Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko mielestänne huono äiti?

Vierailija
14.01.2006 |

Mulla oli tänään taas pitkästä aikaa tosi paha migreeni kohtaus. Kohtaukseni ovat aina pahoja; näen suunnilleen tähtiä ja oksettaa jne. Ainoastaan uni auttaa, ei mikään muu. Aikaisemmin kohtaukset ovat tulleet miehen ollessa kotona, mutta nyt hän oli töissä. Jouduin sitten tekemään niin, että laitoin lapsille (2v kaksoset ja 3v) Disneyn piirretyn pyörimään meidän makkariin ja laitoin valot sammuksiin. Kaksoset olivat nukahtaneet viereeni, kun video oli loppunut ja esikoinen oli laittanut videon pyörimään alusta. Nukuin nimittäin 4 tuntia. Tunnen huonoa omaatuntoa tästä, mutta tilanne oli pakkotilanne ;(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sellaiset puolen tunnin torkut sohvalla lasten vieressä, mutta... kyllä olis taas lastensuojeluviranomaisilla töitä...

Vierailija
2/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole onneksi viime aikoina pahemmin ollut migreenejä, mutta mulla on niin pahat näköhäiriöt, että se on jotain ihan järkyttävää. Raskausaikana meni pari kertaa niin pahaksi, että olin jo yhden yön sairaalassa tarkkailussakin. Suu ja käsi puutui muiden oireiden lisäksi, pelkäsin että halvaannun. Toisaalta koko raskausaika oli NIIN vaikea, että silloinen " vauvani," joka oli reilu 2 vuotias, joutui päivisin suurimman osan ajasta touhuilemaan omiaan, kun makasin sängyssä aivan kuolleena=(

Noissa tilanteissa pitää vaan toimia niin, että pääasia, kun lapset pysyy hengissä eikä pääse satuttamaan itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha migreeni kohtaus -> lapset olivat meidän makkarissa -> samassa tilassa kanssani.

Ja korostan siis vielä, että kohtauksen tullessa, olen lähes tulkoon " taju kankaalla" . Onneksi noita kohtauksia ei tule useasti, viimeisin kohtaus oli vuosi sitten. ap

Vierailija
4/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiäni en saanut kiinni ja muita lastenhoitajia ei asu lähellä. Eli kelles tässä olis pitäny soittaa? ap

Vierailija
5/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni et ole huono äiti; toimit tilanteen vaatimalla tavalla.

Vierailija
6/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saarnaa tällä palstalla että 2-vuotiasta ei saa päästää esim. ulos ilman vahtimista. Että muistahan sitten itsekin olla ymmärtäväinen muita äitejä kohtaan, kun itsekin noin lipsut.

Vierailija
7/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Että muistahan sitten itsekin olla ymmärtäväinen muita äitejä kohtaan, kun itsekin noin lipsut.

Vierailija
8/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä monta pientä lasta. Vai eikö miehes voinut vähän liioitella asiaa pomolleen?

Vierailija
9/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

saarnaa tällä palstalla että 2-vuotiasta ei saa päästää esim. ulos ilman vahtimista. Että muistahan sitten itsekin olla ymmärtäväinen muita äitejä kohtaan, kun itsekin noin lipsut.

Koska esikoinen saa olla yksin ulkona (on saanut olla syksystä asti, kun täytti kolme). Meillä on suojainen piha, autotie ei ole lähettyvillä (ainut tie on meille tuleva pihatie), vettä ei ole lähimaillakaan ja keinut, liukumäki ja hiekkis on keittiön ikkunan alla.

Mies ei myöskään pysty soittelemaan montaa puhelua kesken työpäivän. Hän on nimittäin tehtaalla töissä. ap

Vierailija
10/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä noin toista kertaa, jos kerran kovasti säikähdit. Mutta kyllä meilläkin 2-vuotias on joskus tunninkin poissa äidin näkyvistä, että sinäkin aikana ehtii tapahtua mitä vaan.

Vierailija
11/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hänen mielestään yksityispuhelut kuuluu hoitaa ruokatunnilla ja/tai töiden jälkeen. ap

Vierailija
12/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin uskoa että olet jälkeen päin vähän säikähtänytkin, kun olit taju kankaalla noin kauan. Itse yhden kerran nukahin kans lapsen valvotettua jo kuukausia, lapsi oli sitten tullut viereen nukkumaan. Onneksi mitään ei kuitenkaan tapahtunut.

Mutta, ehkä varmuuden vuoksi kannattaisi tehdä joku varasuunnitelma, jos vaikka migreeni tai joku muu asia yllättää.

Vierailija
13/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehesi oli mieltä tapahtuneesta?

Vierailija
14/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän muksut hommailee omiaan, esim. kun laitan ruokaa tms. Mutta tuntuu, että täällä palstailee vaan täydelliset äitylit, jotka eivät koskaan laske kullanmurujaan silmistään. Ja tuo kohtaus sattui siis aamupäivällä. Eipä mies olisi muutenkaan ehtinyt tulla kotiin tauolla, koska hänen työmatkansa on 40-45 minuuttia suuntaansa. ap

Vierailija
15/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat herätyskellon soittamaan vartin välein.

