Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tehdään pikku kakkonen???

13.01.2006 |

Kauhea vauvakuume iskenyt! Poika on nyt 4,5kk ja haluaisin tulla raskaaksi, kun poika on noin 7kk vanha. Täysimetän vielä. Pitäisikö imetys lopettaa kokonaan, kuin seinään ja siirtyä kiinteisiin vai mitä? Toiseelta tuntuu ikävältä esikoisen kannalta lopettaa imetys, mutta toisaalta hän saa leikkikaverin!

Kertokaa miten olette toimineet, jos teillä on " suunniteltu" raskaus suhteellisen pian ekan vintiön jälkeen? Ja kauanko kesti ennenkuin raskaus alkoi?

Kiitos vastauksista etukäteen!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pikkukakkonen on meillä tervetullut ihan heti perään, joten emme käyttäneet ehkäisyä esikoisen syntymän jälkeen. Mulla alkoi kuitenkin kuukautiset vasta imetyksen lopattamisen jälkeen. Esikoinen oli täysimetyksellä 4,5 kk (menin silloin töihin ja isä jäi kotiin) ja imetyksen lopetin lapsen ollessa 6 kk. Varsinaisesti tärppäsi sitten kolmannesta kierrosta ja ikäeroa tuli 1,5 v.

Samoja asioita mietiskelin silloin kuin sinä. Meillä esikoinen ei ollut mikään tissifani, eli söi vain reippaasti eikä koskaan jäänyt muuten rinnalle ja tuossa puolen vuoden iässä alkoi rintalakkoilu joten päätimme silloin lopettaa imetyksen, kun se ei ollut kummallekaan mikään iso juttu.

Mutta, hankala päätöshän tuo on ja riippuu niin äidistä kuin lapsestakin. Ja kun sitäkään ei sitten tiedä, koska imetyksen lopettamisen jälkeen tärppää.

Vierailija
2/2 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin raskaaksi melko lailla heti kun ruvettiin kiinteitä syömään ihan kunnollla. Tyttö oli n. 6kk kun tulin raskaaksi. Imetin siis vielä, mutta en ihan niin paljon. Ehkäisy oli lopetettu pari kuukautta aikaisemmin. Tosin minulla alkoi menkatkin jo 6vko synnytyksestä. Kun tulin raskaaksi niin yöimetyksiä oli enää 1-2. Ja jos meinaat n. seitsenkuisena niin sen ikäinenhän syö kiinteitä jo ihan kunnolla ja yöruokailutkin rupeaa jäämään. Jostain olen lukenut että nimenomaan nuo yöimetykset vaikuttaisi raskaaksi tulemiseen, että voihan sitä vaikka sitten yöllä antaa tarvittaessa korviketta vaikka päivällä imettäisikin. Onnea yritykseen. Niin ja kannattaa varautua siihen että vaikka ensimmäinen olisi saanut alkunsa heti voi kakkonen antaa odotuttaa, monilla tutuilla on kakkosen tekeminen kestänyt paljon kauemmin.

-nefe

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla