Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen on mielestäsi RIKAS tai... KÖYHÄ?

Vierailija
14.01.2006 |

Oma mielipiteeni:

Rikas on sellainen henkilö, jolla on vapaus ostaa sellainen kämppä kuin haluaa, ja mahdollisuus remontoida/sisustaa se sellaiseksi kuin haluaa.

Voi ostaa sellaisen auton kuin haluaa (hinnasta riippumatta siis).

On omaisuutta: omistusasunto, vapaa-ajanasunto ja tai loma-osake, hieno auto, mahdollisuus matkustaa minne vaan ja aina hienoihin hotelleihin. Tilillä on isompi summa rahaa pahanpäivänvaralle tai muuten vaan.

Köhyys on sitä, ettei ole sitä omaisuutta, vain vanha auton rämä (tai paljon velkaa autosta). Asuu vuokralla. Rahat tiukassa vaikka käy töissä (tai on sitten työtön). Usein velkaa esim. kulutusluottoja, kun ei ole ollut rahaa ostaa sitä uutta pesukonetta hajonneen tilalle. Jos joskus on rahaa matkustaa, matkustaa halpiskohteisiin halpishotelleihin.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siltikään mennä sinun kateogoriaasi. Minä olen rikas, koska minulla on ihana lapsi, hyvä mies ja minun ei tarvitse pelätä huomista. Olen onnellinen sillä minulla on valinnanmahdollisuus ja mahdollisuuksiin tulee tuki mieheltäni. Olen rikas, koska osaan rakastaa ja ottaa rakkautta vastaan. Nautin hetkestäni, vaikken asuntoa omista. Auto toimii ja Disney_Dd:n vuokraan...

Ole sinä katkera... mutta jos haluat pois siitä katkeruudesta pyydä apua, ja sinua autetaan;0)

Vierailija
2/5 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitukseni oli puhua rikkaudesta sellaisessa kontekstissa kuin se usein " koetaan" .

Olet aivan oikeassa siitä, että todellinen rikkaus on muuta kuin materialistista.

En ole katkera. Miksi olisin? (en oikein tajua " syytöstäsi" , ?)

Halusin vain keskustelua siitä millaiseksi mielletään rikas tai köyhä, kun sellaisiksi täällä AV:lla ihmiset itsensä määrittelevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuijotella hintoja kaupoissa tai esim. varatessaan matkaa. Eräs ystäväni itseasiassa tekee näin, mutta hän ei todellakaan ole rikas :)

Vierailija
4/5 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 5 ihanaa lasta, katto pään päällä, ruokaa joka päivä, puhdasta vettä ja henkistä hyvinvointia .....

Rahaa ei ole ja sen valinnan tein kun esikko oli vauva et lapset hoidan ja tää on tällanen elämäntapa =). Minulle vaan merkitsee eri asiat rikkautta kuin toisille ja en voi syyttää tai sanoa et oma tapani on ainut oikea, eiköhän tää mee taas sarjaan MINUSTA tuntuu että olen rikas kun .........

Vierailija
5/5 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaalla on aina varaa ostaa ruokaa hintalappuun katsomatta.

Köyhällä ei ole varaa ostaa edes sitä halvinta ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän