Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies, miehen tietokone, yms. muut " harrastukset"

13.01.2006 |

Ongelma on se että mies viettää akaa mielestäni liikaa tietokoneella ynnä muilla OMILLA jutuillan.. meillä on yhteinen 11 kk vanha poika ja olemme naimisissa.

Muihin harrastuksiin kuuluu silloin tällöin mennä yhdelle lähibubiin ja olla siellä n. 3 h. joskus voi venähtää aamu-yölle vaihtaen klubiin. joka iltainen pelaaminen kioskilla vie hermoni, siellä hän viettää n.1 ja kioski on 100 m talostamme.

Tietonehullutus vie loputkin jaksamiseni pitää " perhettä" . hän saattaa istua 4-5 h ja vielä iltamyöhäisellä viimeinen selaaminen 1/2h. Eilen laskin henen oleen poijan kanssa 0min.

Kauheaa valitusta mutta tämä keventää sydäntä jos joillakin muilla olisi sama tilanne. Olen puhunut, kiristänyt, huutanut, riidellyt, maanitelut, lirkutellut, viehkotellut hepeneillä, mikään ei auta.

Asiaa pahentaa vakava masennukseni, enkä saa häneltä tukea asioihin. Kaipaan häntä yhteisiin asioihin ja yhteisiin poikamme leikityksiin!

Mikä avuksi?

hilla ja poika 11 kk, aviomies.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaa ja kattelee leffoja luurit päässä eli on ihan omassa maailmassaan! Tais olla vko takaperin kun päätin että tänään mies ei istu koneella ja niinpä kiskoin koneesta kaiuttimet pois ja piilotin ne!

Ja ilta oli varsin mukava, katottiin yhdessä telkkua, mies leikki tytön kanssa ym. Sitten ku itse olin menossa nukkumaan, mies sai kajarinsa takaisin...

Mä kyllä saatan tehdä " mitä vaan" jos joku asia tarpeeksi ärsyttää! Kerran ällötti nuuskapurkki kasa pakstimessa ja kun ne ei sieltä miehen toimesta lähtenyt niin viskasin roskikseen! Tupakka-askeilla on ollu usein sama kohtalo...

Koskaan en oo silti saanu miestä suuttumaan tempauksillani! =o)

Vierailija
2/11 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama ongelma. Välillä pelaa kyllä vähemmän, mutta siloin pitää päivittää konetta tai muuten vaan tehdä sillä jotain.

Ikuisuus riidan aihe meilläkin.

Olen raivonnut siitä monesti, anellut ja jne. , mutta eipä tuo mitään auta.

Mieheni kyllä tekee kotityöt jotka pyydän, jos jaksan odottaa sen muutaman tunnin. Pojankin kanssa on kyllä kiitettävän paljon, mutta melko useasti poika istuu sylissä kun isukki pelailee.

Eipä siinä muu auta kuin sietää tilanne. Olen onnellinen siitä ettei mies rieku baareissa iltaisin, ei halua mennä ilman minua. Yritän siis sietää tuon koneen kanssa hörhöilyn..

Mieheni ei myöskään ymmärrä minua, varsinkaan synnytyksen jälkeen jolloin itketti kaikki ja olin välillä myös niin väsynyt etten liikkua jaksanut. Ilmeisesti jotkut miehet on vaan sellaisia, jotka ei kykene myötätuntoon äitiä kohtaan, koska ei itse koe samaa. Sille ei voi mitään.

Itselläni oli onneksi muita läheisiä joille purkaa väsymyksen aiheuttamaa masennusta!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida enää uhkailut ja anelut auttaa, taitaa olla aika ruveta tositoimiin. Aloita kertomalla tuo kaikki äidillesi, neuvolassa, miehesi äidille, melkein ihan kenelle tahansa. Tarvitset apua jo ihan arjessa jaksamisen kanssa, jos olet masentunut. Onko sinulla masennukseen lääkitys? Onko tämä miehesi käytös osasyy masennukseesi? Miehesi käyttäytyy melko vastuuntunnottomasti, mikä ei tietenkään ole aivan tavatonta nuorelta, melko tuoreelta isältä. Hänestä voi vielä ajan kanssa kasvaa ihana isä ja aviomies, mutta juuri nyt tarvitisit itsellesi apua ja ehkä jonkun ulkopuolisen vähän " töytäisemään" miestäsi.

