Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤ Jouluiset 2005 uuteen viikkoon 3 ¤¤¤

16.01.2006 |

En nähnyt aloitusta joten tässäpä on. Kaikki vanhat ja uudet kertomaan kuulumisia.

Tulen jatkamaan myöhemmin, nyt syömään...

Liili ja Viivi huomenna 7vko

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taas yritän ehtiä kirjottaa...

Käry,olen täysin samaa mieltä kanssasi!!!Ihmeellistä toisten väheksyntää ja teilausta täällä..mäkin järkytyin kun asian huomasin tänne puolelle siirryttyäni.Odotuspuolella oli paljon kivempi henki..Mutta onneksi me jouluiset tullaan ainakin (tähän asti ollaan tultu) toistemme kanssa toimeen niin jatketaan samaa rataa.Mielipiteitä saa toki sanoa eihän se sitä tarkota mutta mun mielestä typerä ' jeesustelu' ja oman kantansa ylimielinen toitottaminen on turhaa :PP ja toisten väheksyminen vastenmielistä.. ://

Kiitti Anu kun jaksat vääntää listoja!! *kiitos ja kumarrus* :DD

Quarra,voi vee sentään!!otan osaa..sitä mäki koko ajan pelkään että koska ne puolukkapv:t taas alkaa.Toivon että tää imetys pitäis ne poissa vielä muutaman kuukauden!!!Just vasta jälkivuodosta selvitty..en tod halua menkkoja tähän syssyyn!!

Onpas ulkona HURJA keli,mieletön tuuli..ei uskalleta lähteä tänään mihinkään!!Oon viime päivinä muutenkin toikkaroinu typyn kanssa ties missä joten tänään meillä on kotipäivä.Jospa tuo nassikka rauhottuis kohta päikkäreille (säätää paraikaa sitterissä yksinään ;)) niin mä voisin vähän näyttää imuria tälle läävälle!!

Ristiäisetkin tuli tosiaan sunnuntaina juhlittua..jebujee!!!

Tyttö oli niiiiin kiltisti!!!Ei päästäny pihaustakaan koko aikana..ei itse kasteessa eikä kahvitilaisuudessakaan.meni sylistä syliin ja aurinkoisena hymyili ja vallotti kaikki vieraat :)) Ihana..äiskä oli niin ylpeä tyttärestään!!

noh,nyt se komentaa mua taas..hauska se on välillä..ei varsinaisesti itke mutta sillä tavalla komentaa ja kätisee..*tulkaa tänne pitää mulle seuraa!!!* ;) Ikäänkuin loukkaantuu jos jättää yksin.huutelee luokse,heh!! Ja kova tyttö kertomaan juttuja.Varsinki hoitopöydällä selittää tarinoita pyyhkeille ja suihkuverholle :DD

On ihan mielettömän,tajuttoman,käsittämättömän UPEAA seurata pienen ihmisen,oman rakkaan lapsensa kasvua ja kehitystä!!!

-Tiggr&Nasu,oikealta nimeltään Nea :)

Vierailija
22/51 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietetäänpä tätä päivää neljän seinän sisällä, kun ei ole ulkoilemaan mitään asiaa. Jaakko on kyllä nukkunut melkein koko päivän tänään... eilen taas päinvastoin eli valvoi melkein koko ajan ja otti vaan pikkutirsoja välillä. Eli ei ihan säännöllistä rytmiä havaittavissa vieläkään, " vaikka poika on JO kohta 2 kk" . Eipä se mua kyllä suuresti haittaa - täällä kotonahan mä olen ihan vauvaa varten :)

Voi teitä raasuja, kellä menkat on jo taas alkaneet. Saas nähdä kuinka meikämamman käy kun aloitin eilen minipillerit... täysimetyksellä mennään, joten voi kyllä olla etteivät ihan äkkiä alakaan *toiveikkaasti*.

Jep, kiva kun jouluisilla on hyvä henki eikä ketään kivitetä vaikka syöttäisi pullomaitoa tai nukuttaisi vauvaa sisällä tai käyttäisi raidallisia potkuhousuja, joissa on teräosa... oikeesti, välillä tuntuu, että äidit lynkkaa toisiaan mitä typerimmistä asioista (no ehkei sentään raitapotkareista ;) Eihän me alennuta moiseen, eihän?!

