Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita pikku2 odottajia alkanut pelottaa synnytys?

15.01.2006 |

Esikoisen syntymää en osannut pelätä ja se menikin ihan hyvin.Seurauksena oli vain melko pahat repeämät ja niistä seurasi todella kova kipu.Tähän saakka en ole nytkään pelännyt tai jännittänyt synnytystä mutta viime päivinä on alkanut hirvittää toden teolla.Pelottaa että repeääkö taas pahasti (en halua ikuisuudeksi vaippoihin!), miten alapään suonikohjut haittaavat synnytystä, onko vauvalla kaikki hyvin, tapahtuuko minulle jotain, ehdinkö edes sairaalaan jne.En ole siis mitenkään hysteerinen eli esim. pelkopolille en ajatellut mennä.Neuvolantäti on vain niin tumpelo ja lääkärikin on vasta parin viikon päästä.Nyt jännitän sitäkin että ehdinkö edes käydä lääkärissä ennen synnytystä:(Onko kohtalotovereita?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on myös jäänyt esikoisen syntymän ajoilta pieni pelko noista jälkitiloista... Itse synnytystä en siis minäkään pelkää. Esikoisen synnytyksessä jouduttiin leikkaamaan välilihaa ja se jäi sitten vuotamaan sillä seurauksella, että alapäähän kehkeytyi kahden tennispallon kokoinen hematooma, joka jouduttiin tyhjentämään leikkaussalissa. (l. kivut valtavat)

Tämä asia jäi vaivaamaan sen verran, että halusin käydä nyt etukäteen keskustelemassa kätilön kanssa onko tämän komplikaation uusiutumisvaaraa tulevassa synnytyksessä. Tämä keskustelu käytiin pelkopolin vastaanotolla. Sanoivat, että aina ei tarvitse olla hysteerisen peloissaan että voi tulla juttelemaan. Myös pienemmät " pelot" ja mieltä askarruttavat asiat otetaan tosissaan. Ja sainpahan ainakin kirjattua sinne ylös kaikki toiveet tulevaa synnytystä varten :) muutenkin käynnistä jäi hyvä mieli ja sain kuin sainkin vastauksia kysymyksiini. Suosittelen pyytämään lähetettä polille.

Pirpana_80 rv 22+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla