**SYYSKEIJUSET perjantaina**
Kommentit (23)
No nyt tää ällö-oire ainakin on tehokkaana päällä. Voi HYVÄ IHME, että yökötti kun annoin pojalle aamupuuron. Piti itsekin hampaat irvessä kiskoa puuroa, jotta sain ällötyksen/yökötyksen kuriin. Inhottava olo muutenkin, kun tukka on koko ajan ihan rasvaisen tuntoinen ja iholla sellanen nihkeä muka-hiki.. silloin kun ei palele. Nyt vois jo palata siihen oireettomaan oloon, kitooos! ;)
Nimim. Oksupoksu
Heippa kaikikke syyskeijuille, onko täällä teitä paljonkin jo?
Itse sain eilen potiivisen varmistuksen.
Mullakin on ällötys olo -en muista että esikoisen kanssa olis ollu näin ällöä!? Puuroa kun syötin tunti sitten esikoiselle, niin meinas mullakin tulla vielä huonompi olo. Aaamun eka ajatus taisi olla, että ei tää väsymys mitään, kunhan pahasta olosta pääsis jo pois. Mulla on paha nyt kestänyt toista viikkoa. Esikoisen kanssa se loppu vasta viikoilla 15-16. Saa nähdä miten nyt!
Hipsu ja Juuso 9kk ja rv 6+2
Taitaapi olla ensi kerta kun osallistun tämän sakin kasautumaan. Eli pokalla heitäen la sijoittuu tuonne syyskuun puolivälin tietämille. Eilen hämmästyin kun räknäilin nuita raskausviikkoja. Nimittäin oletetusta ovulaatioajankohdasta laskien plussasin jo rv3+4 (=11pv oviksesta)!! Tämä on hämmästyttävää sillä aiemmissa raskauksissa olen saanut ennemmin odotella, että testit suostuvat positiivista näyttämään. Eikä tikkukaan ollut mikään yliherkkä (apteekin rt)... Herää vain kysymys, että montakohan alkajaa siellä masussa onkaan...
Mutta toisaalta eipä tässä juuri oireita ole. Aikaansaamattomuutta lähinnä. Päiväväsymystä, aavistuksen tuntemuksia rinnoissa. Ultraan varmaan tähtään tuossa rv 8+ tietämillä, jotta uskaltaisi ehkä uskoa tähän tilaan ja raskauteen.
No juu... ehkä käperryn hetkeksi vielä peiton alle ja sitten alan tehoilemaan
;) Loofii
huomenta vaan kaikille, täällä epätoivoisen huolestunut hysteerikko jälleen...
Mulla menee hermo tän vuotelun kanssa!! Soitin ystävälle, joka myös on saanu Dalacin emätinvoidekuurin (joskaan ei ollu raskaana sillon) ja silläkin tällästä vuotelua hoidon aikana oli ja se kerto että vuotelua kesti hyvinkin yli viikon. TOOOSSIII KIVA. Eli tihkumainen vuotelu jatkuu, ei kipuja ja välillä tulee veristä limaa (Samanlaista oli myös ystävälläni). Missään tapauksessa ei muistuta normaalia kuukautisvuotoa, ei koostumukseltaan eikä runsaudeltaan, mutta eihän se sitä tarkota ettenkö olis huolissani. Ja vielä torstaihin pitäs jaksaa odottaa sitä ultraa...Olen ihan varma ettei siellä mitään ole. *epätoivoa*
Mutta jos on, niin kyllä täytyy lantionpohjan jumpat alottaa hetimiten, eilen kun röhin tässä järkyttävässä flunssassani oikein tinkaan niin vähillä oli ettei housut kastuneet :( Ja ollaan siis vasta viikolla 6+3, mikä lorina se käykään 30+ viikoilla??
Pahaa oloa ei ole, rinnat on arat ja mitään ei tee mieli. Siis mitään ruokaa. Ei ole nälkä. Iltaisin kyllä vähän rupeaa jo maistumaan, mutta päivisin saa pakottaa itsensä syömään ees jotakin.
Minjusk kera hippu Hentusen (jos sitä nyt enää on olemassakaan) 6+3
Tänään olikin joku muu ollut nopeampi ja aloittanut pinon :)
Yök tätä oloa. Tuntuu, että suurinpiirtein koko ajan saa nieleskellä, ettei tule aamupalat ylös :( Eli tää on pahin päivä tähän mennessä
Eilen alkoi sellainen pieni ruskehtava vuoto, pienenpieni, mutta kuitenkin ihan huomattava. Nyt vähän pelottaa, miten tässä käy. Oireet (ällötys) on kuitenkin pahentunut koko ajan... Neuvolaan jo soitin ja sieltä käskettiin seurailla tilannetta. Voi kuulemma olla ihan vaaratontakin, jos vuoto pysyy pienenä, mut jos alkaa vuotaa kirkasta verta, se on sitten jo aika selvä juttu. Sormet ja varpaat ristissä täällä olen, jotta Viivis pysyis kyydissä.
Täytyy kokeilla, jos tää paha olo vähän paranis lepäämällä...
Jossu ja Viivis 6+0 + Sara 1,5 v (hoidossa)
Toivottavasti tiputtelu laantuu etkä joudu allekirjoittaneen piinaan...
Mulla on aina alkuraskaudesta tiputellu oletettuun ovisaikaan eli n.vkolla 6-7, voisko sulla olla samaa?? Toivotaan että vaaratonta.
Viikkoja on nyt noin 6+6 ja laskettu aika on sitten joskus syyskuun alkupuolella, 4.9 tai silleen...Heti pitää kysyä, että olenko ainoa jolla EI ole vielä mitään oireita? Esikoisesta ei ollut huonoa oloa paljoakaan ja se alkoi vasta myöhemmin. Rintojakaan ei arista, ainoastaan alaselkäsäryt ja väsymys vaivaavat ajoittain. Täällä ollaan vielä vähän epätodellisissa tunnelmissa, sillä emme kerinneet yrittää vauvaa ollenkaan joten raskaus tuli täytenä yllätyksenä (tosin olihan se jotenkin odotettavissa että näin voi käydä). Esikoinen on vasta vuoden, joten 1v8kk tulee ikäeroksi jos täällä masussa oikeasti joku asustaa...onko muita, joilla tulee olemaan pieni ikäero? Vähän hirvittää jo etukäteen, mutta tottakai ollaan tästäkin pienokaisesta tosi innoissamme:)
En ole vielä varannut neuvolaa enkä varmaan mene alkuraskauden ultraankaan, jotenkin ei ole vielä ihan iskostunut päähän että olisin raskaana. Olen vähän niinkun mukaraskaana...:D Mutta kai se on kohta soitettava neuvolaan ja mentävä varmistamaan. Esikoisesta sydänäänet kuuluivat jo viikolla 9, joten jos varaisi viikolle 10 niin voisi jo yrittää kuunnella ääniä. Eihän ne välttämättä kyllä silloin vielä kuulu. Eipä tässä sitten muuta. Mukaa loppuviikkoa muille syyskuisille!
Manteli:mulla kans uniongelmii,oon tässä heräilly 4-6 välillä aamuyöstä ihan pirteenä ja ruvennu kahvinkeittoon...vissii pienellä ylikierroksella käy tää kroppa!
Loofiii:mä plussasin jo rv3+2 pregent stickillä kp24/24-27 ja oletan että ovis ois ollu tuntemuksien perusteella tossa kp14-15...vähä kylllä epäilyttää...tainnu olla paljon aikasemmi toi ovis ku ei kait pregentti nyt 9 pv oviksesta viel näyttäs...ken tietäää ;)
Tiputtelijat:toivottavasti vuoto on harmitonta!Itellä vielä niin hyvin muistis viime kierron km,että hyvä ettei tippa tuu linssiiin.
Täällä " krapulainen" olo.Heti ku herää ja massu on tyhjä niin tulee huono olo.Mut sit ku saa syötyä niin johan rupee helpottamaan!
Syöttekö mitää nappeja?Ite vedän noita Multitabs Special 2+.
-Pepsi ja nuppu rv4+4(tai sit saattaa olla " jo" 5+0)
Meillä tänään jo parempi olo kuin eilen. Eilen päivällä alkoi vasemmalla alavatsalla viiltävä kova kipu. Soitin ensin neuvolaan, ja sieltä kehoitettiin menemään terveyskeskuspäivystykseen. Päivystävä lääkäri kirjoitti sitten päivystyslähetteen äitipolille kohdunulkoisen raskauden epäilynä. Äitipolilla ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus sekä otettiin labroja. Raskauden puolesta kaikki ok, 3mm pituinen alkio köllötteli siellä missä pitääkin eli kohdussa. Syynä kipuun lääkäri piti laskevaa paksusuolta, joka kuulemma voi ärtyä herkästikin näin raskauden alkuvaiheessa elimistön muutoksista johtuen. Olisivat mielellään ottaneet mut sisälle osastolle, mutta lupasin tulla heti takaisin, mikäli kipu ei parasetamolilla helpota. Eli Panadolia tässä nyt olen ottanut, ja kipuilukin vähempänä. Kävin vielä aamulla lisälabroissa, ja toivotaan että niissäkin kaikki ok. Pääasia että pikkuinen on todellakin siellä missä pitää. Mutta kyllä jo säikäytti!
