***SYYSKEIJUJEN PYHÄPÄIVÄ***
Kommentit (21)
minäkin pyörin sängyssäni, nukuttanut kyllä olisi mutta säikähdin yöllä kun tunsin jonkilaista vatsakipua ja sitten oli sellaisia tuntemuksia, että vuotoa olisi tulossa. Menin vessaan tarkistamaan tilanteen, mutta onneksi kysymys oli vain valkovuodosta joka on lisääntynyt. Enkä kipuakaan osaa tarkasti paikantaa, minne kohti vatsaa olisi koskenut, vai liekkö ollut ilmavaivoista johtuvia kipuja. Mutta kyllä säikähdin ja sitten en oikein saanut nukuttua kun mietin asioita. Luin jostain, että on ihan normaalia, jos välillä koskee vatsaan eikä kipu ollut edes kova, kunhan ylireagoin. Onko muilla vatsaavia kiputuntemuksia?
ikävä kyllä minä en pysty vatsaamaan kysymykseesi, koska ensimmäistä odotan ja olen itsekin vielä niin kokematon näissä asioissa. Miten olette määrittäneet omat rv ja la:nne? Kävittekö nettilaskureilla tekemässä, vai itse laskemalla vai raskauskiekolla??? Mikähän mahtaa olla luotettavin ennen neuvolassa käyntiä?
vauva2005 rv5+0
Tuosta vatsakivusta... Itse heräsin kans yöllä siihen, että alavatsaa jomotti kauheasti. Ilmeisesti kohtu vaan kasvaa??
Mulla oli l.a. nettilaskureiden mukaan 10. tai 11.9. ja neuvolassa 8.9. Tiiä sitten, miksi ne noin heittelee. Vaikka samahan tuo nyt parille päivälle suuntaan tai toiseen =)
mitä raskausviikoa nyt elelet? Toivottavasti se olisi sitten sitä harmitonta kohdun kasvamista. Missä vaiheessä kävit ekan kerran neuvolassa? Kokematon kun olen näissä asioissa.
herätty vatsakipuihin ja ilmavaivoihin kaheksalta :(Muina aamuina herätysajat ovat olleet klo 4,6,7.........jne.Eli ei hyvin mee.Nukuttas kyllä mutta vatsakivut herättävät aina.Nyt ollu kolmena aamuna aika voimakkaan tuntusta kuvotusta herätessä,samoin illalla sama juttu.Ihan sellane kipee olo,niiku joku tauti jylläis kropassa!
Voikaa hyvin!!!
-Pepsi ja nuppu rv4+6(5+2)
Moikka. Mulla on ollut nyt nuhaa, niin kuin tuossa meidän neidissäkin. Valkovuoto lisääntyi mulla kanssa eilen ja aamuisin on tullut heikotus ja ällötys kaikkea ruokaa kohtaan, itsellä oon huomannut hyväksi nuo Valion mehukeitot vai sopaksiko niitä sanotaan, sitä tosiaan ekana aamulla juon, niin saattaa ajatella sen jälkeen " oikeankin" ruoan syömistä. Joka aamu oon herännyt tasan seitsemältä ja illalla tosi aikaiseen nukkumaan, samat on oireet kun ekastakin. Keskiviikkona käyn ultrassa jo toista kertaa, kun masukki näytti pienemmältä kuin pitäisi eli tarkistetaan onhan kaikki hyvin. Jotenkin koko ajan tarkkailee, noita raskausoireita, vähän hysteerisenäkin. On se jännä, että tuolta ekalta oli niin varma, että kaikki menee hyvin ja nyt sitten jännittää aivan kaikkea, minkälainenhan hermoheikko siellä kasvaa, kun äiti koko ajan stressaa?
Heikkopeikkonen
kiellettyjen ruoka-aineiden listaa esim. netistä? Vai osaatteko suoralta kädeltä sanoa, mitä kannattaa välttää?
Noista vatsakivuista voisin sen verran sanoa, että itse olin viimeksi raskaana kesällä 2004. Pieniä vihlaisuja jos tuntuu, niin ei hätää mitään, mutta jos alkaa vuotoa olemaan, niin mene käymään lääkärissä. Ihanaista odotusaikaa Sulle!
Minähän kävin Jorvissa tarkistamassa, että kaikki on hyvin, kun siivoillessa alkoi jatkuva vatsakupi mikä loppui oikeastaan vasta seuraavana päivänä. Kyse oli rasituksesta ja kohdun kasvamisesta. Kohdun ulkopuolinen raskaudessa kipu on kuulema jatkuvaa ja tuntuu yleensä oikealla alavatsalla. Nippailut ja pidempäänkin jatkuvat " vatsakivut" ovat normaaleja, jos lähtevät huilaamalla pois.