Ältsin kiva kun Anu on niin viitseliäs ja hyvä koodaamaan, että tekee meille tuota kasvulistaa. Jokainenhan tietty kehittyy omaa tahtiaan, mutta on tosi kiva kyllä seurata muitakin kuin omaa vauvaa.

Sitä ekaa kunnon hymyä odotellen, t. Vanu ja Jaakko (joka edelleen nukkuu..., mutta lapsethan kasvaa nukkuessaan, joten tänään on tullut varmaan sentti lisää!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa tänne vauvapuolelle kirjoitan, vaikka Aamu-neitosemme täyttää lauantaina jo 6ko. Hyvin on pääosin sujunut arki meillä. Esikoinen (2.5 v) on ainut, jonka kanssa saa olla vähän tarkkana, kun kovin rajut on otteet. Haluaa halata vauvaa ja pitää sylissä...Ja aluksi tykkä si myö heittää tavaroitaan vauvan sänkyyn /vaunuun. HUi! Vähän pelotti, onneksi ei osunut päähän... Päivällä tyttö nukkuu yleensä jopa reilun neljän tunnin päikkärit, ulkona on nukkunut. Tänään tosin ei ulos ole ollut asiaa (-25 atetta). Nyt nukkuu vaunuissa sisällä. Oltiin esikoisen kera pikaulkoilemassa itkuhälyn kanssa, kyllä poskia kipristi, kun ei ole taas tottunut moisiin lukemiin mittarissa.

Muutoin sitten tytsy seurustelee ja hymyilee kovasti, pari tuntia, joskus kolmekin jaksaa olla valveilla ja sitten nukahtaa. Yöllä ollaan kyllä hieman levottomia, ei itkeskellä, mutta tissillä ollaan alvariinsa... Ollaankin päädytty toistaiseksi nukkumaan parisängyssä kahdestaan Aamun kera, kun suorastaan asuu tississä kiinni... Muutama yö on tosin mennyt parilla tissittelyllä. Pelkäänpä vain, että myöhemmin tulee onkelma tuosta yösyönnistä.... Esikoinenkin nimittäin vaati maitoa öisin aina siihen asti kunnes imetys loppui... (reilut 1 v) Ja olin vakaasti päättänyt että tämän kakkosen kera on asiat, eli yötissitteöyt sais jäädä jo aiemmin kuin imetys. Saa nähdä nyt sitten. Ja isi ja esikoinen nukkuvat esikoisen huoneessa kahdestaan tällä haavaa, aluksi yritettiin nukkua kaikki samassa huoneessa, mutta poika heräsi aina kun vauvakin ja ei malttanut nukahtaa uudelleen, DVD:tä olis aina menny katsomaan...

Neuvolakäynti olis maanantaina, pari kertaa on terkka käynyt kotona 1 vko ja 2 vko iässä. Laittelen neuvolapinoon mitat maanantain jälkeen. Olisi kyllä ollu jo tällä viikolla tuo neuvola, mutta jouduttin perumaan, kun mies ei päässytkään töiden vuoksi mukaan. Meidän kun pitäis ottaa myös esikoinen mukaan, kun puheenkehitys on seurannassa, sanoja ei ole kuin muutama, joten toivonpa että päästään puheterapiaan.

Itselläni jälkitarkastus huomenna, mummu tulee tätin kera kaitsemaan pikkuisia. Eilen oltiin pojan kanssa muskarissa ja isi oliki ekaa kertaa yksin tytön kanssa. Kerkesi jo nälkä tulemaan ja hieman oli itkeskellyt. Meillä kun ei olla pullosta mitään annettu ainakaan toistaiseksi, joten kovin pitkään ei voi missään viipyä.

Tälläistä meille,

Mangusti ja Aamunen pian 6vko kera pojan 2,5 v

Vierailija
24/51 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttävän kylmää,sisällä kökötetään ja ajanvietosta,meillä nytkin pyörii video ja sitten kirjoja,pelattiin pari peliä tytön kanssa,itse välillä koneella=), vesivärimaalausta meillä,piirtämistä...tota...nolona sanon että meillä jo tyttö tietokoneella tekee palapelejä joskus=)

vauvan kanssa edelleen kaikki OK,kaksi yötä nukkui koko yön,viime yönä heräs 5.20 syömään.jaksamista teille joilla vauvat valvottaa!

eipä kummempaa meillä,poika jo kiljahtelee ja kovasti ääntelee,varsinkin yhdelle lelutähdelle asiaa kovasti=)

t.äitiliini ja Juho 7vkoa 2pv

ja Anu,ihanaa kun jaksat tehdä tuon listan neuvolamitoista ym.tosi mielenkiintoista seurata muiden jouluisten kasvua.

