Nyt meni hermot näihin pihan mummoihin :)!
Mut on lapsesta opetettu tervehtimään ja tervehdin kaikkia naapureita, vaikka ei varsinaisesti tunnetakaan. Lapsenikin olen opettanut sanomaan päivään.
Taloyhtiössämme asustelee useampia vanhempia rouvia, jotka valittavat joka jumalan asiasta. Olen pitänyt sitä heidän etuoikeutenaan, enkä ole sillä kummemmin päätäni vaivannut, mutta nyt hirtti kiinni ja pahasti.
Yksi mummo ei jostain syystä tervehdi meitä, mutta me kiltisti sanomme hänelle päivää. Poikani on nyt kuitenkin päättänyt, ettei sano enää mummolle hei, kun ei kerran koskaan vastaa takaisin (ymmärrän poikaani oikein hyvin). Juuri kuulin avoimesta ikkunasta kuinka tämä helvetin mummo julistaa tuolla pihalla, kuinka Mäkisen lapset on niin huono käytöksisiä, etteivät edes päivää osaa sanoa. Toinen säestää vieressä, kuinka nää nykyajan perheet on niin mahdottomia. Pihalla vaan juostaan ja huudetaan. Mistä hitosta näitä mummoja oikein sikiää? Pikku juttu, mutta pistää vaan vihaks.
Samainen ämmä kiilaa aina lähikaupassa kassajonossa sanomatta mitään. Mä päästän kyllä mielelläni iäkkäämmät ohitseni, jos edes osaisivat nätisti kysyä tai edes hymyillä. Mutta aina on naama mutrussa ja kävelykeppi ojossa sohimassa lapsia pois tieltään.
Heh heh, sainpahan höyryt pihalle. Kyllä helpotti :).
Kommentit (2)
kyllä lapset tervehtivät, mutta kun mummeli ei tervehtinyt takaisin, niin eipä tervehditä enää!
Meillä on kans ihan karseita eukkoja naapureina. Valittavat mm. kuinka meidän koira haukkuu kaiket päivät häiriten naapureita. Valittivat jopa taloyhtiön hallitukselle. Olivat hieman vaikeina, kun kuulivat, että koira on päivittäin mieheni mukana hänen työpaikallaan eli ei ole koskaan yksin kotona.
Lisäksi muutama mummo sohii tosiaan lapsia kävelykepillään. Ja ihan tavallisia lapsia meidänkin taloissa asuu.