Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä ahdistaa suuri asuntolaina???

Vierailija
13.01.2006 |

Meille on tulossa suuri asuntolaina (150 000euroa). Vaikka omarahoitusta on etukäteen laitettu 35 000¿, niin vielä tuollakaan yhteissummalla emme saa asuntoa valmiiksi. Yläkertaan ja autotalliin menee vielä tulevaisuudessa 20000-30000 euroa, mutta niihin emme enää lainaa halua, vaan säästetään ja pikku hiljaa rakennellaan... No, tiedän, että ainakin pääkaupunkiseutulaisten mielestä tuo on vielä " halpa" talo, kun asuinneliöitä tulee olemaan kaikkiaan 175 ja koti on isolla tontilla (4000m2) ja 2km pikkukaupungin keskustasta, isoon kaupunkiin (n.200 000 asukasta)matkaa 40km...Lainasumma on katsottu niin, että vielä on varaa pidentää jonkin verran laina-aikaa ja juuri ja juuri pystymme sen pelkästään miehen tuloilla maksamaan (jos minä siis jäisin pelkästään kotihoidontuelle). Tosin silloin ei enää kyllä mihinkään ylimääräiseen olisi varaa...Muutamme muutaman kuukauden päästä ja jo nyt mua on alkanut ahdistamaan se, että Suomessa tämä rakentaminen on niin ärsyttävän kallista!!! Vaikka kyseessä on ihan perustalo, niin silti saa pulittaa hirveitä summia kaikenmaailman liittymistä, sorakuormista yms. yms. Meillekin tulossa mukamas " miljoonatalo" entisajan markan mukaan. Heh heh!! Tiedän, että ainahan sitä voi yrittää myydä, jos alkaa lainanmaksu tympimään. Ei vaan tekisi mieli heti olla myymässä, kun olemme muuttaneet jo niin monta kertaa viime vuosien aikana ja lapset tarvitsevat välillä vähän jotain pysyvääkin paikkaa...

Onko muita, joita nuo asuntolainat ja/tai rakentaminen ahdistaa???

Ps. Toisaalta odotan innolla, että päästään uuteen kotiin, mutta tuo rahanmeno tosiaan vaan masentaa ja ahdistaa...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme nyt vähän " huonommassa talossa" , josta vähemmän lainaa. Hyvinhän tämä on mennyt, mutta muutaman vuoden sisään aloitamme mekin rakentamisen ja silloin kai lainaa on otettava ainakin 120-150 000 ¿... Hirvittää vähän miten pystymme maksamaan sen pois. Nyt olen just jäämässä äitiyslomallekin, enkä saa rahaa säästettyä ollenkaan. Talon takia ois pakko kyllä hakeutua takas töihin mahdollisimman pikaisesti äippäloman jälkeen. Toisaalta hyvä, että lapset on jo tehtynä kun talonrakennus alkaa!

Mutta joo, on tää rakentaminen älyttömän kallista Suomessa!

Vierailija
2/2 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdista mua ainakaan. Lainan lyhennykset utlee oleen 850 e suurinpiirtein. Sillä rahalla ei saa kyllä vastaavaa vuokrattua, kun meidän perheessä 5 henkeä ja koira. Nyt siis vuoralla 600 euroa, ja luukku on surkeassa kunnossa ja PIENI. Ja olemme siis rakentamassa.. Innolla odotan kesää ja muuttoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla