SYYSKUISET! (15.1.2006)
Terveiset helsingistä!
Minjan leikkaus onnistui loistavasti ja itku tuli kun tytön näin!
kirurgi rautio on taiteilija alallaan! :)
Myös korvat saatiin putkitettua ja tod. näk. tärykalvo kerran tulehduksesta jo puhjennutkin :(
Mutta elossa ollaan ja listaa päivitän huomenna :)
Mites muilla?
T:Neiti21+Minja kera uuden hymyn
Kommentit (26)
Mico-poika nukkuu parvekkeella päikkäreitä ja mami se vaan pörrää netissä (Oon tullu ihan riippuvaiseks tästä masiinasta..;) )
Täytyypi kertoo,kun käytiin saunassa eka kertaa perjantai ehtoona mummulla ja papalla..Meillä oli pojan vanna mukana ja se laitettiin alarappuselle,jossa isi kylvetti Micon.Poika tais olla aika ihmeissään koko tapahtumasta,mutta ei pahoillaan ollenkaan. :)
Vesi maistui saunomisen päälle ja velli hetkeä myöhemmin. :)
Juu ja oli tainnu pojan kellosta loppua patteri viime yönä;).... nukkui nimittäin 7tuntia putkeen (yleensä nukkuu 4-6tuntia putkeen,kun laittaa illalla nukkuun.) 21.30-04.30 välin siis nukkui..söi,oli hereillä kun laitoin sänkyyn,mutta nukahti pian uudelleen ja heräs seiskalta seur.kerran,söi ja nukkui vielä kolme tuntia.. Ihanaa!!! =)))
Taisi vaan olla joku tilapäinen häiriö...mutta tottakai toivon,että rupeis nukkuun pitempään..mielummin koko yön;) :)
Sellasia meille! =)
Terv.Syysmami ja Mico
Enpä ole käynyt aikoihin kirjoittelemassa. Odotusaikana tuli kirjoiteltua joka ikinen päivä... niin se elämä muuttui, kun pikkukakkonen tuli taloon!
Kiva kuulla Neiti21 että tytön leikkaus sujui hyvin!
Ja mukava lukea kaikkien kuulumisia, ajatella tosiaan, että meidän vastasyntyneet nyytit ovat jo neljän kuukauden ikäsiä!
Olen ollut aika väsynyt itsekin, kun on tuo 3 vuotias esikoinen ja tällä vauvalla on ollut niitä iho- ja allergiaongelmia. Parikuisena rupesi tulemaan ihottumaa, atooppinen iho ja maitoallergiaepäilys. Minä olin 1,5 kk maidottomalla ja munattomalla ruokavaliolla. Viime viikolla oltiin sitten allergiasairaalassa pari päivää. Kananmuna-allergia selvisi. Maitoaltistus on nyt menossa ja ainakaan vielä ei ole tullut siitä oireita. Iho hoidettiin sairaalassa todella hyvään kuntoon.
Tytön kasvu ei ole ollut ihan " käyrien" mukaista, vaan oli niin suuri poikkema siinä kasvukäyrällä alaspäin että neuvolantäti sai minut ihan huolestumaan. Mutta allergiasairaalassa eivät olleet asiasta vielä kovin huolissaan.
Täysimetyksellä on neiti ollut, mutta nyt on parisen viikkoa maisteltu maissia ja parsakaalia hyvällä menestyksellä. Allergiselle vauvalle on vaan vähän vaikeampaa tuo kiinteiden aloitus. Kiinteät oli vähän pakko aloitella, kun illat 17-21 oli yhtä syömistä ja kitinää. Nyt kun antaa soseannoksen siinä viiden maissa iltasella niin illat sujuu rauhallisemmin.
Tuttipullo ei tunnu kelpaavan kaikille muillekaan :) kaikki vinkit otetaan vastaan! Neiti nimittäin vielä parikuisena imi tuttipullosta, mutta nyt kun maitoaltistusta varten pitäisi saada pari desiä korviketta/velliä päivässä uppomaan niin taisteluksi menee! huh huh! ELi rinnassa on kovasti vielä kiinni. Ei auta syötti sitten isi tai joku muu. Eilen älyttiin kokeilla että tarjottiin velli vähän normaalia lämpöisempänä ja se yllätykseksi menikin kohtuuhyvin!
Muutenhan tuo tyttö on hyvin kehittynyt, kääntyilee, pungertaa istumaan ja kovasti tarttuu pienillä sormillaan jokapaikkaan. Eka naurukin on kuultu, ihanaa!
Vauvantuoksuista arkea siis täältäkin suunnalta kaikille!
Gerbera ja tyttö 4½ kk sekä esikoinen 3 v
Neiti21: Ihanaa, että Minjan leikkaus onnistui! Jännitin täällä pikku-Een kanssa, että mitenköhän teillä meni... Ja oikeastaan koneelle tulinkin ihan vain metsästämään teidän kuulumisia, olen nimittäin tehnyt Vauva-palsta-lakon!
No, pikaisesti kuulumiset. Tänään oli tytöllä lääkärineuvola ja täti oli aivan haltioissaan meidän rinsessasta. Piirsi neuvolakorttiin oikein sydämen :) Tyttö on jo 4½ kuukautta ja pituutta oli 63,5 senttiä ja painoa 7190 grammaa, eli aikas iso neiti :) Yöt ovat olleet vaihtelevia. Joskus syödään kahdesti yössä noin kello 24.00 ja 06.00... ja joskus sitten tunnin välein, mutta en valita! Pääasia, että pysyisi terveenä. Keuhkoista kuului vieläkin rohinaa ja hiukan nenu vuotaa aamuisin, mutta lääkäri katsoi tänään korvat ja kuunteli keuhkot, eikä siis mitään syytä enää huoleen. Korvat oli siistit ja keuhkot eivät vinkuneet!
Aloitamme muskarin uudessa vauvaryhmässä torstaina :) Ajattelin myös aloittaa ensi tiistaina perhekerhon, tänään en viitsinyt vielä mennä kun oli tuo lääkärikäyntikin ja tyttö täytyi saada tiettyyn aikaan päikkäreille. Myös naapurin mammojen kanssa ollaan tavattu ja sovittiin, että aletaan vuorotellen keitteleen kahvia :) Kivaa!
Pikku-neiti on vähentänyt päiväuniaan, enää menee max. 2 tuntia putkeen aamupäivällä ja sitten iltapäivällä noin 2 * 45-60 minuuttia, riippuen päivästä. Kovasti hän on jo seurallinen ja jaksaa naureskella vielä illallakin. Varsinkin jos isi laittaa nukkumaan niin neitiä kikatuttaa :))
Olen vaihtanut koneella seikkailun kirjallisuuteen, joten nyt sohvalle romaanin pariin, vielä kun on hetki omaa aikaa...
Oli kiva kuulla teistä :=)
Laurukka ja pikku-E (huomenna 4½kk)
Mukava kuulla, että Minjan leikkaus meni hyvin. Pikaiset toipumiset ja äidille voimia!!!
t.hope-a
heips!
tänään on aikamoinen päivä ollut! tyttö täytti tänään 4kk ja oli lääkärineuvola. hyvin on neiti kasvanut..:) aloitettiin nyt myös kiinteät, että maistatin amiralle perunaa ja kyllä oli ihmettelevä ilme!:) huomenna uudelleen!:)
käytiin myös poliisilaitoksella kuultavana miehen oleskelulupahakemuksen vuoksi. ihan hyvin siellä tuntui kaikki menevän, ainakin meidän mielestä. ensi viikolla pitäisi tulla päätös joten nyt jännitetään!:)
eilen sain kuulla suru-uutisen. mun serkku joka oli raskaana 5 tai 6 kuulla, sai ' ' keskenmenon' ' . pieni tyttövauva on toistaiseksi hengissä mutta ennuste on huono. raukka painaa vain 700g.. :´( :( :( pienellä tihkuu ilmeisesti verta keuhkoihin..:( todella harmittaa kun hänen siskonsa sai vastikää myös keskenmenon ja heidän isänsä (siis minun setä) on todella sairas..:(:( miks kaikki paha tulee aina samoille ihmisille!:( kyllä saa kiittää luojaansa että on terve lapsi!
mutta nyt pitää mennä. hyvät illanjatkot!
Iida-Ilona ja Amira 4kk
Niin ja vanhatkin tauolta :)
Meillä oli eilen tuo vauvauinti ensimmäisen kerran ja todella kivaa oli. Ida tuntui nauttivan kovastikin, no ainakin välillä :). Suurimman osan aikaa oli niin rentona, että keskittyi vaan nyrkkinsä syömiseen.
Tuosta perhepedistä. Meillä siirryttiin suunnilleen ensimmäisen kuukauden jälkeen perhepetiin, kun tuntui että tyttö nukkui paremmin meidän välissä. Meillä tosin ajauduttiin siihen, että mentiin kaikki samaan aikaan nukkumaan eli Ida ei suostunut yksin nukkumaan. Tämä alkoi vähitellen todella ahdistamaan, kun meillä ei ollut yhteistä aikaa lainkaan. Muutama viikko sitten kokeilimme, että nukahtaisiko Ida etukäteen omaan sänkyynsä, jos " huijaamme" itsekin menevämme nukkumaan :) Niinpä laitoimme verhot kiinni, valot pois, Idan oman pinnikseensä ja minä kävin omaan sänkyyn maaten silittäen samalla hänen poskeaan. Jonkin aikaa kitistyään tyttö tosiaan nukahti :) Pari kertaa jouduin vielä laittamaan tutin takaisin suuhun.
Meilläkin pinnis on aivan sänkymme vieressä laita laskettuna ja enää todella harvoin otan tytön viereeni nukkumaan, koska tuntuu että nykyään hän nukkuu siinä huonommin (Tai minä ainakin nukun :), koska tilaa on vähän ja heiluminen on toisinaan hurjaa :)
Mutta kyllä minäkin perhepetiä suosittelen, tosiaan niin kauan kuin se tuntuu kaikille hyvältä ratkaisulta...Yöimetykset ovat niin käteviä siinä.
No oon varmaan tänkin jutun kertonu ties kuinka monta kertaa...Tää on varmaan vauvadementiaa, et alkaa toistaan itteään=)
Mutta SaaraH, niin minäkin ajattelin että neitimme nukkuu vielä 10 vuoden kulutua välissämme :) Mutta hyvin se omassa sängyssä nukkuminen alkoi sujumaan, kun vaan päättäiväisesti hänet sinne laitoimme. Joten onnea vierottamiseen, sitten kun sen aika on :)
maaly ja Ida-neiti