Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Heinävauvojen yöelämää

13.01.2006 |

Oiskohan taas yögallupin aika. Joko heinisten yöt on rauhoittunu vai mennäänkö sitä vaan hassumpaan suuntaan...? Eli vastailkaahan seuraaviin kysymyksiin:

1. Moneltako teillä mennään yöunille ja herätään aamulla?

2. Miten ja minne vauva illalla nukahtaa?

3. Missä vauva nukkuu yön?

4. Montako kertaa hän syö yön aikana?

5. Heräilläänkö muuten paljon? Pitääkö esim. laittaa yöllä tuttia usein?

6. Imetätkö? Joko vauva syö iltapuuron tai -vellin?

7. Oletko itse tyytyväinen öihin vai koetko saavasi liian vähän unta?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin klo 21 nukkumaan ja klo 8-9 heräillään

Saattaa nukahtaa jo vellipullolle tai sitten viedään vaan omaan sänkyyn ja yleensä nukahtaa aika pian itsekseen.

Eli siis omassa sängyssä äitin ja isin makkarissa

Kerran, ja silloin jo aamua, eli noin 6-7 aikaan. Sen jälkeen nukutaan vielä parisen tuntia ja yleensä otan silloin viereen.

Ainakin pari kertaa saa tuttia lykätä suuhun, joskus useamminkin kun herää mylläämään.

Imetän sillä ekalla aamusyötöllä, muuten en enää. Poika ei oikein malttanut enään päivällä syödä tissiä. Iltavellin saa ja puuroon olisi tarkoitus piakkoin siirtyä.

Kyllä olen suht tyytyväinen, vaikkakin sitä tuttia saa hypätä laittamassa suuhun enempi tai vähempi tiuhaan, että uni ikävästi aina katkeaa. Mutta poika kuitenkin nukahtaa heti uudestaan ja noin muuten nukkuu ihan hyvin, että ei voi valittaa! Päiväunet ovat taas asia erikseen, niitä nukutaan aika huonosti! : )

Vierailija
22/26 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- nukkumaan mennään 22-23, herätään 9-10

- omaan pinnikseen tuttipullon kanssa

- omassa pinnasängyssä koko yö, ei poikkeuksia!! (en voi muuten nukkua)

- 1-3, yleensä sen 2.

- herätään vain syömään

- imetän, myös korviketta, meillä syödään iltaisin hedelmäsoossia (aamulla puuro)

- olisihan se ihana nukkua yöt putkeen, mutta kai se on vähän kärsittävä, ettei käy liian helpoksi =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unille menen vauvan kanssa kimpassa klo 22-23 ja heräämme klo 9-10 aikoihin.

Nyt olemme kolmen viimeisen päivän aikana syöneet illalla viimeiseksi maitoa ja kaurapuuroa. Ruokailun jälkeen vauva on hetken aikaa isänsä kanssa tai köllöttelee lattialla kunnes kannan hänet pinnasänkyynsä.

Pinnasängyssään parivuoteen vieressä.

Nyt viimeisen kolmen illan puurotankkauksen jälkeen on periaatteessa nukkunut koko yön (noin 9-9,5 tuntia syömättä). Vasta klo 7 aikoihin hörpätään maitoannos ja jatketaan vielä 2-3 tuntia unia.

Osaa onneksi aika hyvin itse laittaa tutin suuhun. Kyllä muutaman kerran silti joudutaan heräilemään öisin, mutta unen päästä saadaan nopeasti taas kiinni pikkuisella peppuun taputtelulla.

En imetä. Vauva siirtyi iltapuuroon kolme päivää sitten.

Olen muuten erittäin tyytyväinen öihin, mutta olen itse huono nukkuja. Herään vauvan kuorsailuun (huoh!). Ja öisten herätysten jälkeen saattaa mennä 2-3 tuntia ennen kuin saan taas unen päästä kiinni. Enkä tiedä missä vika!

Vierailija
24/26 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Moneltako teillä mennään yöunille ja herätään aamulla? Yöunille n. klo 20-21, aamulla hereillä klo 7-8.

2. Miten ja minne vauva illalla nukahtaa? Nukahtaa nykyään yleensä aika hyvin omaan pinnasänkyynsä meidän sängyn viereen, nyhjää vähän peiton kanssa ennen nukahtamista ja joskus täytyy käydä muutaman kerran laittamassa tuttia suuhun.

