Vasta-alkajat viikkoon 3
Ajattelin nyt aloittaa uuden viikon, vaikka en edelleenkään osaa liittää sitä meidän esittelylistaa siihen alkuun. Onko se Varjokas kovinkin monimutkaista vai voiko sen tehdä ihan vain leikkaa-liimaa-menetelmällä? Eräs Tuittu ei ole kovin fiksu tietokoneiden kanssa.. *virnistää*
Mutta ihan aluksi todella suuret pahoittelut Milikolle ja ViiviWagnerille. On kyllä niin epäreilua, että ensin saa iloita positiivisista uutisista ja ehkä tottuakin asiaan ja sitten se pieni vain lakkaa olemasta. Voimia ja jaksamista teille molemmille ja etenkin Milikolle kuluvan viikon tapahtumiin!
Miten Viivin koira jakselee? Onko tullut mitään tuloksia mistään tai muuten selvyyttä asioihin? Ja teillä onkin jo alle kk ekaan käytiin Väestöliitossa, meillä vielä vähän yli. Itse ainakin jo kovasti tähyilen sinne suuntaan. Ei jaksa enää kovin paljoa uskoa tähän kiertoon.
Leimun kanssa ollaankin sitten kollegoja.. Kyllä kannattaakin pitää kynsin hampain kiinni mahdollisesta tulevasta vakituisesta työpaikasta. Tuntuu, että meidän alalla on ainoastaan täällä pk-seudulla kunnolla töitä. Itse sain vakipaikan vuosi sitten ja hyvältä kyllä tuntuu.
Mukava, että Tokkopalla oli onnistunut ensikäynti! Toivottavasti tämä kierto menee nopeasti ohi ja pääsette hoitojen alkuun!
Ja Burde.. Koska testaat? Jännittää kovasti sinun puolestasi!!
Joalin: Sainkin Väestöliitolta ohjeet ottaa kaikki paperit aiemmista tutkimuksista mukaan ensikäynnille, joten tilasin sairaskertomukseni gyneltä, jossa olen käynyt. On kyllä tosi kiva sitten vaihtaa kokemuksia kun päästään molemmat hoitojen alkuun. Meillä omien laskujeni mukaan hoidot alkavat aikaisintaan maalis-huhtikuussa. Ja kyllä ne vaikeudet lapsen alulle saamisessa varmasti unohtuu mieheltäkin kun esikoinen joskus putkahtaa tänne maailmaan! :)
Älä Q vielä huolestu kun ei ole kerran vielä aihetta siihen. Kyllä mä haluan uskoa, että kaikki menee hyvin! Koska sulla on eka ultra? Oletko menossa alkuraskauden ultraan?
Tuupalaiselle paljon peukkuja, että toinen inssi tuottaisi tulosta!! Ilmoitathan sitten testien tulokset viipymättä..:) Pakko tässä on jännätä toisten puolesta kun ei paljon itsellä ole jännättävää!
Miten Lupuksen kierto etenee? Vieläkö odottelet vai alkoiko jo ensimmäinen clomi-kierto?
VM1974: Meillä ei ole vielä tullut pahemmin ristiriitoja lapsettomuudesta, koska itse olen niin tunteikas että miehen on pakko hillitä itseään. Mieheni on muutenkin niin jalat maan päällä ¿tyyppiä, että ei ikinä odota mitään ettei sitten pettyisi. Välillä olen pohtinut, että onkohan se oikeasti niin urhea vai onko sen pakko olla, kun itse olen niin ¿heikko¿. Mutta varmasti ristiriitoja tulee vielä, jos hoidotkaan eivät tuota tulosta. Luulisin, että se on väistämätöntä. Mutta täytyy ajatella positiivisesti, että on hyvä kun uskaltaa antaa kaikkien tunteiden tulla ulos eikä haudo niitä sisällään.
Varjokkaalle tsemppiä tulevaan kiertoon ja kerro sitten miten piikkien kanssa meni! Ihailen piikki-asennettasi ja sitä, että pystyt noin hienosti kääntämään pelkosi vahvuudeksi!
Alkoiko teillä Leia nyt clomi-kuuri tässä kierrossa vai muistanko ihan päin honkia? Tauko palstailusta tekee aina välillä kyllä hyvää, mutta ethän kokonaan katoa!! Hengessä ollaan mukana!
Omasta navasta sen verran, että nyt on menossa kp12 ja tasaisen vahvoja viivoja putkahtaa ovistesteihin. Ei ole vielä ollut yhtään kontrolliviivan tummuista joten kai sitten ovista vielä odotellaan. Olen myös juonut litrakaupalla greippimehua, joten tämän kierron jälkeen ei ole kyllä mitään jossiteltavaa. Viikonloppuna oltiin Tallinnassa ja saatiin sopiva irtiotto arkeen. Syötiin hyvin ja kuherreltiin yhdessä. Teki hyvää keskittyä vain meihin kahteen eikä mahdolliseen raskautumiseen!
Mutta nyt mieskin tuli kotiin, joten menen hänen kanssaan iltapalalle! Hyvää viikonalkua kaikille!
-Tuittu-
Kommentit (57)
Olen todella pahoillani etten ollut lisännyt nimimerkkiäsi tuonne listan lopun päivitykseen. Kaikkea en aina muista, mutta mitään en tee tarkoituksella loukatakseni. Kaikki ovat käsittääkseni Vasta-Alkajiin yhtälailla tervetulleita.
Mutta ennenkuin alkaa räyhäämään, kannattaa esimerkiksi vaikka tarkistaa, onko ne omat tiedot lisätty sinne listaan. Nih.
Ja voin sanoa, että ihan kuka tahansa on tervetullut päivittämään pinoa, jos ei minun päivitystyylini ja aikatauluni kelpaa.
-v-
Katsoin vahingossa vain sitä pientä osaa missä teet päivityksiä, koska uusia ei oltu pitempään listaan vielä päivitetty aikaisemmissa palstoissa. Ennen kirjoitusta en hoksannu katsoa että olit laittanut siis jo listaan mut ylös, joten pahoittelut.
Enkä mielestäni mitenkään erityisesti räyhännyt.. ärsytti se että molemmilla kerroilla kun olin listannut itseni tänne oli seuraava viesti sinulta etkä mitenkään huomioinut asiaa.. mutta se siitä, vahinkoja sattuu.
Osaat varmasti hoitaa palstaa hyvin en sitä kiellä.:)
Kritiikkiä aina saa antaa, mutta v*ttuilemaan ei tarvi ruveta. Se onmielestäni aika huono tapa saada keneltäkään tervetulotoivotuksia. Tai ainakaan minulta.
Parhaiten itsensä ehkä tuntee tervetulleeksi, jos vaikka positiivisella mielellä kommentoi muiden kuulumisia ja kertoo jotain omiaankin.
Eipähän tuohon listaukseen tarvitse muutenkaan mitään tietoja ilmoittaa jos ei halua, saa käydä muuten vaan höpisemässä täällä yleisesti ottaen mukavien tyyppien kanssa.
Listaan präntätty nimi ei ole mikään pääsyvaatimus tänne pinoutumaan, että saisi täällä kirjoittaa ja tulisi huomatuksi. Aktiivisen kirjoittajan ihmiset muistaa, ja muistavat sitten myös kommentoida. Pelkän nimen listaan ilmoittaneen olemassaoloa ei juuri huomata. Käsittääkseni tuo listaus tarkoitettiin lähinnä muistilistaksi, että kenen ihmeen kanssa täällä höpötellään.
Anteeksi vielä tämä vuodatus, mutta harmittaa totisesti tuommoinen hutkiminen.
-v-
Jätetään tämä nyt ja paiskataan tassua. :)
-v-
Tervetuloa vaan kaikille uusille tänne palstalle, tänne on ollut minunkin hyvä palata keskenmenon jälkeen. Kunhan pääsee kirjoittelun kanssa vauhtiin ja nimimerkki tulee tutuksi (myös tällaisille huonomuistisille), olet kuin kala vedessä!
Kävin tänään Tays:ssa saamassa lopulliset lääkkeet keskenmenoon. Sairaalareissu olikin paljon helpompi kuin luulin! Maanantaisen pillerin jälkeen vuoto käynnistyi ja eilen tiistaina vuotoa tulikin kotona oikein kunnolla, tänään ei enää samalla avalla kuin eilen. Kipujakaan ei ollut, kiitos hyvien kipulääkkeiden. Jouduin olemaan sairaalassa tarkkailtavana 4 tuntia ja sitten pääsin kotiin lepäilemään. Huomenna yritän selvitä mahdollisimman vähillä lääkkeillä, sillä ne saavat pään ihan sumuun ja väsyttääkin koko ajan. Onneksi minulla oli aikaa jutella, puhua ja käydä juurta jaksain tämä keskenmeno läpi miehen ja perheen kanssa ennen sairaalareissua, eikä tänään enää surettanut eikä itkettänytkään. Nyt suunta tuleviin hoitoihin, joiden toivoisin alkavan mahdollisimman pian! Tosi monella teistä (ainakin muistaakseni joalin, tuittu ja EmmaEmilia) hoidot alkavat huhtikuussa ja saattaapa olla, että myös meillä, sillä jälkitarkastus mulla on helmikuun lopulla ja varmaan pitää odotella kierto tai kaksi ennen kuin jatketaan. Onnea meille ja muillekin!
Lupukselle vielä lohdutuksen sanoja. Ei kannata pelästyä pieniä prosentteja. Meidän kohdalla normaaleja siittiöitä oli vain 2% ja suoraan eteenpäin liikkuvia 0%. Näistä tuloksista ja ovulaatio-ongelmistani huolimatta saatiin plussa ekalla inseminaatiolla, vaikka raskaus kylläkin päättyi keskenmenoon. Keskenmeno taas ei johtunut hoidoista eikä mistään omasta toiminnasta, vaan kuulemma sikiön kehityshäiriöstä. Pienilläkin prosenteilla voi onnistua!
Miliko
Kiitos, ainakin joalin ja Tuittu olitte kyselleet kuulumisiani! Me ollaan siis jo käyty alkuraskauden ultrassa Väestöliitossa 6+4, ja silloin näkyi 7,7mm kokoinen toukka, jonka sydän sykki :) Kaikki oli silloin hyvin, mutta tämä oireiden vähyys kummastuttaa. Etenkin kun siskoni voi alkuraskaudessa todella huonosti. No, mukavaahan se vaan on, jos sattuisin kuulumaan niihin, joiden ei tarvitse yökkiä jatkuvasti. Meillä on eka neuvola maanantaina eli 10+0, mutta tuskin kuuluu sydänääniä, kun mulla on kuulemma erityisen taaksepäin kallistunut kohtu tai jotain sellaista. Jotain positiivista siis lapsettomuushoidoissakin, kun tällaisen asian saa tietää etukäteen, joten ei tarvitse pelästyä niin kovasti, jos syke ei kuulu. Np-ultra on vasta 9.2. eli sinne asti pitäisi sinnitellä epätietoisuudessa.
Viiville onnittelut hienoista työuutisista! Kivaa, kun ei tarvitse murehtia raha-asioita. Onko työ muuten mieluinen?
Sopuisaa yhteiseloa toivoisin minäkin täällä palstalla, mutta nyt täytyy kyllä sanoa, että ymmärrän, miksi Varjokas harmistui. Kyllä Vasta-alkajiin ovat kaikki aina olleet tervetulleita ja lämpimästi vastaanotettu! Kukaan ei päivitä näitä pinoja mitenkään työkseen, joten on ihan ymmärrettävää, vaikka joskus epähuomioissa jonkun nikki jäisi päivittämättä listaan. Siitä ei kenenkään kannata vetää hernettä nenään, vaan kuten joku jo hyvin sanoikin, kannattaa tulla aktiivisesti keskusteluun mukaan ja vaikka ystävällisesti muistuttaa päivityksestä. Hyvä, että Tiituli ja Varjokas jo kuitenkin taisitte paiskata kättä :)
Vilkutus kaikille tovereille!