Hyppään nyt tähän pinoon ekaa kertaa,morjens vaan.Kirjoitin tuonne syyskuun äiteihinkin yahoolle,jotenkin osan paremmin orientoitua sellaiseen listailuun.
Mulla ei ole juuri oireita,illalla vähän on sellanen haluisin syödä mutta mikään ei tunnu menevän alas-olo.R-viikoista ei hajuakaan,jos oviksesta laskee niin vissiin viis...ööh.Menkoista laskettuna tulee eri määrä.Plussasin jokatapauksessa keskiviikkona.Epätodellinen olo vaan on,kun ei tiedä onko siellä nyt ketään tai jotain.Mutta kaippa aika näyttää.
Hei,sulle jolla oli se puikkokuuri ja sen takii vuotoo.Ne lääkkeet tekee useesti et ne vähän rikkoo limakalvoa ja se vuoto tulee siitä.Mutta ymmärrään täysin miten inhottavan pelottavaa pienetkin vuoodot on.Kokemusta on.
Kirjoittelin jo vissiin keijujen ensimmäiseen pinoon, sen jälkeen olen ollut " hiljaa" kun en ole millään jaksanut uskoa että vauvanalku on oikeasti olemassa. Olen kyllä käynyt lukemassa fiiliksiänne ja kuulumisia joka päivä. Tänään päätin sitten vähän maksaa mielenrauhasta ja kävin alkuraskaudenultrassa jossa löytyi kun löytyikin elävä sikiö joka vastasi viikkoja täsmälleen! (6+4) Olin niin huojentunut että taisin pirauttaa pari kyyneltäkin siitä pöydällä.
Nyt voisin sitten pinoutua uudelleen, ja uskaltaa jo hölistäkin raskaudesta ja vauvasta!
Minjuska ja Jossu: toivottavasti tiputtelut ovat harmittomia ja kaikki on hyvin!
Onneli: Munkin kuopus täyttää tänään tasan 1 -vuotta, eli ikäeroa tulee olemaan kahdella viimeisimmällä reilut 1v7kk. Toistaiseksi ikäero ei hirvitä yhtään (vaikka kahdella edellisellä se on vuoden enemmän), mutta saas nähdä miten käytännössä kaikki sujuu...;)
Mulla ei edelleenkään ole minkäänlaista huonoa oloa, ja voi kun osaisinkin iloita siitä. Väkisinkin pistää mietityttämään, että onkohan siellä masussa kaikki hyvin... Ruoka ei tosin maistu mitenkään kovin hyvin, mutta ei tietoakaan oksettamisesta. Vielä vajaa viikko ekaan ultraan!
Huomenna sitten pidetään kuopuksen synttärit, täytyypä mennä jo vähän tekemään esivalmisteluja. Mukavaa perjantaita!
Mäkimeirami, pojat 3,5 v ja 1v sekä masu rv 6+3
just ekan neuvola-ajan.Se on 6.2 ja mulla sillo viikkoja 7+6.Mites teillä muilla on noin neuvola-ajat sijoittunu?Ja sieltäkö ne sitten antaa ajan ekaan ultraan?En tiiä näistä asiosta mitään ku esikoista ootan ;)
Mäkimeirami, minulla on eka neuvola 30.1 jolloin tulee tasan 9 vko täyteen. Terkkari ei suostunut aikaisemmin aikaa antaamaan, sanoi että tämäkin viikkoa " liian aikaisin" . Sieltä paperit sitten lähtevät sairaalaan josta tulee kutsu ekaan ultraan. Näin se käsittääkseni menee, itse olen jo kolmatta kertaa raskaana mutta kun edellisestä on aikaa yli 10 vuotta niin ei ihan tarkkaa muista..
Viikonloppuja kaikille!
Tuo ultra käytäntö taitaa vaihdella sairaaloittain. K-HKS:ssa ainakin joutui itse varaamaan ajan pari vuotta sitten kun esikoista odotin. Neuvolassa tietävät, sieltä kannattaa kysellä.
Täällä havaittavissa samoja ongelmia kuin jokusella muulla,eli ruskehtavaa valkovuotoa on eilisestä tullut. Vatsa on menkkamaisen kipeä, noissa kivuissa tai ennemmin tuntemuksissa oli muutaman päivän tauko. Ne alkoivat silloin kun kktisten piti oikeesti alkaa vaan eivät sitten alkaneetkaan. ja nyt siis uudelleen. Vatsa on mennyt ihan sekaisin tästä jännityksestä, reagoin kaikkeen aina vatsalla. Voiskohan mulla olla kyseessä ovulaation aika kun kierto on aika lyhyt(23-26) ja viikkoja nyt sitten 4+6? Lohduttaudun kai nyt siihen ajatukseen ja yritän pysyä rauhallisena!!!
Mulla on ensimmäinen neuvola jo takana, vaikka viikkoja taitaa olla vasta 6. L.a. siirtyi 11.9 -> 8.9. Ens viikolla meno äitipolille ja siellä luultavasti ultrataankin =)
Pahaa oloa ei juurikaan ole, eikä toivottavasti tulekaan! Koko ajan palelee, ihan sama kuin paljon on vaatetta päällä =(
sain aika sätkyn siitä lauseesta, ' montakohan on tulossa, kun testi näytti 11 päivää oviksesta plussaa' . Tääl ihan sama, että vahva plussa tuli varhain. Edellisestä sai niitä tikkuja testailla useampia. Tässä on ollut sulattelua pelkästään tämän pikkukakkosen osalta, saatikka jos tulee pikkukaksoset. Hui.
No, ehkä heitit vain vitsillä, mutta nyt mulla kummittelee tuo kaksosajatus. Eilen illalla jo juolahti mieleen, että entä jos tulossa onkin kaksoset, niin toiselle pitäisi varmaan ottaa äitiyspakkaus. Toinen saa esikoisen kamat. Kääk. Toivottavasti ei ole etiäinen kysymyksessä. Toivottavasti hormonit vain temppuilevat ja saavat ajattelemaan hassuja.
Hauska huomata, että täällä on muitakin toisen lapsen odottajia ja vieläpä suht samalla ikäerolla kuin meilläkin. Esikoinen täytti vastikään vuoden.
Ihan vähän mietityttää, että kuinkakohan sujuu arjen pyöritys vauvan ja ikiliikkujan kanssa. Esikoinen oli erittäin itkuinen vauva ja jos sama toistuu, tulee varmasti olemaan rankkaa. Olen kyllä tilannut hiljaisen, rauhallisen ja hyvin nukkuvan vauvan. Tosin se oli viimeksikin tilauksessa, mutta tulikin vilkas, äänekäs ja vartin pätkissä nukkuva allergikko. Allergiat ovat tosin nyt hallinnassa ja lapsi on nykyään suurenmoinen kullannuppu, joka tosin on varsin vilkas edelleen ja kovaääninenkin, mutta nyt raikaa nauru eikä tuskanitku.
Ensimmäistä lasta tehtiin vuositolkulla ja kun hän vihdoinkin sai alkunsa, en osannut pelätä mitään. Olin vain niin onnellinen, että vihdoinkin meille tulee lapsi. Nyt toinen sai alkunsa ihan yrittämättä ja olen ehtinyt tähän mennessä siis pelätä kaksosraskauden mahdollisuutta, vakavaa sairautta, keskenmenoa, tuulimunaraskautta, testit olivatkin vialliset ja menkat alkavat pian, jne.
Miinakko rv 5
Kävin äsken ystävän kanssa harrastamassa shoppailu terapiaa :) Jalat kipeet.
Joku kyseli oireettomuudesta ja toinen neuvola-ajasta. Mullei ole mitään raskaustuntemuksia, menkat vaan puuttuu. Tai jos jotain, niin seksi ei huvita tippaakaan. Ei_vaan_kiinnosta. Muilla samaa :(? Muistaakseni alkuraskausksissa edelliskerroilla on tainnu olla samat kuviot. Kysynkö mieheltä..? Hehee. Neuvola on mulla 31.pv, silloin mennään rv7+, mutta kyselin samaan syssyyn pojan 4v nla:n kanssa.
Mutta nyt uudestaan sovittelemaan yhtä iiiiihanaa mekkoa :) -piias- rv 5+4 sekä neiti 1,5v ja herra 4v
Eihän mun nukkumisestakaan tuu yhtään mitään nykyään, se on varmaan toi pähkinä kun valvotuttaa, kun mun täytyy kaiken maailman asioista murehtia! Voi kun pääsis ekaan neuvolaan pian, mutta se on vasta rv 10:(
Mies totesi, että kyllä meidän pähkinä taitaakin olla pippuri, kun äiti on niin tulinen...mitähän sekin sitte tarkotti, miten niin minä tulinen!;)
Tänään pitää lähteä sukuloimaan ja malttaa pitää suunsa kiinni...kenellekään ei olla vielä kerrottu, tai yksi hyvä kaveri tietää, mutta muille ei kerrota, ne saa ihan itte sen keksiä...muutenkin ovat niin uteliaita:)
Iloista viikonloppua!!
Manteli ja pippuri 5+5