Voi kun voisin jotenkin konkreettisesti auttaa.

Vierailija
4/11 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies teki samoin, elikkäs asusti kaiken vapaa-aikansa tietokoneellaan!! Tämä kaikki oli pikkasen liikaa mulle + pari muuta ikävää lisäksi ja mä masennuin.

Koko perhe-elämän vastuu kaatui mun päälle ja lasten hoidot ym. mieheltä ei tullu kiitoksen sanaa ja anoppiki nälvi ettei osaa lapsia kasvattaa jne. Viimeinen niitti ennen sairastumistani ,mulle tuli tuulimunaraskaus-keskenmeno-kaavinta ;(

Vasta 4v keskimmäisen syntymän jälkeen mies tajusi olevansa ISÄ!

Nyt meillä on prinsessa 3kk ja hänen syntymä vasta muutti mieheni.

Ei samaksi uskois!!!

Meillä pelataan yhä nettipelejä ja päivitellään konetta,mutta otetaan osaa myös IRLiin. =)

Minulla on tällä haavaa oma kone ja oma rauhani olla koneella niin paljon kuin itse päivittäin haluan...

Empä alkuperäistä kirjoittajaa voi paljoa auttaa. Meillä kun apu tuli vasta minun sairastumiseni ja uuden raskauden kautta.

Voimia sinulle kovasti!

Waimo72 & poppoo

5/11 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tilanne ei kuitenkaan ehkä yhtä paha. Mutta miljoona triljoona kertaa oon manannu tietokoneen niin pitkälle ku pippuri kasvaa. Ukko tulee koulusta, istuu koneelle ja siinäpä se ilta sitte vierähtääki sinne klo 24-01 asti. (paitsi sillon ku haluaa rakastella..)

Vauvan kanssa on jos kovasti pyydän/käsken ja pääsen JOPA illalla ehkä käväsemään yksin ruokakaupassa. Hengähdyshetkiä neki.

Mutta tietokone on oikiasti ihan liian tärkeä asia monen miehen elämässä, ja varmasti aiheuttaa ongelmia moneen parisuhteeseen. Että kukaan meistä ei oo yksin- jos se nyt ketää lohduttaa.

Mä oon tehny monesti niin, että kirjotan esim.lapun tietokoneen näyttöön että tänään on tietokoneeton päivä. Se tepsii kunhan ei liina usein sitä laita. Mutta meillä mies ainaki hermostus ihan täysin jos ottaisin koneesta jotain irti ja piilottasin ettei se pystys siinä istumaan.. siinä ois enempi ku hermot hajalla sen jälkee koko perheellä :) Että siihen en etes ryhdy.

Toivon vaan, että joskus tämäki hullutus helpottas. Sillon ku tietokone hankittiin eikä vielä ollu lapsia, mies lupasi että kun vauva syntyy hän kyllä rajottaa pelaamista/värkkäämistä. Paskat. Mitää ei oo tapahtunu- ainakaa parempaan suuntaan. Onneksi meijän vauva on sellanen, että jos mies on sen kanssa kotona kaksin, niin se ei kyllä viihy istumassa ukon sylissä ku hän pelaa, vaan vaatii leikkimään lattialle :) (siksi mies ei vissii kovin hanakasti koskaa halua kahestaan jäädä sen kanssa kotiin).

Mutta..en kyllä osaa kans auttaa, koska tilanne on täälläki lähes toivoton. Mutta et ole ap yksin!! Jaksamista. Yritä puhua, puhua ja puhua..ehkä se tehoaa. VAADI häntä hoitamaan lasta, ja pyydä tukea masennukseesi. Se on aviomiehen velvollisuus.