Käsket miehen soittaa puolen tunnin välein

Soitat taksin ja ajat sairaalaan hakemaan kunnon lääkettä

soitat hoitajalle tai äidillesi. Soitat naapurille ja selität tilanteen.

Mitä vaan kunhan et anna vastaavan toistua!

Vierailija
16/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi lapsesi on kuitenkin sen verran iso, että varmasti olisi sinut herättänyt, jos olisi ollut aihetta... Ja olisit varmasti itsekin herännyt, jos olis jotain meteliä lapsiltas ruvennut kuulumaan ;) Ne on olleet kilttejä ja antaneet sinun nukkua pääkipua pois ;)

Itselläniki on migreeni, onneksi tosi harvoin ja tuo olotila kuulostaa tosi tutulta... Ja myönnän kyllä, että olen pari kertaa joutunut laittaan videon pyöriin ja ite olen nukkunut. Lapsella ikää viisi ja kyllä hän on minua käynyt herättämässä ja kertomassa jos on jotain asiaa.

Onko sinulla minkälainen lääkitys? Kannattaa hommata ainakin hätävaralle ihan oikeita migreenilääkkeitä, jotka vaikuttaa missä tahansa migreenin vaiheessa ;) Niin jos sulla ei jo ole ;) JOillekin nuokaan ei tehoa..

Vierailija
17/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täällähän jaetaan idiootteja ja hengenvaarallisia neuvoja.

Vierailija
18/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Laitat herätyskellon soittamaan vartin välein.

Käsket miehen soittaa puolen tunnin välein

Soitat taksin ja ajat sairaalaan hakemaan kunnon lääkettä

soitat hoitajalle tai äidillesi. Soitat naapurille ja selität tilanteen.

Mitä vaan kunhan et anna vastaavan toistua!

Kuten jo mainitsi, en saanut äitiäni kiinni ja muita hoitajia ei ole. Äitini asuu tuossa lähellä ja on useinkin meillä lastenvahtina. Mieheni vanhemmat asuvat parinsadan kilometrin päässä. Lähin naapuri on vanha mummo, jota ei kyllä voi pyytää lastenvahdiksi, on nimittäin vähän liian, hhmm miten sen nyt sanoisi, juoppo. Tuo herätyskello on muuten hyvä neuvo, mutta en sitten tiedä, kuinka hyvin se auttaisi. Lääkitys on päällä koko ajan. ap

Vierailija
19/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne lapset koko ajan haukkana vahtimista tarvi. Itse olen tosi usein nukkunut kun pienet lapset ovat olleet hereillä.

Kun oma esikoiseni oli alle 2-vuotias, tein opiskelujani loppuun. Väänsin gradua yöllä kun ei ollut lasta vetämässä töpseliä seinästä. Päivällä koisin sohvalla ja lapsi leikki yksin siinä ympärillä. Huone oli toki järjestelty turvalliseksi ja reitit toisiin huoneisiin tukittu.

Kun esikoinen oli 2vee meille syntyi toinen lapsi. Silloin esikoisen piti siirtyä toiseen huoneesen leikkimään yksin että sain imetellä ja nukutella vauvaa rauhassa. Hän kuljeskeli yksinään portaissa alakertaan pelaamaan tietokoneella ja yläkertaan leikkimään leluillaan.

Kolmas lapsi syntyi kun ekat olivat 2 ja 4. Heillä oli sääntönä leikkiä aamuisin kahdestaan huoneessaan ainakin 2 tuntia, että sain oltua aamulla rauhassa. Sen lisäksi nukuin kolmet noin tunnin päiväunet samalla kun imetin vauvaa. Isommat lapset sen ajan leikkimässä keskenään.

En koe itseäni yhtään huonoksi äidiksi näitten takia. Pääni ei olisi kestänyt yhtään enempää lapsissa roikkumista ja heidän kyttäämistään. Näin jaksoin paremmin silloin kun vietin aikaa lasten kanssa lukemalla, piirtämällä, askartelemalla, ulkoilemalla, maailmaan ja erilaisiin tietoihin tutustumalla. Meillä oli myös jaksoja jolloin en tajunnut ottaa tarpeeksi omaa aikaa ja muutuin aika pian huutavaksi ja hakkaavaksikin hirviöäidiksi.

Vierailija
20/25 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi puolipäivää tarhassa niin sinun ei olisi tarvinnut kukkua puolta yötä opintojen kanssa. Vaan olisit voinut opiskella päivällä, hoitaa lasta täysipainoisesti sen jälkeen ja nukkua öisin. Olisi ollut parempi sekä lapsellesi että sinulle.

Täällä aina tuomitaan kun viedään vanhemmat lapset hoitoon, että äiti voi olla vauvan kanssa. Mutta minun mielestä se olisi ollut lapsillesi parempaa hoitoa kuin nyt saivat.