Mies lopetti koiramme, kun vauveli tuli taloon:)
Ja kummankin päätöksellä.
Tosin mies sen yksinään ampui metsässä ja hautasi.
Olen kyllä todella iloinen, koska se oli pahanluontoinen koira muutenkin.
En ikinä oisi päästänyt sitä vauvan lähelle.
Pistin miehen valinnan eteen. Joko minä ja vauva tai se ja sen hurtta.
Olisin lähtenyt menemään jos mies ei olisi ollut samaa mieltä, että koira saa lähteä. Ja lähtihän se:)
Nyt voin onneksi ottaa meille kissanpennun kun ei ole koiraa enää reisana ja mun vauva rakastaa kissoja. Kerran kummien luona silitti kissaa ja nauroi niin ihanasti. Vauva on kissaihmisiä niinkuin minäkin.
Kommentit (21)
Minä itse kävin laittamassa koirani piikille, kun tulin raskaaksi.
En oisi jaksanut vahtia sekä koiraa että vauvaa. Ja ihmishenki on aina ykkönen.
En myöskään halunnut ottaa sitä riskiä edes viikoksi että koira olisi tehnyt vauvalle pahaa. Parempi lopettaa koira ennen vauvan syntymää.
Sinä vuonna Espoossa koira raateli pariviikoisen kuoliaaksi ja en halunnut samaa omalle lapselleni, vaikka koirani luonteen tunsikin. Ei ollut pahanlaatuinen ollenkaan. Mutta riskiä en uskaltanut edes ajatella. Koirista kun ei koskaan tiedä.
Tottakai koira oli minulle rakas mutta tuleva lapseni arvokkaampi ja rakkaampi.
Ja kertaakaan en ole katunut päätöstäni lopettaa koiraani.
Tiedoksesi vaan ap, että kissat ne vasta vaarallisia ja salakavalia ovatkin... Saattavat mennä vauvan naaman päälle nukkumaan - ja vauva tukehtuu. Ja kun ne kisuliinit vielä liikkuu niin hiljaa, ettet kyllä kuule milloin se lähestyy vauveliasi.
ikävä kyllä koira ehti jo kerran purra lastamme. että en usko minäkää et on provo.
siinä tapauksessa jos tekee toisen lapsen ni pitäis se esikoinen lopettaa.vittu mua ärsyttää sellaset ihmiset mitkä tappaa koiransa kun kotiin tulee vauva.sellaset ihmiset pitäis viedä piikille,ette ansaitse elää kun ette anna viattoman eläimen elää!
vaan heti piikitti sen.
Kiitos huomiosta.
Ja lapsemme on nyt jo pian lähes vuoden vanha.
Tuskinpa mikään kissa enää vaaraksi olisi edes?
Ja meillähän ei kissat tai muutkaan edes makuuhuoneissa nuku.
Kai teillä muillakin on makkarissa ovet niinkuin meilläkin?
Ap
Koska koira oli jo vanha ja ollut vain mulla koko ikänsä. Kuinka se olisi soveltunut muualle?
En edes harkinnut sitä antamasta muualle ja ketään ei olisi koiraa edes ottanut.
Paras palvelus koiralleni oli päästää se pois tästä paikasta.
Tämä espoon tapaus jossa koira tappoi sen vauvan ehkä vaikutti muhun liikaa. Mutta en siltikään usko että olisin voinut pitää koiraani koska oma koirani oli Bulli. Pelotti ihan oikeasti koko tapaus.
JA jos ketään auttaa tieto, kyllä olin yksinhuoltaja silloin.
Että täällä meillä kun asuu tuo kissa, niin kyllä noista kynsistä meinaa saada isommatkin kun ei aina oikein olla samalla aalto pituudella. Ja minusta tuo kissojen hermo on paljon lyhyempi siinä suhteessa milloin räppää kuin koiralla että milloin puraisee...
Vierailija:
siinä tapauksessa jos tekee toisen lapsen ni pitäis se esikoinen lopettaa.vittu mua ärsyttää sellaset ihmiset mitkä tappaa koiransa kun kotiin tulee vauva.sellaset ihmiset pitäis viedä piikille,ette ansaitse elää kun ette anna viattoman eläimen elää!