Vierailija
25/51 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä näyttää mittari -27 ja ennuste näytää yhtä kohtuuttomalta, että sisätiloissa taidetaan kärvistellä. Edes koirat ei viihdy ulkona vaikka Huskeja ovat!

Olen myös samaa mieltä tämän palsta typerästä lynkkausmeiningistä. Minä ainakin koitan lueskella vertaistukea täältä mutta tuntuu, etten uskalla kyllä yhtään topiccia aloittaa kysyäkseni neuvoa kun kuitenkin joku tulee ja iskee kirvestä selkään.

Quarralle piti tsempata niistä menkoista sen verran, että sehän on toisaalta hyvä, että alkoivat. Eihän se ole niin itsestään selvää meillä PCOlaisilla, että niitä yleensäkään edes tulee. Täällä jännityksellä omiani odottelen alkavatko kulkemaan ollenkaan.

Meillä neiti kasvaa ja syö kovasti. Tissiä öin ja päivin ja pulloa saa iltaisin lisäksi kun imuttaa niin tiuhaan, ettei mulla riitä maito enää alkuyöstä ennen yöunille menoa. Meilläkin kukutaan joka ilta puolille öin vähintään ennen yöunia. Mutta sitten nukutaankin 3-5 tunnin syöttöväliellä aamuun 10-11 asti. Sopii hyvin meille kun ollaan koko perhe kotosalla. Ihanaa on se, että saa tuo iskäkin seurailla lapsensa alkutaipaletta.

Ollaan muutettu tyttö nukkumaan perhepetiin, kun meillä on aika vetoinen vanha talo ja luulen, että hänellä on kylmä pikkusängyssään. Nyt nukkuu mun vanhan äp:n ruskeassa syötävän suloisessa retromakuupussissa meidän välissä ja on ollut oikein tyytyväinen. Nukahtaa siihen jopa itsekseen kun me jutustellaan unettavasti siinä ympärillä tai katellaan telkkua.

Muutenkin on Saga ruvennut viihtymään paikallaan jutustellen ja hymyilleen meille, kun jaksaa vaan leikkiä hänen kanssa. Sitterissä juttelee jo myös leluilleen mutta se ei jaksa niin kauaa kiinnostaa. Kantoliinassa kulkee myös melko lailla mallikkaasti ja katselee kotitöiden touhuilua siitä käsin. Tuota rengasliinaa en oikein osaa vielä käyttää mutta trikoinen pitkä liina on mun lemppari. Kietaisen sen yleensä aamusella päälle ja sujautan tytön sitten valmiiseen sidontaan kun alkaa olla hereillä enkä jaksa kanniskella.

Tuo " näin me kasvamme" pino on kyllä hyvä keksintö. Lähdenpä tutstumaan siihen ja koitan muistaa kirjoitella aktiivisemmin.

-Samo ja Saga

Vierailija
26/51 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mepä ilmottaudutaan uusina tuulina matkaan.. Ollaan oltu niin sanotusti langoilla kattelemassa jo ootus aikana, mutta enpä mie saanu kirjoteltua silloin.. olishan se ollu niin kauhian yksinkertaista siihen nähden että nyt se on paljon hankalampaa kun pikkumieskin haluaa olla mukana kirjottelemassa.. (=mammanpoika joka ei viihdy kovin pitkiä aikoja sitterissä ypöyksin..)

Eli tämä mammanpoika on syntyny joulukuun 14 ja laskettu aika oli 8 päivä..Piti hulluja jännityksessä viikon..

Ensimmäinen kuukausi on ollu helpompi kun kuvittelin.. Vaavi syö yöllä 4-6 tunnin välein ja näin ollen päästää äitin ainakin toistaiseksi helpolla.. ja isishän ei luonnollisestikaan ees tiiä vauvan olleen hereillä..

