Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Heinävauvojen yöelämää

13.01.2006 |

Oiskohan taas yögallupin aika. Joko heinisten yöt on rauhoittunu vai mennäänkö sitä vaan hassumpaan suuntaan...? Eli vastailkaahan seuraaviin kysymyksiin:

1. Moneltako teillä mennään yöunille ja herätään aamulla?

2. Miten ja minne vauva illalla nukahtaa?

3. Missä vauva nukkuu yön?

4. Montako kertaa hän syö yön aikana?

5. Heräilläänkö muuten paljon? Pitääkö esim. laittaa yöllä tuttia usein?

6. Imetätkö? Joko vauva syö iltapuuron tai -vellin?

7. Oletko itse tyytyväinen öihin vai koetko saavasi liian vähän unta?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkuinen nukkuu yleensä noin 22-08. Voi olla tunnin heittoja suuntaan tai toiseen.

Meidän viereen nukahtaa tissille, josta nostetaan omaan sänkyyn. Nykyään kyllä herää illalla vielä kerran tai pari tissille ennen kuin suostuu jäämään nukkumaan omaan sänkyyn.

Pinnasängyssä meidän sängyn vieressä. Aamuyöstä jää usein viereeni nukkumaan.

2 tai 3 kertaa yleensä, mutta joskus viisikin kertaa.

Aina kun hän herää, hänen pitää päästä tissille. Tutti ei auta. Viime aikoina alkanut myös aamuyöllä valvomaan yli tunninkin pätkiä jutellen ja naureskellen omassa sängyssään.

Imetän vielä. Parin viikon ajan poika on syönyt iltapuuroa noin desin. Ei ole ollut vaikutusta yöuniin.

Olen aika väsynyt varsinkin jos on monta huonoa yötä peräkkäin. Toivoin, että kiinteiden ja iltapuuron aloittaminen ois auttanut yöuniin, mutta ei. Edessä on siis varmaan jonkinlainen unikoulu kunhan poika vielä vähän varttuu...

Vierailija
2/26 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöunille poika menee siinä kahdeksan maissa, joskus ennen, joskus jälkeen.. Mut suunnilleen..

Omaan sänkyyn on laitettu aina nukkumaan. Laitan soittorasian soimaan ja tutin suuhun, unilelu kainaloon ja kaaritty peitto selän taa, ettei kääntyile. Vatsan puolelle laitan toisen peiton, ja osittain sen niinku jalkojen välistä. Ku poika meinaa yöllä aina harjoitella tuota ryömimistä ja äiskä ei oikeen oo siitä innoissaan. Näin on nyt peittojen kanssa nukkunut muutaman yön hyvin. Tietysti siitä jossain vaiheessa hän kääntyilee, ja minäkin sitten vaihtelen hänen asentoaan samalla ku laitan tuttia tms.

Omassa sängyssään meidän makkarissa.

Kaksi yleensä, mutta olen nyt pyrkinyt vähentämään yhteen.

Riippuu tilanteesta.. Nyt on ollut uusi hammas tuloillaan, ja tuo ryömimään opettelu tuntuu sekoittavan unia.. Joinakin öinä tuttia olen laittanut 10min. välein, sitten luovutin ja päätin että olkoot ilman tuttia, itseäni vaan turhaan rasitan. Ja nyt todella yöt menny mukavammin. Ei kaipaa sit sitä tuttia. Jonkin aikaa tuhisee, mut sit nukahtaa.

En imetä, poika syö puuron illalla.

No pääosin olen tyytyväinen, välillä tuntuu et ei tuu mitään. Päivät mennään silmät ristissä ja vanhempikin poika vaatii osuutensa. Mutta kun mies on kotona, hän on antanut minun kiitettävästi nukkua jos haluan.. Mut ihan jees!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Moneltako teillä mennään yöunille ja herätään aamulla? n.21.30-8.00

2. Miten ja minne vauva illalla nukahtaa?Omaan pinnasänkyyn yleensä. Nukahtaa noin vartissa.

3. Missä vauva nukkuu yön? Aika hyvin keskimäärin. Itse herään jokaiseen pikkuäännähdykseen:)

4. Montako kertaa hän syö yön aikana? Kerran

5. Heräilläänkö muuten paljon? Pitääkö esim. laittaa yöllä tuttia usein? Joskus tuttikausi iskee ja joskus nukkuu ilman tuttia läpi yön.