-Q-
ja kiitos kaikille lohdutuksen sanoista!
Saimme tänään vähän lisäinfoa tilanteestamme: normaaleja siittiöitä oli 1% ja eteenpäin liikkuvia 0%. Hitaasti liikkuvia/kaartelevia oli 7%. Olikohan nyt Miliko, jolla oli ollut samantyylinen tilanne... teille tehtiin kuitenkin inseminaatio? Meille lääkäri oli analyysilappuun kirjoittanut, että hoitosuosituksena ivf/isci. Tosin sperman koepesu pitää vielä tehdä ennen sitä. Kahden viikon päästä sitten selviää että miten lähdetään asiaa eteenpäin hoitamaan.
On tämä kyllä ollut aikamoinen järkytys. Mutta nyt parin päivän sulattelun jälkeen alkaa jo vähän tajuamaan tilannetta. Raha-asioita olemme nyt miettineet, onneksi on vähän säästöjä että saadaan kuitenkin tuo mahdollinen ivf/isci toteutettua. Yksityisellä puolella olemme siis käyneet.
Ei tällä kertaa tämän kummempia, palstailen salaa täältä töistä :)
-Lupus
Onkin vierähtänyt tovi viime kirjoituksesta. Oon ollu hurjan kiireinen ja täällähän näyttää olleen paljon häppeninkiä... :) Omasta navasta sen verran että just laskeskelin että ois pp6 menossa. Ihan oikeesti laskin vasta nyt, ei oo ees siihen ollu aikaa. Mitään tuntemuksia tai odotuksia ei oo, puhuttiin jo miehen kaa seuraavasta inssistä... Ainut mikä muistuttaa piiniksestä on nää luget. Niitä kun työntelen iltaisin, niin mies on antanu mulle lempinimeks töhnäpimppa... aika ällöö. Koitan nyt sitten parhaani mukaan kommentoida muita, ettei mee niin itsekkääks tää homma :D
MILIKO, kyllä oon se sama tuupalainen sieltä ekasta inssipinosta. Meillä tais olla ihan samat ultrapäivät sun muut. Mukava lueskella kuinka hyvin oot näinkin surullisen ja raastavan asian ottanut. Ja hienoa että pystyt jo katsomaan eteenpäin uusin toivein! Toivon sinulle parempaa onnea ja pian!
Q, kyllä kaikki menee hyvin ja se sun ultra on ihan pian, taitaa olla torstaipäivä, jos näin yhtäkkiä oikeen laskin. Jos mulla kaikki menee niinku oon kaavaillu, niin mulla ois seuraava inssi sillon perjantaina. Kyllä se on ihan pian! Joko sulla on massu yhtään kasvanu? Ei varmaan ihan vielä...
LUPUS, mikäs se teidän kokonaismäärä oli? Paljon taitaa riippua siitä mitä hoitoa aletaan toteuttaan. Mutta muista iloita siitä että pääsette pian kuitenkin aloittamaan hoidot ja että niitä siittiöitä kuitenkin löytyi! Itsekin pitäis muistaa... Onnea tulevaan.
VARJOKAS, onhan mieli jo parempi!! Se on tätä kirjoituksen huonoa puolta, että ei näe toisen esim. ilmettä jotain kirjotettaessa. Vaan väärinymmärryksiä varmaan sattuu useammin kuin juteltaessa. En osaa selittää! ;) Mutta siis uskon, ettei tituliini pahaa tarkoittanut, kuin myös ymmärrän sinun harmistumisen. Silti nyt taitaa olla jo paremmin?
EMMAEMILIA, suosittelen ulkomaanreissua! Minäkin olen lähdössä maaliskuun lopulla kanarialle kaveriporukalla ja kyllä sen odottelu antaa voimia aikasta paljon! Ei muuta kuin huhtikuuta odotellessa... Tee nyt tosiaan kaikkea sellaista mitä et tekisi jos piinailisit... :)
TITULIINI, tervetuloa parhaaseen porukkaan! Ei muutako kovasti kirjoittelemaan ja kommentoimaan. Siitä se lähtee. Äläkä harmistu ikävästä alusta vaan hyvissä mielin eteenpäin!
VIIVIlle ja koiruudelle terkkuja! Joko on jotain selvinnyt? siis koiran suhteen?
TUITTU, tuliko sitä ovista? Miltäs on tuntunut terot? Vai oliko tää nyt eka kerta ku otat niitä? Anteeks mutta en muista :( Kiva lukee, että muut jännää mun puolesta, ite ei kyllä oikeen tällä hetkellä jännitä :)
JOALIN, kyllä musta tuntuu että aika menee nopeesti! Mulla on aina semmosia tiettyjä pisteitä, joita ootan ja tietty aina ajattelen, että no sitte ainaki ollaan jo raskaana, mutta eipäs näin ookaan. Aina ne pistekohdat tulee ja yhtä vähän ollaan raskaana ku ennenki. Tätä on ollu nyt kolme vuotta. Aika masentavaa oikeestaan. Ekaks ajattelin vielä niin, että ei voi kaikkee edes suunnitella tekevänsä ku jos sattuu että on jo sitte raskaana... mutta nykyään teen jo suunnitelmia ihan niinku ei yrittäis ees raskautua. Esimerkiks tuo etelänmatka, en voi kuvitella että oisin sen vuosi sitte tehny, koska tuo on jo varattu syksyllä, että on tiedossa ollu kauan. No joo, mutta siis kyllä, menee aika TOSI nopsaan. Aika kakkaa!
LILLI, usko pois, kyllä ne asiat lähtee rullaan. Yllättävänki vikkelään! Ja asiasta toiseen, munki koira on jo 7-vuotias ja käyttäytyy myös kuin pentu. Leikkii pallolla ja syö jyrsimysluita (niinku meillä sanotaan) ja saa hirveitä spurtteja ulkona että juoksee vaan minne sattuu ja läähättää... hassu otus. Koirat on mahtavia!
VW, voi sinua parkaa! Suuret pahoittelut että noin kävi, toivotan onnea jatkoon! Haleja tietysti myös!
