Häpeätkö ylipainoista ystävääsi?
Kommentit (11)
jokainen ihminen on arvokas sellaisenaan
Mutta häpeän minä sellaisiakin ystäviä jotka ovat hoikkia ja käyttäytyvät huonosti..
En siis lihavuuden vaan käytöksen perusteella voisin hävetä..
lihavina tai laihoina, kun liikun heidän kanssaan. Enkä takuulla häpeä. jos jotain häpeän, niin itseäni jos en ole jaksanut laittautua.
Huolissani olen kyllä hänestä :( Ylipainoa on nimittäin niin paljon, että pelkään sen vievän hengen häneltä :((( Tarkkaa painoa en tiedä, mutta varmasti ainakin 150kg painaa ystäväni, pituutta hänellä on n.170cm..
mutta vällillä ärsyttää, kun hän ei jaksa tehdä asioita niinkuin muut ystävämme. Olimme esimerkiksi lomamatkalla ja hotelliin oli runsaasti rappuja kiivettävänä. Tämän ison ystäväni piti jo aamulla hotellilta lähdettäessä ottaa mukaan kamat koko päiväksi iltamenoja myöden, koska ei olisi jaksanut kavuta hotellin rappuja montaa kertaa päivässä. Sitten päivätkin vain köllöteltiin ja vedettiin sipsejä rannalla, kun ei jaksa liikkua minnekään. Reidetkin hankautuu toisiinsa hametta käytettäessä niin kovasti, että ei voi esim. ostoksillekaan mennä kuin ihan lähelle. Nuori ihminen, ja elämä rajoittunutta painon vuoksi. Ja tässä ei taustalla aineenvaihduntahäiriöitä tms. vaan ihan syömällä ja liikkumattomuudella hankittiua massaa.
Hän on tosi kaunis. Minua kilot kyllä häiritsevät, mutta ainostaan sen takia, että tiedän hänen kärsivän niistä. Siksi haluaisin että hän pudottaisi painoaan jottei aina marmattaisi ja olisi tyytymätön itseensä. Henk.koht. en usko, että kilot ovat hänen tyytymättömyytensä syy. Ne ovat siihen tekosyy.
Itse kyllä häpeän itseäni hoikempien ystävieni seurassa... :S
En minä tiedä kaikista ystävistäni, ovatko normaalipainoisen taikka ylipainoisen taikka kenties alipainoisen puolella, mutta en nyt kenenkään koon takia ketään häpeä.
Se, minkä takia joskus toisen puolesta häpeän, on huonosti käyttäytyvät omat lapset taikka oma mies (osaa pikkusen liikaa juoneena menettää muistinsa ja muuttuu naurettavaksi). Ja tietty, ei se kaksin kotona ollessa tietenkään tapahdu, vaan jos on vieraita taikka jos ollaan lomamatkalla ja syödään vaikka pitkän kaavan mukaan. Enitsen kuitenkin joudun häpeämään omaa käytöstä - töissä.
Jos ystävä painaisi 300 kg, niin ehkä sitten...
Lihavimmat ystäväni ovat sieltä mukavimmasta päästä.
Pitäisikö muakin sitten hävetä kun olen niin pitkä, pituutta yli 180cm (hoikka)?
Yhtä laihaa ystävää häpeän, kun arvostelee muiden makkaroita.