia: Nauti sisustamisesta ja itsesi hoitamisesta!!! =0) Siitä on varmasti hyötyä hoitojenkin kannalta ¿ uskoisin. Jos ei muuten niin jaksaa varmaan henkisesti paremmin tätä kaikkea, kun ottaa siitä aina hetkittäin ¿lomaa¿.
Tuupalainen: Mites sun piinailut?? Koskas oot aatellu testata?? (mä luin vasta nyt sen töhnäpimppa jutun.. ei hitsi¿ vähän hervoton ..heh heh¿ =0) )
Ääh¿ en nyt oikeen osaa kommentoida enää mitään.. tai siis ketään. Joten ei muuta ku kevättä rintoihin ja lakanat pauhumaan. =) Heh. Ehkä on ihan viisasta, että lopetan, kun alkaa yövuoro tekeen tehtävänsä. ;) (klo nyt 3.30)
Burde
Onpas meidän pino taas kasvanut pitkäksi nettipimentoni aikana. Hyvä niin, tosin tänään meni aika kauan että sain kahlattua kaikki läpi..:)
Aloitan tällä kertaa omasta tilanteesta, koska siinä ei mene kauaa. Eli tänään on kp18/? ja viimeinen ovistesti on tehty. En enää aio ostaa niitä (ellei tulevissa hoidoissa erikseen käsketä), koska en tosiaan ota niistä mitään selvää. Kp13 kohdalla viivat olivat yhtä paksut, muuten ennen ja jälkeen sitä oli selvästi hailakampaa. Lämpöjäkin olen kovasti yrittänyt mitata, eikä niissäkään suuria heilahduksia ole. Tänään oli 15.mittauspäivä ja niistä 7 päivänä on lämpö ollut 36,3, viitenä 36,2, kp12 36,1 ja tänään 36,5. Ota siitä nyt sitten selvää. Ajattelin, että tässä kierrossa teen kaikki mahdolliset jutut, että sitten voi kertoa Väestöliiton lääkärille omista havainnoistaan. Olen ihan varma etten ovuloi ollenkaan clomeista huolimatta. Tässä kierrossa ei siis ole toivoakaan raskautumisesta, mutta on siinä jotain positiivistakin; onpa tuolla pedin puolella ollut paljon rennompaa ja nautinnollisempaa puuhailla, kun on voinut keskittyä vain meihin kahteen! (mies olisi varmaan kiukkuinen tuosta edellisestä kommentista jos tietäisi, että kerron netissä tällaista.. *nauraa*)
Mutta nyt teihin, ihanat kanssasisareni!
Aluksi valtavat onnittelut Putkulalle plussasta! Varmasti tuntuu epätodelliselta, mutta voin kuvitella että myös mielettömän onnelliselta!!! Ja Burdelle hieman varovaisemmat onnittelut, ennen kuin se viiva sieltä vahvistuu. Itse en ole ikinä saanut tikkuun edes haamua, joten kyllä minun mielestäni se haamukin lasketaan plussaksi, joten aika toiveikas olen sen suhteen, että saadaan sinut potkittua tuonne odottajien puolelle!! :)
Lupukselle pahoittelut huonoista uutisista. Parempi kuitenkin, että syy lapsettomuuteen on selvinnyt ja nyt sille aletaan tekemään jotain. Hienoa myös että saitte suunnittelukäynnille jo noin nopeasti ajan, niin pääsette vauhtiin!
Viiville onnittelut työn jatkumisesta! Ja kuten joku jo mainitsikin, niin ehkäpä ensi loppiaisena saa jo muutenkin jäädä töistä pois! :) Teillä enää aikaa muutama viikko ensi käynnille ja meilläkin alle kk. Ei meillä lasketa..:)
EmmaEmilia: joko olette löytäneet matkakohteen? Ehkäpä juuri pieni loma ja maisemanvaihdos tekee hyvää. Sen jälkeen on taas varmasti enemmän voimia teilläkin alkaviin hoitoihin! Toivotaan että ne hormonit miehelläsi auttavat!! Mihinkäs se Joalin on muuten matkaamassa?
Leialle suuret pahoittelut menkkojen alkamisesta!!! Olin jo niin toiveikas plussan suhteen! Tiedän kyllä hyvin tunnelmasi.. Heti kun hieman uskaltaa toivoa, niin tullaan rytinällä alas. Viimeiset kaksi kiertoani on olleet juuri tuollaisia (menkat alkoi kp30/26 ja kp33/26) ja varsinkin viimeisestä pettymyksestä otti tosi tiukalle toipua. Onneksi kuitenkin olet taas jo menossa ylöspäin kohti aallon huippua ja hienoa että sinulla on noita kivoja juttuja tiedossa johon voi käyttää energiaa!
Varjokas, meidän ihana listaemo, isot kiitokset minunkin puolestani pinon ylläpitämisestä! Ja tosi paljon kunnioitan sinua tuossa piikkiasiassa!!! Olisikohan minustakin sitten siihen?! Edelleen pyrin kuitenkin johonkin muuhun vaihtoehtoon, mutta jotenkin kai tuohon piikkiajatukseenkin on ehtinyt tottua.. Toivotaan että urhoollisuutesi saa aikaan iloisen lopputuloksen! *rutistaa*
Miliko: Pahoittelut vielä kerran tapahtuneesta, mutta on myös hienoa huomata, miten positiivisesti katsot jo kevättä kohti. Minäkin olen omien laskujeni mukaan aloittamassa hoidot maalis-huhtikuussa, joten samoihin aikoihin sitten toivottavasti piinaillaan!!
Quiero ja Klovni: Onpa kiva kuulla teidän juttuja alkuraskaudestanne! Kiva kun ette ole meitä unohtaneet, vaikka teitä jo onni potkaisikin! Tulkaa vastedeskin kertoilemaan kuulumisianne!!
Tuupalaiselle maltilliset peukutukset viimeisille piinapäiville! Tule sitten kertoilemaan testituloksia ja mielellään positiivisia sellaisia! :) Kiitos kysymästä, oviksesta ei tosiaan ole tietoakaan, joten viikkoa 8 ja ensikäyntiä Väestöliittoon tähyillään kovasti. Teroja olen syönyt jo elokuusta alkaen ja clomeja lokakuusta. Clomeissa onkin nyt tauon paikka.
Tituliini: Oletteko jo päättäneet hoitojen aloittamisesta vai odotatteko sitä leikkausta? Minun miestäni ei ole edes vielä tutkittu, joten saa nähdä mitä meillä on vielä edessä.
Vaimonalulle paljon mukavia (ja stressaaviakin) hetkiä hääjärjestelyiden kanssa! Mitenkäs muuten nämä meidän muut morsiamet? :)
Mörömille voimia ja jaksamista tälle lapsettomuuden vuoristoradalle! Tämä on hyvä väylä purkaa tuntojaan, siksihän me täällä ollaan! Kyllä tämä joskus iloksi muuttuu, pakko vain yrittää uskoa niin.. Muuten ei kai jaksaisi.
Leimu l. kollega (*virnistää*): En minäkään ole pk-seudulta kotoisin, mutta mies on, joten siksi tänne tuli ajauduttua. Haaveena on kyllä joskus muuttaa takaisin pohjanmaalle, jossa muu suku aika tiiviisti onkin, mutta tällä hetkellä se ei ole ajankohtaista. Hienoa kuitenkin, että olet saanut jalan noin tukevasti oven väliin ja ehkäpä kohta saat sen vakipaikan!
VM1974: Pahoittelut viimeisistä uutisista! Muistanko aivan väärin, mutta eikös Burdella ollut sama juttu? Itsekin olen miettinyt, että miten suhtautuisi, jos joutuisin tuohon tilanteeseen. Varmasti tosi ristiriitaista.. Toivotaan kuitenkin, että vielä teillekin niitä iloisia uutisia tulisi ja jo ensi kierrossa!!