3. Missä vauva nukkuu yön? Omassa sängyssä klo 2-4 asti yöllä, loppuyö äitin ja isin välissä.

4. Montako kertaa hän syö yön aikana? 2-3 tunnin välein, liian tiheästi, muttei saada välillä muuten rauhoittumaan...

5. Heräilläänkö muuten paljon? Pitääkö esim. laittaa yöllä tuttia usein? Pitää laittaa tuttia tosi paljon suuhun ja poitsu heräilee muutenkin tiheästi, alkuillasta jopa 10 minuutin välein.

6. Imetätkö? Joko vauva syö iltapuuron tai -vellin? Imetän vielä, oon harkinnu siirtymistä korvikkeeseen. Syö iltaisin riisi- tai hirssipuuron maustettuna luumu- tai muulla hedelmäsoseella. Puuroa menee jo aika iso kupillinen, muttei ole vaikuttanut positiivisesti yöuniin.

7. Oletko itse tyytyväinen öihin vai koetko saavasi liian vähän unta? Olen ihan zombie itse noitten yöheräämisten kanssa. Uneksin pitemmistä yöunista itse ennenkuin tässä pimahtaa... Toivottavasti tämä pian helpottaisi...

Vierailija
25/26 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailempas minäkin vissiin ekaa kertaa..

meillä ollut hyvä,parin yösyötön nukkuja koko ikänsä.kiinteitä kun saanut 4kk:sta,pidettiin vuodenvaihteessa unikoulun tapainen,joka parissa yössä jätti syötöt kokonaan pois.

nukkumaan mennään noin 20-20.30 ja aamulla noustaa yleensä 06-07

nukahtaa omaan sänkyyn vanhempien makkariin.unikoulu alkoi siirtämällä sivuvaunu omalle seinälle..rätti on kainalossa ja tutti suussa ja kääntyilyeste selän takana.puuron ja maidon syö alakerrassa,ja sitten kannetaan omaan sänkyyn,johon yleensä heti nukahtaa (tämä tapa koulutettu parikuisena : ) ).

nukkuu koko yön omassa sängyssä.en ole ottanut ollenkaan viereen.

ei syö.vesihuikat hätätilanteessa..

unikoulun jälkeen muutamia öitä nukkunut heräämättä.nyt eka hammas puskenut,joten pari-kolme kertaa laitettu tuttia.

imetän enää aamulla ja ehkä pari kertaa päivän mittaan.imetyskerroista vähensin ekaksi iltatissin.puuroa syönyt nelikuisesta,ensin riisijauhoista,nyt menee kaikki paitsi ruista ei olla vielä kokeiltu.uutena herkkuna kaura-riisi-hiutalepuuro!lihaa ym syö ainakin kerran päivässä.peptidimaito korvikkeena,juo sen nokkamukista.pulloa ei ole olleskaan.

olen ollut tyytyväinen koko ajan,nyt vaan parantuneet yöt.

Vierailija
26/26 |
15.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nukahdetaan klo 21-2130 ja heräillään klo 8-930

Yleensä tissille, tai sitten unen pöpperöisenä omaan sänkyyn parin hyssyttely kerran jälkeen ja tutin avulla

omassa pinniksessä omassa huoneessa (ettei äiti herää kaikkiin ääniin)

Nyt on päällä korvatulehdus ja ilmeisesti lääkkeet on vaikuttaneet myöskin asiaan, nyt on syöty vain kerran aamuyöstä. Ja olenkin aloittanut unikoulun samalla, että syötän vasta aamuyöllä. Ennen syötiin yleensä 3-4 kertaa. Niin ja jos herää klo 8 niin otan vielä viereen ja imetän, nukutaan vielä jos hyvin käy ja äiti ei jaksa nousta ylös.

Hyvin vaihtelevasti, välillä herää vain kerran ja tyytyy yleensä tuttiin ja kylelleen laittoon + hyssyttelyyn (pyllyn taputteluun). Mutta yleensä 2-5 kertaa herätään muuten. Nämä jos saisi pois tuolla unikoululla.

Imetän, ja syödään iltapuuro. Puuro onkin auttanut hyvin meillä öihin. Ennen puuro syötiin velliä, joka muutamaan yöhön auttoi.

Huonosti olen saanut nukuttua kokoajan, nukahdan tosi huonosti. Ja nyt kun poika on nukkunut pari yötä hyvin, tottuneesti heräilen kuitenkin vähän väliä. Ehkä tämä joku päivä helpottaa... Ja herään tosiaan kaikkiin äännähdyksiin, ja selässä on vielä välilevyn pullistuma ja kipuilee kovasti.