Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**syysSÄTEET 05 viikolle 3**

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Taas on viikonloppu takana. En päässyt koneelle koko viikonloppuna kun oli kaikkea muuta.

Oltiin sitten lauantaina kaverin 3-kymppisillä ja kivaa oli, vaikka olinkin ainoa selvinpäin oleva. Piti sit kaikille kertoa miksi juon vain lasten shamppanjaa ja onnitteluja sateli. Mä itse tulin melko ajoissa kotiin kun väsytti niin kauheesti, mutta mieheni meni kavereineen vielä baariin ja puoli kuusi aamulla se kömpi mun viereen... ei käynyt kateeksi sen kauheaa olotilaa eilen.

K@ISA: Sinäkö puhuit, että kevätkuukausina ulkoilette miehesi kanssa enemmän eli käytte leffassa yms. Kyllä mekin ollaan sellasia aateltu, mutku sais vaan eka tän remontin tehtyä...

Meillä on yksi tuttava pariskunta, jotka saivat viime syyskuussa vauvan ja nyt oon kuullut, että he ovat joka viikonloppu menossa eli baarissa ym ja vauva laitetaan aina hoitoon. Mä ainakin sanoin jo miehelleni, että kun lapsi syntyy niin mä en varmaan vuoteen liiku kotoo mihinkään. On se niin iso siunaus, että oman lapsen saa. En oikein ymmärrä sellasia, jotka heti jättävät lapsen hoitoon ja lähtevät viihteelle. Luulis, että suuremmat menot on jo menty kun lapsia aletaan hommaamaan, mutta jotkut on sellasia.

Nyt olis viikko ekaan neuvolaan. Vähän mua jänskättää jo nyt. Onko salamatkustaja matkassa? Kuuluuko jo sydänääniä?

Jahans, pyykkikone lopetti rullaamisen. Menen puis...

-Taelsa-[/color]

Vierailija
2/46 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mae palaa taas kerran reissusta ja koittaa hypätä kärryille - aaargh, alkaa uuvuttaa tämä jatkuva hyppääminen. Kun mahakin turpoaa tasaista vauhtia, käy aina vain viheliäisemmäksi kököttää autossa 500 km suuntaansa. Onneksi ei tarvitse sinnitellä töitä enää kuin pääsiäisenalusviikolle asti: sitten pidänkin pois vanhoja vuosilomia ja jään lomalta suoraan mammalomalle. IHANAA vaihteeksi keskittyä vaan perheeseen - mä tuun olemaan kyllä aluksi ihan poikki: koko päivä esikon kanssa touhuamista (mahan kanssa) ja kaikki kotihommat pitää tehdä itse huvitti tai ei... (tunnustaa punastellen: meillä on täällä kotiapulainen 5 tuntia päivässä, 6 pv viikossa). Mies vielä aloittaa ne raksahommat l. käytännössä taidan olla yksinhuoltajaan verrattavissa! Onneksi on molemmat mummolat alle puolen tunnin päässä.

Iloisia ultrauutisia useammastakin lähteestä, ainakin Jajalta ja Miiltä - hyvä juttu! Jedeleden tarjous oli loistava - toivottavasti ei ole tullut katumapäälle. Jännityksen päivät alkaa olla sielläkin edessä, toivotaan kovasti sua tänne. Säteet tuntuu olevan hämmentävä porukka, mutta eiköhän se tästä asetu. Kun laitetaan vielä pinojen alkuun se esittelypätkä, niin lopuillekin ulkopuolisille selviää.

Kaisalla on ihan oikea meininki (Ja onnea puolivälin etapista!), harvoinpa sitä nykyään tulee lähdettyä viihteelle, edes leffaan/syömään. Täällä ¿puskassa¿ se ei oikein onnistuisikaan, mutta Suomessakaan, missä isovanhemmat ihan mielellään hoitaa, ei vaan jotenkin huvita/jaksa lähteä. Sen kerran kun baariin on päätynyt, on tullut olo että ¿mitä hittoa mä täällä teen¿, ei sitä menoa enää jaksa katsella. Krapulatkin on sitä luokkaa ettei lasin kallistelu varsinkaan kauheasti kiinnosta :). Lastenhoitaja pitää ehdottomasti siis olla seuraavaksikin päiväksi jos aikoo olla yhtään myöhempään!!!