Vierailija
6/11 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näyttänyt tämän ketjun miehelleni, ja lukenut hänelle ne ääneen. Toivottavasti hän tajuaa mistä on kyse. Meillä oli viikon loppuna(viime) sellainen tilanne ettei hänellä ollut titokonetta lainkaan, kun oli ostamassa maanantaina uutta tilalle, ne kaksi päivää olivat LUKSUSTA! Hän oli meidän kanssa paljon, puhuimme ja nauroimme yhdessä, kuten ennenkin.Yritin hänelle eilen puhua että huomasiko hän mitään eroa, ei kuulema, sanoin ettei yhtään riitaa ollut ja meillä oli hyvä olla. Mies ei myönnä tai onko hän tod. niin höpsö.

Minulla on kyllä lääkitys, mielialalääkitys ja ahdistuskohtauksiin ja paniikkihäiriöön rauhoittavat. Joskus apua mutta useimmiten ajaudutaan näiden asioiden takia vain riitoihin. Poika on ollut alusta asti hyvin vaativa, tämä myöskin vaikuttaa minun ja miehen jaksamiseen ja ajan käyttöön.Kyllä tietysti saa olla omaa elämää ja harrastusta ja sitä pitäisi kunnioittaa. Mutta pitäisi otta myös mielestäni muu osapuoli huomioon.Muuten mies on ihana ja kun hän leikkii pojan kanssa poika nauttii silminnähden isästään, kunpa vain mies tajuaisi sen. Kiitos vastanneille ja se on ihanan huojentavaa kuulla toisten perhe-elämästä ja samoista ongelmista, ettei ole yksin.=)

Vierailija
7/11 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis noita vastauksia, että mies tulee kotiin ja on sen jälkeen koneen ääressä yömyöhälle. :-O Pakostikin tulee mieleen, että kyseessä taitaa olla aika nuoret miehet ja onko sitä perheen perustamista nyt mietitty ihan loppuun asti. Jos tietsikka kiinnostaa niin hirveän paljon, niin miksi tällaiset jäpikät ovat vauvaa koskaan halunneet, vai onko se ollut enemmän naisen tahto?

Suoraa tekstiä, anteeksi nyt vaan, mutta itse en koskaan sietäisi tuollaista perheen laiminlyömistä mieheltäni. Kyllä hänkin toki pelaa yms. mutta silloin kun lapset nukkuvat. Ja hetkittäin tietysti nyt voi koneella olla, mutta ei meistä kumpikaan liimaudu ruudun ääreen niin, että kaikki muut vastuut unohtuu.

Toivottavasti miehenne kasvavat pikaisesti aikuisiksi.

Vierailija
8/11 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä tiedä, jaksaisinko tilannettasi. Meillä ukko on jatkuvasti töissä, on kaiken vapaa-aikansa tytön kanssa joten omaa vapaa-aikaa hänellä ei juurikaan ole. Eihän sekään ole oikein mutta minäkin kaipaan taukoja tästä kotiäitiydesta :) Eipä tuo ole kyllä oikein mihinkään hingunnutkaan.

Edellinen ukkoni oli juuri tuollainen tietsikkanörtti tai jos ei sitä niin sit oli autotallissa laittamassa autoaan. Tai töissä. Kotona ei juurikaan ollut ja se kiristi välejämme vaikka ei ollutkaan lasta.

Joten voi kyllä ainakin kuvitella miltä sinusta tuntuu! Meillä olisi takuulla se kolmas maailmansota tuossa tilanteessa.

Auttaisko yhtään jos sopisitte selvät säännöt? Eli vaikka että ukkos sais olla tunnin illassa tietsikalla ja sinä vastaavasti saat tunnin tehdä mitä haluat? Muun ajan vietätte kolmisin aikaa. Meillä jotenkin tuo on auttanut kun jommallakummalla on tarvetta olla itsekseen. Mies saattaa sanoa että käy kahvilla kaverinsa kanssa, tulee tunnin päästä ja näin tapahtuu.

