¤¤¤Syyskeijut PiiNaViikKooN!¤¤¤
Kommentit (40)
Eli huonosti kävi sitten meikäläiselle... Eilen alkoi runsaampi vuoto ja tänään on sitten ihan niagara. Tosi ärsyttävää!!! Miksi ei voinut heti alkaa kunnon vuoto niinkun edellisessäkin alkuraskauden km:ssa, vaan muutaman päivän vaan tuhrutteli että toiveet nousi, että jos kuitenkin olisi kaikki ok.
Tosiaan ihan samana kp:na alkoi vuoto kuin syyskuisessa keskenmenossakin. Tosi kummallista... Voisiko olla jotain vikaa kohdun limakalvossa tai jotain?? Katsotaanko muuten viikolla 5+jotain tapahtuva " keskenmeno" siis alkuraskauden keskenmenoksi vai kemialliseksi raskaudeksi vai myöhästyneiksi kuukautisiksi?
Mietin vaan että pitäiskö sitä mennä gynelle jos jotain tutkittaisiin... Tämän vuodon puoleen en nyt kyllä mene kun sillon syyskuussa oli tosi tylyä kohtelua. Jos ei nyt mitään ongelmaa siis ilmene.
Toisaalta tuntuu että pitäiskö pistää koko pikkukolmosprojeti jäihin... mutta minkäs tietyst vauvakuumeelle tekee.
Voi hemmetti... kyllä v....ttaa olla töissä kun sidettä saa olla vaihtamassa koko ajan! Mutta aika näyttää miten käy, tuleeko kolmosta vaiko ei. Täytyy vaan olla onnellinen niistä kahdesta kullannupusta jotka meillä jo on. Lähipiirissä on lapsettomuutta, joten tuntuu että ei pitäis meikäläisen kuitenkaan valittaa.
:( Olen niin pahoillani puolestasi!! En osaa muuta sanoa.
Ja nipsulle onnittelut! :) Eiköhän se matkassa pysy.
Joku kysyi että miten te maltatte olla testaamatta... mä olisin varmaan jo testannut, ellei sisko ois saanu sen negan näillä kp:illä raskaana ollessaan vaikka sillä oli oireita aika paljonkin. Yhtään väärää negaa en halua tuntemuksia sekoittamaan! Parempi odotella...
Täällä siis kp 25/25-26. Aamulla heräsin menkkamaiseen kohdun viiltelyyn, joka kesti vain sen hetken ja loppui. Nyt on sitten jatkunut viiltely, joka tuntuu vähän väliä... mutta ei tule vuotoa vielä. Huomenna varmaan jo tulee. On mulla joskus aiemminkin menkat alkanut just näin. Kai sitä nää pari päivää jaksaa odotella testaamatta... on tullut niin usein testattua turhaan, että jos nyt hillitsis itsensä!
Ja olen miettinyt samaa että missä vaiheessa km:sta kuuluu mennä lääkäriin.. En osaa auttaa siinä asiassa.
Mulla on lämmöt laskeneet.. 36,5:stä 36,1:een. Olin kyl flunssassa tossa just kun oli lämmöt koholla, että ehkä ne oli vaan siks. Mutta nyt ne on taas alkukierron tasoa, en varmaan oo ees ovuloinut. Pessimisti laittoi tänään pikkuhousunsuojan kouluunkin.
Kuviteltuja oireita:
-raudanmaku suussa (tai pa...nmaku) varsinkin eilen röntgenin jälkeen, mut varmaan johtu siitä
-nippailuja mahassa
-rintojen kutiseminen
-iltaisin väsymys jo klo 19 aikaan ja etominen
-vilutus
-selkäkipu, välillä tuntuu ja välillä ei
Piipaalle onnea! Kyllä se viiva siitä vahvistuu :) bd
Majita: Mä tein viime viikolla varmaan neljä testiä, kun niitä oli. Tiedän tunteen, siks päätinkin että ostan vasta perjantaina apteekista testin, niin se on sitten lauantaiksi. Muuten olisin pissailemassa tikkuun koko ajan!
Shannonilla vaikuttaa lupaavalta!
Nyt lähden valmistautumaan pikkuveljen 1v. synttäreille! Meillä on ikäeroa 20v.! (Esikoinen ja kuopus)
Hei!
Täällä melko tuore kuumeilija, joka toivoo ensi syksyksi toista lasta... Tällä hetkellä pitäisi olla kp 24/28-29. Menin töpinöissäni tilaamaan valmiiksi r-testejä, jotka saapuivatkin jo tänään. Piti sitten mennä kärsimättömänä ihmisenä tekemään " hieman etukäteen" ja haalea toinen viiva kyllä ilmestyi näkyviin. Nyt kyllä pidän loput testit tiukasti piilossa ennen sunnuntaita kp29 ja testaan vasta silloin uudestaan - jos enää aihetta koko testaukseen. Toivoisin niin kovasti, että olisi tärpännyt...
Tämä odotus on todellakin piinaavaa. Esikoista odottaessa koko alkuraskaus meni niin nopeasti (järjestelin häitä) että havahduin vasta menkkapäivänä että eivätpäs ole alkaneetkaan... Nyt on enemmän aikaa ajatella asiaa ja jännitys on todellakin piinaava.
Tsemppiä kaikille piinaisiin päiviin ja plussaonnea erityisesti ++++
Tanaan kp 21/28 ja ekaa kertaa oli vahan heikotusta... Hmm, olisikohan tama totta sittenkin...
Selmiina: ma olin pojasta raskautuessani 100% varma etta menkat tulee, aivan prikuulleen samat tuntemukset oli! Ala heita viela toivoa :o) +++++
Marikko: kiva etta meita on kaksi lokakuisia. Meika testailee luultavasti vasta viikon paasta ke, jolloin 29/28. testaako kaikki muut jo ennen sita, vai onko muita ensi viikolle asti odottelevia?
Pupu_04: pumpulinen ja majita: hyvia oireita +++++
Juveliks: paljon onnea uuteen yritykseen!
Shannon: oletkos testaillut jo vai odotatko viela?
Piipaa: onnea haamusta!! hei muuten, kerro tietamattomalle :o): mika on kemiallinen raskaus?
Guiness: osanottoni... *voimahali*. Kyllahan sina ehka oman mielenrauha takia voisit kayda gynella ihan perustutkimuksessa, silla ei luulisi mitaan vikaa olevan missaan, jos teilla jo kaksi lasta on. Itse sain marraskuun keskenmenon jalkeen omalta gyneltani foolihappoja (en ole varma kaannoksesta, Majita helppia :o), onko acide folique foolihappoja?). Sen pitaisi ehkaista jotain selkarankaan liittyvaa epamuodostumaa sikiolla, joka ilmeisesti on aika iso keskenmenon syy.
Majita: hus hus tati!!! ~~~~~~~~~~~
Jeanel: hauska etta sun pikkuveljelle tulee seta tai tati niin pienella ikaerolla (tulee tulee, hyvia merkkeja!!)
Misuli78: tervetuloa mukaan! Taidatkin siirtya heti odotuspuolelle :o), onnea !!
:o) Töötsi
Ja johan alkaa lopuille Keijuillekin tapahtua!
Voi Guinness, isot lohtuhalaukset täältä!!! Tuo on kyllä ikävintä mitä voi tapahtua, ainakin tässä vaiheessa. Mulla meni elokuussa kesken, tuolloin oli viikkoja 5+5. Neuvolasta kehottivat naistenpolille tarkistuttamaaan tilantee. Siellä vanha mies lääkäri oli töykeä ja tyly, sanoi ettei myöästyneiden menkkojen takia heitä tarvi vaivata. Kyllä tuntui silloin niin pahalta ne sanat. Kuulemma aivan alkuviikoilla jos vuotaa kunnolla, kaikki poistuu sieltä kohdusta silloin itsellään. Eikä lääkärille tarvis siis mennä. Toisaalta niitä kuulee kaikkia juttuja, joissa ei olekaan mennyt kesken vaikka kuinka on vuotanyt ym. Niin oman mielenrauhan takia oli hyvä käydä. Ottivat vielä verestä jotain, millä sulkivat vielä kohdunulkoisen pois.
Ja PiiPaahan se taitaa olla onnellisesti raskaana!! Jihuu! Onnittelut!!
Ja kukas uusi oli saapunut joukkoomme (ei muistu nyt nimi) Ja vissiin plussaa pukkaa heti. Onnea paljon sinullekin!
