Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSKUISET! (15.1.2006)

15.01.2006 |

Terveiset helsingistä!

Minjan leikkaus onnistui loistavasti ja itku tuli kun tytön näin!

kirurgi rautio on taiteilija alallaan! :)

Myös korvat saatiin putkitettua ja tod. näk. tärykalvo kerran tulehduksesta jo puhjennutkin :(

Mutta elossa ollaan ja listaa päivitän huomenna :)

Mites muilla?

T:Neiti21+Minja kera uuden hymyn

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että kaikki meni hyvin!!!

Viime viikolla olittekin usein mielessäni ja ajattelin että mitenkähän teillä siellä menee.. Mutta siis todella hienoa että leikkaus on turvallisesti ohitse! :) Ja sinäkin olet noin positiivisella mielellä (niinkuin aina)!!

Miten kauan leikkaushaavat kestävät parantua? Onko niissä itsestään sulavia tikkejä? Ja joudutko antamaan Minjalle kipulääkkeitä? Ja mitä sanoi isosisko?? Ohhoh, kylläpäs tulikin kysymyksiä.. :) Voimia teille toipumiseen!!!

Mun pitäisi mennä jo nukkumaan kun tyttökin on, itseasiassa heräsi jo kerran syömäänkin... Uh, meillä herätään nykyään ÖISIN kahden tunnin välein. Päivällä menee pitempiäkin pätkiä syömättä mutta öisin ei koskaan.. En tiedä onko tapa vai onko tosiaan nälkä niin usein, ei taida kovin hääviä olla meikäläisen maito..höh. Mutta en millään haluaisi antaa vielä mitään muutakaan joten koitan sinnitellä ja sitten vasta kun en tosiaan jaksa heräillä koko ajan niin sit vasta siirryn muihin. Nyt onneksi nukahdan saman tien tai useasti nukun jo kun tyttö syö..

Ongelmaksi nouseekin sitten se että miten ihmeessä saadaan tuo tyttö syömään pullosta! Ollaan koitettu joitain kertoja eikä ymmärrä kyllä yhtään mitä sillä pullolla tehdään, ei osaa siis imeä siitä. Onko vinkkejä miten tätä voisi opettaa?????

No niin nyt äkkiä nukkumaan ja jatkan toisella kertaa

äiti ja tyttö (3,5 kk)

Vierailija
2/26 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksyn_tyttö:

Ihanaa että kaikki meni hyvin!!!

Viime viikolla olittekin usein mielessäni ja ajattelin että mitenkähän teillä siellä menee.. Mutta siis todella hienoa että leikkaus on turvallisesti ohitse! :) Ja sinäkin olet noin positiivisella mielellä (niinkuin aina)!!

Miten kauan leikkaushaavat kestävät parantua? Onko niissä itsestään sulavia tikkejä? Ja joudutko antamaan Minjalle kipulääkkeitä? Ja mitä sanoi isosisko?? Ohhoh, kylläpäs tulikin kysymyksiä.. :) Voimia teille toipumiseen!!!

äiti ja tyttö (3,5 kk)

Tikit ovat itsestään sulavia.

Ainakin parivkoa täytyy käsisiteitä pitää (jottei laita sormia suuhun)

Antibiootin aiheuttivat huutoa, mutta nyt ei enää pahasti. Myös suppoja pitää säännöllisesti vielä pari päivää laittaa (burana 60 tai panadol 125)

isosisko oli lähinnä mun kaulassa, kovasti mua ikävöi!

Suulaki suljetaan 12kk.n iässä Minjalla sitten, mutta tosiaan pääasia että saatiin korvat putkitettua ja huuli ja nenu :D

En osaa tuossa tuttipulloasiassa oikein neuvoa, kannattaa kokeilla erilaisia päitä tuttipulloon, mistä vauva hoksaa idean parhaiten. kaikki ei sovi kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla neiti21 uutiset, toipilaan perheelle voimia!

Syksyn_tyttö: Meillä kans herätään kahden tunnin välein syömään ja olen aivan poikki. Välillä yöllä yritän heijata poikaa takaisin uneen, joskus onnistuu, mutta viime yönä poika karjasi niin kovaa, että oli pakko syöttää jo tunnin välein *zzz* Mä luulen, että tuosta imuttelusta on tullut tapa, tuskin mun maidossani mitään vikaa ole. Tänään poika täyttää 4 kk, joten kiinteitä voisi aloitella pian. Täytynee konsultoida neuvolaa tällä viikolla. Mua viehättää ajatus puuron syöttämisesta (maissi/puuro).

kutsu käy... Baiiiiiiiiiiiiiii!

Vierailija
4/26 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on sitten sekin omallaan tavallaan raskas reissu takana.

Meillä on parhaillan kokoajankiinnitississä- kausi, joten ei tälläkertaa sen enempää

Vierailija
5/26 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika tasan 4kk ja sama vaiva eli 1½-2 tunnin välein söisi. Olen imettänyt koko ajan ja maitoa tullut hyvin. Päivisin nukkuu maidolla jopa 4 tuntia, mutta ei öisin. Oon ollut tosi väsy.

Mä kyselin neuvoa neuvolasta... Kehottivat kokeilemaan iltaisin kiinteitä oman maidon lisäksi. Päivällä tulee kuulemma tuhdimpaa rintamaitoa kuin yöllä. No aikamoista kokeilua on ollut, tuttipullo ei kelpaa millään tutti versiolla ja soseet yökkää suoraan. 2 iltaa on velliä (riisivelli - neuvolan vinkki - ei maistu oikein miltään) mennyt himpun nokkapullosta. Ei siis pehmeä tutti. Lisäksi neuvola ehdotti kevennettyä unikoulua. 3 yötä isä nukkuikin pojan kanssa eri huoneessa ja hoivasi maitoa itkevää vauvaa. Minä nukuin univelkoja vähän pois. 3½ tunnin unet - yleellistä!!!! Kävin syöttämässä 2 kertaa eli vajaan 4 tunnin välein. En tiedä auttaako rytmin muutos lopullisesti, mutta viime yö sujui jo paremmin. Syotin sen 2 kertaa, tosin ekan ja tokan syötön välillä ei ollut ihan edes 3 tuntia. Mutta sitten jaksoi aamuun asti (6.50).

Kokonaan noista yösyötöistä ei vielä pidäkään päästä, mutta yksi kerta kuulemma riittäisi. Ainakin meidän isokokoiselle ukkelille. Oon tyytyväinen jos ei tarttis kun 2 kertaa heräillä. iso muutos 5 tai 6 herätyksen jälkeen. Täysimetyksellä olisi kokonsa puolesta pärjännyt puoleen vuoteen, mutta jos unia auttaa pidentämään, niin mua ei haittaa lisäruoka. 4 kk on jo hieno suoritus täysimetykselle!

Vierailija
6/26 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Neiti21, että kaikki on mennyt hienosti!

Jaksat olla aina positiivinen ja päivitellä tuota syyskuisten kasvuosiota!

Voi kun itsekkin jaksaisi olla yhtä positiivinen kuin sinä!

Meillä neuvola tänään, poitsu painaa varrmasti jo 9kiloa, painaa niin kamalasti kun nostelee :)

Meilläkin syödään yöllä n.2 tunnin välein, vaikka tuttelia syökin. Viime yönä 5kertaa (6 jos lasketaan klo 23.30 syöttö, jolloin olin hereillä)

Mieheni yleensä koisii ja minä käyn syöttämässä, mutta " potkin" välillä hänetkin hereille syöttöhommiin ettei liian helpolla pääse :)

Anna kiinteitä n. puoli purkkia aamupäivisin ja nyt aloin iltasellakin antamaan vähän hedelmäsosetta. Taidan kokeilla että sattuisiko auttamaan yöuniin puolipurkkkia, mutta en oikein usko.

Palailen tässä joku päivä, kutsu kuuluu :)

Terv. Lume ja poika kohta 4kk

Vierailija
7/26 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös poika keskiviikkona 4 kk ja on nyt jo kolmatta viikkoa herännyt öisin välilliä tunnin, välillä kahden välein. Väsymys painaa täälläkin mutta on IHANAA kuulla, ettei ole ainut! Tuntuu, että miuden vauvat syö vain kerran yössä ja meillä syödään parhaillaan kuusi kertaa! Kiinteitä olen antanut nyt 2 viikkoa ja illalla ennen nukahtamista maissivelliä. Tunnin verran poika yleensä jaksaa nukkua ja herää sen jälkeen syömään taas. Sitten nukutaan ehkä se pari tuntia taas eteenpäin. Onko muilla yöt muuten miten levottomia? Yösyöttöjen lisäksi meillä saa olla tunnin välein korjailemassa asentoa tai pitämässä kädestä kiinni. Poika huitoo ja viuhtoo hurjana ja jos väliin ei mene, alkaa kitinä. Itse hän kyllä nukkuu koko ajan. Kärsimättömästi odotellaan taas rauhallisia öitä..

Vierailija
8/26 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Neiti21, että Minjan leikkaus onnistui ja pikaista toipumista teille!!!!

Täällä nukutaan ihan kohtalaisen hyvin...Viime yönäkin Ida alkoi yöunille n.23 aikaan, söi kello 5 ja heräsi 8.30 eli ihan kivasti, mutta koko illan hän sitten tankkaakin :) Nyt päikkärit on jääneet selvästi lyhyemmiksi. Ennen nukkui neljäkin tuntia, mutta tänäänkin heräsi jo tunnin unien jälkeen :( Mielelläni ottaisin nuo " entiset" ajat takaisin...Mitään erikoista syytä noille lyhyille päikkäreille en keksi, koska nälkä tai märkä vaippa eivät voi syynä olla. No täytynee vaan yrittää saada tyttö nukkumaan sitten vielä toisetkin unet, ettei ole illalla ihan väsynyt...

Minäkin kehottaisin vaan noiden pullojen kanssa kokeilemaan useita eri tutteja ja jos annat korviketta niin eri merkkejä myös. Lisäksi kuulemma jonkun muun kuin äidin kannattaa hoitaa tuo pullosta syöttäminen, koska vauva on tottunut äidiltä saamaan rinnasta sen maidon eikä näin ollen suostu pullosta syömään.

Meillä alkaa tänään vauva-uinti...Kivaa :)

Päivän jatkot kaikille...

maaly ja Ida-neiti melkein 4kk

Vierailija
9/26 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Neiti21 että leikkaus meni hyvin!:)

Onkohan tuo tihentynyt yöheräily jotenkin ikään liittyvää. Meidän neiti täyttää huomenna 4kk ja meillä on yöt ollu aika levottomia nyt n.2-3 viikkoa.. hieman on auttanu et oon antanu illalla ennen nukkumaan käymistä pullollisen velliä. Tyttö käy sitten kiltisti yöunille viimeistään 20.30 ja ekan kerran herää noin kahden aikaan, sitten taas n. 4, n.6 ja 7/8 aikaan noustaankin jo ylös. tuo kahden tunnin välein heräily on kyllä rasittavaa kun ei saa sellaista kunnon unta siinä välissä. Minä ainakin herään jo suurinpiirtein automaattisesti kun on 2h kulunut että nyt neiti herää syömään ja niin se herääkin. ja maitoa syö ihan reilusti, suurin piirtein 150ml/syöttö. (meil syödään siis pullosta kun oma maito loppui) Onkohan sitten kyseessä jokin kova kasvupyrähdys vai mistäköhän johtuu. päivällä neiti syö 2/3 tunnin välein sen 150ml maitoa.. kunnon päiväunia on myös ollu vaikea saada tyttö nukkumaan. Amira nukkuu sellaisia puolen tunnin pituisia torkkuja 2 tunnin välein. en saa vaan sitä nukkumaan pitkiä päikkäreitä ellen sitten heiluta vaunuja koko aikaa..:/ no, jos tämä tästä helpottaisi...:)

Eilen illalla oli taistelu saada tyttö nukkumaan. neiti huusi kurkku suorana pari tuntia. lopulta annoin supon ja tyttö rauhottu, kun ajattelin että hampaat vaivaavat ja neiti on myös hieman flunssainen että on ääni ihan käheä, joten oli varmaan myös kurkku kipeä.

Huomenna onkin Amiran neuvola lääkäri.. saa nähdä paljonko on kasvetu.. sitten pitää myös mennä poliisilaitokselle keskustelemaan, kun mies hakee Suomeen oleskelulupaa vauva-perusteella, joten joudutaan molemmat menemään sinne ' ' kuulusteltavaksi' ' .. jännittää...

Mutta nyt pitää mennä... Hauskaa päivää!:)

Iida-Ilona ja Amira

Vierailija
10/26 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensimmäisenä Neiti21:lle ONNITTELUT onnistuneen operaation johdosta!! Ihanaa, että teillä meni kaikki hyvin. Nyt vaan pikaista paranemista sitten toipilaalle, ja jaksamista koko perheelle!!