NONNA, tervetuloa joukkoon! Tänne mahtuu. Teilläkin alkaa oleen jo tosi kauan yritystä... Mutta kyllä se plussa sieltä toisenkin kerran tulee... toivottavasti jo pian!
MOLLAMAIJANEN, ONNEA sylin täydeltä! Pois kaikki ristiriitaset tunteet ja tilalle pelkkä onnellisuus :)
BURDE, huhhuuu, mihin oot kadonnut? Toivottavasti on kaikki hyvin!! Tulepas kertomaan kuulumisia!
Terkkuja myös vaimonalulle, klovnille, antikalle, bilhalle, haamaalle, leimulle, pikkuisellepeikolle ja piutiinalle!
Jaa-jaa, tästähän tuli romaani...
Koitin kahlata läpi noi kaikki 30 viestiä, mitkä multa on menny ihan ohi... =) Kauheesti on uusia nimiä mukana keskustelussa ja vanhoille tutuille tapahtunu kaiken näköstä. Tiituliinille tervetuloa!
Ne mitä nyt äkkiseltään vielä muistan, niin Milikolle ja VW:lle vielä pahoittelut! Ja (hitsi en muista nikkiä) plussanneelle tosi paljon onnea!!! Yritä nauttia raskaudesta, vaikka ei voiskaan tietää mitä tulee tapahtumaan! Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Nii ja Leialle pahoittelut menkkojen alkamisesta!! Nyt toivon totisesti, etten unohda pahotella jotain listan jäsentä, joten toivotan voimia ja jaksamista kaikille! Jokainen varmaan kaipaa jonkin asteisia " pahoitteluja" ...jos ei muusta niin siitä ainakin, että joutuu kärsimään hedelmättömyydesta/lapsettomuudesta. =S
Mua ei tosiaan oo täällä moneen aikaan näkyny. Oon ollu niin työllistetty nyt kun oon taas vuorotöissä... ja sit kun en oo ollu töissä, niin en oo vaan jotenkin jaksanu tulla tänne vaikka mielessä on käyny. Ehkä se on ollu sitä että on halunnu pitää vähän lomaan lapsettomuusajatuksista. Nyt mulla on enempikin ollu semmonen positiivinen mieli + ajatus vauvasta ja raskaana olemisesta. Kai se on vaan jotain " valeraskautta" . =0)
Mulla on menossa ny ... ööö... (tarkistan) kp 27. Väestöliiton lääkärin mukaan raskaustestin vois tehdä lauantaina eli ylihuomenna. Mutta mä oon päättäny, että en tee sitä ennen ens viikkoa. MÄ EN HALUU, ETTÄ SE ON NEGATIIVINEN!!!!!!!! =) Mutta eipä se mun haluumisesta kiinni ole. Vaikka mun pää on täynnä vaaleensinisiä ja -punasia ajatuksia, niin silti musta jotenkin tuntuu siltä, että nää meidän lapsettomuushoidot ei ollu tässä... et mä joudun vielä piikittelee ym. Mut sen näkee toivottavasti ens viikolla..
KIITOS PIINAILUSEURASTA JA SIITÄ ETTÄ OLETTE OLEMASSA!!
kirjoitin ihan älyttömän pitkän teksin ja sitten hävitin sen jonnekkin......
mutta uusiksi... ihan kaikkea enään en jaksa kirjoitin:)
Varjokas: mun kohdalta oli kaikki viimeksi ihan ok ja pyysin toisessa viestissä anteeksi ihan oikeasti ja sanoin mistä meni " herne nenään" :) ja erehdyksiä ja vahinkoja sattuu eikä se vahinkoja sattuu tarkoittanut vain sinua vaan myös itseäni joten ei kannate ottaa niin henkilökohtaisesti:) paiskataanpa kättä siis:) mut pysytäänpä molemmat ihan asiallisuuksissa sanoissamme.
Mutta vähän itsestäni ja meistä.. eli aloitettiin marrakuussa tutkimukset eli silloin oli ensimmäinen virallinen käynti. minussa ei pitäisi olla mitään vikaa eikä aluksi miehessäkään siemennesteananlyysin (35milj.parhaimmissa siittiöissä oli pientä hitautta eli a 4% ja rakenteessa jotain eli oli 5%) mukaan ja aluksi meidät todettiin selittämättömiksi. Kunnes sitten tutkittiin mollemmat tarkemmin ja miehestä löytyi toisesta kiveksestä suonikohjuja, jotka on ilmeisesti meidän syy ja siitä selvisi hitauskin. maaliskuussa on aika miehellä urologille ja ilmeisesti tämä leikataan. Luinkin jostain lapsettomuuspalstalta, että tämä on aika yleinen syy lapsettomuuteen miehillä ja hoitojen jälkeen lähes kaikki saavat myöhemmin lapsia.
mutta voidaan silti tehdä inseminaatio, jossa minulla olisi mukana clomit+puregon+pregnyl. luultavasti jo helmikuussa tehdään mutta vielä ei ole ihan varma, että odotetaanko leikkauksen jälkeen.. Halu olis kova mennä jo nyt inseminaatioon, kun lapsettomuutta takana jo lähes kaksi vuotta. huhtikuusta 2004 alkaen.
Löysin täältä palstoilta pari ihmistä joilla oli miehellä tämä sama vaiva. toisella oli muistaakseni itselläkin jokin vika mutta toisesta en ole ihan varma ja tästä josta en ole ihan varma oli tehty miehen leikkauksien jälkeenkin 3IUI ja yksi IVF ja kaikki negatiivisia.. alkoi itseä pelottaa että mitenkähän tässä käy..
mutta toivotan kaikille teille ONNENPOTKUJA ja ITUSIEMENIÄ:)
tituliini
Näin se viikko taas on lopuillaan, siis työviikko meillä joillakin! Vielä huomenna aamuherätys ja sitten viikonloppuna remontointia ja häästressiä... (eikötämäkoskaanlopu)
vw:lle ja LeiaK:lle pahoillelut molemmille. On aina kurjaa, kun toiveita elättelee ja sitten tullaan alas ja kovaa. Olen pahoillani.
Tuupalaiselle ja Burdelle kertoilkaahan kuulumisia piinailijat töhnäpimppa =) Kyllä sain hyvät naurut!!!
Q ja Rizzu täälläkin odotellaan kuulumisia voinnista. On todella ihana lukea onnistumisista ja samalla Onnittelut Mollamaijaselle!!!++++
Viivi99 onnittelut työpaikasta! Nykyään on lottovoitto saada pidempiaikaista työtä (itseni pitää etsiä kesätöitä, vaikka viime kesänä ajattelin, että ei enää ikinä, kun opiskelutkin on loppu, mutta niinpä tässä taas metsästetään)
Lilli 78 kerrothan sitten ekan käynnin kuulumiset ja kyllä kaikki ajallaan tulee, vaikka tässä itse kullakin meinaa välillä melonit nenässä pilkahdellakin tämän odottelun kanssa.
Joalinin kanssa on vähän samat aatokset, että aika vaan menee vilahtamalla ohi. Ja tuntuu kuitenkin, että mitään ei tapahdu, eli niinkuin EmmaEmilia79 kirjoitti, niin ei tämä kovin mukiin menevää ole ku pitää vaan odotella ja itse ei voi oikein vaikuttaa tapahtumien kulkuun.
Lupus itselläni on lähes sama tilanne. Eli 0% oli hyvin uivia ja tässä nyt kanssa odotellaan, että mikä on tuomio. Uskaltaako joku muuten paljastaa jos on SEKS:issä jonossa, että onko ooteltu kauan ja millaista on hoito ollunna?
Nonna80 tervetuloa ja täälläkin todellakin vasta aloitellaan. Mies on vienyt testin ja siitä on tulokset saatu, mutta itselleni ei ole tehty vielä mitään tutkimuksia, joten tämä välillä erittäin tuskainenkin odotus on nyt vain odotettava ja katsotaan mitä seuraavaksi tapahtuu. Välillä tuntuu että kaikki on hyvin ja välillä käy aivan pohjalla, mutta usein sitä kestää vain 10 minuuttia, taitaa olla jotain (mikäs se aaltoileva mielialahäiriö nyt olikaan... =0) heh)
Tervetuloa myös muille uusille ja ihanan ratisevaa ja natisevaa viikonloppua kaikille naisille!!
vaimonalku
Aluksi niin mollamaijalle PAAALJOON ONNEA!!! Ihana lukea välillä hyviä uutisia.
Sitten heti VARJOKKAALLE. Minusta teet ihan suurenmoisen hyvää työtä tän listan kanssa!! Ilman sua ei vaarmaan olis näin tiivistä pinoa!! Yritän aina kiittää siitä kun itse en saa aikaiseksi päivitellä mitään :) Yksi pikku pyyntö olisi, että jos päivittäisi mun listaa siten, että toinen ICSI alkaa helmikuussa (nyt lukee PAS ens viikolla enkä jaksaisi muistella että epäonnistui :( eteenpäin vaan ) itse käun aina välillä katselemassa muiden kuulumisia
Oon ollu aika hiljaa nyt viikon verran kun jotenkin mun ahdistus kasvoi niin suureksi, etten edes viitsinyt tulla tänne masentaa muita. Jotenki rupes ärsyttää omat jutut kun vaan pelkää negatiivista. Tää on nin ihana palsta! Varsinkin tossa kun tuli pientä väärinkäsitystä/erimielisyyttä niin kun ei lähtenyt haastaa riitaa. Aivan ihana piirre!! Oon välillä lukenu tota aihe vapaa aluetta ja aika riidan hakuista..olis menny siellä jo ihan tappeluks :)
Mulla ei nyt ole tapahtunut mitään kummalista. Odotellaan vaan et menkat alkais ja sit siitä ne sumuttelut. Nyt on taas jo positiivisempi olo jo ja jopa odottavainen. Välillä tietysti tulee se ahdistus et mitä jos ja entä jos ei tärppäkään, kuinka kauan jaksan jne..pitää vaan muistella silloin näitä parempia päiviä, että kyllä niitäkin on.
Oon pikkuisen kuumeessa nyt ja mulla oli paljon ajatuksia muille mut nyt muistan vaan teidän nikit, mutten tarinaa :)
Olitkos sinä VM1974 Felicitaksessa?? Ja joku muukin oli?? ekaa kertaa?? Anteeksi, en muista :( itse olen siellä ja tykkäään paikasta! Jokus kertoi siitä labrahoitajasta joka muisti nimeltä ja mulla sama juttu. käveli kerran käytävällä vastaan ja muisti heti vaikka aikaa kun nähty viimeksi. Ja
LUPUS niinkuin moni on josanonut niin ei syytä huoleen. Meillä myös sama tilanne miehen siittiöissä. Hoitomuotona siis ISCI eli mikroinjektio jossa hoitomuotona sama kuin IVF:ssä paitsi että munasoluja ja siittiöitä ei hedelmöitetä maljassa vaan (pesty ) siittiö viedään hiusta 10kertaa ohuemmalla neulalla munasoluun ja hedelmöitetään. Meillä Hedelmöittyi ekassa hoidossa syksyllä 5 alkiota joista selvisi kolmen päivän jälkeen 3 joista yksi laitettiin, ei raskattua. alkion sulatukseen jäi siis kaksi joista selvisi yksi, mutta ei edennyt raskauteen. Ja kuten joku taas sanoi niin ei liity mihinkään muuhun kuin alkion huonoon rakenteeseen..uutta yritystä vaan ja sinulle onnea ensimmäiseen yritykseen. Ensimäisellä kerralla voi myös tärpätä!!!
QUIEROlle vielä onnentoivotukset - mahtoi olla ihanaa nähdä pikkuinen siellä ultrassa! Tsemppiä odotukseen. jännitetään täällä kaikki!
Pää lyö ihan tyhjää ja pääsen töistä vasta puolen yön jälkeen - ehkä huomenna joutuu jäämään kotiin..täytyy seurailla lämmön nousua. Kummasti heittelee, välillä 38, sitten 37 sitten 36.8 sitten taas 37.5..ihan kummallista. Voisikohan olla joku virus??