6. Imetätkö? Joko vauva syö iltapuuron tai -vellin? En. Saa puuroa klo.19.30-20 ja vellin ennen nukkumista.

7. Oletko itse tyytyväinen öihin vai koetko saavasi liian vähän unta? Olen tyytyväinen, puuron aloitettua. Ennen iltapuuroa söi joka toinen tunti öisin!!!

[/quote]

Vierailija
4/26 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitettiin tassuttelutyylinen pehmounikoulu pojalle, mutta nyt poika on jo viikon verran " tehnyt ensimmäistä hammastaan" ja on syömiset ja nukkumiset ihan sekaisin. Mitään lämmintä (paitsi tissiä) ei suostu syömään, joten ei puuro maistu iltaisin. Ja kylmiäkin soseita syö tosi huonosti...

Iltaisin nukkumaan n. 22.30-22.40 ja aamulla herätetään n. 9-9.20.

Poika on pakko herättää, kun muuten nukkuu puoleenpäivään ja ei sitten nukahda illalla millään.

Ennenkuin hammas alkoi vaivata, nukahti pari iltaa jo omaan sänkyyn pienellä laulelulla ja peppun taputuksella. Nyt nukahtaa huudon kera syliin...

Omassa huoneessaan omassa sängyssä.

Kun iltapuuro maistui syötiin 1-2 kertaa, joka oli aika luksusta. Ennen unikoulutreeniä poika söi 5-6 kertaa yössä, vaikka oli iltapuuro käytössä.

Kun poika nukahtaa illalla, herätään pari kertaa (alle tunnin välein) huutamaan suoraa huutoa (en edes yritä tarjota tissiä, kun ei se kelpaa - ei huuda nälkää). Nukahtaa yleensä syliin. Välillä huutaa ½h, välillä vain pari minuuttia.

Imetän ja syö kaurapuuroa illalla (paitsi nyt kun hampaat vaivaavat).

Ollaan miehen kanssa molemmat todella väsyneitä. Kun pehmounikoulua (ei annettu huutaa sängyssä yksin, jos huusi niin silloin otettiin syliin ja rauhoiteltiin) oli pidetty pari kertaa, nukkui poika yöllä 7½ h ilman, että herätti vanhempiaan !!! Sitten alkoikin hammas vaivata... Nyt on ollut viikon aikana yksi 4h unipätkä! Jee!!

Vierailija
5/26 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan poika käy klo 20-21 ja herää kahdeksan aikoihin.

Pinnasänkyynsä tutti suussa äidin/isin käsi selän päällä turvana.

Nyt viimeiset kaksi yötä kokonaan omassa sängyssään. Aiemmin aamuyöstä otin viereeni.

Kerran, siinä 5-6 aikoihin.

Tuttia laitetaan 2-> kertaa yössä. Lisäksi nyt poika on harjoitellut liikkumista 0,5-2 tuntia keskellä yötä, ja yleisöähän silloin pitää tietenkin olla, eli ei viihdy mönkimässä yksin vaan äidin/isin pitää olla sängyn vieressä vaikkei edes sytytettäisi valoja tai puhuttaisi mitään.

Imetän illalla,aamuyöllä ja aamulla. Päivällä pojalla on juomana vesi nokkamukista ja korvikemaito pullosta. Iltaisin ja aamuisin poika syö puuron tai vauvojen jogurttia.

Koen että unen määrä on riittävä (yleensä yhteensä noin 7 tuntia yössä) mutta se pitäisi saada nukuttua pidemmissä pätkissä, eikä 1-2 tuntia kerrallaan.

[/quote]

Vierailija
6/26 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Moneltako teillä mennään yöunille ja herätään aamulla? n. 20:00 - 07:00

2. Miten ja minne vauva illalla nukahtaa? Vien omaan sänkyyn ja jätän sinne

3. Missä vauva nukkuu yön? Omassa sängyssä meidän makuuhuoneessa

4. Montako kertaa hän syö yön aikana? Nyt yhden kerran noin 03:30, nukkui 4 kk heräämättä yöllä syömään. Tammikuun alussa alkoi tämä uusi rytmi mikä ei ainaskaan minua miellytä kun jo tottui että vauva nukkuu koko yön.

