Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALIS - 05 vko 20

12.05.2008 |

Jospa nämä sivut nyt tulisi kunnolla kuntoon ja oppisi käyttämään ?:|

Kiirusta ollut. Töitä on nyt vielä tälle viikolle. Tänään selviää onko koko viikkoa.

Mie yritän tulla paremmalla ajalla uudestaan, tosin tänään olen viiteen.

Sengi, en vielä ole sopinut veljeni kanssa, mutta hoidan asian piakkoin.

Inhaa keliä lupailtu. Missä kesä?

Mein äitienpäivä meni ihan jees. Ulkoilua ja äitienpäiväjuhla kaupungintalolla. Likat olivat aika kovia riitelemään..siis ihan normaalia!

Mukavaa viikkoa!

Tuulia :D

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyttäilin, että edes joku kirjoittaisi pinoon, etten minä vain yksin puhele ;-)

Te ette usko, mitä minä tänään onnistuin kämmäämään! Piti mennä sinne kypsäriin. Rupesin katsomaan sitten vielä tenttipaikkaa, ja sitten huomasinkin, että olin (useampaan kertaan) katsonut tentin kellonajan väärästä kohtaa!!! Väärän aineen kohdalta siis, yhtä riviä liian ylhäältä... Joo, olin menossa tenttiin klo 16, ja sitten huomasin, että se alkoikin klo 14. Ja kello oli silloin 14.02... Eikä mitään mahkuja ehtiä niin, että olisin ollut edes 14.30 siellä, jolloin olisi voinut vielä myöhästyneenä päästä sisään... Pikkuisen harmitti... No, laitoin sitten proffalle meilin ja kyselin, että milloinkahan pääsisin seuraavan kerran yrittämään... Eiköhän tuo jotenkin järjesty - mutta ottaa kyllä tosissaan päähän siltikin.

Otettiin äsken Saanan kanssa oikein kunnolla yhteen, kun kielsin häntä tulemasta ulkovaatteilla olohuoneeseen katsomaan lastenohjelmia. Siis vaadin riisumaan ensin. Neiti kilahti ihan täysin ja karjui kuin syötävä, heittäytyi lattialle rääkymään jne. Yritti rääkyen vielä hivuttautua olohuoneeseen, mutta minä palautin aina takaisin eteiseen. Häpeäkseni tunnustan, että viimeisellä kerralla komensin kyllä vähän liian kovalla äänellä... Mutta en tiedä, kuuliko neiti edes sitä, kun kävi niin kierroksilla. Raivosi siinä aikansa (varmaan vartin), kunnes sitten hiljeni yhtäkkiä ja tuli sisävaatteisillaan vaivihkaa olohuoneeseen... Niin meillä käy aina. Nyt oli kyllä siitä ihmeellinen kerta, että Saana tuli minun viereeni istumaan ja sanoi: "anteeksi, että huusin" - siinä kohtaa kyllä meinasi minulle tulla kyyneleet silmiin, oli sen verran liikuttavaa. Ja pyysin kyllä itsekin anteeksi, että karjaisin. Mutta nyt on taas sovinto tehty ja rauha maassa ;-)

Pippandiille kiitos kirjavinkistä. Olen ajatellut, että voisi tuon Puhdistuksen lukea, ja nyt kyllä sen luenkin, kun tuli suosituksia.

Ja piti vielä Pippandiita säestää sen verran, että meilläkin tuo ennakkovaroitus toimii aika hyvin. Mies vieläkin sen välillä unohtaa esim. suihkuun komennettaessa tai vieraisilta kotiin lähdettäessä, ja hirveä huutohan siitä tulee. Mutta jos muistaa varoittaa esim. 10 minuuttia ennen ja 5 minuuttia ennen, niin yleensä hommat menevät suht kivuttomasti.

