Mielipiteitä kaipaan! Voiko juuri 13v täyttänyt isosisko hoitaa 1v. veljeään 3h?
Hmm, toisaalta häneltä ei kyllä onnistu kakka-vaipan vaihto esim....
Kommentit (13)
kyllä omat lapseni voisi hoitaa. Itsekkin olen hoitanut tuossa iässä lapsia.
Jos joku hätä tulisi niin miten osaisi toimia?Pelästyisikö vai pysyisikö rauhallisena tms. seikkoja kannattaa miettiä.
kyllä sujuu ihan hyvin,on tarkkaavaisempi jopa kuin minä itse,
vaipan vaihtokin sujuu tosi yökkäilemällä ( kakka), joten kyllä mielestäni voi aivan hyvi jäättää 13.v hoiviin.
Eli voi kyllä hoitaa, kunhan hädän tullen saa sitten sinut (tai jonkun muun aikuisen) heti puhelimella kiinni ja pian paikalle. Vaikka näinhän sen pitäisi mennä vieraankin lapsenvahdin kanssa.
Vierasta tuon ikäistä en meille kyllä vahdiksi ottaisi, ja omaa 15v pikkusiskoani käytän lapsenlikkana vaan kun omat muksuni 3,5v ja 1v10kk on nukkumassa.
13-vuotias on lapsi, ei sitä voi jättää 3 tunniksi yksin ilman täysi-ikäistä seuraa. Mitä helvettiä te nykyajan vanhemmat kuvittelette??
Vai onko tämäkin tapaus ihan Porvoosta!!!
Siis olin 9v ja kuljin pyörällä parin kilometrin matkan lapsen luokse, tosin lapsen mummo asui samassa pihassa ja hädän tullen olisin voinut käydä siellä neuvoa kysymässä.
T. 1veen äiti jolle itselleenkin menee välillä sormi suuhun.
Vierailija:
T. 1veen äiti jolle itselleenkin menee välillä sormi suuhun.
Itse olin 13 vakituisena lapsenlikkana joka viikonloppu. Hoidin 2v ja 6 v tyttöjä, joiden vanhemmat olivat ravintolassa töissä. Työaika oli joko klo 18-20 menin ja yöllä n klo 3 olin kotona...
Onkos nykyset lapset aika avuttomia???
Eli jos silloin katsotaan kyllin kypsäksi vastaamaan yksin täysin vieraista lapsista, niin kyllä jo pari vuotta aikaisemmin täytyy pystyä omaa tuttua sisarustaan hoitamaan!
9- vuotias tyttärenikin välillä katsoo kaksivuotiasta kuopusta kauppareissujeni ajan. Miksi ei siis 13-vuotias.
ja tulet kotiin tolkuttomassa kunnossa... yms kauhuskenaariot...
Itse hoidin 13 vuotiaana vakkariin vauvaa, 3v ja 6v lapsia harva se viikonloppu. Hoidin päivisin ja öisin. Alkuun hoidin näitä isompia lapsia ja vauvakin annettiin vastuulleni ensimmäisen kerran alle 2 kk:n ikäisenä. Tämä perhe ei ollut mitään sukua. Vanhempani tekivät kyllä lopun touhusta sinä päivänä, kun en jaksanut aamulla lähteä kouluun, kun olin hoitanut perheen lapsia koko viikonlopun.
ei kai sitten voi hoitaa. Itse kyllä tuossa iässä hoidin naapurin lapsia. Ja onnistui ihan hyvin se kakkavaipanvaihtokin.