Majita, koitahan malttaa mielesi lauantaihin asti. Mehän tilattiin ne plussat sille päivälle :D Ok?
Vaikka mullakin on tunnelmat raskautumisen suhteen vähän laskeneet. Kp siis 25/27. Eipä ole täti oireita tuntunut eilisen aamun jälkeen, mutta kaikki oletetut raskausoireetkin tuntuvat kaikonneen. Ainoastaan rintoja aristaa, joka voi yhtä hyvin olla uusi pms oire. Jotenkin pelottaa. Siis se, että menkat alkaa. Kun niin lujaa toivois, että sais jo olla raskaana! Vaikka toisaalta, eihän se siitä suremisesta miksikään muutu. Tulee raskaaksi sitten jos/kun tulee. Kai se on kaikki tarkoitettu niin kuin tapahtuu... Apteekissa piti käydä, niin ostin samalla testin. Jos sinne lauantaihin asti vaikka pääsis. Hmm... Nyt taitaakin tuntua hieman menkkamaista vihlontaa, voi surku.
Guinnes, olen todella pahoillani sun puolesta. :' (
Kyllä mun mielestä tuo 5+ viikoilla loppunut raskaus on jo alkuraskauden keskenmeno.
Olen kuullut sanottavan, että kolmen perättäisen keskenmenon jälkeen ois syytä mennä lääkäriin. Mutta mä menisin suna varmaan jo heti, jospa fiksun lääkärin ja saisit vähän selvyyttä asiaan. voihan ne olla silkkoja sattumiakin, mutta oishan se sulle itselle kivempi, jos tietäsit ettei ainakaan mitään oo vikana. Hämärä mielikuva sanoo, että alkuraskauden keskenmenot voivat johtua mm liian lyhyestä luteaalivaiheesta tms. Korjatkoon joku viisaampi, jos puhun läpiä päähäni.
Töötsikin tuota kyseli niin vastaan samalla, etä kemiallisessa raskaudessahan hedelmöittynyt munasolu ainoastaan hipaisee kohdunseinämää ja saa näin jo raskaushormoniakin aikaan, mutta itse raskaus ei kuitenkaan ala.
Misulille tervetuloa mukaan porukkaan!
Kaikille pikaista plussaa, älkääkä menettäkö toivoanne ennen tädin hyökkäystä!
Nyt pitää mennä ruokkimaan katras, tultiin just muskarista. Ensin piti tietty hyökätä koneelle. Asioillahan on tärkeysjärjestys.. =D
Oli mukavaa että toivotitte tervetulleeksi porukkaan :)
Täytyypä laitella kuulumisia jahka tietää varmuudella tuleeko niitä menkkoja viikonloppuna vai ei... Ihan kiukuttaa että menin jo tekemään sitä testiä. Kuinkahan haalea on haamu ylipäätään? Saattoihan olla, että olin näkevinäni toisen viivan vaikkei sitä ehkä edes ollutkaan. Mieli kun tekee tepposia varsinkin kun palavasti haluaa jotain.
PS. " Hölmönä" uutena jännittäjänä kysyisin miksi kuukautisia sanotaan tädiksi? En ole ennen kuullut... Aika hauska - Hih! Tosin tuon tädin vierailut eivät ikinä ole hauskoja...! Näin endosta kärsivänä ainakaan.
...kaikesta huolimatta! Taidan soittaa samalle gynelle, jolla kävin ennen tätä raskautumiskiertoa ihan normaalissa tarkastuksessa. Kaikki oli siis ihan ok silloin. Puhuin silloin syyskuisesta keskenmenosta, mutta eipä tietystkään siihen osannut mitään sanoa.
Tuota liian lyhyttä luteaalivaihetta kävin miettimään.. Minullahan on kierto viime aikoina ollut 24-27, aika useasti tuo 24. Voisi siis ehkä olla liian lyhyt tuo vaihe. Oviksen ajankohdasta en aivan päivälleen osaa sanoa, mitään ovistestejä en oo käyttäny, limoista vaan suunnilleen tietää. Mutta jos ovis ois esim. kp 14 ja menkat alkais sit kp 25, niin onko tuo silloin liian lyhyt??
Hurjasti ++++++säteitä lopuille syyskeijuille!!