Ensimmäinen neuvola oli maanantaina ja poitsukka oli kasvanu melkein kilon ja pituutta oli tullu melki 6 cm.. Perii vissiin pituutensa isiltä..Äitiltä vaan leveyden ja ihanan luonteensa.. :)

Täällä pohjoisessakin pakkanen hipoo 30 eli ollaan aika motissa kotona .. ja poika kiukkuaa kun ei pääse ulos nukkuun..

mutta nyt pitää lähtiä vaihtaan vaippa..

Vierailija
27/51 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole pitkään aikaan päässyt koneelle..

Ollaan vauvan kanssa oltu perjantaista OYSsissa lasten infektio-osastolla ja nyt poika joutui tänään lasten teho-osastolle. Siellä ei saa yöpyä niin tulin kaverini tykö, onneksi on tuttuja täälläpäin niin ei tarvii yksin kyyhöttää potilashotellissa.

Pojalla alkoi viikko sitten torstaina tulla kakan mukana veristä limaa ja hysteerikko kun olen, vein pojan heti perjantaiaamuna lääkäriin mistä saatiin taksilappu ja lähete ja käskyn mennä Ouluun. muuten vauva ei ollut sairas mutta meidät otettiin sisälle sairaalaan. Mitään ei voitu tehdä kuin ottaa kakkaviljelyt ja verikokeita. Siellä osatolla oltiin vauvan kanssa, nukuttiin pitkiä päikkäreitä ja seurusteltiin, poika on ruvennut niin ihanasti nauramaan ja hurmasi kaikki hoitajat hymyllään!! Viime yönä tuli jo veretön kakka ja arvelin, että poika paranee. Vaan aamuyöstä nousi kuume ja vaipat tuli yli verisestä kamalan hajuisesta kakasta. poika laitettiin välittömästi tippaan ja vatsaultran jälkeen mentiin teho-osastolle. Vauva oli tosi kipeä, kyllä äidiltä pääsi iso itku, oli tosi avuton olo kun ei voinut tehdä mitään vauvan hyväksi ja kun ei tiennyt mikä pienellä on. Lääkäri epäili suolen kiertymää ja poika käytettiin peräsuolen varjoainekuvassakin. Niissä ei mitään ja iltapäivällä tulivat kakkaviljelyn tulokset. Syy veriseen kakkaan oli kambylo-bakteeri(nautaeläimet ja siipikarja levittää, yleisimmin vesijohtovedestä) ja syy siihen että vauvan kunto yksikaksi romahti oli rota-virus joka saatiin osastolta...Kyllä kivi putosi sydämeltä kun sai tietää syyn eikä tarvinut arvailla. Nyt pieni on siellä teholla tipassa, antibioottia saa siihen bakteeriin ja kipulääkettä. reppana, kyllä niin mielelläni ottaisin kaikki pienen kivut itelleni, pahalta tuntuu katsoa ikiomaa pikkuista vauvaa letkujen keskellä. Vaikka nukkuukin rauhassa kipulääkkeen ansiosta. Eilen illalla oli niin tosi reipas, köllötteli sylissä ja lauloin lastenlauluja, nimiä ehdottelin, etä mistä ite tykkäisi..Naureskeli leveästi. sitten ykskaksi näin.. olin itekin yöllä kuumeessa ja aamulla kuralla, että tuli se rotavirus äitiinkin.

poika kasvoi hienosti osastolla, melkeenpä 100g tuli painoa päivässä, pituuttkin on tullut viisisenttiä lisää.

Meillähän on koko porukka ollut vatsataudissa, mistälie tullut, navetasta?? Epäilen kyllä sitä vesijohtovettä kun naapurin porukallakin oli samaa tautia.

Saapa nähdä miten sitä osaa nukkua kun on monta kuukautta nukkunut pienen nyytin vieressä, ensin se oli masussa ja nyt viimeiste viikot on tuhisut kainalossa.. Ikävä on kova. Vauvaa ja kahta isompaa joita en ole kohta viikkoon nähnyt..

Lahja ja pieni Tonttupoika " Samu Sulonen" 4vko

Vierailija
28/51 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi paljon jaksamista Lahja-Unelmalla!!! Toivottavasti teillä pian pikkumies toipuu ja pääsette taas kotiin.

