mikäs olisi sopiva ikäero ekan ja tokan lapsen välille?
ja myös perusteluja miksi? Itse olen ajatellut 2,5 - 3 v. Mutta kun ei ole oikein kokemusta pikkulapsista niin mietityttää.. Kai olisi hyvä et eka on jo vaipoista päässyt ja toisaalta taas ei liian iso ero sais olla. Vaikka kait se aina on vähän vaikeeta esikoiselle kun syntyy sisko tai veli?? Kun ei ookkaan enää ainut..
Kommentit (28)
Esikoinen on nyt 7kk ja odotan toista. Ikäeroksi pitäisi tulla 1v 1kk.
Toisaalta hirvittää mutta toisaalta luotan että siitä selvitään... Ja toivon että lapsista tulee toisilleen hyvät kamut kunhan vähän kasvavat.
kai se pitää vaan käydä läpi, eikä lapsikaan sille mitään mahda.
eka vauva tammikuussa, toinen vauva marraskuussa (sama vuosi). Nyt teki kierukasta huolimatta positiivisen testin. Miettii mitä tekisi
eka vauva tammikuussa, toinen vauva marraskuussa (sama vuosi). Nyt teki kierukasta huolimatta positiivisen testin. Miettii mitä tekisi
itte olen syntynyt samana vuonna oman isosiskon kanssa, sekä pikkusisko, että velikin syntyivät 9kk 10 päivän ikäerolla. Toinen tammikuussa, toinen lokakuussa. Tiedän tällaiset siskoksetkin.
Omat lapset ovat 1v6kk, 1v1kk, sekä 1v8kk ikäeroilla. Helppoa ei ole ollut, joten omaa äitiäni kyllä ihmettelen miten on jaksanut.
aina ollut kavereita toisilleen (siihen asti että vanhempi lähti eskariin ja alkoi isoksi tytöksi...) Vauva aika meni omalla painollaan, tottakai väsytti mutta ei mielestäni normaalia vauva-aikaa enempää. Esikoinen ei vielä osannut olla mustasukkainen ja oli niin pieni että nukkui vielä päiväunet niin käytin tilanteet hyödyksi ja nukuin itsekin lasten kanssa. Toisiltaan ottavat mallia hyvässä ja pahassa, esim.pottaharjoittelu oli toisen kanssa helppoa kun otti mallia vanhemmasta.
Tosin vielä esikoisen syntymän jälkeen sanoin että haluan ainakin 7 lasta, nyt tuntuu ettei ikinä enää... :)
Esikoinen sopeutui hyvin. Päivärytmit pidettiin alusta asti samoina mihin esikoinen oli tottunut ja vauva sopeutui niihin.
onkohan tämä joku uhmien uhma vai mikä nyt päällä -3/16-