Miehestä itsestään tuokin muutos olisi tapahduttava. Eli hänen olisi itse tajuttava tilanne ja haluttava olla lapsenne tai sinun kanssa. Jos halua ei ole, tilanne on vaikea.

Tsemppiä hirmuisesti teille, toivon että saatte asianne järjestykseen! Jos mahdollista, ottakaa yhdeksi illaksi lapsenhoitaja, menkää ukon kanssa viettämään kaksin laatuiltaa vaikka leffaan ja syömään. Puhutte asiat selväksi! Kannattaa tehdä hyvän pihviruoan jälkeen :)

T: Nasulina ja tyttö 10kk

Vierailija
9/11 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin konstilla pitäisi noiden edellä kuvattujen tietokonemiesten päähän takoa se, että heillä on elämässään muitakin vastuualueita nykyään kuin vain oma etu ja oma hyvä olo. Ei se voi mennä niin, että mies käyttää kotia omana henkilökohtaisena viihdekeskuksenaan ja vaimo hoitaa kaiken " likaisen työn" . Miehen pitäisi herätä ottamaan vastuuta perheestään. Lapsi on yhteistyön tulos ja minusta myös isän velvollisuuksiin kuuluu lapsen hoitaminen. Tuolla menolla tuloksena on hyvin etäinen isä-lapsisuhde eikä todellakaan läheinen ja rakastava, kuten varmaan kaikki toivoisimme.

On ihan tosiasia, että monelta mieheltä menee tovi ennen kuin he sisäistävät isänroolin ja monet isät saattavat myös pelätä vauvan hoitamista tms. Mutta ihan oikeasti, jos isä ei ota näkyvämpää roolia lapsen elämässä, on myöhemmin suhteen rakentaminen paljon paljon vaikeampaa.

Vierailija
10/11 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kuulostaa tutulta! Musta tuntuu siltä, että nalkutan, jos pyydän herraa jotain tekemään, varsinkin kesken surffailun ja pelailun. Sitte se suuttuu, jos teen ite, kun pyytämisestä on kulunut tunti aikaa.

Meillä on kaksi lasta 11/01 ja 11/05 ja suurimmaksi osaksi minä touhuan lasten kanssa, kun ukko vaa istuu koneella. Joulna tein selväksi, että konetta ei avata, eikä myöskään illalla, kun pienempi on mennyt nukkumaan, koska kone on meidän makkarissa. Lisäksi ärsyttää tuo sota pelien pelaaminen. Olen sanonut, että kun vanhempi on kotona, sitä ei pelata. Ei tarvii meidän poitsun näitä tappamiskuvioita kattella. Sitten se ei voi ikinä lähtee meidän kanssa mihinkään, koska silloin voi pelata näitä sotapelejä, kun on yksin. Välillä tuntuu, että kone on kaikkia kaikessa meidän isille.

Vierailija
11/11 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillakin oli sama ongelma kun odotin kuopustamme ja esikoinen oli noin vuoden ikainen. Mies tuli toista ja istui koneelle, aina kun pyysi vaippaa vaihtamaan tms. tuli vastaus: ihan kohta. Ja lopulta jouduin itse hommiin... Lopulta sain tarpeekseni ja pyysin (kaskin) miesta istuman alas ja puhumaan asiasta. Sovittiin etta koneet pysyy kiinni kun tytto on hereilla ja paikkareiden aikaan ja illalla on sitten aikaa surffailla ja pelata. Tasta saannosta on pidetty kiinni ja riitelykin on sen myota vahentynyt. (Aluksi jouduin kylla uhkaamaan etta isken koneen vasaralla p...kaksi jos ei muuten onnistu). Toivottavasti tekin loydatte ratkaisun tahan ongelmaan ja jaksamista ja voimia sinulle

Sonja19