Ja Quarralle, mullakin olleet jo ensimmäiset menkat kuukausi sitten, tää on tätä naisen elämää:)

Kiva Tikru, että teidän ristiäiset meni hyvin ja sopii tuo Lumi-nimi teidänkin tytön muihin nimiin:)

Minä myös manaan näitä pakkasia kun ei pääse ulos. Meinas eilen jo paniikki iskeä kun aattelin et päivästä ei tuu mitään. Yllättäen päivä meni melkos hyvin. Tyttö nukkui jopa melkein kolmen tunnin päikkärit sitterissä. Siis voitteko kuvitella tuo tyttö on alkanut viihtyä sitterissään. Eilen ei huutanut kuin kahdesti. Iltapäivällä ennen nukahtamista ja sit yöunille mennessä. Yöunille nukahti kuitenkin jo klo 22 ja heräsi vasta neljältä syömään. Söi sitten tissiä ja jatkoi uniaan kuuteen saakka, jälleen tissiä ja sitten vielä kahdeksaan asti. Täällä siis yks onnellinen äiti. Tää aamukin on menny huudoitta, jokohan tämä jo helpottaisi, uskaltaa varovasti toivoa.

Joo ja piti vielä yhtyä Käryn kirjoitukseen, onneks täällä jouluisissa kiva tunnelma. Ei tartte pelätä lynkkausta:)

Meillä mies pitää loppuviikon töistä vapaata auttaakseen mua, et saisin levätä vähän, kiva juttu!

Tervetuloa vielä mukaan uusi kirjoittaja!

Vierailija
29/51 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaseen tulin kattoon, että mitäs tänne.. poika nukkuu rintarepussa, me kun tossa imuroitiin yhdessä ja sit uni vei voiton. en viitsi sänkyyn nostaa sitä, heräisi kuitenkin.......

quarra: et suinkaan oo ainoo kenellä ne ihanat naistenvaivat on palannut.. tosin mulla se oli ihan odotettavissakin, koska en enää imetä, vaan korvikkeilla mennään.

Lahja, jaksamista teille! voi pientä potilasta.. se on aina inhottavaa,kun imeväiset sairastuu.

Meillähän poika sairastui Rs-virukseen viikko sitten maanantaina. Tayssissa käytiin mutta kotona on sitten hoideltu pientä potilasta muuten. On oolut aikas rankkaa. Poika on kyllä yöt nukkunut ihan hyvin, kun on tehty sängystä höyryteltta, siellä saa yskältään nukuttua. Kuumetta ei noussut koko aikana..ei ainakaan vielä. Ite oon sitten hoidellut kotia 24h/vrk jo 11 päivää, niin etten ole poistunut kotoo mihinkää.. (paitsi eilen pikaseen kävin hammaslääkörissä) Että pikkuihiljaa rupee jo toivomaan että parannuttais että pääsis ulos!!!!

Nyt täytyy mennä vähän siivoileen, pappi tulee tänää käymää kotona..

Vierailija
30/51 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kurja lukea teidän pojan sairaalareissusta..Toivon että pääsisitte pian takaisin kotiin :' ( Pikaista paranemista!!En osaa edes kuvitella miten hirveää tuommoinen on :(

Mä kävin laittaa Nasun kuvan kastetut.fi:n Nea hienosti rinsessamekossa ;) Äiskä pukenu ;)) hih..

On kuulkaas outoa kun pitäis alkaa kutsua tyttöä nimeltä :P Hieman on totuttelemista.Ei kutsuttu ennen ristiäisiä nimeltä kun muuten olis varmaan lipsahtanu ;) Noooh,eiköhän ajan kanssa luonnistu.

On tosi kökköä kun ulkona on noin kylmä..täällä sisällä pälyillään ja odotetaan että lauhtuis.Siperia saapui Helsinkiin ;)

tjaahas.mentävä on jälleen.Palailen taas jaarittelemaan...

-Tiggr&Nasu 7vk1pv

Vierailija
31/51 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun tän vauvan kanssa onnistuisi imetys,vaikkakin rintakumilla niin nyt Juho on ruennut tekeen sellaista että ensin syö hyvin ja sitten alkaa päästää irti ja vääntelehtiä rinnalla eli vähän takkuilee,voi että.Toisesta syö ensin aika hyvin mutta toista,vasenta ei kelpuuta niin hyvin,Juhohan on kova hotkimaan ja nopea syömään,ennen kuitenkin edes n.10 min,söi molemmista rinnoista,nyt toisesta ehkä sen 10 min.ja toisesta 4-5 min.Päälle 40-50 ml tuttelia.

No,tyytyväinen on mutta toivon ettei enempi rupea takkuamaan imetys kun multa vielä maitoakin tulee.

