Perjantaita Huhtikuiset!!!!!!!!
Saadaankohan tänään yhtä upea pino kuin eilen?
Minä tosin en osallistunut koko pinoo, mutta sitä oli mukava lukea. Päätin jättää vähäiset kuulumiseni tällä päivälle.
Yksi ongelmani on saanut uuden ulottuvuuden, nimittäin käden puutuminen. Nyt se puutuu jo niin, että en saa sitä nyrkkiin aamuisin. Kahvikuppia ei voi pitää kädessä jne. Tämä ei sitten ole yhtään hauskaa. Olen yrittänyt juoda tosi paljon, liikuttelen kättä aina kun herään kylkeä kääntämään tai vessaan jne, mutta ei auta.
Eilen soitin sitten neuvolatädille ja kysyin, että onko hän muistanut laittaa lähetteen äippäpolille, että voisin keskustella tulevasta synnytyksestä kätilön kanssa. Hän oli unohtanut, mutta sitten sanoi, että kerkeäähän sen sitten kun tulen seuraavan kerran 2 viikon päästä. Sitten hän heitti että se riittää jos pääsen juttelemaan kätilön kanssa esim. 2 - 4 viikkoa ennen laskettu aikaa. Silloin oli pakko vähän ärähtää, että kyllä minä sen keskustelun ajan haluan VIIMEISTÄÄN 4 viikkoa ennen laskettua aikaa. Mistä sen tietää milloin synnytys käynnistyy... Viime raskaudessa kävin jo viikolla 32 ja se oli ihan hyvä juttu, että pysty sulattelemaan keskustelemia asioita ja miettimään tulevaa.
Nyt ei ole kuitenkaan kyseessä että " ottaisko ediduraalin vai ei" -tyyliin, vaan kyse koko synnytyksestä ja sen kulusta ja kuinka voisin edesauttaa sitä. Minulla kun on " epävirallisesti" lääkäri todennut (ihan synnytyslääkäri) voimakkaat/kivuliaat supistukset, jotka ovat tehottomia + vauva ei laskeudu, joten joudun tekemään tupla/tripla työn itse ja se on sitten rankempi juttu.
Neuvolatäti sanoi, että minua taitaa vähän jännittää tuleva synnytys. No, ketä se nyt ei jännittäisi ja varsinkaan kun tietää, anteeksi nyt vaan, mihin helvettiin sitä taas joutuu... Mutta ei voi mitään kun se vauvakuume nostelee päätään ;) Eihän loppujen lopuksi kestä kuin lyhyen aikaa koko elämästä, joten kyllä sen kestää!
Ok, nyt pitää lähteä töihin.
T: Siriin ja mussukka rv 28+1
Piikittelen itseäni suvussa esiintyvän perinnöllisen verenhyytymishäiriön vuoksi. Tuo APC-resistenssi altistaa tervettä ihmistä helpommin laskimotukoksille altistuksen yhteydessä. Altistusta on esimerkiksi juuri raskaus ja synnytys. Piikkiä täytyy tökkiä kerran päivässä kolme kuukautta ennen laskettua aikaa ja kuusi viikkoa synnytyksen jälkeen. Onneksi on helppoa eikä satu, muuta kuin aine vähän kirpaisee.
Elliina