onko teistä väärin lasta kohtaan jos lapsellee ei hankita sisaruksia,kun
äiti ei jaksa vauva-aikaa ja muutenkin lasten kasvatus on stressaavaa,eikö kaikilla ole oikeus sisaruksiin?
Kommentit (5)
minä itse en voisi antaa itseni ohjailla noin isoja asioita.. eli mielestäni pääasia on, että vauvalla itsellään on oikeus syntyä....
..etteivät vanhemmat hanki enempää lapsia kuin jaksavat hoitaa tai oikeasti haluavat! Kaikilla lapsilla pitäisi olla oikeus syntyä toivottuina.
jos äiti ei heitä jaksa hoitaa ja kasvattaa. Lapsen oikeus sisaruksiin hmm. Mihin kaikkeen tuota oikeus sanaa voikaan käyttää.
Itse pidän siitä, että perheessä on useampi lapsi, kasvattaa sekä vanhempia että sisaruksia, eikä yhden lapsen tarvitse täyttää kaikkia toiveita (meillähän on kuitenkin jonkinlainen mielikuva siitä minkälainen on lapsi omasta mielestämme ja yhdestä lapsesta kun ei löydy yleensä näitä kaikkia puolia). Sisaruus on myös kasvattavaa, mutta jos se on vanhemmille rasite, lisää lapsia ei tarvitse hankkia.
siitä on kiukkuinen ja stressaantunut äiti, vanhempien jatkuva riitely ja lopuksi vielä ehkä erokin.
Yksi molempien vanhempien tilalle ja vielä se väh. yksi ylimääräistä veronmaksajaa.
; )