Mulla itellä flunssainen olo,en tosiaan halua tulla kipeäksi,no kukapa haluis mutta muutenkin tylsää istua vaan sisällä kun pakkanen hipoo kolmeakymmentä.Onneksi Juho on tottunut nukkuun sisällä ettei se tuota ongelmia mutta vaunulenkkejä kaipaan.

äitiliini29 ja Juho 7,5 viikkoa

*Juho hymyilee tosi usein nykyisin,ihana!!!*

Vierailija
32/51 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAHJALLE:olen pahoillani että vauva sairastui,kamalaa,aivan itkettää kun luin mutta pikaista paranemista!!!

33/51 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikru, sulonen kuva ja Aamulla on samanlainen mekko ;) Kävin laittaa myös Aamusta kuvan. Syntyneet osioon kans laitoin jo sillon ku synty!

Vierailija
34/51 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kova pakkanen jatkuu=(

mä olen lisäksi kipeänä..flunssaa se mun herpes tiesi,ei vielä menkkoja.

Juhonkin kuva kastetuissa ja samoin syntyneissä kuten oon joskus kertonutkin..menenkin teidän kastekuvia ihailemaan=)

Meillä nukuttiin taas koko yö..tai Juho nukahti vasta n.00.30(söi 23 aikaan) mutta kuitenkin.6.30 heräsi mutta tuskaa on kipeänä koittaa viihdyttää 4,5vuotiasta ja hoitaa vauvaa.......

äitiliini ja Juho 7viikkoa ja 4pv

Vierailija
35/51 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista!! Minua ihan itketti kun luin viestiasi. Toivottavasti pikkuinen paranee pian ja paasee kotiin!!

Kirjoitin asken viestin ja se katosi ihan kokonaan johonkin - tyhmana tassa katselen tata nayttoa - mulle ei oo ennen kaynyt nain?!?

Odotan etta pikkuneiti heraisi ja soisi vahan etta paastais lahtemaan kaupungille - jostain tarvitsisin idean kaverin synttarilahjaan. Tuntuu etta vuosi vuodelta on vaikeampi keksia mitaan kun kukaan ei varsinaisesti tarvitse mitaan. Kavereiden lapsille on paljon helpompi ostaa kaikkea. Teidan juttuja pakkasesta lukiessa ei kylla tullut yhtaan ikava Suomeen (monesti muulloin luen teidan juttuja ja mietin millanen meidan elama olis jos joskus muutettais Suomeen) - meilla on reilusti lampoasteita (epatavallista tahan aikaan vuodesta) ja ulkoiluun ei oo mitaan esteita.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tumble & Wriggler 6vk 5pv

Vierailija
36/51 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan juuri koneelle ehtinyt ja nytkään en ole kaikkia viestejä lukenut, mutta ole etsiskellyt netistä kastemekkoa. Meillä on myös nimiongelma, sillä mun mies on mieltynyt nimeen Hector tai Hektor ja mun mielestä se ei ole kovinkaan kiva nimi. Kivoja lempinimiä siitä saisin väännettyä, mutta pakkohan mun olisi käyttää myös oikeaakin nimeä - mitä mieltä olette ko. nimestä? Mulle tulee meksikolainen viiksekäs, luihu murhaaja mieleen.. Oma suosikkini on Anton. Isoveli on Henry, joten nimen pitäisi olla " samaa kategoriaa" (eli vaikka esim. Pekka, joka on muuten ok, ei mielestäni osu Henryn veljeksi). Koskapa on jouluinen vauva tykkäisin myös nimistä Noel ja Natal, mutta ehkä ovat liian erikoisia. Isoveli keksi toisen nimen Julius, joka kyllä kävisi puolestani. Että tämmöisiä mietin... Nyt lukemaan teidän muiden viestejä. Taisin sen verran nähdä, että joidenkin vauvat nukkuvat jo täysiä öitä - voi onnea! Valvoin viime yönä klo 24-05 ja senkin jälkeen oli hiukan rauhatonta, mutta on meillä hyviäkin öitä. Joka tapauksessa maksimiunet on 4 tuntia, ehkä joskus hitusen sen päällekin. Esikoiseen verrattuna tuokin on kyllä juhlaa. Imetys on sujunut hyvin, siitä olen kyllä huippuiloinen! Ja kun tuli aloitettua tuolla valvomisvalittelulla, niin jatkan kuitenkin, että tunnelmat ovat kaikenkaikkiaan tosi positiiviset ja olen niin onnellinen kahdesta ihanasta pojastani. Vauva on mitä hellyyttävin otus ja sitä on jaksettu ihailla koko perheen voimin (olen tosi yllättynyt, mikä vauvalle kujertelija miehestäni on nyt tullut versus esikoisen syntymän jälkeen ja isovelikin on ollut tosi ylpeä). Mutta juu, teidän viestien pariin... vaunuista kyllä kuuluu jo kutsu...

