TAMMIMAMMOJEN PERJANTAI (13.1.2006)
Kommentit (21)
Lähden muutaman tunnin päästä sairaalaan käynnistelemään synnytystä, enkä ole nukkunut sitten silmänräpäystäkään... :) Jännittää kyllä tosi paljon. Viikkoja on kertynyt vasta 37+3, mutta hepatoosin vaivatessa synnytys päätettiin yrittää käynnistää jo nyt. Koko yön olen raapinut jalkojani ja olo on kyllä väsymyksestä huolimatta helpottunut, kun uskoo pian pääsevänsä eroon tästä kutinasta.
Onnea kaikille odottaville!
Onnea marmittalle nyytin hakuun=)
En saanut enään unta, noh, oikeastaan koko yö meni yheks pyörimiseks. Tänä aamuna olis aika polille, mitäköhän ne siä sanoo... viimeks kun kävin siellä, joulu viikolla, olin jo 2cm auki jotenka toivon että niistä vähäisistäkin supisteluista olis ollut jotain hyötyä...no saas nähä.
Viimeks jouduin kaks kertaa käyrälle kun ekalla kerralla vauvalla oli niin kauhee meno päällä että sykkeet huuiteli yli 170 no onneks toisella kerralla rauhottu jo sit vähäsen=) vissiin aika vilkas kaveri tulossa=)
hyviä vointeja ja supisteluja kaikille niitä kovasti toivoville=)
jonn@ rv 39+3
Täällä myös huonosti nukuttu yö takana. Lonkkaan ja selkään pakotti ja kävin kolmesta neljään tassuttelemassa ja kattomassa telkkaria. Siiten tuli esikoinen viereen. Että sepä siitä nukkumisesta...
Eilen kävin nlassa. Täti tunnusteli päältä päin ja sanoi vaavin painavan jo varmasti nelisen kiloa. Sanoi ettei anneta mennä yli ettei kasva liikaa. Ite oon vaan 160cm pitkä, en ihan jättiläistä halluu punnertaa. Ensi pe. ois nla ja sit visssiin siitä suoraan Kuopioon, jos ei oo vielä syntyny. Oli kiva kuulla ettei enää oo pitkään! Määräsi myös hakemaan Canesten kuurin, kun meinaa se hiiva vaan vaivata. Jo heti helpottaa!
Kipeitä supistuksia tulee päivittäin, mutta edelleen ne pari vaan peräkkäin.
Tsemppiä kaikille suppareita oottaville ja voimia vauvan saaneille!
peikkonen rv 38
Monikohan saa tänään nyyttinsä? Onnea niille, jotka ovat omansa jo saaneet, sekä tietysti niille, ketkä noutoreissulle tänään lähtee =) On tää jännää, nyt alkaa jäädä oikein koukkuun tähän palstaan kun pitää seurata miten kellekin käy.... ;)
Mulla on vähän sama homma kun Millamallalla, että suunnilleen joka toisen yön nukun hyvin, joka toisen huonosti. Paitsi nyt on alkanut tulla pysyväiseks vaivaks tällä viikolla se, että ennen 12 mun on turha kuvitellakaan nukkuvani, kun vauva melskaa ja pitää juosta pissalla 10-30 min välein siihen asti ainakin. Loppuyö sitten 2-3 tunnin välein ja ne välit sitten joko nukutaan hyvin tai ei. Viime yö meni suht hyvin. Mutta tyttö kun herää 7 maissa, niin eihän sitä pitkiä unia saa, kun ei ennen puolta yötä voi nukahtaakaan. No, sitähän se on tää äidin elämä, ja tästähän se vaan pahenee kun vauva tulee taloon. Onneks kaapissa on jo tytön vauva-ajoilta Äiti on vähän väsynyt -paita. Nyt sitä ei voi pitää kun ei ylty mahan yli =)
Täälläkään ei mitään merkkejä siitä, että vauva haluais yksiöstään pois. Supistuksia on satunnaisesti ja liitoskivut välillä kamalat, mutta kuuluu asiaan...Nauratti eilen illalla kun katoin sitä Sub-tv:n seksiterapeuttiohjelmaa ja mies tuli siihen naureskelemaan että tämmösiäkö täällä katellaan, tekeekö seksiä mieli. No olo oli muutenkin tukala ja just tuli supistus, irvistelin siinä ja sanoin että supistaakin niin että nuo seksihommat on kyllä aika kaukainen ajatus. Mies alko päivitellä, mitä supisteleeko sua?! Sanoin, että no tätähän se on monta kertaa päivässä, mutta en minä niitä koko aikaa raportoida, kun ei niistä sen kummempaa seuraa...Ei se oo tosiaan tainnu tajutakaan, että niitä supistuksia on joka päivä...No, mitäs väliä sillä, kun tuntuu, ettei tästä koskaan pääse vauvanhakuun...
Jaahas, pitää lopetella. Kohta tulee kaveri kylään lastensa kanssa. Täytyy yrittää joka päivälle keksiä jotai ohjelmaa, niin kuluu päivät nopeemmin...
Kölli rv 39+2
Jee, justiinsa ku eilen kirjotin miten hyvin saan nukuttua, niin sitten tulee tällanen yö. Masuasukki heräs puol 11 aikaan kuten normaalistikin mellastamaan mutta nyt rymys puol 3 asti niin ettei unesta kyllä tarvinnu haaveillakkaan lisäks vielä oli supistuksia (kivuliaita, mutta ei " oikeita" ) koko yön läpeensä. No puol 3:sta puol 5:een sain nukuttua ja sitten taas mahassa alko möyrinä pariks tunniks. 7 uudestaan nukkumaan ja nyt on sitten kauhee nälkä. Jospa noi supistukset nyt jotain sais aikaan ja tänään oikein puuhailis vielä kaikkee ;)
Onnea vaan kaikille nyytin hakureissuun lähdössä, ja siellä oleville.
