Hankitko/hankkisitko tarvikkeita vauvalle odotuksen alussa?
Ystäväni sanoi, ettei hankkisi mitään ennen kuin vauva olisi syntynyt, koska ei voisi tietää, tuleeko keskenmeno tai jääkö lapsi muuten eloon.
Minä taas ajattelen, että hankkisin vaatteita ja muita varusteita melkein heti, kun tietäisin olevani raskaana, koska se olisi niin mukavaa. Jäisi muuten ilo odotuksesta puolittaiseksi ja vauvanvarusteiden shoppailun ilo kokematta. Ehkä jättäisin kalliimpien hankintojen (vaunut, turvaistuin) ostamisen ihan lasketun ajan läheisyyteen tai ostaisin vauvan synnyttyä. Miten teillä?
Kommentit (5)
vaatteita, vaippoja sun muita on hankittu jonkun verran valmiiksi.
Siis myös vaunut ja sänky oli valmiina, ne ostettiin kun olin 8:lla kuulla.
Ainoa mulle ainakin tärkeä ostos ennen synnytystä olisi ollut rintapumppu! Pääsin sunnuntaina lapsen kanssa kotiin ja äitini joutui sitten lähteä apteekista sitä ostamaan. Niin mahdottoman kipeiksi kerkesivät rinnat maidosta " pakkautua" eikä vauva pystynyt sitä vauhtia suihkuavaa maitoa edes juomaan.
En nyt kaikkea, mutta aika paljon vastuttamattoman söpöjä vaatteita, pari lelua, sellaista pientä. Sittemmin olen antanut ne vähän kerrallaan pois, kun kavereille ja sukuun on syntynyt vauvoja, ja meille ei. Eli ei ne nyt hukkaankaan menneet...
ap