Nonnalle varmuuden vuoksi tervetulotoivotukset kun en ole ihan varma olenko muistanut niin tehdä. Tervetuloa joukkoon parhaaseen!!
Mutta nyt tuli megakirjoitus, jota kukaan ei varmaan edes jaksa lukea. Toisaalta tämä word-juttu on hyvä, mutta toisaalta taas nämä kirjoituksen venyvät ihan älyttömän pitkiksi..:)
Mies aloitti viikkosiivot pienenä protestina minun netissä roikkumiselle, joten pakko kai mennä huomioimaan vähän sitäkin.
-Tuittu-
Ps: Varjokkaalta vielä vähän it-tukea.. Miksi tekstin lihavoinnit ei siirry tuolta wordista tänne?
Tulin ihan pikasesti kurkkaamaan kuulumiset¿
ONNEA Putkula! Nyt vain paljon tarrasukkia matkaan, että kyytiläinen pysyy matkassa loppuun saakka! Niin se elämä silloin tällöin yllättää!
Onpa sulla Burde jännät paikat¿toivotaan, että se haamu siitä vahvistuisi kunnon plussaksi! Tulehan sitten heti kertomaan, kun tiedät enemmän!
Tällä erää ei nyt muuta, täytyy kömpiä tuonne miehen kainaloon sohvalle nauttimaan takkatulen lämmöstä¿
Pitäkää itsestänne huolta, mukavaa viikonlopun jatkoa,
LeiMu
Pikku hiljaa hiippailen tuolta kuumeilupuolelta tännepäin. (Ensikoista tuttuja täältä löytyikin jo muutama...). Juttujanne oon silloin tällöin lueskellut ja nyt ajattelin sujahtaa porukkaanne mukaan keskustelemaan.
Oon 28v ja mies 23v. Asustelemme Pirkanmaalla ja vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05. Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002 ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena viime viikolla oli teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok). Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille on onneksi jo maaliskuun alussa.
Endo-diagnoosista lähtien oon tiennyt, että raskautumiseen tulen hyvin suurella todennäköisyydellä tarvitsemaan lääketieteen apua, mutta silti tämä karu todellisuus on alkanut vasta viime kuukausina oikeesti valjeta. No, eteenpäin sanoi mummo lumessa. Nyt on sellainen fiilis, että kaikki yritetään.
Mukavaa sunnuntai-päivää kaikille!
...tuo mies onkin jo 24v, meinaa aina mennä väärin ;)
Tervetuloa Vasta-alkajiin ja perinteisesti toivotaan ettet viivy joukossamme pitkään! Minulla ja muutamalla muullakin ovat hoidot alkamassa samoihin aikoihin kanssasi, joten vertaistukea on varmasti saatavilla. Olen itse käynyt välillä lueskelemassa ensikoiden juttuja ja on nikkisi sieltä tuttu.
-Tuittu-
Peukkuja kovasti paljon burdelle!!! Jänskättää sun puolesta:)
Milikolle pahoittelut, kun tänne jouduit takaisin:(
Putkula ja mollamaijanen, ONNEA! (meniköhän nuo nickit oikein..)
Klovni ja quiero, ihana kun tulette kertomaan kuulumisianne! Mukava lukea näitä positiivisiakin juttuja:)
Vaimonalku, Mitenkäs siellä häähumun keskellä jaksellaan? Millonkas teillä se h-hetki koittaa? Onko isotkin juhlat?
Ja niin on taas pää tyhjä, etten muista mitä muille piti kirjoittaa! Pitäs itekkin alkaa sillä wordilla kirjottaa nii joskus tulis enemmänkin kommenttia...
Omaan napaan ei kummempia. Ens lauantaina me pärähdetään naimisiin ja pääsee eroon tästä mukavasta stressistä!