5. Heräilläänkö muuten paljon? Pitääkö esim. laittaa yöllä tuttia usein? Muuten ei heiräillä kun kerran tissille, joskus aniharvoin olen tuttia antanut kun on ähissyt

6. Imetätkö? Joko vauva syö iltapuuron tai -vellin? Imetän enää aamuisin, illalla vauva syö 7viljan velliä.

7. Oletko itse tyytyväinen öihin vai koetko saavasi liian vähän unta? Aika tyytyväinen olen mutta kuten yllä mainitsin niin olihan ne kokonaan nukutut yöt ihanempia.

[/quote]

Vierailija
7/26 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Noin 22-23 -> 08-09, sopii illanvirkulle mainiosti!

-Perhepetiin imettäessäni

-Perhepedissä

-Todella usein. Pienempänä heräsi vain 2-3 kertaa. Nyt on tullut 1 hammas ja toinen on tulossa ihan viereen. Tai sitten tosiaan on nälkä. Joko on maisteltava kiinteitä tiuhempaan tahtiin tai on aloitettava tuo iltapuuro. (Näköjään auttanut monilla?)

-Syönnin ja heräilyn määrä on sama, koska annan tissiä aina herätessään. Tuttia meillä ei ole.

-Eli imetän ja sitä iltapuuroa nyt mietin. (Neuvolantäti sanoi juuri, että koulutuksessa kuulivat iltavellin olevan energiamääräisesti (tms) aika " turha" , puuroa pitäisi antaa, jos täyttävää haluaa antaa illalla)

-En varmastikaan saa tarpeeksi unta yhteensä ja olisihan se itselle parempi, että saisi nukkua edes muutaman tunnin putkeen yössä. Nukahdan usein syöttäessäni ja kumma kyllä en ole päivisin väsynyt. Toivon kiinteiden lisääntymisen tuovan muutoksia öihimme.

Vierailija
8/26 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.n.21.00-9.00

2.Nukahtaa rinnalle ja siitä kannan omaan sänkyyn. Usein herää ekan nukahduksen jälkeen ja tulee uudestaan syömään.

3. Nukkuu alkuyön omassa sängyssä, ekan syönnin jälkeen jää meidän sänkyyn.

4. Syö n.3 tunnin välein, eli useinmiten 3 kertaa.

5.Ei syö tuttia, eli sen 3 kertaa yössä herää.

6.Imetän, eikä vielä saa iltapuuroa. Maisteltu on vasta kiinteitä kaksi viikkoa, saa kuuden aikaan hedelmä- tai vihannessosetta 1/3 purkin. Ei ole mikään hurjan hyvä kiinteiden syöjä ;O). Pikkuhiljaa yritetään siirtyä iltapuuroon myös. Velliä en meinaa antaa ollenkaan vaan puuron lisäksi sitten maitoa.

7. Ennen kun kääntyminen alkoi, neiti nukkui jo 7-8 tuntia yössä ja olisihan se mukava, jos palautuisi sellainen rytmi, mutta en valita. On niin tyytyväinen ja iloinen tyttö.

Vierailija
9/26 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt aloitettu pari päivää sitten unikoulu, siis " kevyempi" vaihtoehto eli tassuhoidolla..

-unille mennään 22.00 maissa ja aamulla klo:9.00 ylös

- aikaisemmin rinnalle nukahti ja nukuttaminen kesti pari tuntia, nyt unikoulun myötä laitettu sänkyyn ja vauva nukahtaa sinne itsekseen, jos itkee kovin niin tassutellaan ja pidetään kädestä kiinni siinä vieressä.

-omassa sängyssään

kerran aamuyöstä neljän jälkeen jos herää

- herää ehkä kerran mutta nukahtaa itsekseen kun siihen ei mene.. tuttia meidän herra ei ole koskaan syönytkään.

- iltapuuroa yritän antaa mutta melkein aina huonolla menestyksellä kun ei suostu syömään.. ja aina imetän päälle.

-Olen tosi tyytyväinen öihin ollut alusta asti, olen saanut nukkua hyvin.

Vierailija
10/26 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevaa on nukkumaan meno, yleensä välillä 21-22. Herääminen 8-9 välillä.