Selmiina: Enköhän mä jaksa lauantaille odotella, JOS siis käy niinkin hyvin että menkat ei tulekaan. Äläkä sinäkään menetä toivoas menkkamaiset vihlomisten takia, niitähän voi tulla vaikka raskaanakin olis!
Töötsi: Juu kyllä se foolihappoa varmastikin on. Ja siitä kemiallisesta raskaudesta. Se tarkoittaa sitä, että alkio kyllä kiinnittyy, ja siis raskaushormonia alkaa erittyä, oireita voi tulla ja testiinkin haamu mutta sitten alkio ei pysykään matkassa vaan tulee joko ajallaan tai vähän myöhässä alkaneitten menkkojen mukana ulos. Eli vähän niinku sellanen muutaman päivän kestänyt raskaus. Nimimerkillä kokemusta on. :(
Tämänhetkiset oireet... öklötystä tyhjällä mahalla, pskanhaju nenässä (liekö vaan ominaishajuni :D) , rinnat tuntuu tosi ikäviltä, oikein huutaa läsnäoloaan mulle koko ajan, eli ovat kipeät (se nostaa vielä toiveita kun yleensä tässä vaiheessa jo rintakipu poissa), lihaksia kolottaa, menkkamaisia jomotuksia tuntunut koko päivän kohduissa, ja vaaleanruskeaa tuhrua tulee edelleen. Että tuota... huomenna ne alkaa. Tiedän sen.
:-/
Tervetuloa uudelle, munki nimimuisti on huono, tsemppiä haamuilijoille, toivotaan että pieni pysyy matkassa, ja malttia loppukiertolaisille...
Olit kysellyt tuolla aiemmin minua... Käyn täällä välillä lueskelemassa kuulumisianne, mutta olen kyllä ihan oikeasti itse poissa syyskeijujen junasta. Täti tuli omituisesti, mutta loppujen lopuksi ihan selkeästi. :-( Nyt en tiedäkään yhtään mistä kierron laskisin, kun jo kp22 alkaen tuli punertavaa viivaa pyyhkiessä ja kunnon täti tuli kuitenkin vasta kp29 tai 30. Nyt on jo onneksi poistumassa. Osaako joku tuossa asiassa neuvoa???
Guinnesille lämmin hali myös minulta!
babyunelma kp ??
Kp 1 alkaa siis vuodon eka päivä, eli kun vuoto alkaa kunnolla. Ei siis mun mielestä lasketa alkaneeksi vielä pienestä tuhruttelusta. Tätä siis kyseli Babyunelma.
Ja mulla on illan aikana niin oireet vahvistunut, että tällä hetkellä tuntuu ettei tämä voi olla muuta kuin raskauden aikaansaannosta. Olen uskomattoman väsynyt, tällaista väsymystä ollut nyt muutamana päivänä tässä. Ja aikaisemmin vastaavaa totaalista väsymystä ei ole ollut kuin ekassa raskaudessa. Myös huono olo vaivaa. Äsken appelsiinia syödessä aloin yökkimään, niin huonoa teki. Ja nämä oireet ei todellakaan ole kuviteltuja, sitä en sitten tiedä mistä johtuvat... Muutaman päivän sisällähän tämä selvinnee..
Guinnesille voimahali! Toivottavasti kuitenkin onni kääntyy seuraavaan kertaa mennessä. Tuo on ikävää ja muistui kyllä omakin km tässä mieleeni. Ja kyllä se on ainakin henkinen km, oli se sitten kenen tahansa mielestä, vaikka mitä. :´( Toipumista toivottaen!!!
Ja haamujoukoille lisää plussavoimaa! Ois aika juhlia jotain plussaa syyskeijuissa, vähäänaikaan ei olekkaan kenestäkään saatu plussaa. Misuli, Piipaa ja Nipsu pidän peukkuja!!!
Misuli kysyi tädistä. Se kait tulee englanninkielestä, mites se nyt menikää...enpäs tarkkaan muistakkaan sitä.
Joku kysyi, kuinka saan testin säilymään. Mä en avannut sitä kirjekuorta lainkaan, jossa ne testit tuli postissa. Mikä poissa näkyvistä, se poissa mielestä. Oliskin, huoh! :)
Olin tänään ylitöissä ja aika väsynyt olo parhaillaan. Ei mitään muita tuntemuksia kuin edelleen nännien kipeytyminen. Nyt kp 27/32.
Plussaonnea syyskeijuille !
Niinhän siinä sitten kävi, et nyt jo Kp 2/26,ku kerran menkat alkoi sunnuntai iltana....Voi itkujen itku, eipä asialle mitään voi ja toiveet ei oleet tuntemuksieni mukaan, edes viimekuun tasolla :-( Meille ei varmaan tuu pikkukakkosta 2006!
Mut hirmusesti onnea teille lopuille kuumeilijoille +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Sanna kera ihanan esikoisen ;D
Sinähän voisit jo lauantaina tulla mukaan meidän kimppatestaukseen... *yllyttää* ;D Jos tänään (vai eilen) sait haamun, niin kyllä se lauantaiksi jo on vahvistunut!
Kyllä tänne plussia tulee vielä aika monta, sellainen kutina on nyt!!!
Mitä enempi plussia tulee sillon, sen parempi... ;)
Munki mielestä kp 1 on vasta se ensimmäinen kunnon vuotopäivä. Tuhruja ei lasketa. Näin on joku lääkäri joskus sanonut.
Saanhan hehkuttaa uutta oiretta, saanhan?? Just tajusin että ei minkäänlaista vatsanturvotusta ole maisemissa. Mulla on yleensä AINA tässä vaiheessa kiertoa, siis ku menkat tulossa, vatsa ihan potkupallo.
Eiiiikä taas ne toiveet nousee... kuinkahan korkealta putoan... Tää on ärsyttävää.
Mä oon niin pahoillani sun puolesta, mutta toivon ja uskon parempaa onnea ensi kiertoon.
Ja samaa toivon Babyunelmallekin!
Misuli! Täti = Täti Punainen.
Eli väristä se nimi mun tietääkseni on tullut.
Voi kun ois kiva malttaa mielensä kimppatestaukseen lauantaina, mut koska tunnen itseni niin en ees kuvittele niin kauaa jaksavani pantata tota viimistä tikkua. Tai sit pitää ostaa lisää.. Mut kun mä oon jo alottanu tän hätiköimisen niin sama se vaikka jatkankin.
Sen verran jännittää odotella sunnuntaihin, että enköhän minäkin liity lauantaina testaamaan! Se olis silloin kp28 kun pari viime kiertoa on ollut 28/29. Heti aamusta testi käyttöön. Kun saisi siihen asti ajatukset pois asiasta. Helpommin sanottu kuin tehty! Mutta yritän olla toivomatta liikaa kun kuitenkin vielä imettelen esikoista ja sehän voi vaikuttaa jonkin verran asiaan... Mutta tsemppiä kaikille!! ++++
Pitää kyllä malttaa sinne odotella! Täällä kp 32 ja kaikki menkkakivun tyyppiset jomotukset loppuivat eilisen illan jälkeen. Nytkin jotain toispuoleista nipistelyä tuntuu, mutta ei sellaista jomotusta vaan ihan jotain semmoista... ööh... niinkuin venytyksen tuntuista.
Aamupäivällä oli tosi kova nälkä, kun tultiin esikoisen kanssa puistosta mutta kun sain ruuan eteen ei se meinannut ollenkaan maistua, jotenkin tuntuu ruoka pyörivän suussa ja saa pureskella ikuisuuden yhtä suupalaa. Välillä yököttää enemmänkin.
Yritän pitää jalat maassa, ettei tulisi isoa pettymystä, lupaavia tuntemuksia on kyllä, mutta yritän olla vielä tädin odottelu -mielellä. :)
Guinnesille suuret pahoittelut! :(
Kyllä se haamu taas ruutuun ilmesty ja vieläpä sallitun ajan sisässä. Eikä oo vieläkään kadpnnut.. Pessimisti minussa muistuttelee kemiallisen raskauden mahdollisuudesta yms, mutta se pieni optimistin poikanen nostaa jo hiukan päätään..
Teinhän viimeks plussatestin 27/29 ja olin jo samantien puuhaamassa helmihaikaroita 05.. Silloin ei kyllä juurikaan käyny tälläset asiat ees mielessä, mutta ehkä se johtu siitä, kun kakkonen sai alkuns kertalaakista ja tätä kolmosta on yritetty syyskuusta asti.
No täällä on nyt niin monella jännät paikat, että huh! Miten te jaksattte oottaa lauantaihin..! =D