Pysytelkää pystyssä liukkailla masuinenne,

Mae & ¿Tikkoveli¿ 16+4

Ps. Tikkoveli on esikoisen termi - joskus kun vielä tai-sana unohtuu välistä. Meillä on viime päivinä puheltu siitä, miten ja milloin se vauva tulee oikein ulos. Poika on edelleen linjalla että navasta se tulee, vaikka totuuttakin on tarjottu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen minäkin vihdoin kirjoittelemaan. Pojan flunssa ärtyi pidemmäksi kuin kuvittelin, lisäksi sai tartutettua sen muhun!! Itse olin koko viikonlopun todella kipeänä, en edes muista, koska viimeksi olisin ollut niin sairas. Lisäksi kärsin korvatulehduksesta, edellisestä on ainakin yli 10 v. Jos haluaisi lyhyesti kuvata olotilaa, niin todella kamala krapula :)

No pakko kuitenkin tulla kouluun tänään, kun viime viikko tuli oltua kotona.

Meilläkin tieto raskaudesta alkaa leviämään... itse en tykkää siitä yhtään, koska olen kokenut km, joten haluaisin varmistua ennekuin kerron... vielä pari viikkoa neuvolaan.

Jatketaan vaikka iltapäivällä uudelleen

Anu ja rv ?

Vierailija
4/46 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu oli ja meni aika nopeasti taas. Lauantaina olimme mieheni kanssa katsomassa rallia. Ei minua nyt niin kauheasti se kiinnostanut, mutta tulipahan oltua ulkona. Ulkoilun seurauksena lauantai-iltana väsy yllätti nopeasti, samoin eilen.

Ensi viikolla ultra, vasta. Puolitoista viikkoa vielä jännäämistä. Olen kyllä melkoisen varma siitä, että masussa on kaikki ok. Vähän kyllä jännittää, mutta se on kai tervettä. Turhaan en viitsi panikoida. Eka neuvola reilun kahden viikon päästä. Ultra siis yksityisellä.

Tässä mietin, mitä tekisi...Iltavuoro tällä viikolla, joten päivät kotona jäävät aika lyhyiksi. Toisaalta, saa nukkua pitkään. Aaamupäivät kuitenkin todella lyhyitä, kun kahdelta pitää ilmoittautua työriviin.

Taidan mennä kahvia keittämään.

Tuuli+masu 6+3

Vierailija
5/46 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt/jaksanut minäkään viikonloppuna kirjoitella. Aamuvuorot oli töissä ja illat makasin hyytyneenä vaan sohvalla. Jotenkin nyt on tää väsymys ollut kamalaa, ei alkuraskaudessa tätä ollut. Meinasin vielä aloittaa uuden elämän tän vuoden alusta ja alkaa liikkua urakalla, mutta eipä ole jaksanut juuri mitään tehdä. Onneksi töihin on 3km ja ne matkat kuljen kyllä pyörällä tai kävellen. Täällä ei lunta juuri ole riesana ja pääseekin turvallisesti liikkumaan.

Aamulla kävin labrassa viemässä pissanäytteen ja verikokeissa. Haluavat katsoa kai onko sokerit yms kunnossa. Verikokeista katsovat onko miulla parvorokon vasta-ainetta. Poika kun on päiväkodissa hoidossa ja siellä sitä on välillä ollut, niin sen takia ottavat testit. Hyvä niin, että tietää senkin asian.

Torstaina neuvola ja tällä kertaa on myös lääkärineuvolakin. Tietääkin että tällä kerralla ei menkään kauan siellä, kun ei niillä lääkäreillä aikaa juuri ole. No eipä miulla mitään ihmeitä olekaan, kiva mennä vaan kuuntelemaan sydänääniä. =)

Onpa ikävää, kun monilla on ollut lapset sairaina tai ovat itse sairastelleet. Toivottavasti kaikki ovat pian kunnossa, että jaksatte tätä arjen pyörittämistä.

Olo on tänään jotenkin taas kuvottava, pitää mennä tankkaamaan ettei huono olo iskisi. Pari iltavuoroa töissä ja meneekin pitkään ennenkun pääsee lepäämään taas.

Kidelma rv. 15

Vierailija
6/46 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt sitten se viikko, kun on eka ultra. Ei jännitä nyt niin kamalasti, kun tietää, että viime viikolla siellä kuitenkin ainakin se sydän oli olemassa ja jumputteli.

Tällä viikolla on myös ohjelmassa pissa- ja verinäytteitä. Mä tutkitutan toksoplasman vasta-aineet, vaikka neuvolassa sanottiin, että yleensä meillä pitkään kissoja omistaneilla nuo jutut on ihan kunnossa.

Mietiskelin tässä jo ensi kesän äitiyslomalle jäämistä. Olisikohan sen alkuun ympättävä kaikki vuosilomat, vai mitenkä tässä menettelisi? Ehkä otan siihen ainakin viikon noista lomista ja pidän joitakin päiviä nyt keväällä... ennen kuin kukaan tietää, että ollaan jäämässä pidemmälle vapaalle. Kehittelin myös ihan omasta päästäni kuvion, että heinäkuusta alkaen ensin äitiysloma (105 päivää), sitten työpaikan vuosiloma n. 20 päivää ja sitten se vanhempainrahakausi (158 arkipäivää) :D Varsin nokkelaa, mutta tuskin mahdollista moinen jaksottelu? Mulla jatkuu työsopimus vuoden loppuun, mutta ei tässä taida olla mitään keinoja keplotella sen kanssa lomia eteenpäin tms. Täytynee perehtyä noiden vanhempainvapaiden ym. jaksotuksiin...

Heh.. hassua.. on menossa jo 12. viikko. Vaavilla alkaa kehittyä rustot luuksi ja kaikkee. On se aika kummaa, että mun mahassa kasvaa kohta luita! :D

Vierailija
7/46 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taelsalle tsemppiä ekaan neuvolaan. Eipä siellä ekalla kerralla ihmeitä tehdä, täytellään papereita ja höpötellään.

Miille myös onnea ultraan.

Kiva Mae, että sinustakin kuulee taas:) Milloinkas te olittekaan tulossa ihan Suomen kamaralle?

K@isalle myös onnea hyvistä rakenneultra kuulumisista!

Kidelmalle jaksuja töihin ja kotiin pojan kanssa.

Anulle pidetään peukkuja, että tällä kertaa kaikki menee hyvin.

Omaan napaan ei ihmeitä. Olen miettinyt pitäisikö vielä käydä kuukauden päästä siellä yksityisellä rakenneultrassa, kun täällä kunta ei sitä enää tarjoa. Olisihan se kiva jos saisi tietää sen sukupuolen etukäteen, mutta toisaalta eihän se vältäämättä sielläkään näy. Vahva tyttöolo on kyllä tälläkin kertaa ja mies on jo ihan " kauhuissaan" että miten kestää viiden naisen taloudessa;) Sanoin, että saatpa olla edelleen kukkona tunkiolla:)

Nyt vähäksi aikaa nukkumaan kun sain tytönkin päikkäreille.

Jaja ja pikkarainen rv 14

Vierailija
8/46 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toistaiseksi vielä vierailijana eli tässä nyt olisi ehdotelmaa listaksi.. Tuo alkuteksti on vähän kökkö mun mielestä, mutta kun en täällä vielä ite oo, niin en osannu kirjottaa " me-muodossa" ;D Mutta MUOKATKAA IHAN VAPAASTI! En ollenkaan pahastu! :) Samoin noita esittelytekstejä ym..

Mutta tässä nyt siis edes jonkinlaista listantynkää teille, olkaa hyvä!

terveisin piina-Jedelede

ps. tuossa listassa on useampi sellainen joka on nimensä ilmoittanut listalle , mutta ei sen jälkeen ole ilmoittautunut ollenkaan. En tiedä, miten moni on sitten tosiaan taustaillut ja vaan lueskellut, mutta minä sitten salapoliisityönä etsin muista listoista noita tietoja plussista ja muista.. :/ Eli niissä tiedoissa voi olla virheitä ym. Mutta kun huomasin että on plussannut, niin merkitsin myös meidän listaan, vaikkei sitä henkilö itse ollut minulle ilmoittanutkaan. Sori sekava sepustus, mutta toivottavasti tajusitte pointin. Tästä nyt kuitenkin näätte, ketkä tuolla vauvakuumepuolella on plussanneet ja ketkä ovat ns. oikeassa paikassa, kun tänne siirtyvät. ;)

Vierailija
9/46 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink][size=3]♥ ♥ ♥[/color] [color=dodgerblue][size=3][b]syysSÄTEET ' 05[/size][/b] [color=deeppink][size=3]♥ ♥ ♥[/color][/size]

[color=cornflowerblue][b]Syyssäteet[/b] ovat saaneet alkunsa vauvakuume-palstalla kesällä/syksyllä 2005. Säteet ovat aloittaneet vauvan (oli sitten ensimmäinen tai ties kuinka mones ;) ) yrittämisen viime syksyn tai alkutalven aikana eli loppuvuonna 2005! Plussia on sadellut Sädesakkiin ahkeraan tahtiin ja nyt odottavia Säteitä on jo 33!!!! Toivottavasti loppukin kuumeilijajoukko liittyy tänne puolelle pian... Masunkasvattelijoita on joukossa siis moneen vaiheeseen. Ensimmäiset ovat jo puolivälissä raskautta ja raskauden " seesteinen" (?? ) vaihe menossa, tuoreimmat plussaajat vielä ihmettelevät koko asiaa... ;). [/color]

[color=palevioletred][b][size=2]♥ ♥ Kaikille odottaville Säteille onnellista raskausaikaa!! ♥ ♥[/size][/b]

[color=Red][b][size=3] ♥ ♥ ♥[/color][/size] [color=mediumvioletred][size=3] SyysSäteiden 05 Plussalista[/color][/size] [size=3][color=red]♥ ♥ ♥ [/size][/b][/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]12.5.06 Lutu ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]8.5.06 laura03 ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]19.5.06 ofelia75 ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]3.6.06 K@isa ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]5.6.06 Nearoosa ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]16.6.06 Annamiina ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]17.6.06 Suz ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]18.6.06 mirju76 ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink] 22.6.06 Amanda81 ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]29.6.06 Mae76 ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]7.7.06 2Jenni2 ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]9.7.06 nellariina ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]8.7.06 Labanen ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]10.7.06 Wilm@ ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]10.7.06 kidelma ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]17.7.06 Jaja ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]16.7.06 Mallariina ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]16.7.06 s.m.r. ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]21.7.06 matleena ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]4.8.06 Mii- ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]18.8.06 Calefaxion ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]24.8.06 Serafi ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]27.8.06 anu82 ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]30.8.06. Venla75 ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]1.9.06 Lehtolapsi ♥

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]1.9.06 öttimötiäinen ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]2.9.06 -Jonzu- ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]5.9.06 taelsa ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]8.9.06 frodo ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]13.9.06 Ull-maij ♥[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]20.9.06 makkonen ♥

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]Anny1 LA?? &hearts,[/color]

[color=red]♥[/color] [color=HotPink]Kathy LA?? ♥

[/color]

[color=plum]♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color]

[color=crimson][b]Me olemme Odottavat SyysSäteet:[/b][/color]

[color=mediumblue][b]Amanda81[/b] [color=deepskyblue]on 25v (mies 27v.) esikoisen odottaja Itä-Suomesta.Yritys aloitettu 8/05

[color=mediumblue][b]Annamiina[/b] [color=deepskyblue]on toisen lapsen odottaja Oulusta. Molemmat ovat vm -78..Yritys aloitettu 8/05

[color=mediumblue][b]anu82[/b][/color] odottaa toista lasta Varsinais-Suomessa. Ikää on 23v ja miehellä 27v.Yritys aloitettu 9/05.

[color=mediumblue][b]Anny1[/b][/color] on iältään 28v (mies 27v) ja asuu Kaarinassa. Ensimmäistä lasta odotetaan. Yritys aloitettu 8/05

[color=mediumblue][b]calefaxion[/b] [color=deepskyblue]on 27v (mies 29v) ja asuu Pirkkalassa. Toinen lapsi tulossa Yritys aloitettu 11/05.

[color=mediumblue][b]frodo[/b][/color] (24v) ja mies (26v) Etelä-Suomesta odottavat pikkukakkosta (esikoinen 9/04) Yritys aloitettu 12/05

[color=mediumblue][b]Jaja[/b][/color] (31v) ja mies (34v) Keski-Suomesta odottavat neljättä (lapset -95, -97,12/04). Yritys aloitettu 9/05

[color=mediumblue][b]-Jonzu-[/b][/color] ja miehensä, molemmat 22v (pian 23v) Oulun läänistä odottavat kolmatta (tyttö 6/02 ja poika 5/04).Yritys aloitettu 12/05

[color=mediumblue][b]K@isa[/color][/b] on esikoisen odottaja Helsingistä. Molemmat ovat vm -75. Yritys aloitettu varaslähdöllä 6/05

[color=mediumblue][b]_Kathy_[/b][/color] (27v) ja miehensä (34v) Vantaalta odottavat ensimmäistä yhteistä lasta (miehellä 3v ja 6v tytöt).Yritys aloitettu 9/05

[color=mediumblue][b]kidelma[/b][/color] (32v) ja mies (33v) Uudeltamaalta odottavat toista lasta(poika -03).Yritys aloitettu 8/05

[color=mediumblue][b]Labanen[/b][/color] (19v) ja mies (31v), Pohjois-Karjalasta, odottavat ensimmäistä lasta. Yritys aloitettu 10/05

[color=mediumblue][b]laura03[/b][/color] on 32v (mies 35v)pikkukakkosen odottaja Seinäjoelta.Yritys aloitettu 07/05

[color=mediumblue][b]Lehtolapsi[/b] [color=deepskyblue](28v) ja mies (37v) Oulun läänistä odottavat kolmatta. Yritys aloitettu 8/05

[color=mediumblue][b]Lutu[/b][/color] (29v) ja mies (30v) odottavat pikkukakkosta Oulun läänissä. Esikoinen 2/04.Yritys aloitettu 8/05

[color=mediumblue][b]Mae76[/b][/color] ja mies, (molemmat 29v) odottavat toista lasta Laoksella/Etelä-Hämeessä. Yritys aloitettu 10/05

[color=mediumblue][b]makkonen[/b] [color=deepskyblue] ja mies, molemmat kohta 33v, odottavat kolmatta lasta pääkaupunkiseudulla. Entuudestaan tyttö -98 ja poika -01, Yritys aloitettu 12/05.