Minäkin pitkästä aikaa saan aikaiseksi kirjoitella tänne... Myönnän, olen tullut hieman laiskemmaksi :) Kiva on teidän juttuja täällä käydä edelleen lueskelemassa, ja teenkin sitä tosi usein. Mutta en vaan jaksa kirjottaa itse. No, tosiasiassa, pitäväthän nämä neljä termiittiä minut vauhdissa joka päivä. Illalla tosi myöhään on sitten aikaa kurkata koneelle... Nyt sain kolme vanhinta kuuntelemaan satuja, ja nuorin nukkuu. Joten ainakin hetki on aikaa... :)

Elämä kulkee tasaista ja varmaa rataa eteenpäin. Arki on sitä " ihan tavallista" , ei juurikaan mitään muutoksia ole koskaan. Rutiinia :) Tuo " vastasyntynytkin" on jo 3½kk vanha!! Hui, miten aika juoksee! Topias on jo niin ison oloinen kaveri. Anoppi sanoi jouluna, että voisi helpostikin luulla puolivuotiaaksi, kun on niin tomera ja isokokoinen :)

Jouluna tosiaan oltiin pohjoisessa mummuloissa, ja siellä oli 2 viikkoa nuorempi serkkupoika, ja kyllä hän oli vielä aivan " rusina" ja niin suloinen pikkuinen!! Aivan vauvakuume yltyi :) Serkkupoika sai rs-viruksen ja joutui viikoksi sairaalaan, mutta meidän pojalle sitä ei tullut. Mielestäni ihme, sillä monta päivää oltiin samassa paikassa, käytettiin samoja vaipanvaihtoalustoja, leluja, ja harsotkin meni jossain vaiheessa sekaisin... Melkoinen sissi tuo meidän pikkumies! :) Hänelle tuli vain " tavallinen" flunssa ja korvatulehdus, jotka meni molemmat helposti ohi, jos niin voi sanoa. Muillakin lapsilla oli flunssaa ja kuumetta, ja kaikilla neljällä yhtäaikaa korvatulehdus ja kuuri siihen... historiaa! :)

Meilläkin yöt on vähän väsyttävämpiä kuin tähän saakka. Onkohan tää 3-4kk ikä jotenkin rasittavampi?! :) Topias syö keskimäärin kolme kertaa yössä. Ja ärsyttävintä asiassa on se, että itse en pysy hereillä syöttämisaikaa, ja nukahdan aina vauva kainalossa uudestaan... Sit on joka paikka jumissa ja päätä särkee, kun ei saa nukuttua kunnolla ja hyvässä asennossa :( Jos saisin laitettua pojan joka syöttökerran jälkeen omaan sänkyynsä, niin varmasti olisin pirteämpi aamulla. Pitäis varmaan mennä olohuoneeseen tms. syöttää öisinkin, niin pysyis itse hereillä :) Mutta kun väsyttää!! :)

Mulla on taikina valmiina, täyte vielä tekemättä. Ajattelin lohipasteijoita leipoa :) Mutta kun " joku" on hävittänyt meidän purkinavaajan, niin en saa kalapurkkeja auki!! :( Ärsyttää! Nyt yritän kuumeisesti keksiä toista keinoa avata purkit, mutta taitaa olla turha toivo :( Lapset ei oo kuulemma edes nähneet sitä avaajaa koskaan... :) Olen kuitenkin varma, että kun illalla siivoilen heidän huonettaan, niin sieltä se jostain löytyy! :)

Mutta nyt taas töihin! Jaksamista kaikille! :) Kävin taas " ilmoittautumassa" täällä, ettette ihmettele mihin ollaan hävitty! ;)

Nasu

Vierailija
11/26 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yöt rauhoittuivat vellin+kiinteiden ansiosta!Muutamian öinä herätty vaan kerran syömään! Luksusta! Meillä kun oli myös yöt todella katkonaisia tuossa 3kk:n kohdalla! Parin tunnin välein (ja jopa useammin) sai olla tissiä antamassa ja olin todella väsynyt!

Mihis aikaan teillä muilla menee vauvat nukkumaan? Meillä mennään puoli yhdeksältä ja iloinen kiljunta alkaa pinniksessä 6-6.30 aamulla mikä on äidin mielestä ehkä hiukan liian aikaisin... Täytyy yrittää varovasti venyttää nukkumaan menoa, jospa sitten nukuttaiskin vähän pidempää.=)

Nyt siivoamaan! (Ennen kuin mies tulee töistä ja ihmettelee enkö oo mitään saanut aikaiseksi!=)

-Alpukka ja " Pinsku" , pe 4kk

Vierailija
12/26 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Olen lukenut juttujanne aikas kauan, mutta nyt päätin itsekin kirjoitella koska niin samanlaiselta kuulostaa meininki täälläkin.