Vierailija
37/51 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vointeja sinulle Lahja!! Meillä elämäntaival alkoi myös uudella sairaalareissulla. Poika syntyi 31.12. ja kotiin päästiin 4.1 ja sairaalaan uudelleen 6.1.

iltapesuilla huomasin että pojan etusormen viereen oli tullut mätäpaise.. kylläpä pelästyttiin. Soitin sitten heti synnärille, kun en mihinkään muuallekaan osannut soittaa. Onneksi sain sitä kautta yhteyden lastenlääkäriin joka käski heti PHKS:siin. Kun sinne asti päästiin, oli poika itse oma toimisesti puhkaissut paiseen.. onneksi siitä saatiin kuitenkin viljelynäyte otettua. Lääkäri sanoi heti että tänne on jäätävä, näin pienillä antibioottikuuri aloitetaan aina suonen sisäisesti. Minähän tietenkin pelästyin aivan kamalasti ja itkin ihan rehellisesti hysteerisenä. Kamalinta oli kuunnella kun toinen itki, kun laittoivat kanyylia päähän. Että voi lapsen itku raastaa sydäntä. Lääkäri rauhoitteli kaikin tavoin sekä äitiä että isää;)

Täällä oli vielä silloin se kamala rs-epidemia ja koko toinen lastenosasto oli täynnä näitä pieniä potilaita. Olin ihan varma, että saadaan sitten rs-viruskin jos joudutaan osastolle. Onneksi lääkäri pystyi järjestämään niin että pääsimme sellaiselle osastolle, jossa ei näitä rs-virukseen sairastuneita lapsi a ollut. saimme lisäksi sellaisen huoneen jossa oli se desifiointi huone aluksi ja sitten vasta tultiin varsinaiseen huoneeseen. Hoitajat kävivät huoneessa vain laittamassa lääkkeen, minä kun imetän niin pystyin vauvan hyvin hoitamaan. Vakavasti kyllä ottivat mahdollisuuden, että näin pieni olisi sairastunut.

Onneksi kaikki kokeet osoittivat että kysymys oli vain pienestä pöpöstä joka oli altis kaikille antibiooteille ja pääsimme sitten sunnuntaina kotiin. Ilmeisesti paiseen oli aiheuttanut pieni haava, jonka poika oli itse aiheuttanut omilla kynsillään ja sitten sinne oli joutunut jotain likaa. Pieni vaiva, mutta suru ja huoli oli kyllä suunnaton! Enpä ennen lapsen saantia ole tuollaista huolta tuntenut... Hyvä kuitenkin että sairaalassa ottivat asian hoitaakseen, tiedä kuinka pahaksi se olisi mennyt, jos ei sitä olisi kunnolla hoidettu.

Muuten meillä on mennyt kaikki mukavasti. Poika kasvaa ja ilmeilee paljon.. Äiti on ihan varma että poika jo hymyilee tarkoituksella, mutta taitaa vielä olla tahattomia;) Maito on riittänyt ja unirytmi yöllä mukava.

Terkuin Niina ja Rambo-Sylvester 2vko 6pv

Vierailija
38/51 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuolla vain sitten järjettömän kylmä.. Vaan silti olis pakko tänään lähteä ajaan isompaan cityyn ostaan ristiäiskamppeita itelleni.. Toivottavasti ei jäädä välillä kaverin kanssa.. Tyttö jää isukin kanssa kotiin, viettämään taas sitä laatuaikaa. :) Onneksi suostuu hyvin syömään pullostakin, muuten en pääsis edes haaveilemaan ostoksille lähdöstä. Kun jo pelkästään matkaankin menee tunti..