Ja tajusin just kauhukseni, että samaisena päivänä pitäisi näiden iki-ihanien menkkojen alkaa!! Toivottavasti siirtyis ees parilla päivällä eteenpäin, että vois ihan perinteisen höääyön viettää:)
Mies jo sanoikin, että pitää äkkiä siirtää hääpäivää, että voi vällyjen välissä touhuta=)
Burdea on pakko vielä peukuttaa bdbdbdbd!!
noh, pittää kai se jo haamaankin yrittää rentouta tälle viikonlopulle ja irtautua hetkeksi vauva- ja hääasioista!
Lihavoinnit, värit ynnä muut täytyy tehdä erikseen, eli kirjoittaa lihavoitavan tekstin alkuun ja loppuun muotoilukomennot hakasulkuihin. Tyyliin [ b ] Tämä teksti lihavoituu! [ / b ] (ilman välilyöntejä hakasten sisälllä) Näyttää tältä: [b]Tämä teksti lihavoituu![/b]
Tuolla ohjeita väreihin ym muotoiluihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=1740065&p=1&tmode=1&smode…
Hei vaan kaikille vasta-alkajille!
Minäkin ajattelin tunkea itseni tänne pinoon, kun täällä näyttää kirjoittelua riittävän ja meilläkin on lapsettomuustutkimukset alullaan. Olen jo pitkään surffaillut näillä vauvasivustoilla ja syksyllä 04 taisin olla triplojen pinossa, kuumeilu aloitettiin 1/05 ja viime vuoden olin lähinnä pitkiksissä (=pitkäkiertolaiset) ja nyt kun tutkimukset ovat alkamassa, olen ajatellut siirtyä tänne lapsettomien puolelle vertaistukea hakemaan. Olen jo pari kuukautta kurkkinut, mutta nyt sitten uskaltauduin kirjoittelemaankin.
Välillä on ollut tasaisia kausia, välillä olen ollut aika surullinenkin ja pettynyt. Ekalla käynnillä lapsettomuusklinikalla käytiin viime vuoden puolella ja tuloksena oli ultrassa, että toinen munasarja oli pco-tyyppinen ja lisäksi löytyi " möykky" joka voi olla mahdollisesti endometriooma, mutta sen osalta seurantaultra kertoo totuuden. Tarkemmat tutkimukset ovat kesken ja pääsevät käyntiin seuraavassa kierrossa. Nyt mennään kp 36, mitään oireita ei ole mihinkään suuntaan, mutta niiden seuraamisen olen lopettanut jo aikaa sitten. Odotan uutta kiertoa alkavaksi, että päästäisiin tutkimuksissa eteenpäin.
Eli mieluusti liittyisin pinoonne seuraamaan muiden samassa vaiheessa olevien juttuja. :) Tsemppiä vaan kaikille..
Olen 28v ja mieheni 29v. Haaveilemme esikoisesta.
Yritys alkoi 1/2005. Ensikäynti lapsettomuusklinikalla oli 12/04, seuraavassa kierrossa tarkemmat tutkimukset.
Äh, tosi tylsää - odottaminen on piinaa, mutta kyllä se aika nopeasti menee. En itse tiedä tuosta monisikiöraskaudesta ja kuinka vaarallista se on, mutta kaipa ne lääkärit tietää. mun ystävällä oli kans sama tilanne, et totaalisessa yhdyntäkiellossa. Positiivista ainakin se et ne clomit toimii jos sit seuraavalla keralla olis parempi onni!
Kivaa et ollaan samalla klinikalla! Mä odotan et taas pääsisin sinne aloittaa uuden yrityskierron. Meillä siis se pitkäkaavainen ICSI Meillä lääkärinä Koskimies josta tykkään tosi paljon - selittää aina tosi juurtajaksaen asiat ja tsemppaa :)
teillä siis uutta yritystä n 6 viikon päästä? meillä kans sama aika..noin kuukausi et aloitan sumuttelut
Yritä jaksaa!! Kyllä se aika nopeasti menee!!