Meidän (nyt 4 kk) poika alkoi heräilemään kuukausi sitten jopa tunnin välein yöllä. POika on täysimetyksellä ja sehän sitten tarkoitti valvomista minulle... ja suunnatonta väsymistä. En kuitenkaan halunnut luopua imetyksestä sillä maitoa kyllä riittää vaan päätin sinnitellä niin kauan kuin jaksan. Meillä homma eteni niin, että poika siirtyi perhepetiin. Nukkuu nyt siis pari ekaa tuntia omassa sängyssä ja siirtyy sitten kun aikuisetkin tulee nukkumaan viereemme ruokaa halutessaan. Näin sitten poika alkoi nukkumaan paaaljon paremmin. Liekö sattumaa vai ei, mutta nyt herätään 22 (jolloin siirtyy meitin sänkyyn ja syödään), 3 ja herätään n. klo 6. Nukkumaan poika menee 20 aikaan. Voi myös olla, että kyseessä olikin vain venähtänyt tiheän imun kausi?!

Ongelmana on nyt sama kun mitä NASU sanoi, eli mä en aina edes kunnolla herää syöttäessäni poikaa ja jäänkin sitten nukkumaan mitä kummallisimpiin asentoihin ja aamusella on niska tai kädet puuduksissa. Mutta nyt siis saamme paljon paremmin nukuttua.

Perhepeti voi toki tuottaa hankaluuksia jatkossa sillä tarkoitus ei ole, että poika nukkuis aina vieressämme ;) Kuinka moni teistä suosii perhepetiä? Luin muuten jostakin tutkimuksesta, että perhepeti olisi vauvan sosiaaliselle kehitykselle erittäin hyvä. Äiti pystyy näin paremmin vastaamaan vauvansa toiveisiin ja läheisyydestähän me nautimme kaikki.

Voimia kaikille yökyöpelien äideille!

Vierailija
13/26 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haikeana tässä olen lueskellut melkein kaikkien vauvojen yöheräilyistä.. Koittakaahan jaksaa. Meillä kun Santtu on jo 2 kuukautta nukkunut koko yön heräilemättä. Eli nukahtaa klo 22-24 ja heräilee 09-10 aikoihin. Ruokaa syödään 4 ateriaa päivässä ja maitoa vielä litran verran lisäksi/vrk. No onhan herralla painoakin jo 10 kg, että jotain vahvempaa kyllä kaipaileekin maidon lisäksi.

Ja on kyllä ihanaa seurata, kun melkein joka päivä opitaan jotain uutta. Ja kuinka noi isoveljen touhut kiinnostavat koko ajan enemmän.

Meillä kuulkaa tuli kämppään KAUHEA haju, ja ihmeteltiin sitä koko päivän. Lopulta sitten jo pesin lattiat ja kaikki, mutta haju vaan pysyi. No sitten isäntä tuumas että piti kotieläimet ruokkia, ja kuinka ollaakkaan, että meidän Paavo-hamsteri oli kuollut. Ilmankos oli tuoksua ilmassa... =(

No olihan jo aikakin. Se oli jo 3,5 vuotias, eikä niiden edes vissiin pitäisi elää yli 3 vuotiaiksi.

Santtu tässä istuu sylissä ja katselee tai oikeastaan tuijottaa noita liikkuvia mainoksia tossa vieressä. Aika hupaisaa..

Jaahas, jos menis muksujen kanssa pihalle viettää ekaa talvilomapäivää...

- Tartsa -

Vierailija
14/26 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys syyskuiset!

Kirjoittelen tosi harvoin tänne,mutta lukemassa käyn päivittäin ja ihanaa lukea muiden arjesta myös.Anni täyttää 21 päivä jo 4 kuukautta...aika rientää siivillä!!!Meillä on keskiviikkona neuvola joten katsotaan onko 7 kiloa jo lähellä mennä rikki.Kaikki on mennyt muuten hyvin,mutta yöt on tosi rikkonaisia,Anni saatta herää jopa 5 kertaa yössä syömään tai muuten vain ähisemään. olen nyt pikku hiljaa aloittanut kiinteitä,mutta öihin niillä ei ole ollut vaikutusta,kaikki aikanaan!Muutoin tyttö on iloinen ja nauravainen.Anni kääntyy kyllä vatsalta selälleen mutta ei vielä toisin päin.Ilmoittauduin juuri vauva-uintiin,kivaa!!!Ollaan miehen kanssa suunniteltu lähteä etelään reissuun,joten onko kellään kokemusta näin pienen kanssa matkustamisesta ulkomailla eli mitä pitää ottaa huomioon?!