Lahjalle laitoin eilen huolestuneena viestiä kun luin pojan sairaalaan joutumisesta. Olivat päässeet jo tavalliselle osastolle ja poika paranemaan päin. Väsynyt kuten uskoa saattaa, mutta ruokahalua kuitenkin löytyy. Ajattelin vain että varmasti täällä on myös moni muu jouluinen huolissaan heistä.. Lahja toivoi pääsevänsä jo ensi viikolla kotiin, pidetäänpäs kaikki porukalla peukkuja!! bdbdbd Ettei tuu nyt enää mitään takapakkia vaan pääsevät kotiin muun perheen luokse.

Eipä täällä sen kummepaa. Palellaan ja koetetaan saada neitiä nukkumaan sisällä. HYVIN huonolla menestyksellä. 8-/ Heräilee parin tunnin unien aikana 10min välein about, ja aina saa olla hyssäämässä uudestaan uneen. *huokaus* No jospa se tästä oppis näiden pakkasten aikana että sisälläkin voi ja pitää nukkua. Niin viime yöstä piti mainita, tyttö nukahti 10-11 välillä (sis. ajan kun piti käydä kahdesti hyssäämässä uudestaan uneen, kun kitisi) ja heräsi ekan kerran syömään 04.40... :D Tuli siis kerrankin aika pitkät unet!! Ja yleensä syö molemmista rinnoista, nykyään vain hetken toista rintaa ja hups, simahtaa taas.. :D Ja aamusella seuraavan kerran vasta 9 aikaan söi.. Ajatella. Tästä ne yöt toivottavasti hetkeksi pitenee.. :))))))

Quarra ja neiti 7vko

Vierailija
39/51 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haasteellista vauva-aikaa näyttää monilla olleen/olevan. Voimia!

Itse alan pikkuhiljaa toipua, ensimmäiset viikot vauvan syntymän jälkeen olivat mulle fyysisesti tosi rankkoja: rytmihäiriöitä, rintatulehdusta, kipuja ym ym ym... (niinkuin varmaan monilla muillakin). Poika kasvaa hyvin ja on pääosin rauhallinen ja tyytyväinen vauva. Aamuyöstä kyllä kitisee useamman tunnin ja valvottaa koko perhettä! Nukkuu kyllä yleensä 21-03 rauhallisesti.

Ristiäiset olis ens viikon lauantaina.

Jälkitarkastuskin oli tänään, kaikki ok. Jollain oli jo menkatki alkaneet. Itse en varmaan tule moista elämystä kokemaan, kun tuo PCO vaivaa ja kierto on n. 1 v!

hevioso + poika 6 vkoa

Vierailija
40/51 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona edelleen paukkuu pakkanen, mutta meillä on nukuttu sisälläkin hyvin. Tänään päivällä meinasi kitinät yllättää, mut kantoliina jälleen pelasti. Jaada nukkui siinä kaks tuntia. Nyt neiti vetää sikeitä sitterissään. Meillä ollut edelleen kovin rauhaisaa. Olisikohan syynä viime lauantaina aloitettu maissivelli. Keskosilla vellit pitää aloittaa kolmekuukautisena riittävän kasvun turvaamiseksi. Jaada on ollut vellistä ihan innoissaan. Enää ei suostu juomaan pullosta maitoa ollenkaan. Vielä tosin saa vellin laimennettuna, puolet maitoa ja puolet velliä , joten kyllä saa maitoakin. Lisäksi Jaada syö tissiä. Ens viikolla alotellaan jo soseita, nekin keskosilla alotetaan aiemmin.

Hippomamalle: Noel ja Natal on kumpikin ihania nimiä ja sopii hyvin Henryn kanssa, mun mielestä ei ole liian erikoisiaan. Antonkin on kiva nimi. Sen sijaan minäkin kyllä vierastan tuota Hektoria, mulle tulee vaan mieleen se laulaja. Mä kannatan nimeä Natal!

Tsempit edelleen Lahjalle ja myös Niinalle ja narnialle, toivottavasti vauvat pian paranee!

Mäkin alan jo toivoa, että pääsisi taas ulos vaikka hyvin täällä sisälläkin on mennyt. Tänään kävin viemässä roskat ja hakemassa postin:)

Selailin tuota kasvu-listaa, tuntuu ihan hassulle kun toisten vauvat olleet jo vastasyntyneinä suurempia kuin tuo meidän Jaada on nyt. Musta kun Jaada tuntuu jo niiiiin isolta:)