Mulla ei tosiaan mitään ihmeellistä, mutta isken taas sitten kun päästään " töihin"
Huomenta kaikille! Tällä palstalla onkin ihan vilkasta nykyään, ja hyvä niin! Kirjoittelin tässä viikolla pitkän viestin, ja kun olin lähettämässä sitä, niin se vain katosi jonnekin. Eikä ollut ensimmäinen kerta, joten päätin, että tästä lähtien kirjotan kaikki vähänkin pitemmät viestit ekaks esim. Wordilla ja sit siirrän tänne. En sitten jaksanu heti ruveta kirjottamaan uutta viestiä, mut koitetaanpa nyt jos onnistuisi paremmin tällä uudella tavalla..
TUITTU: Se on kyllä totta, että meidän alalla töitä on oikeestaan vaan siellä Etelä-Suomessa. Täällä meillä päin pitemmät sijaisuudetkin tuntuvat olevan harvinaista herkkua. Meillä molempien koko suku kuitenkin asustelee täällä ja mies on täällä yrittäjänä, joten tuskin ollaan vaihtamassa paikkakuntaa, eli töitä olisi koitettava etsiskellä tästä jostain läheltä..
RIZZU: Onnea alkuraskauden ultraan, sehän on tänään! Tulehan sitten kertomaan, miten meni!
VIIVIWAGNER: Osanottoni sinulle, ja lämmin halaus. Paljon voimia uuteen yritykseen.
NONNA: Tervetuloa joukkoomme!! Meille ei ole vielä tehty ihmeempiä tutkimuksia. Minä olen käynyt gynellä ultrattavana, ja toisesta munasarjasta poistettiin Terolut-kuurilla kysta. Gyne oli sitä mieltä että nuo kystat voivat häiritä niiden oikeiden munarakkuloiden kasvua, ja kehotti nyt sitten odottelemaan kevääseen, jos vaikka tulisin raskaaksi. Itselläni ei kyllä hirveän suuria odotuksia enää raskautumisen suhteen ole, kun niin monesti on jo joutunut pettymään. Keväällä on sitten edessä siemennesteen tutkiminen, jos mitään ei siihen mennessä kuulu. Eli meillä on nyt tällaista odottelua tässä vaiheessa, mutta tämä palsta auttaa kyllä siihen odotteluunkin aika kummasti!
MOLLAMAIJANEN: Onnittelut sinulle plussasta! Nauti nyt raskaudestasi ja pikkuhiljaa pyöristyvästä masustasi! ONNELLISTA ODOTUSTA!
LILLI: Usko pois, kyllä ne asiat vähitellen lähtevät etenemään, kunhan pääset sinne ensikäynnille. Ja olet vain itse tiukkana, jos meinaavat vielä odotuttaa yhtään kauempaa!
EMMAEMILIA: Nuo ovat ihan tuttuja tuntemuksia.. juuri se voimattomuuden tunne, kun kaikkensa tekee ja silti ei mitään tapahdu. Ja sitten on niitä, jotka tulevat raskaaksi suunnilleen sormia napsauttamalla, edes sen kummemmin yrittämättä. Tässä joku aika sitten eräs tuttavani, jolla on jo ennestään kolme lasta, ja kun edellinen ei ollut vielä täyttänyt edes vuotta, niin he sitten päättivät että neljäs saa tulla sitten kun on tullakseen. Ja kun hän sitten tulikin heti raskaaksi, niin sanoi, että hän ei oikein tiedä, onko edes onnellinen, kun kaikki tapahtui niin nopeasti, tavallaan liiankin nopeasti. Minä en vaan oikein pystynyt kokemaan sympatiaa tässä tapauksessa, miksi sitten yrittää seuraavaa lasta ennen kuin sitä edes oikeasti haluaa? Mutta jaksuja sulle!!
JOALIN: Mulla on oikeestaan aika samanlainen tunne tuon ajankulun suhteen kuin sinulla. Kun on mitä odottaa, niin aika menee nopeemmin. Syksy oli aika rankkaa aikaa mulle, mutta sitten kun lähdettiin viemään asiaa eteenpäin, ja aina on tavallaan tiedossa seuraava aika, millon taas mennään eteenpäin, niin on jotenkin paljon helpompaa odotella. Ja kevätpuoli on tietty muutenkin helpompi aika vuodesta ainakin mulle, kun alkaa valoakin olla enemmän. Aurinko auttaa paljon! Unohtamatta tietenkään tämän palstan vaikutusta. Omalta osaltani oloa on helpottanut tieto siitä, etten ole yksin. Ja saahan täältä paljon tietoakin, mitä tuleman pitää, jos hoitoihin joudutaan jossain vaiheessa lähtemään.
LUPUS: Paljon jaksamista sulle ja miehellesi! Onneksi teidän ei tarvitse odotella seuraavaa käyntiä hirveän kauaa, ja pieni asian sulattelutauko on varmasti ihan hyväksikin. Eikähän tuo tulos mikään hirveän huono käsittääkseni ole. Jos kerran siittiöitä löytyy, niin asialle on mahdollista tehdä paljonkin. Kyllä kaikki vielä hyväksi muuttuu!
TITULIINI: Tervetuloa mukaan mukavaan joukkoomme! Yritän omalta osaltani aina huomioida myös uudet tulokkaat, mutta tietysti meillä jokaisella on niitä päiviä, ettei vain jaksa aina kommentoida muiden asioita, kun omissakin on niin paljon murehdittavaa. Mutta sehän tämän palstan tarkoitus onkin, että kun ollaan aallon harjalla, niin tuetaan parhaamme mukaan niitä, jotka ovat siellä pohjalla, ja sitten taas kun itse on siellä syvemmällä, niin sitten saa varmasti itsekin tukea. Hyvä, että teidänkin tilanne alkaa sitten pikku hiljaa selvitä, ja pääsette eteenpäin. Toivottavasti ei tarvitsisi sinunkaan kovin kauaa täällä pyöriä, vaan pääsisit siirtymään pikapuoliin tuonne odotuspuolelle!
LEIAK: Pahoitteluni tädin hyökkäyksestä! Kerrassaan ärsyttävää, että juuri kun vähänkin pystyy elättelemään toiveita, niin jopa rumistaan alas.. Jaksamista sinulle!
MILIKO: Lämpimästi tervetuloa takaisin. Tietysti toivon, että pääsisit pian taas pois täältä, ja paremmalla onnella!
Omassa navassa ei tällä kertaa ihmeempiä. Ovis oli ja meni, ja nyt sitten taas vaihteeksi odotellaan. Onneksi osaan jo olla odottamatta liikoja. Ihan hyvillä mielin tässä kuitenkin mennään kohti kevättä!
Mukavaa viikonloppua kaikille muillekin palstalaisille toivottelee LeiMu!
Ja lämmin kiitos kaikille mukavista tervehdyksistä. Ihan tippa tulee linssiin kun huomaa, että joku lähettää lämpimän ajatuksen tännepäin. Tuli taaskin todistettua, että tämä palsta on tosiaankin tarpeen tässä odotuksen odottamisen suossa. Varjokkaalle siis hirmuisen paljon kiitoksia, että jaksat pitää meidän pinoa kasassa ja näin ollen meillä on näin mahtava ja positiivinen paikka purkaa tuntojamme.
Olen tässä luvannut itselleni, etten ota tätä raskaaksi tulemista nyt muutamaan kuukauteen kovin vakavasti. En siis ajattele koko raskaus asiaa ennen maaliskuun loppua ollenkaan, vaan keskityn ihan kokonaan sisustamaan (valitsemaan kaakeileita, maaleja, valaisimia yms. materiaaleja) tulevaan kotiimme. Lisäksi ryhdyn hoitamaan itseäni. Sain joululahjaksi kasvo- ja käsihoidon, varaan ajan niihin pikimmittäin. Lisäksi varasin vyöhyketerapeutilta ensi keskiviikkona. Se on kuulemma aivan ihanaa ¿ toivonkin että nämä minun nukkumisongelmani taas vähän helpottaisivat terapeutin pakeilla käytyäni.
Burdelle paljon voimia loppu piinailuun. Toivottavasti kuitenkin nyt tärppäisi, vaikka ymmärrän kyllä senkin, että täytyy yrittää pitää jalkoja aika lähellä maanpintaa. Se tuppaa kolahtamaan aika kovaa jos sitten ei tärppääkkään. Pidän kovasti peukkuja pystyssä sinulle bdbdbdb. Samoin Tuupalaiselle paljon peukutuksia ja leppoisaa loppu piinaa! Töhnäpimppa *hihitää*...
Tituliinille vielä noista hoidoista ja onnistumisista. Nämä lapsettomuuden syyt ja hoidot taitavat olla aika tapauskohtaisia, joten jos jollakin pariskunnalla ei ole onnistunut monenkaan hoidon jälkeen voihan olla että teillä taas tärppää heti. Toki tilanne voi olla toisinkin päin, mutta pointtini tässä kohtaa olisi se että etukäteen murehtimalla asia ei taida parantua. Positiivisella asenteella siis vain eteenpäin ja yritetään karistaa turhat huolet pois.
Vaimonalulle tsemppiä remonttiin ja hääjärkkäilyihin. Nautippas nyt niistä ¿ omat hääni vietin jo kolme vuotta sitten ja näin jälkeenpäin niiden suunnitteluaikakin oli aika ihanaa ja pumpulisen vaaleanpunaista aikaa *Huokailee ja muistelee*
Milikolle tervetuloa takaisin ja myöskin tervemenoa piakkoin poiskin (kuten täällä tavataan sanoa ;)) Voimahalaus Sinulle! Odotellaan me molemmat vähän keväisempiä kelejä ja laitetaan pääkopat hetkeksi lomille!
Quieirolle vilkutus! Ihanaa kuulla että kaikki on hyvin! Tulethan aina päivittämään kuulumisia meillekin...
Paljon terkkuja kaikille muillekin pinossa ja hauskaa viikonloppua
Leia
Meillä tilanne on aikalailla sama kuin teilläkin. Kaivoin esille spermatestien tulokset ja löytyi ainakin yksi ero, teillä kaartelevia siittiöitä oli muistaakseni 7% ja meillä aluksi 41% ja pesun jälkeen peräti 92%. Luultavasti tuo on selitys sille, miksi meille tehtiin inssi. Lääkärin mukaan prosenttejakin tärkeämpää on siittiöiden määrä, sillä 2% monesta sadasta miljoonasta on hyvä ja sillä päästään kyllä hedelmöittymiseen. Tiedä sitten...
Ekassa inssissä mun munasoluja ei ollut kasvanut kuin yksi ja sen vuoksi lääkäri puhui koeputkihedelmöityksen mahdollisuudesta jollei inssi onnistu. Saa nähdä miten hoidot etenevät kunhan päästään niihin asti tämän keskenmenon jälkeen, kaiken lisäksi lääkärikin vaihtuu... Toivottavasti ei tarvitse kovinkaan montaa kiertoa odotella ennen tosi toimia.
Miliko
Puolitoistavuotta yritystä takana ja juuri plussatesti tehtynä:) On kyllä ihan uskotomatonta. Tosin itsellä nuorena sairastettu klamydia, joten lääkäri oli sitä mieltä, että heti pitäis ultrata, kun on suurempi riski että on munatorvessa. Se nyt tietenkin sitten heti pelottaa + kaikki keskonmenojutut yms. Itse kerkesin vasta käydä julkisella munatorvien aukiolotutkimuksessa, joka tehtiin tässä kierrossa. Ens kiertoon olis alkanut clomit. Oiskohan tuolla aukiolotutkimuksella ollut osuutta ei voi tietää..
Täällä on myös ollut paljon aina keskusteluja siitä, mikä vois auttaa raskautumaan, niin ajattelin kertoa, että itse satuin aloittamaan ruusujuuri tablettien (rosenrot extra) syönnin tähän kiertoon, esitteessä väitettiin auttavan raskaaksi tulemisessa.. En siihen kyllä alunpitäen uskonut, mutta epätoivoissani kuitenkin päätin kokeilla...