Ja vielä viikonloppusuunnitelmat: huomenna on kummipojan synttärit (on jo teini-ikäinen) ja illalla mennään koko perhe miehen pomolle. Sunnuntaina päivällä vapaata, illalla meille tulee pari vanhaa luokkakaveria, joiden kanssa suunnitellaan syksyksi ala-asteen luokkakokousta... Niin, ja niiden kauan kaivattujen multien pitäisi tulla tänään, eli viikonloppuna on edessä myös mullan kärräystä...

Mukavaa viikonloppua!

Terhi

Vierailija
22/25 |
17.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on taas kylmä. Aurinko tosin näyttäytyy nyt, mutta eipä paljon lämmitä. Kateellisena luin Terhin multaussuunnitelmia: itsekin olin tälle viikonlopulle suunnitellut pihajuttuja, mutta ne hommat saa odotella parempikuntoista tekijää.

Meillä ei oikein nurmi kasva kauniisti. Vinkkejä? Suhteellisen uusi on (v. 2005) ja on aina ollut aika huonokasvuinen (paljaita länttejä jne.) Tietty pojat juoksevat ja saavat juostakin, mutta jos tässä alkukesästä lähtään lasten kanssa reissuun, ajattelin, josko mies saisi lannoitettua sillä aikaa. Osaatteko suositella, mikä möhnä toimisi? ;)) Pitää varmaan joskus ihan rikkoa pinta paikoitellen ja laittaa uutta ruohonsiementä.

Terhille piti jo viimeksi nostaa hattua!! Lopputyöstäsi nimittäin. Voihan kökkö että missasit kypsyyskokeen, mutta tuleehan noita. Ajattele positiivisesti, että ehdit vielä jäsennellä ajatuksia päässäsi... ;))

Kuuntelen täällä Vuokko Hovattaa ja teen pitsaa. Perhe on pihalla juoksemassa. Tatu laittoi pyöräänsä räpättimen pinnojen väliin: ihan kuin me silloin pienenä! Tulee ihan omat lapsuusajat mieleen. Mutta toinen ei edes suostu istumaan satulaan - edelleenkään.

Nautin siis vielä hetken musasta ja rauhasta (niin kuin en viime päivinä olisi rauhassa saanut olla). Kirjoitellaan!

P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut hiljainen viikonloppu, mies lähti maalistytön kanssa mökille ja vei sinne jotain isoa kuormaa niin, etteivät vaunut olisi mahtuneet mukaan. Niinpä jäimme vauvan kanssa kotomiehiksi ja saimme yllärivieraita. Vieraat ehtivät jo lähteä tuossa aamulla, joten rupesin jatkamaan askarteluprojekteja, joita olin tälle viikonlopulle varannut. Tein naulakon tytön huoneseen, niin saadaan kaikki kerran käytetyt vaatteet pois lattialta lojumasta (Tai näin ainakin toivon). Pikkumies on ollut ihmeissään, kun on niin hiljaista. Isosisko kun on yleensä automaattisena ja jatkuvana huvikeskuksena hääräilemässä ja pikkuveljen pää kääntyilee siskon suuntaan koko ajan.

Tyttö myös välillä jaksaa innostua sotkemaan ruokapöydässä. Tässä eräitä viikkoja sitten otti tavakseen kaataa ruokajuoman lautaselleen. Laitoin kyllä sitten hänet syömään keksimänsä liemen, koska ei se ruoka nyt tietenkään pilalle mennyt, kunhan risotto muuttui laihaksi kala-riisi-velliksi. Pari kertaa näitä vellejä lusikoi suuhunsa ja lopetti sitten moiset kokeilut. Eli ei tarvitse edes esimerkkiä tarhasta tai muualta, keksii kyllä näköjään itsekin vaikka mitä.

Tosi nopsaan ja harppoen luin pinon, palailen paremmalla ajalla lukemaan tarkemmin. Ai niin, onneksi Pippandii pääsi ajoissa leikkaukseen, olisi muuten ollut vielä kenkumpi kokemus edessä.