Toivottavasti tästä oli teille apua, jotka mietitte asiaa=) Itselläni tulee vieläkin helposti vatsaan nipistyksiä ja pidempiäkin " särkyjä" jos teen vähänkään jotain raskaampaa. Toivottavasti ei tarkoita sitä, että koko raskaus menee varoessa. Esikoisen raskaus oli sellainen.
Voimia teille, joilla vatsat vaivaavat, hyvää se vain pienelle tekee=)
Myy82, 5+0
Ite mietin just tota etku oot levossa tai istut iha rauhallisesti niin ei koske mihikään juurikaan mutta sitku lähet liikenteeseen niin sit alkaa jumputus.Huh,ei tää helppoo oo tää raskaus ja ekaa ku oottaa niin kaikki vihlasut kyllä huomioi.Välillä säteilee kipu tonne reisiin.Onks muilla näin?
Voikaa hyvin!!!!
Pepsimax: Itsellä tänään ei ole ollut noita nippailuja, mutta ovat kyllä tuttuja. On säteillyt myös tuonne reiteen. Ensimmäistä myös odotan, niin tulee rekisteröityä kaikki pienetkin vihlaisut tosi tarkasti.
Kaikille hyvää pyhäpäivän jatkoa =)
Mitähän tässä uskoisi? Kävin laskemassa tuolla oulun sivuilla lasketun ajan ja se antaa 8 tai 9 syyskuuta, ja raskauden kestoksi nyt 6+2, mikä ei kalenterista laskettuna kyllä pidä paikkaansa, vaan mulla on nyt jo 6+5 menossa, myös oman keskusairaalan lääkärin mukaan.
Toistaseks näyttää valoisalta tämä päivä, ei vuotelua minkäänlaista toistaiseksi!!! Ja eilen illalla pieniä nipisistyksiä vatsalla, meinasin haljeta onnesta :)
Mutta jahans, lähden pelaamaan lautapelejä lasten kanssa.
MInjuska 6+ jotain.
Eli viikkoja on nyt reilu 6. Kyllä mää luulisin tuon ihan normaalia olevan, esikoista odottaessa oli kans vaikka minkälaisia vihlaisuja ja vatsakipuja ja ihan terve kolmivuotias tuossa pyörii =)
Siellä listassa luki, että kookkaat sisävesien perokalat, mitä ne on ? Söin nimittäin tänään siikaa ja mietin, että pitäisikö se laittaa vastaisuudessa pannaan.
Pakko tulla fiilistelemään tähän teidän pinoon...tasan vuosi sitten sain plussan raskaustestiin ja nyt tämä plussa on 4kk 1vk ihastuttava tytöntyllerö ::)) Nauttikaa raskaudesta, loppujen lopuksi se menee NIIN nopsaan!!!
Hyviä vointeja kaikille tämän vuoden tuleville syysäideille :)
että mulla on nännit ihan tosi kuumat?
No, kerrankin sai nukahdettua jo klo 22.30, mutta herätys tulikin sitten 5.30. Ei vaan unta riitä!! Aamupäivisin nukuttaisi, mutta yöaikaan ei. Eilen illalla oli ensimmäiset viitteet (minulle tyypillisestä) iltapahoinvoinnista - tai sitten se saattoi olla vain juhlapäivän herkkujen tasaisesta ahtamisesta itseensä. Tuntui kyllä siltä tutulta pahalta ololta, mutta aiemmin on alkanut vasta rv 7 tienoilla... Sanokaahan muut useamman äidit, että " paheneeko" pahoinvointi useamman raskauden jälkeen. Itselläni kakkosesta oli nimittäin pahempi kuin ekasta, ja myös tämä unettomuus oli ärsyttävä (= ei pysty nukkumaan pahanolon yli!!!) lisäoire toista odottaessa.
Kai sitä täytyy hyödyntää tämä " oma aika" ja tarrata romskuun kiinni. Tekemistäkin tietysti olisi, mutta ei viitsi täällä alkaa huushollaamaan, ettei koko väki herää.
Itse en ole osannut vielä ajatella neuvola-asioita - onneksi! Aika ja odotus kuluu " siinä sivussa" kun on kaiken näköistä muuta ohjelmaa ja velvoitetta. Toisaalta kun matkassa on ollut mutkia enemmänkin, niin sekoaisin jos joutuisin miettimään raskautta koko ajan.
Tänään sitten tytöt uurnille!
Loofii n.5+2