No nyt pahoitteluni siitä, että heti vain itsestäni lörpöttelen. Olen vain nyt niin sekaisin.
Toivotan kaikille kovasti plussaonnea ja tsemmppiä tässä yrityksessä ja hoitojen alkutaipaleella. Kyllä tää on raskasta tää lapsettomuus, mutta joka kuukausi on kuitenkin aina uusi mahdollisuus! Ihmeitäkin näköjään tapahtuu.
Mukavaa viikonloppua!
Voi olen todella onnellinen puolestasi - nyt vaan toivotaan että kaikki kunnnossa ja kyllä ne on!!
Ja kiitos ruusu vinkistä! Saako sitä ihan luontaistuotekaupasta? Pitää heti kokeilla. Syön nyt foolihappoa, kalkkia, D-vitamiinina, rautaa, ja sinkkiä. Foolihappo kullemma on hyväksi sikiölle. Menepä heti huomenna hakemaan sitä ruusujuttua :) punaviinikin kuulemma auttaa, mut rupesinkin tissuttelee vähän liikaa kun maistui :)
Onnea todella ja tule ilmoitteleman kuulumisia!!
Hei, kiitos onniteluista, vaikkei ne jotenkaan aiheellisilta vielä tunnu.. En oo oikein tajunnut varmaankaan tätä asiaa. Mutta siis siitä ruusujuuresta.. varmaankin voi olla luontaistuotekaupoissa, itse tilasin NaturaMed Pharman kautta ja se oli vain sellainen kuukauden näyteannos... Mutta ainakin siis toistaiseksi hyvin tuloksin. Vaikka eihän näitä oikeasti niin vakavasti tarvitse ottaa, mutta kaikkeahan voi aina kokeilla. Ja minä myös otin pari kuukautta sitten käyttöön muitakin möllereitä ja monivitamiineja...
Nyt perjantai-illan viettoon sohvalle loikoilee...
Alkuun onnittelut Putkulalle plussasta! Toivotaan, että kaikki on hyvin ja saat sen kaivatun nyytin syliisi muutaman kk:n päästä.
Möröm, mekin olemme siis Felicitaksella hoidettavina. Viimeksi tänään kävin ensimmäisen clomi-kierron follikkeliultrassa. Aamulla ennen klinikalle menoani tikutin kerrankin kunnon oviksen ja iloitsin siitä, että clomit toimivat. Vaan mitäpä oli vastassa...
Follikkeliultrassa todettiin, että 4 munarakkulaa oli kypsymässä ja niinpä ajoitettujen yhdyntöjen tilalle tuli ehdoton yhdyntäkielto. En saa raskautua tässä kierrossa, sillä monisikiöraskauden vaara on ilmeinen. Alkuun en tajunnut, että mistä on kyse, vaan iloitsin ultrassa näkyvistä isoista palluroista. Kunnes totuus valkeni, ja itkussa oli pidättelemistä. Ulos päästyäni soitin saman tien miehelleni itkeäkseni hänelle tilannetta. Mies totesi, että mitä sitten, jos tulis neloset, antaa tulla vaan. Ei sekään tainnut tajuta, miten vaarallista olis nyt raskautua. Enkä mäkään oikeestaan ihan kunnolla ymmärrä, miten suuri riski nyt olisi. Ja kun meillä ei ole kuitenkaan tärpännyt usean kuukauden yrittämisen jälkeen, niin miksi nytkään...mutta emme lähde leikkimään asialla, vaan nyt odotellaan ilman yhdyntöjä menkkoja ja ens kiertoa, joka mennään ilman clomeja. Ja vielä seurantaultra ens kierrossa ennen ovista.
Odottelu on kaikkein tylsintä ja nyt tiedän, että odottelua on edessä ainakin 6 viikkoa, ennen kuin on pienintäkään mahdollisuutta piinailla. Toisaalta on huojentavaa, kun tietää, ettei nyt tarvitse todellakaan ajoitella mitään, mutta toisaalta tuntuu, että taas menee monta viikkoa hukkaan.
Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta? Toivon tietysti, että ei, toisaalta mieluiten kuulisin, että jollain on ollut tällainen tilanne, mutta tuloksena olisi ollut terve yllätysvauva :) Me laitettiin pari päivää sitten satsi simppoja matkaan, kun ei vielä tilannettamme tiedetty ja jos niistä nyt olis yksi löytänyt perille...pelkään tietty pikkuisen, että meidän tuurilla nyt just tärppäiskin ja jouduttais melkoiseen soppaan, jos tulokkaita olis liikaa.
No joo, ongelmat meillä kullakin. Kellä liikaa, kellä liian vähän mitäkin. Toivon jaksamista teille kaikille omissa tilanteissanne!
Peukut voi sitten minun kohdaltani pistää piiloon.
Jotenkin kohtalon ironiaa, mutta heti kun minäkin annan itselleni luvan vähän toivoa, niin sieltä toiveista tullaan ryminällä alas. Sieltähän se täti pyyhälti nurkan takaa mutta hyvin vauhdikkaasti tänään. Se siitä sitten.. Täytyy se vyöhyketerapia aika varata ja keskittyä sisustamaan tuota taloa.
Lupukselle myöskin voimia uutisien sulatteluun. Jos ei tämä epätietoisuus (siis kaikki pitäisi olla ok, mutta kun ei vain tärppää..) ole helppoa niin ei varmasti tuollaisten uutisten saaminen ja niistä selviäminenkään.
Joalin kyseli, että miten nopeasti/hitaasti aika kuluu. Itselläni tuntuu, että sitä tarpoo aivan paikallaan. Olen enemmän sellainen suorittaja tyyppi ja kun tässä yhdessä asiassa en ole päässyt etenemään, tuntuu että elämässä kaikki seisoo. Aikakin..
Toivottelen kaikille positiivisempaa ja valoisampaa mieltä kuin itselläni nyt!
Terkuin Leia *apeana&lannistuneena*