Tästä vaipanvaihtoon mars!

korvapuustit

Vierailija
24/25 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu on taas vierähtänyt kauhean nopsasti. Eilen käytiin tilaamassa etupihalle 1000 kg pihakiviä. Meillä on tuossa sellainen pengerretty rinne, jossa aiemmat asukkaat on menestyksellisesti kasvattanut kauniita kukkia. Nyt se näyttää järkyttävältä joutomaalta. Niinpä päätinkin, että kärrätään mullat hus hemmettiin ja laitetaan pyöreitä kiviä rinne täyteteen. Helppohoitoinen, vaikkakaan ei tietty niin kaunis, kuin kukkameri. Mutta me ei todellakaan olla mitään viherpeukaloita. Olen vakaasti päättänyt tänä kesänä hävittää kaikki kukkamaat meidän pihasta. Hyötykasveista vain raparperit jätän kasvamaan, muut saa mennä menojaan. Niin ja tietty vadelmapuska pitää säästää, vatut on niiiiiiin hyviä :)

Alkuviikosta meille olisi tulossa kaivinkone tasoittamaan vielä takapihaa. Siinä ei koneella mene kuin pari-kolme tuntia aikaa, mutta lapiohommina olisi tosi työläs. Ajattelin ensin, että laitettaisiin siirtonurmikko, mutta tulee turhan kalliiksi. Ei muuta kuin kylvämää siemeniä vaan, niin kyllä siihen hetken päästä nurmi kasvaa.

Vauvamasu alkaa ikävästi painamaan. Lattialta on hankalaa poimia Jennan romppeita ja sängyssäkin tuntuu, että kylkeä on jo vaikea kääntää. Toisaalta toivoisi, että syntyisi jo, mutta järjellä ajatellen, niin olisi tietysti erittäin hyvä, ettei vauva nyt ihan näillä viikoilla vielä päättäisi tulla maailmaan.

Minä taidan lähteä ruokaostoksille. Ensi viikon pöperöt pitäisi vielä hakea, niin ei tarvi sitten arki-iltana lähteä ostoksille. Vielä kun keksisi, mitä sieltä taasen ostaisi.

Marju, Jennukka ja Masuasukki

Vierailija
25/25 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin luokkakokouksessa ja oli kyllä huisan hauska ilta! Ajaltekaa, näin monta sellaista ketä en ole nähnyt lainkaan kohta 20 vuoteen. Syötiin hyvin ja tulihan tuota juotuakin :) Tytsät oli hoidossa, kuopus haettiin jo aamulla ja nyt mies hakee esikoista. Oli kyllä taas tissit niin kipiät kun olla ja voi, oli helpotus saada tyhjentäjä kotiin :)

Mies on ensi viikon isyyslomalla, jippii! Hommaa tosin riittää tuossa pihalla kun siinä lojuu vanhaa ulkolautaa tolkuttomat määrät. Ne pitäis pilkkoa saunapuiksi ja maalattavaa olis vielä takapihan seinät kokonaan. No, ehkäpä tämä remontti joskus valmistuu. Tosin sisälläkin on vielä hommaa. Ainahan sitä on kun on vanha talo.

Vauveli on käynyt nukkumaan yöt aika hyvin! Nukahtaa usein klo 21 yöunille ja herää sit 4-5 tissille. No loppuaamun nukkuukin sit aika huonosti ja herää viimeistään 7 kokonaan. Mutta pitkän pätkän onneks nukkuu. Nukkui mummolassakin 20.30-4.30 viime yönä mummon vieressä hyvin, pikkunuhasta huolimatta.Onneksi tuo huolii pulloakin niin saadaan näitä luksusöitäkin välillä =)

Pippandiilla ollut tosi kurja kokemus! Onneksi sait ajoissa hoitoa.

Koitahan Marju vielä hetkinen jaksella, nuo viikot ovatkin jo aika raskaita kun on toinen lapsikin hoidettavana. Tuntuu että ei sitä taivu enää lattiallekaan leikkimään tms. Ihanaa kun saatte kesävauvan =)

Jaahans, nyt kahvia ja raivaamaan vähän paikkoja ennenkun äidin pikku apuri tulee kotiin. Johan tässä ikävä onkin.

T: Katja ja tytöt :)