[color=mediumblue][b]mallariina[/b] [color=deepskyblue](29v) ja mies (30v) odottavat esikoista pääkaupunkiseudulla. Yritys aloitettu 8/05

[color=mediumblue][b]matleena[/b] [color=deepskyblue]ja mies, molemmat 30v, odottavat toista lasta Espoossa. Esikoistyttö 7/04.Yritys aloitettu 9/05

[color=mediumblue][b]Mii-[/b][/color] ja mies (molemmat 26v) odottavat ensimmäistä lasta Keski-Suomessa. Yritys aloitettu 9/05

[color=mediumblue][b]mirju76[/b][/color] (29v) ja mies (30v) odottavat kolmatta lasta (pojat 12/02 ja 03/04) Oulun seudulla. Yritys aloitettu 8/05

[color=mediumblue][b]Nearoosa[/b] [color=deepskyblue](vm-78) ja mies (vm-77) odottavat ensimmäistä lasta Oulussa. Yritys aloitettu 9/05.

[color=mediumblue][b]nellariina[/b] [color=deepskyblue](34v) ja mies (35v) odottavat toista lasta pääkaupunkiseudulla. Yritys aloitettu 7/05

[color=mediumblue][b]ofelia75[/b] [color=deepskyblue]30v ja mies 31v Varsinais-Suomesta odottavat neljättä lasta. Yritys aloitettu 8/05

[color=mediumblue][b]Serafi[/b][/color] 29v ja mies 30v Seinäjoelta odottavat kakkosta. Yritys aloitettu 9/05

[color=mediumblue][b]s.m.r.[/b][/color] (26v) ja mies (29v) Etelä-Pohjanmaalta odottavat toista lasta, esikoinen 2v. Yritys aloitettu 10/05

[color=mediumblue][b]Suz[/b][/color] 27v ja mies 26v Espoosta odottavat toista lasta.(esikoinen 04/04). Yritys aloitettu 9/05

[color=mediumblue][b]Taelsa[/b][/color] (27v) ja mies (40v) odottavat esikoista Kangasalla. yritys aloitettu kesällä 05 tosissaan.

[color=mediumblue][b]Ull-maij[/b] [color=deepskyblue]ja mies (molemmat 22v) odottavat ekaa lasta Oulussa. Yritys aloitettu 10/05

[color=mediumblue][b]venla75[/b][/color] (30v) ja mies (32v) Tampereen seudulta odottavat esikoista. Yritys aloitettu 9705.

[color=mediumblue][b]Wilm@[/b][/color] ja mies -molemmat 30v- Keski-Suomesta odottavat toista lasta. Yritys aloitettu 9/05

[color=mediumblue][b]Öttimötiäinen[/b] [color=deepskyblue]ja mies, molemmat 22v, Helsingistä, odottavat toista (poika 9/04). yritys aloitettu 12/05

[color=mediumblue][b]2Jenni2[/b][/color] 20v mies 31v Tampereelta odottavat pikkukakkosta. yritys aloitettu 6/05

Vierailija
10/46 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NÄYTTÄÄ LUPAAVALTA JA KIVALTA!

En muuta osaa sanoa...

Vierailija
11/46 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos JEDE listasta, hieno se on! Pientä pilkun viilaamista, meillä on niin päin, että itse olen 30 ja mies 29.

Tänään käytiin neuvolassa ja kuultiin sitten ensimmäistä kertaa ne masulaisen sydänäänet. <3

Aivan ihanaa, sillä mulla jo lauantaina iski kunnon paniikki pikkuisen voinnista. Sain nimittäin aka hurjia vatsakramppeja ja olin jo aivan varma, että se oli nyt siinä. Pian kramppien jälkeen meni vatsa sekaisin, joten taisikin olla joku vatsapöpö. Mutta kyllä säikäytti niin, että itkua väänsin.

Siis neuvolakäynti oli ennen kaikkea helpottava. Ja oli mukava, kun mieskin oli mukana ja haluaa tulla seuraavallakin kerralla. Onhan se sydänäänien kuuleminen hänellekin hienoa. Paino oli tippunut 200g, jee! Olihan tuo edellisellä kerralla noussut 2,5 kg normaalipainosta. Kaikenkaikkiaan kaikki siis ok, ihanaa.

Mutta muihin juttuihin.

ANU, mukava, että flunssa alkaa jo helpottamaan. Mulla oli viime viikolla pikkaisen flunssaolo, mutta se hävisi itsestään. *koputtaa puuta*

MAE, mukava kuulla sinustakin. Muakin kiinnostaa, milloin koitiudette sieltä? *uteliaana* Aikamoinen arki sulla kyllä sitten edessä..

MII, en oo varma ymmärsinkö oikein, että pitäisit viikon lomia jo ennen äippäloman alkua? Olen kuullut, että ennen äippiksen alkua saikkua saa helposti, jos sitä tarvitsee, eli lomia ei välttämättä kannata " tuhlata" .

TAELSA, toivottavasti sulla on mukava neuvolatäti. Itselläni on tosi mukava, kaikilla ystävilläni ei..

JAJA, onnea meille taas uudesta viikosta! :D

Muuta ei nyt tule mieleen.

Iltateelle!!

mallariina ja masulainen rv 14

Vierailija
12/46 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, sori.. mutta eikös se ollu niin että saan sulle laittaa vaikka 20v?? :D hih, no toi ei kyllä ollut tarkoituksellinen moka, vaan ihan puhdas näppäilymoka. unohdin varmaa korjausvaiheessa että kummanko ikä piti muuttaa.. ja mieluumminhan se mies vanhenee,eikös ;D

mutta juu, ilmoitelkaa muutkin jos listasta löytyy jotain huomautettavaa!!! :) korjailen kyllä -ja toki tekin sitä saatte muokkailla mieleiseksi.. ;)

-Jede

Vierailija
13/46 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekin pitkästä aikaa jotain kirjoittelen. Kieltämättä aika paljon tulee vaan taustailtua ja luettua. Tuntuu vaan siltä, että omat päivät niin toistaa itseään, joten ei tule sitten kirjoitettua mitään.

Jedelede: Alkuteksti oli tosi hyvä ja kiva, kun lista tulee tällekin puolelle. Hämmästyin kyllä, että odottavia säteitä on jo yli 30!!! Tämä aika menee niin hurjan äkkiä, kun vastahan näitä asioita itse kukainenkin suunnitteli vasta ajatuksen tasolla. Mulla lukee virallisissa papruissa, että LA on 4.6., joten sen voit vaihtaa, kun muistat.

Oma napa: Eli todellakin puoliväli on jo ohitettu (siis eilen ;)) Jotenkin nämä viikot vaan menee niin hurjaa vauhtia. Mulla on nyt ollut tosi ihanat 5 viikkoa ja olen kyllä saanut nauttia tästä keskiraskauden energiasta. Masu on tullut esille sopivasti mutta ei hidasta menoa yhtään. 15 viikolle asti tuli oksennettua ja siiihen asti tuntui, että tämä raskaus on kaikkea muuta kuin ihanaa. Nyt on ensimmäiset vauvahankinnatkin tehty ja ajatus ensi kesästä ei tunnu enää niin kaukaiselta.

Mies huutelee saunaan, joten täytyy mennä. Kirjoitellaan! Voikaahan paksusti kaikki ;)

Nearoosa ja Nyytti 20+1

Vierailija
14/46 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikainen pinoutuminen ja nosto ylemmälle tasolle, ettei hukuta...

Ei mitään uutta täällä paitsi, että viikkoja on nyt meikäläisellä kokonaiset seitsemän! JIppiiiiiii!!!! Ilo se on pienikin ilo!

Nyt pitää rientää, myöhemmin lisää...

Taelsa

Vierailija
15/46 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin nostaa meidät tuolta kolmossivulta ylös :)

En ehtinytkään eilen kirjoittelemaan uudelleen, mutta tuo lista näyttää todella hyvälle!!!

Eilen illalla aloin pikkuhiljaa tajuamaan jälleen, että raskaana ollaan. Pääsin kerrankin yksin saunaan, ja oli kiva huomata, että se maha on ihan oikeasti alkanut kasvamaan ja rinnat siinä samalla. Harmittavaa kyllä edellisen raskauden aikaiset arvet rinnoissa on alkanut taas tummentua.

Anu ja rv n8

Vierailija
16/46 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välillä kävisi ilmottautumassa.