Kyllä ihminen on kuitenkin loppupeleissä arvokkaampi.
tai miehen piikille, kun on uusi lapsi tulossa. Ei ehdi sitä esikoista tai miestä hoitaa eikä antaa huomiota, ja esikoinen voi vaikka heittää vauvaa palikalla, parempi se on lopettaa saman tien...Nämä ihmiset ovat just sellaisia, jotka saattavat kierrättää kotonaan jopa kymmeniä eläimiä muutamassa vuodessa, aina kun halutaan jotakin uutta, heitetään vanha pois. Täysin vastuuttomia ja kyvyttömiä sitoutumaan mihinkään pitkäjänteisesti.
Ja kun tämä lapsi ja koira on niiin vaikea yhdistelmä, että pitää lopettaa koira, kun ei jaksa ja se VOI olla vaaraksi vauvalle
(maailmassa myös isommat sisarukset, äidit ja isät ovat olleet vaaraksi vauvalle, hui kauheaa), niin voitteko selittää, miten suurin osa perheistä ja yksinhuoltajista hoitaa sujuvasti jopa useita koiria, kissoja ja lapsia, eikä heidän tarvitse tappaa eläintään ennen eikä jälkeen vauvan syntymän??? Tunnen vanhempia, joilla on pieniä lapsia, dobermanneja, rotikoita, useita kissoja ja pieniä lapsia? Miksihän he ovat selvinneet ihan hienosti, ilman mitään sairaita kuvitelmia eläimen pahuudesta?
Ai joo, he kykenevät tuntemaan vastuuta ja välittämään lemmikeistään, ehkä kertoo myös jotain heidän suhteestaan ihmisiin.
Teille pitäisi asettaa pysyvät eläintenpitokielto, kiertoon tai piikille ne joutuvat ennemmin tai myöhemmin, kun kyllästytte taas.
Aivan kuten joku nro edellä mainitsi: koira VOI olla vaaraksi. Ei edes viitsitä yrittää, josko siitä vauva+koira-yhtälöstä tulisikin jotain.
Surullista luettavaa oli joulun tienoilla eräät eläinten osto- & myyntisivut; kymmeniä ilmoituksia tullut / pvä, että " annetaan koira, kiire" . Ilmeisesti joulun pyhinä ihmiset tajusivatkin, ettei koira sovikaan heille ja olisi helpompaa ilman. Ärsyttävää!
Eikö ihmiset tänä päivänä viitsi nähdä yhtään vaivaa mistään?? Eläimiä lopetetaan, avioliitoista erotaan... ARGH!
laittaa mierolaisena kuljeskelemaan talosta taloon. Koskaan ei voi olla varma miten sitä kohdeltaisi.
Vaikka pidänkin eläimistä, niin en nyt kuitenkaan niin äärettömän tunteenomaisesti jaksa suhtautua jos joku lopettaa koiransa.
Saatteko samanlaisia raivareita nälkään kuolevien lasten takia tai katulapsien vuoksi?????
Saatteko samanlaisia raivareita nälkään kuolevien lasten takia tai katulapsien vuoksi?????
En nyt ihan samanlaisia " raivareita" , toki mainitsemiesi lasten kohtalo koskettaa, mutta he eivät ole niin lähellä minua kuin lemmikkieläimet. Valitettavasti.
Vierailija:
Saatteko samanlaisia raivareita nälkään kuolevien lasten takia tai katulapsien vuoksi?????En nyt ihan samanlaisia " raivareita" , toki mainitsemiesi lasten kohtalo koskettaa, mutta he eivät ole niin lähellä minua kuin lemmikkieläimet. Valitettavasti.
Tee ihan mitä haluat.
Ja sinä itsekö olet Äiti Teresana auttamassa joka puolella näitä vähempiosaisia lapsia - joita tiettävästi Suomessa ei suuria määriä ole ??!!
kun annan hyväntekeväisyyteen rahaa säännöllisesti niin ei tulisi MIELEENIKÄÄN antaa jollekin kattien katastrofiyhdistykselle rahaa niinkauan kuin lapset kärsivät.
Sinuun verrattuna olen enemmän ihminen.
Hyvä niin.
Sinulla on siis puhtoinen omatunto, kun joka kk annat rahaa hyväntekeväisyyteen lapsien hvyäksi - etkä suinkaan mihinkään kattien katastrofirahastoon. Ole toki onnellinen, ansaitset sen.
mutta laitan lapset AINA JA JOKA TAPAUKSESSA elukoiden edelle.
Vinksahtanut on se joka toisin tekee.
on tainu mennä luonnevikasuus sekasin koiralla ja muijalla sä se taidat kipee olla ;) ei voi mitään jos noin laiska paska tulee kun lapsen saa..
toivottavasti ukko tajuaa ottaa hatkat