Nukahtaa omaan sänkyyn soittorasiaa kuunnellen. Välillä nukahtaa ihan ilman huutoja ja välillä saattaa huutaa kovastikin.

Ensimmäisen unipätkän (n.2h) omassa sängyssä ja loppuyön vieressä.

Viimeiset kaksi kuukautta olleet ihan mahdottomia, syödään 3-8krt. Eilen saatiin neuvolasta kehoitus jätää yösyötöt pois, kun ei poika ruokaa ainakaan kasvaakseen tarvitse. Heti päätettiin alkaa kokeilemaan ja viimeyönä rintaa ei ollut tarjolla ennen klo 06:tta. Poika nukkui meidän vieressä ja isä rauhoitti heränneen pojan tassuttelulla ja tutilla. Ensimmäisen heräämisen jälkeen karjui n 15min, mutta nukahti viimein ja loput heräämiset olivatkin sitten helpompia. Jännittää ensi yö, mutta vakaasti olemme päättäneet että yöllinen maitotarjoilu on nyt loppu.

Paljon siis heräillään ja vain rinta kelpaa rauhoitukseen, vaikka muuten kyllä tuttikin käytössä.

Imetän. Kiinteät olleet käytössä kuukauden ja poika on mahdottoman hyvä syömään. Nyt käytössä riisi, maissi, porkkana, possu ja luumu. lltaisin syö n desin maissipuuroa, aamulla n desin riisipuuroa+luumua, päivällä n. desin porkkanaa ja possua. Iltapäivisin en ole vielä ruokaa antanut, kun on noin vähän laatuja käytössä. Tällöin syö rinnan päälle n 100ml. nannia. Mahtavaa kun ruoka maistuu, esikoinen oli/on sihtikurkku ja kaikin puolin huono syömään, joten oikein nautin pojan syöttämisestä kun hän vaan availee suutaan ja ynisee tyytyväisenä. Lihaa ei tarvitse edes soseuttaa, vaan muruna menee hyvin vähän isommatkin muruset... ruokaa menee hyvin ja poitsu kasvaa hienosti, mutta silti yöt eivät ole rauhoittuneet :-(

Aivan liian vähän olen saanut unta viimeisen kahden kuukauden aikana. Yliväsymyksen pahin oire on nukahtamisen vaikeus. Pari yötä on nyt tullut valvottua ja vain odotettua milloin poika taas herää. Toivottavasti pian tilanne vähän muuttuu. Onneksi täältä saa vertaistukea. Tuntuu monella muullakin yöt olevan aika rauhattomia. Voimia kaikille!

Vierailija
11/26 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Sänkyyn vauvan vien 20-20.30. Aamulla heräillään 7-8 aikoihin.

2. Vien vauvan omaan sänkyyn unirätin kanssa ja sinne itsekseen yleensä nukahtaa. Nyt onkin pidetty monien muiden heinisten tavoin kevyttä unikoulua eli tarkoitus päästä yösyötöistä ja " yöpullosta" muutenkin.

3.Poika nukku omassa sängyssä samassa huoneessa meidän vamhempien kanssa.

4. Tällä hetkellä herää " syömään" vielä kerran aamuyöstä 04-06 välillä. Tällöin annan pienen määrän maitoa noin 50ml elikäs nälkä ei taida olla kyseessä. Tästä tavasta olisi nyt seuraavaksi tarkoitus päästä ohi.

5. Nyt on yöheräilyt vähentyneet kovasti ja parina viime yönä ei ole herännyt kuin kerran. Vielä reilu viikko sitten heräiltiin tosi usein ja tällöin ei kelvannut mikään muu kuin pullo, tuttia kun ei herra kelpuuta. Etenkin alkuyöstä uni oli tosi rikkonaista. Siksi siis aloiteltiin tää unikoulun tapainen. Nyt siis en anna pulloa nukahtamistarkoituksessa paitsi ääritilanteissa ja silloinkin vettä. Huudattaa, kun en ole vielä pientä raaskinut. Vauva on nyt alkanut nukkua mahallaan ja siksikin joutui jatkuvasti kääntelemään. Nyt onneksi oppinut itse kääntymään ja muuttamaan asentoa mahallaan ollessa. Rauhallisemmin nukkuu siis vatsallaan.