Jotenkin on ollut matalalentoa, kaikki mahollinen mikä voi mennä pieleen pyörii vain mielessä :( Neuvolakin siirtyi viikolla eteenpäin, eli menen vasta ens viikon keskiviikkona. Liikkeitä olen ollut tuntevinani, varsinkin iltaisin. En sitten ole varma onko ne sitä, vai jotain muuta.

Rakenneultrakin pitäisi varata, mutta en ole saanut aikaiseksi sitäkään.

Mutta nyt menen tästä, ettei tämä masennus tartu teihinkin.

nellariina 15+2

Ai niin, Jedeledelle kiitokset listasta, hieno on!

Vierailija
17/46 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaita tyttöset,

Jokos flunssapöpöt on hellittäneet otettaan niin isommista kuin pienemmistä potijoista?

Oho, kylläpä mallariinaa lypsettiin lääkärin kassalla - no, onneksi oli väärä hälytys. Voin kuvitella paniikin tunteen.

Ekalla kolmanneksella olijoilla taitaa suurimmalla osalla olla ihan siedettävät oltavat? Kukaan ei halaile posliinia täysipäiväisesti, vai kuinka? Onhan tässä itsellä alkuraskauden megaväsymys hellittänyt, mutta enpä tiedä tuntuiko olo eilenkään työpäivän jälkeen niin energiseltä... No, osansa taitaa olla lämpenevillä keleilläkin: kun lämmintä on taas 30 ja risat niin pistäähän tuo väsyttämään.

Kotimaa kutsuu pääsiäiseksi - ei hassumpi aika palata kevään kynnyksellä! Esikoinen(kin) taitaa olla aika onnessaan paluusta: äiti ei enää mene töihin (kyselee nimittäin aamuisin ¿eihän äiti mene tänään töihin, eihän?) ja näkee isovanhempia useammin, lomalla nautti tosi paljon isovanhempien kanssa touhuamisesta. Nyt vielä koitetaan mallailla paluulento niin ettei tarvitse lääkärintodistusta lentoa varten. Jännityksellä odotellaan, mistä ja millainen kämppä saadaan/löydetään, ainakin meidän pitäisi erinäisten julkisten vuokranantajien tarvelistoilla olla kärkipäässä kun meidät voi laskea Suomessa asunnottomiksi!

Jedeleden lista näytti oikein hyvältä: sen verran kielipoliisi iskee että sijamuoto kuuluu ¿Laosissa/E-Hämeessä¿ :). LA laitettiin nla-korttiin 28.6., mutta koska tod.näk. menee kuitenkin yli, niin turha tuota muutella.

Minkäs sortin nla-tätejä teille on sattunut? Oma oli ihan neutraali, kokenut viiskyt ja risat. Ei nyt ehkä sellainen jolle hirveästi alkaisin purkamaan sydäntä, mutta eipä ole tarviskaan.

Jihuu, vällyjen väliin saattaisi olla luvassa vilkkaampaa tai ainakin tilaisuuksia tulee helpommin - esikoinen on aloitellut siirtymistä (takaisin) omaan sänkyyn. Hyvin on mennyt pari yötä, saas nähdä milloin tulee takapakki. On se vähän omituistakin, olin jo niin tottunut perhepetiin, johon jouduttiin täällä alkuvaiheessa pakosta - oli vain yksi moskiittoverkko :)

Tulihan tekstiä taas, mutta täytyy lörpötellä varastoon, ensi viikko ollaan taas kerran muissa maisemissa, joten palstailemaan ei taida oikein ehtiä.

Tarrasukkia ja paisuvia masuja toivottelevat

Mae & Tikkoveli 16+5

Vierailija
18/46 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalla ollaan muutama päivä. Eilen olin töissä iltavuorossa, joka olikin rankka. (hoitoalalla oon) Sai kunnolla " painia" , kun yksi asukas hurjana. Alkoikin jo töissä olla pistävää kipua alavatsassa, joka meni paremmaksi levolla. Yöllä oli kuitenkin pakko mennä lääkäriin, kun en saanut nukuttua kun hetken heräten kipuun. Olin paniikissa, että nyt vauva ei voi hyvin.

Katsoivat tulehdusarvot ja pissanäyteen (vein sen eilen). Siinä leukkarit plussalla, mutta se ei nyt tavatonta raskausaikana. (kaikki oli kunnossa, soitin tänään tulokset) Onneksi heillä oli laite, jolla sai sydänäänet kuulla, rauhoitti mieltä. Ilmeisesti kohdun kiinnikkeet siellä kipeinä tai ihan vaan kohtu kasvaa. Myös tuo rankka iltavuoro on voinut venäyttää jonkun lihaksen. Olipas oma napaista....

Mallariina, varmaan oli musiikkia korville kun sydänäänet saitte kuulla!

Taelsa, malttia neuvolan odottamiseen! Eipä siellä kyllä juuri ihmeitä tehdä, mutta tuleepa odotus todellisemmaksi=)

Mii, tulehan kertomaan ultra kuulumisia, kun siellä oot käynyt=) Itse en siuna pitäisi lomaa ennen äippäriä. Sairaslomaa saa kuitenkin helposti ja menis loma " hukkaan" . En tiiä et voiko lomaa pitää äitiysloman ja vanh.rahakauden välillä. Epäilisin ettei voi....

Anu, toipumista flunssasta! Ja eikun masun kasvusta nauttimaan!

Mae, pääsettekin muuttamaan takaisin Suomeen kivaan aikaan, kun kevät jo tuolloin pitkällä! Miksi muuten siellä kaukana ootte? En siuta niin hyvin viel tunne ja en oo kuulut asiasta....

Nearoosa, onnea puolen " välin krouvin" ylityksestä! Hyvä kun voit nauttia olosta, kun pahoinvointi jo ohi. Minulla se välil vaivana edelleen.

Nellariina, eiköhän kaikki ole kunnossa, kun sydänäänet kuuluivat. Varmaan tyypillistä että pelkoja tulee raskauden myötä, mutta yritä nauttia masulaisesta!

Jaja, ehkä menisi sinne rakenneultraan, jos sille tuntuu. Saisittepa tietää, että onko mies tosiaan alakynnessä teidän naisten keskellä!

Jade, olipas upea lista! KIITOS siitä! Ja sinua täällä odotellaan;)

Neuvolatädistä kyseltiin. Oon käynyt hänen luonaan vaan kerran, mutta todella mukava oli. Tuli tunne, että hälle voi puhua ihan mistä vaan ja ottaa asian todesta. Ja pitää miun puolia eli sitä mieltä, että oltava itsekäs ja ehkä lopetettava iltatyö, kun ne vaikeita joskus. On koulutukseltaan kätilö eli tietää hyvin mistä puhuu ja vauva hyvässä syynissä.=)

Tulipas pitkä viesti, mutta helpotti purkaa tuntoja teille! Torstaina neuvola onneksi, että pääsee vielä kuulemaan, että pikkuinen voi hyvin. :O)

Kidelma rv. 15+1

Vierailija
19/46 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NEAROOSA, onnea puolivälin ylittämisestä! Kuulkaas ennen kuin huomataankaan, saadaan jo ekat säteet maailmaan! <3

KIDELMA, onneksi masuasukki on kunnossa. Onko sulla mahdollista vaihtaa johonkin rauhallisempiin tehtäviin raskauden ajaksi? Ajattelin vaan, jos on kovinkin ronskiotteisia asiakkaita huolehdittavana.

Miulla on tarkoitus lähteä uimaan. Mukava päästä vähän liikkumaan, kun tuo lenkkeilykin on ollut aika rajoittunutta noiden liukkaiden vuoksi.

Mukavaa tiistai-iltaa siskot!

mallariina ja masulainen rv 14+1

Vierailija
20/46 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas täällä pitkä pino :) Eilen kävin pinoa etsimässä mutta jostain syystä ei osunut silmään.

Täällä alkaa sairastaminen olla toivottavasti paremmalla puolella, itse sain eilen antibioottikuurin ja tyttö on jo ihan voimissaan. Menee huomenna takaisin päiväkotiin. Viime yö tuli nukuttua hyvin.

Onko muuten muita joilla on univaikeuksia?

Minulla oli edellisessäkin raskaudessa, tylsää. Tarvitsen vielä normaalisti paljon unta! Herään kolmen aikaan joka yö vessaan ja pahimmillaan olen pari tuntia hereillä kunnes nukahdan hetkeksi ennen herätyskelloa :( tylsää.

Minullakin on torstaina neuvola ja odotan kyllä kovasti niiden sydänäänien kuulemista! Painoa ei ole varmaankaan paljoa tullut, ei ole tullut syötyä.

Paha olo jatkuu iltaisin, nyt kahtena iltana olen joutunut käydä vessanpönttöä kaulailemassa :( Viimeksi pahaolo loppui viikolla 15 joten toivossa on hyvä elää.

Suurkiitokset Jedelle upeasta listasta!!! Tosi kiva kun olet viitsinyt tehdä noin hienon listan ja kuten myös tsemppiä ja toivottavasti tulet pian tälle puolelle!!

Kävin juuri megapitkässä kuumassa suihkussa, joten olo on ihanan rento.

Mukavaa viikon jatkoa!

m rv 13+4