Kuinka moni on syönyt omega-3 juttuja odotusaikana?
Itse en muistaakseni raskausaikana syönyt, monivitamiiniä ja d-vitamiiniä kylläkin. Eikä ruokavaliossani ole kalaa, huolestuneena tässä harmittelen, että voi kun oisin silloin tajunnut syödä. Mutta onko se edes kovin yleistä ja ilman omegojakin syntyy ja kehittyy ihan terveitä vauvoja. Uskotko sinä omega-3 välttämättömyyteen odotusaikana? Menneitähän ei voi muuksi muttaa, mutta aina silloin tällöin iskee ajatus tästä. Tänään viimeksi kun katselin tuota omega- esitettä ja nyt kun toista odotan, niin olen ajatellut ruveta syömään.
Muistaakseni ei neuvolassakaan opastettu yhtään näissä vitamiinijutuissa. Taitaa olla taas raskaushormonit sotkemassa aivotoimintaa kun tällaisia murehdin.
Kommentit (2)
Mutta nyt olen huolissani siitä, että olen juonut aika paljon Fun light-mehua odotusaikana, ja joku ehti pelottelemaan että aspartaami on kauhea myrkky. Eli aina on jotain panikoimisen aihetta.
Vauvat varmaan kehittyy hyvin(?) ilmankin, mutta mistä senkään voi varmaksi tietää? Ja voi ne ongelmat sitten ilmaantua myöhemmin.