Miten auttaisin exää asian yli?
Mikähän mahtanee exää vaivata, kun ei ole mm. tänävuonna ollut yhtäkään kertaa oma-aloitteisesti minuun yhteydessä lapsen asioista? Katkeruus? Viha vai mikä? Kuinka auttaa häntä tämän yli?
Lapsi asuu luonani ja ex tapaa joka toinen viikonloppu. Hakee lapsen mitään sanomatta ja palauttaa samoin tavoin. Ei puhu sanaakaan ja kiirehtii pois ovelta lapsen luovutettuaan. Tapaamisajat on määritelty oikeudessa.
Ex on suhteemme aikana kavaltanut mm. tililtäni rahaa, jonka takia on joutunut edesvastuuseen asiasta. Hän hakee yksinhuoltajuutta vuoden ikäiseen lapseen. Itse olen soittanut exälle, laittanut viestiä mutta ei vastaa niihinkään. Lapsi on sairastellut ja olen yrittänyt siksi laittaa exälle hoito/lääkitysohjeita tapaamisviikonlopuille sitten tekstiviesteillä. Kyllähän ex ne viestit lukee. Mutta ihmetyttää miksi ei esim. kerro lapsen voinnista loman ajalta palauttaessaan.
En vihaa exääni, mutta vastuuseen hänet teoistaan laitan. Ymmärrän kyllä häntäkin, koska hän on 40v ja vanhemmat maksavat vielä hänen laskujaan vieläkin. Hän ei ole kasvanut vastuuseen elämässään.