6.En imetä. Kiinteitä on syöty nelikuisesta ja iltapuuroa on syöty viikon ajan. Puuro onkin mielestäni parantanut öitä myöskin osaltaan. Vellistä ei meille juurikaan ollut apua.

7. Olen tällä hetkellä tosi tyytyväinen öihin, kun tosiaan vain kerran pääsääntöisesi herää. Ise olin niin tottunut jo heräilyihin, että nyt aamuyöllä ei meinaa uni heti tullakaan, kun niin ihmeellistä on tuo unen määrä. Nyt on muutenkin taas rauhallisempi jakso, kun ei vauva yöllä heräile harjoittelemaan opittuja taitoja. Taannoin olikin just valvomiskausi eli valvottiin lähes poikkeuksetta joka yö 30min-1,5h. Saapas nähdä, kuinka nyt vauva nukkuu, kun pääsin kehumasta. Yleensä kyllä silloin palauttaa maan pinnalle... =) Hampaita ei vielä ole joten saa nähdä, kuinka kauan tätä kestääkään. Toivottavasti olisi pysyvää.

Vierailija
12/26 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Nukkumaan 20.30-21.30 välisenä aikana, viimeisistä päiväunista riippuen. Aamulla herätään 7.30-9.30 välisenä aikana.

-Omaan sänkyyn nukahtaa lähes poikkeuksetta pienen ähisemisen jälkeen, mutta joskus myös iltamaidolla syliin jo.

- Omassa pinnasängyssä meidän sängyn vieressä, aamulla nostetaan viereen ja joskus nukahtaa siihen vielä tunniksi

-Kerran, n.100ml, ja kun puoli vuotta tulee ikää, niin koitetaan jättää syöminen pois.

- Yleensä herää itkemään n. tunti nukahtamisen jälkeen. Sillon nostetaan syliin, jolloin yleensä tulee vielä yksi röyhy, ja sitten nukahtaa taas. Muuten ei juuri heräillä. Joskus jos paljon sängyssä kuuluu pyörivän, käyn peittelemässä vauvan uudestaan, niin rauhoittuu. Tuttia ei tarvita juuri lainkaan.

- En imetä enää, korviketta syö. Iltaisin menee 100-150ml maissivelliä.

- Aikas tyytyväinen olen taas tällä hetkellä, keskimäärin 8 tuntia saan yössä nukuttua kahdessa erässä.

Vierailija
13/26 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumana mennään 21-22.30 heräillään 8-9 aikaan, tosin nyt nukkuu vielä isin kanssa.

Tissille sänkyyn.

Sängyssä meidän välissä.

Hyvinä öinä vain kaksi kertaa, huonoina en ole jaksanut laskea.

Hyvinä öinä ei oikeastaan heräile tuon useammin. Nyt ollaan pidetty unikoulua, kun tyttö oli sitämieltä että puolentunnin nukkumisen jälkeen haluaa ylös kukkumaan. Päätettiin että tämä peli ei vetele ja mentiin koko porukka (minä, isi ja vauva) yhtäaikaa nukkumaan. Ekana iltana vauva halusi tissiä viisi kertaa ja sitten huusi, eikä tissi kelvannut. Annettiin huutaa, koska maattiin ihan vieressä. Huuto meni hysteeriseksi ja nukahti syliin pienellä kanniskelulla. Tokana iltana protestoi itkulla, mutta nukahti. Kolmantena heilutti enää käsiään ja nukahti siihen. Nyt nukahtaa taas tissille, huutamatta ja heilumatta. Yöllä saattaa herätä tuhisemaan ja jos muistan että on saanut kunnolla tissiä hetki sitten niin käännän hänelle selkäni ja tyttö nukahtaa hetken kuluttua itsekseen. Jos on nälkä alkaa kitinä ja saa tissiä.

Imetän, ei syö vielä kiinteitä, aloitetaan sitten kun tyttö on tasan 6kk

Olen ihan tyytyväinen. Iltaisin olis kiva valvoa vähän pidempään, mutta tyttö vaatii että hänen vieressään nukutaan(herää 5min kuluttua jos hiivin pois makkarista). Saan unta riittävästi, vaikka olisikin rikkonaisempi yö. Aiotaan laittaa tyttö omaan sänkyyn kunhan saadaan kiinteät mukaan ja ollaan varmoja ettei tytöllä ole nälkä yöllä. Saas nähdä miten siinä käy. Nyt on kyllä onneksi pieni kokemus siitä, että tyttö oppii uusiin kuvioihin, vaikka protestoikin.

Vierailija
14/26 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Yöunille 22-23 ja herätään 8-9.

2. Makuuhuoneen sängyn reunalla äitin sylissä juodaan iltamaito ja laitetaan tutti suuhun , sitten äiti laulaa tai hyräilee tutulaulua tai kertoo kuiskien jonkun kivan (?) sadun. (Jos isi nukuttaa niin kertoo aina pelkän iltasadun) Kun alkaa uni tulla silmään niin äiti nostaa omaan pinnasänkyyn ja sammuttaa valot ja jää itse omalle sängylle pötköttelemään ja kuuntelemaan että nukkumatti varmasti tulee. Vähän aikaa poika siellä mönkii mutta antaa aika pian unelle periksi ja tutti tippuu suusta.

3. Omassa pinnasängyssä vanhempien makuuhuoneessa.

4. Ei kertaakaan.

5. Joskus jos isi tai äiti kuorsaa tai yskii tai aivastaa niin saattaa herätä. Tai jos on lähtenyt ryömimään unissaan ja jäänyt jumiin sängynpäätyyn tai kulmaan. Nukahtaa monesti itsekseen takaisin uneen. Tai sitten riittää että kääntää kyljelleen joskus tarvitaan tuttia. Ei herää kaipaamaan tuttia.

6. En imetä. Syö iltapuuron.

7. Olen muuten todella tyytyväinen, mutta poika saisi mennä aikaisemmin nukkumaan. Jos haluaa vielä omaa aikaa illalla niin oma nukkumaanmeno menee tosi myöhään ja silloin ei saa tarpeeksi unta. Mutta en ole uskaltanut tuota rytmiä mitenkään säätää kun aamusta saadaan kuitenkin nukkua ihan tarpeeksi pitkään.

Vierailija
15/26 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtaan 5. Maksimissaan yhden kerran siis herää, yleensä ei ollenkaan. Jos vauva on ollut kipeänä niin silloin on tietysti ollut rauhattomia öitä.

Vierailija
16/26 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumaan melko täsmällisesti klo 22, ylös 9-10 aikoihin.

Omaan sänkyyn tutti tai maitopullo suussa.

Omassa sängyssä olohuoneessa.

Yleensä kerran aamuyöllä ja sitten minä syötän kun herään töihin n. 7:n aikoihin. Joskus nukkunut siihen seitsemään heräämättä, mutta se on kyllä nykyään harvinaista..

Nyt on ollut kauhea yskä, joten herää monta kertaa yössä (minä en ääniin herää, liekö vaikkua korvissa. Vaimo sitten juoksee laittamaan tuttia.. Olen kyllä käskenyt potkia mua sääreen, mutta ei ole kuulema hennonnut).

Emme imetä kumpikaan. Tyyppi on syönyt iltapuuron ensimmäistä kertaa eilen sillä seurauksella, että heräsi useammin kuin aiemmin syömään.. Tätä ennen maitoa tai velliä nukkumaan mennessä. Kokeillaan jonkin aikaa ja katsotaan mitä tapahtuu.

Olisihan se ihanaa nukkua joskus läpi yön, mutta alun koliikkivaiheeseen ja läpi yön huutoihin verrattuna tämä on juhlaa! :) Jaetaan vaimon kanssa valvomiset, ei nyt ihan tasan, mutta tilanteen mukaan, joten molemmat saavat ainakin ei-flunssa-aikoina ainakin jonkin verran suhteellisen ehjiä öitä. Vähän sen mukaan, kumman pitää olla enemmän toimintakykyinen seuraavana päivänä.

Vierailija
17/26 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun meillä on ollut nyt tällasta pientä uniongelmaa

Jos minä saan päättää, niin nukkumassa ollaan 21:30. Joskus neiti päättää itse, että uni tulee vasta myöhemmin, joskus vasta 23:30. Joulu sekoitti rytmin pahasti. Herätään 8-10 aikaan.

Nukahtaa tissille, joskus vasta kun menen sänkyyn syöttämään, joskus olohuoneeseenkin

Laitan aina omaan sänkyyn nukkumaan (on meidän sängyn vieressä), mutta heti ekalla syötöllä jää mun viereen (ei siis väliin kun en luota siihen että mies tajuaa mikä siellä selän alla on).

En tiedä. Luulisin että kolme-neljä kertaa.

Jostain syystä nyt on tullut tavaksi herätä joka yö . tunniksi juttelemaan kovaan ääneen. Siihen ei auta vaientajana tutti ( joka ei ole meillä muutenkaan käytössä, vaikka vaientamiseen sitäkin yritin) eikä paijaus eikä tissi eikä mikään.

Imetän ja kiinteitä olen maistattanut kolmisen viikkoa. Näistä lukemistani innostuneena taidan kokoeilla puuroa.

Nyt tästä juttelutavasta johtuen en saa riittävästi unta, nykyään kun heräilyjä on ollut jo pitkään, olen päivisin ihan pihalla.

Vierailija
18/26 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAUVAAMME NUKAHTI 22MAISSA JA HERÄÄ 11MAISSA

PINNASÄNGYLLE TUTTI JA HARSOLLA..

LÄPI YÖN, HERÄÄMÄTTÄ.. 2KK JÄLKEE PUTKEE NUKKUU ÖISIN

EI YHTÄÄN, 2KK JÄLKEE EI OLLENKAAN..

JOSKUS MUT ENITEN AINA NUKKUU ÖISIN PUTKEEN.

EI IMETTÄÄ, SYÖ PUUROA JA MAITOA...

2KK JÄLKEEN PIRISTYIN TOSI PALJON KUN SAAN NUKUTTUA HYVIN. IHANAA POIKA, AIKA UNIKEKO!! SILLÄ JO KOHTA 7. HAMMASTA. JOTEN NUKKUI HYVIN ÖISIN..(ihmettelen kyllä)

Vierailija
19/26 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timjami78:

Oiskohan taas yögallupin aika. Joko heinisten yöt on rauhoittunu vai mennäänkö sitä vaan hassumpaan suuntaan...? Eli vastailkaahan seuraaviin kysymyksiin:

1. Yöunet alkaa 21-23 välillä, riippuu moneltako on nukuttu viimeset päikkärit. Aamulla herätään 8-8.30 välillä, riippumatta siitä, moneltako on menty nukkumaan.

2. Vauva nukahtaa joko tissille tai pullolle syliin, tai monesti joudun myös ottamaan mytyn vatsalleen omaa vatsaani vasten ja silittämään selästä/jalkapohjista. Joskus harvoin nukahtaa ite sänkyynsä ihan yksin.

3. Omassa pinnasängyssään

4. *huoh* AIVAN liian monta kertaa...2-4 ja tuo on sitte aamu 6 mennessä tuo!

5. Tuttia laitan suuhun n. triljoona kertaa..no ehkä 3-5 on se oikea. Eli äiti herää yön aikana sen 6 kertaa :(

6. Imetän ja vauva saa kiinteitä 4kertaa päivässä, myös iltapuuron jota syö PALJON (ei silti vaikuta uniin mitenkää)

7. En ole tyytyväinen öihin, ennenkuin syötöt vähenee yhteen ja tutin laitot muutamaan kertaan.. Äiti on aamuisin kuin etana- herääminen on niiiin takkusta ku vaan voi olla.

Parempia aikoja odotellessa...

Vierailija
20/26 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Yöunille noin klo 22, aamulla herätään yleensä 8.30

-Nukahtaa joko vanhempien sängylle, josta siirretään omaan sänkyyn tai sitten nukahtaa suoraan omaan sänkyyn.

-Pinnasängyssä, joka on makuuhuoneessamme.

-Noin 4.

-Viimeiset 2 kk on heräilty vähintään tunnin välein. Vuoroin syöminen ja vuoroin tutti.

-Imetän. Syö kaurapuuroa illalla.

-Tällä hetkellä saan aivan liian vähän unta! Kun kääntymisharjoittelu noin 4 kk vanhana alkoi, se sekoitti kaiken. Alle nelikuukautisena poika nukkui aina putkeen 6 tuntia. Muistelen kaiholla niitä aikoja....