Siis prkl!! Ystäväni täyttää kohta kaikki puhelinterroristin tuntomerkit...
Olen joskus aikaisemminkin valittanut tästä samaisesta asiasta täällä, nimittäin ystävästäni, joka soittaa aina, aina ja aina nukuttamisaikaan.
Tietää tasan tarkkaan meidän perheen nukkumisajat ja muut aikataulut, mutta silti sama juttu monta kertaa viikossa. Aikaisemmin tämä oli ongelma lähinnä iltaisin, mutta nyt kun hänen lapsensa on mennyt hoitoon (ja hän itse kotona tekemättä mitään) niin tämä ongelma on alkanut myös päiväsaikaan. Musta on kiva jutella kavereiden kanssa, kotona kun olen, mutta oikeastikin, mä en jaksa, ehdi enkä viitsi jutella 1-2 h kerrallaan monta, monta kertaa viikossa päiväsaikaan. Lyhyemmällä puhelulla tästä kaverista ei selviä, hänestä ei pääse eroon edes sanomalla esim. " nyt poika heräsi, nyt pitää mennä" tai että " ruoka kiehuu hellalle" - siihen hän toteaa " hei yks pikainen juttu vielä."
Ok, ehkä toisten aikatauluja ei viitsi muistella tai edes oikeasti mieti soittaessaan silloin, kun itselle sopii, mutta mua alkaa kohta melkein kammottamaan hänen pakkomielteenomainen soittamisensa. Hän soittaa hyvin usein ensin tavalliseen puhelimeen, sitten kännykkään ja vielä parhaassa tapauksessa (iltaisin) mieheni kännykkään, antaa soida niin kauan kuin puhelin vain soi ennen vastaajaan menoa. Uudestaan ja uudestaan, välillä ehkä 5 min tauko ja sitten taas sama kierros. Ikäänkuin hän väenvängällä olisi päättänyt, että NYT puhut mun kanssani. Jos olen vaikka luvannut soittaa hänelle vaikka puolen päivän aikaan, enkä ole soittanut 10 yli, niin tuo pakkomielteen omainen soittaminen alkaa heti.
Alan itsekin nyt epäilemään, että olenko jotenkin outo tai muuten " rajoittunut" puhelintavoiltani, onko teidän mielestänne toi enää ihan normaalia??
Kommentit (7)
Puhelin vaan piipaukselle tai kokonaan äänettömälle silloin kun sinulle ei sovi tai ei ole aikaa tai ei vaan huvita jutella.
Soitat sitten takaisin sinulle sopivana aikana.
- et vastaa, jos ei sovi. Pane puhelimesi tosiaa äänettömälle tai kokonaan pois päältä lasten päiväunien ajaksi.
- kun sinun pitää mennä, niin keskeytä tiukasti tuo " yks juttu vielä" sanomalla, että " EI nyt, minun pitää tosiaan mennä, jutellaan lisää myöhemmin, moi-moi!" . Ja sulje puhelin siihen, äläkä vastaa heti perään.
Siis se, että hän soittaa, soittaa, soittaa, soittaa, suunnilleen pitää sormea puhelimen redial-näppäimellä. Puhelin soi siis taukoamatta, jos siihen ei vastaa. Jos siihen vastaa, niin millään ilveellä ei pääse eroon nätisti ainakaan alta tunnin. Iltaisin puhelimet voi laittaa helpommin äänettömälle, mutta en halua koko päiväksi napata puhelimia irti tai laittaa äänettömälle. Yritän nykyään päiväsaikaan tehdä vähän töitä kotoa kun aikaa liikenee (perhefirma), kaverini ei tee mitään, joten hänellä on ehkä liikaa aikaa, mutta nyt alkaa mietityttämään onko hänellä oikeastikin alkanut jossain viiraamaan....ap
Minulle tulee joskus iltaisin tärkeitä työpuheluita ja lisäksi minulla on sairas omainen, jonka takia pitää olla tavoitettavissa. Ja meillä on myös tuo sama soittorinkijuttu, eli jos minä en vastaa, soi ensin miehen kännykkä ja sitten lanka.
Ei hän perään sitten enää soita, onneksi, mutta sama toistuu seuraavana päivänä tai ainakin sitä seuraavana.
En usko, että tässä oikeastaan auttaa mitkään puheet, varmaan tosiaan parasta, että laittaa puhelimen selkeästi äänettömälle tai ei kertakaikkiaan vastaa lainkaan/jättää soittamatta hänelle. Mikään ei tunnu nimittäin menevän perille. Tajuan kyllä, että hän on yksinäinen (yksinhuoltaja), mutta ei niitä ystäviä ainakaan noin hankita tai pidetä. ap
Vierailija:
- kun sinun pitää mennä, niin keskeytä tiukasti tuo " yks juttu vielä" sanomalla, että " EI nyt, minun pitää tosiaan mennä, jutellaan lisää myöhemmin, moi-moi!" . Ja sulje puhelin siihen, äläkä vastaa heti perään.
Teidän täytyy vaan sulkea puhelimet tai laittaa ainakin äänettömälle silloin kun puhelimen mekastus ei teille sovi. Aina kun vastaat kaverisi terroropuheluihin, palkitset hänen yrittämisensä. Ja hän jaksaa pommittaa taas. Hänellä ei selvästikään ole mitään erityistä tekemistä tai kiirettä elämässään, ja todennäköisesti ei edes mitään asiaa! Ole tiukkana ja pidä puhelinta kiinni jokunen viikko, ja avaa vain silloin kun se sinulle sopii. Miehen puhelimen kanssa sama juttu iltaisin. Tiedota asiasta vaikka tärkeimmille ihmisillesi. Kaverillesi voit todeta että pidät puhelimen aina kiinni kun lapset nukkuu tai muuten et ehdi vastaamaan kun elämäsi on niin kiireistä ettet ehdi puhelimessa juoruilemaan tuntikausia. Onnea ja pysy tiukkana. Eiköhän tyyppi pian uuden uhrin löydä, ja toivottavasti tällä paremmin aikaa tyhjänpäiväisyyksiin.
Oikeastaan sukulainen. Ja onhan tuo tosi raivostuttavaa. Muuetnkin aika on kortilla ja sitten se vähäinenkin aika pitää käyttää Leelian lepotuolina...