Mutta tässä tärkeimmät kuulumiset ja jaksuja kaikille teille ihanille syyskuulaisille!

Vierailija
15/26 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein tiedä edes, että mikä päivä on menossa, kun väsyttää niiiiin pirusti... Elikkä yöt tosi rikkinäisiä meilläkin edelleen. Viime yönä syötiin neljä kertaa ja PUOLEN TUNNIN välein oltiin käännytty jumiin sängyn päätyyn/kitinää/seuraa/tuttia.... Ei kiva. Ei muuten unipussi auta meillä tuohon kääntyilyyn enää...

Mutta kahvin voimalla hereillä! :) Päivällä kun on pakko vauvan nukkuessa yrittää tehdä töitä. Ei tekis pahaa, jos vauvanhoitoapua olis päivällä sen verran, et saisin rauhassa tehdä työt " loppuun" kerralla...

Matkailusta: käypä lukemassa matkakertomukseni ja kysele ihmeessä lisää, mitä siitä ei selviä, sinä kuka kyselit vinkkejä matkustukseen. Oltiin siis tuossa joulun jälkeen pari viikkoa Etelä-Afrikassa. Tässä linkki: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6099453&p=2&tmode=1&smode…. Tai jos linkki ei toimi, niin selaa pari sivua taaksepäin, pitäis löytyä " Matkakertomus Etelä-Afrikka...."

Poju tuolla huutelee.

tuiskuneiti79 + poika 4 kk + 1vk

Vierailija
16/26 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Aleksikin nukkuu yöt syömäti, menee nukkumaan klo 20.30 ja aamulla herätään klo 9.30. Poika syö 2x päivässä kiinteitä, hedelmää ei suostu syömään (esikoinen oli samanlainen, ei makeat maistuneet!) mutta annan siis kasvista sitten n. klo 11 ja klo 18 seuraava satsi. Maitoa poika juo edelleen reilusti ja on todella hyvinsyöneen näköinen ;)

Jenna tässä sylissä joten sorry virheet! Niitä tulee aina vaikkei olis edes tekosyytäkään :D

laurukalle terkut että tule nyt joskus edes meitä tervehtimään, tosin täytyy sanoa että paussit tästä palstasta tekee joskus terää. Mammat ku vetää stooria hormoonihuuruissaan niin mikä on lopputulos?:D

Muistakaahan käydä äänestämässä parin viikon kuluttua!:D Mä en muuten oikeestaan oo kiinnostunut politiikasta paitsi silloin kun on vaalit, ylpeydellä käyn aina antamassa ääneni! Ja voin rehellisesti ja ylpeästi sanoa kuuluvani Niinistön " teamiin" ;) No, tämä tästä aiheesta :D

Jaksuja kaikille, tässä iässä vauvaa valvottavat uudet taidot, hampaat, ruuan lisätarve (ei tosin kaikilla, toiset pärjää maidolla jotkut tarvitsevat enemmän, kyllä te itse tiedätte parhaiten :D). Rakkautta, syliä, suukkoja ja onnistumisen tunteita lapsillenne :) Vauva herää elämään ja kohta se on touhukas puolivuotias, snif...!

JMMK

Vierailija
17/26 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas kiva lukea että muillakin on rikkonaisia öitä!! Olin kuvitellut että muualla syödään vain pari kertaa yössä, ihanaa että näin ei siis ole. Helpottaa kummasti omaa mieltä!! Väsymystä ei poista mutta tietää olevansa " normaali" , heh :)

Meillä nukutaan myös pääsääntöisesti perhepedissä ja näin saankin sitten edes joten kuten nukuttua. Muutamana yönä syötin istualleen kun oli tytöllä sitä nuhaa ja korvatulehdus (kun silloin ei ilmeisesti makuullaan saisi niin paljoa syöttää) ja silloin kyllä minulla kesti aika kauan saada unen päästä kiinni kun joutui pystyssä kökkimään. Ja kyllähän se heti tuntuu jos puol tuntia hakee unta syötön jälkeen, niin ei siinä paljoa ehdi nukkumaan, kun tyttö taas vaatii lisää maitoa.. Joten nyt syötellään taas makuuasennossa ja se kauhea tautikin (rs-virus) on jo taaksejäänyttä elämää!!

Tuntui muuten jotenkin entisestään lähentävän meitä (minua ja lasta) tuo kipeä ajanjakso.. Aika jännä tunne enkä osaa sitä selittää mutta olemme jotenkin vielä tiukemmassa symbioosissa nykyään :) Jotenkin sitä tuntuu " aistivan" tytön mielialatkin paremmin... hmmmm.

noniiiiiin kutsu käy.

äiti + tyttö (3½kk)

Vierailija
18/26 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin syödään 2-3 krt yössä vaikka velliä meneekin myös-. Eilen illalla söi 200ml maitoa ja 200ml velliä ja silti kahdesti heräsi.

Esikoinen mahdoton (varmaan kun olin poissa niin siihen reagoi)

ja minja ollut tänään itkuinen.

*syvä huokaus*

Mua väsyttää taas ihan kaameasti :' ( :' (

Jaaha, molemmat huutaa taas ku nukkua pitäs. pyykit laittamatta ja tiskitki odottamassa pesijää.

Koitan päivittää sen listan huomenna, nyt en jaksa :(

Yritän piristyä huomiseen mennessä...

Vierailija
19/26 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin laittaa että täällä on yksi totaali perhepetiläinen (huoh)...Ekasta yöstä (jo oikeestaan sairaalassa) tajusin että ehei, meidän poika EI nuku omassa sängyssään.

Tissittely sujui molempien nukkuessa ja äidin kirotessa aamulla märkiä lakanoita (jompi kumpi kääntynyt kesken syötön ja maito lammikoita oli joka puolella...) Nyt kun tissittely on loppunut niin pullolla sama juttu, unessa törkkään suuhun ja jossain vaiheessa huomaan pullon olevan tyhjä ja nostan sen lattialle.

Poika nukkuu aivan kiinni minussa ja on todella tyytyväinen, edes siirto isiin kiinni ei auta, sen on pakko saada nukkua äitin kainalossa. Olen yrittänyt pitää omassa sängyssä, mutta ei vaan onnistu. Kitisee ja itkee ja heti kun nosta viereen (vaikka en itse edes jää välillä sänkyyn) niin poika rauhottuu ja jatkaa hymyillen uniaan.

Eli täällä ollaan ja tällä menolla meidän sängyssä nukkuu vielä 20 vuoden päästä kaksi (tai ehkä useampi) miehen körilästä :))) Jos näin käy niin ostan leveämmän sängyn.... ;))))

-saara ja matias paria päivää vaille 4kk-

Vierailija
20/26 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ehkä voisin minäkin ilmottautua syyskuisiin.. =) Olen seuraillut syyskuisten kirjoituksia jo tuolta odotuspalstalta asti. Eli vähän esittelyä.. Olen 25-vuotias, ammatiltani fysioterapeutti. Mieheni on 29-vuotias ja meillä on 18.9. syntynyt esikoispoika. Pienessä maaseutukunnassa (jossa ei ole harrastusmahdollisuuksia..) omakotitalossa elellään. Talossamme asustaa myös kissa ja koira.

Mukava lukea teidän juttuja ja huomata muillakin olevan samanlaisia ongelmia ja kuulla kuinka samaikäiset vauvat kasvavat!

Perhepedistä.. Meillä poika nukkui ekat pari kuukautta omassa sängyssään mutta mahavaivojen ilmestyessä kuvioihin siirtyi nukkumaan meidän viereen. Masuvaivojen jatkuessa (noin 10 vkon iässä) kävimme 3 kertaa vyöhyketerapiassa, jonne jäi meidän pojan mahavaivat! Tämän jälkeen siirsimme pojan pinnasängyn kiinni meidän sänkyyn ja otimme toisen laidan pois. Eli meillä on pinniksestä tehty sivuvaunu =) Hyvin toimii ainakin meillä. Kuitenkin joka aamu vähän ennen heräämistä poika nukkuu äidin kainalossa pienet torkut! =) Kyllä suosittelen perhepetiä vaikka ainakin vanhemmilta ihmisiltä on tullut paljon moitetta..

Aamu25 + poika ke 4 kk