Autan työhakemuksen teossa, jos itselläsi ideat hukassa...
Pyörittelin viikko sitten av-palstalla työhakemusten tekoa ja neuvontaa kaikille apua tarvitseville. Se viestiketju oli ja meni. Nyt sitten jelppaan taas, jos on tarvis. Laittakaa vain viestiä, niin koetan ehtiä vastaamaan kuluvan vuorokauden aikana.
Meeri
Kommentit (4)
Eli asiakasneuvojaksi olen hakemassa pankkiin. Kokemusta ei pankkialalta ole mutta haluavat enemmän myyntitaustaisen henkilön. Olen aloittanut jo hakemuksen tekoa. Yritys mainostaa omaa hyvää palveluaan erilaislla sloganeilla. Onko liian paksua käyttää jotain slogania soveltaen hakemukseen. Entä miten tuoda itseä esille kun hakemus ei mene paikalliskonttoriin vaan pääpaikalle eli sitä ei voi edes itse käydä viemässä. Olen hyvä " myymään" itseäni luonnossa(heh heh) mutta paperilla en voi sanoa samaa!!!
miten minun kannattaisi toimia? Nyt tuntuu kun haen jotain paikkaa niin minua pidetään korkeasti koulutettuna, mutta minun todelliseen muuttohaluun ei uskota. Yksikin kysyi että olenko hullu että tulisin tekemään tätä työtä pienellä palkalla vaikka nykyisessä työssä ura on vankasti nousujohteinen.
Motivoituneisuus, oma mielenkiinto, sitoutuneisuus oppimiseen, into jne eivät vakuuta työnantajia, sillä he haluavat osaajia, eivät sellaiseksi oppijoita (mikä on hieman outoa, sillä he parhaina osaajina pystyvät myös luomaan kyvykkäistä heille parhaat uudet osaajat).
Työkokemattomuuden pohjalta ohjataan alemman tason hommiin oppimaan ja alaan tutustumaan, joissa on taas lappu luukulla, koska ylikoulutettuna en tulisi heille kuitenkaan jäämään. Hekin haluavat alansa työn osaajia, ei korkeampiin tehtäviin oppijoita.
Vieläköhän auttelet? Olen koulutukseltani KM, ja siihen päälle tehtynä ope-opinnot. Paikkakunnan vaihdon vuoksi työpaikkani jäi, ja nyt tässä olen yrittänyt paluuta työelämään, nyt olen siis hoitovapaalla. Olen hakenut mahdollisia avoimina olleita paikkoja ja lisäksi lähetellyt avoimia hakemuksia ja soitellut perään. Tuloksetta ainakin vielä toistaiseksi... Niin, mitenkähän esim. hakemuksesta saisi niin vetävän, että pääsisi edes haastatteluun asti?