Kauhee valitus tarina, mut tän flunssa kanssa oli kyllä yössä kestämistä vielä ku piti puole tunnin välein juosta vessassa :o
Kiti + karuselli 38+5
Meidän nyytti syntyi 9.1. ja keskiviikkona päästiin jo kotiin. Synnytyskertomus tulee hetken kuluttua! :)
-Unusual, viikolla 1 ;)
No nyt on vaihtunut taas sellaiseksi tämä mun unielämäni, että unta voisin paukuttaa vaikka kellon ympäri!!Enää en herää ku tossa aamu 5 ja 6 välissä, täyttelen hetken ristikoita ja nukahdan autuaasti uudestaan. Ehkä sitä on niin väsähtäny, ku ei sinällään tuu tehtyä tai lähettyä enää yhtää minnekkää täältä kämpästä.
Puntarilla kävin ja paino laskenut 1½kg???????????????HÄH!No, hyvä tietty...ehkä en ole märsynnyt ihan entiseen malliin..ei välttämättä enää ihan niin tunteella tarvii ruokaa kitusiinsa olla työntämässäkään kuin tässä aiemmin. Synnärille sais sitten toivottavasti jäädä vaikka 10kg!!!On tuota nestettä kyllä läskin lisäksi mistä jäädäkkin! :)
Ihana viikonloppu tulossa!!!Miehen kanssa vietetään laatuaikaa <3 <3 Nääs viimoinen v-loppu ilman vauvelia :))
Meeris 38+6
toivottavasti ;) Ens yönä on siis täysikuu joka kuulemma saattaa aiheuttaa sen et vedet menee helpommin.. Itse aion siivota ja tehdä kaikkeni tänään et ens yönä pääsis lähtee vauvanhakureissulle..
Huomenna tulen sitten tänne taas itkemään kun mitään ei tapahtunutkaan :(
Onnea Unusualille vauvasta :)
Nyt täytyy alottaa siivous ja rehkiminen..
Susku 38+4
Alkaa tämä kärsivllisyys loppua. Joka päivä pitää miettiä joko tänään ois lähtö...vaikka eihän se synnytys varmaan ihan ittekseen käynnisty ainakaan minun kohdalla.
Yöt on menny hyvin nukkuessa ja ihmettelenkin miten unettomuus vaihtui näin loppumeterillä hyviin uniin. Selälläänkin nukun melkein koko ajan. Aamusella on pirteä olo, mutta sormet ja ranteet ovat aivan tunnottomina...puuduksissa jotenkin. Ja sitten kun tunto palaa niin sormien nivelet ovat tosi kipeet ja jäykät. Turvoksissahan ne tietty on mutta pelottaa et nivelkipu ei menekään ohi ja en pysty kunnolla hoivaamaan tulevaa nyyttiä. Omalla äidilläni puhkesi nivelreuma kun hän odotti minua. Edellisessä raskaudessa tehtiin reumakokeet saman vaivan takia, mutta nyt vaiva tuntuu pahemmalta. En meinaa saada silmälasejakaan päähän heti aamusta kun sormet on niin jäykät. Toivottavasti ensi viikolla vaiva paranee kun poika keskiviikkona viimeistään syntyy.
Supistuksia tulee harvakseltaan, kivuliaitakin joukossa ja limatulppaa on irtoillut rutkasti eilisen päivän ja tämän aamun. Jospa siis pääsen tosi toimiin viikonloppuna kun tytön hoitokin järjestyis parhaiten.
Pitää lähteä avaamaan ovea postintädille kun tuo juuri kaksostenrattaita pihaan.
Ronnika 39+4
... vaikka tuntuukin, että vielä tässä kyllä menee aikaa ennen kuin saan oman nyytin syliini. Eilen illalla miehen kanssa arvuuteltiin, että milloinkohan pienokainen malttaa tulla ulos ja mies oli sitä mieltä, että viikolla menee pitkäksi eli kahden viikon päästä syntyisi. Mä en osaa veikata mitään, mutta toisaalta, jos vauva on yhtään Äitiinsä tullut ja on yhtä täsmällinen kuin minä, niin hänpä syntyy tismallaan laskettuna päivänä!!! =) Toisaalta itse olen syntynyt pari viikkoa lasketun ajan jälkeen, joten saa nyt nähdä...
Täällä kun on porukka kirjoitellut lonkkakivuista ja siitä, kun jalat ja kyljet puutuu yöllä kyljellään nukkuessa, niin nyt tiedän minäkin, että mistä olette puhuneet! Mäkin olen jo pitkään nukkunut vain kyljellään, mutta nyt alkaa olla aamuisin niiiiin tönkkö olo ja jalat ihan kipeinä, ettei meinaa sängystä ylös päästä. Voivoivoi...
Enää en malttanut odottaa, vaan ostin eilen vauvalle sellaisen vauvakirjan kuin " Lapselliset" (samaa sarjaa kuin " Aikuiset ystäväni" ). Se on ehkä vähän erilainen kuin nämä perinteiset vauvakirjat, mutta tuntui jotenkin niin hulvattomalta, että oli pakko saada se ja jo alkaa sitä täytellä (täyttelin sukupuuta, vanhempien tietoja, tapaamista, raskauden alkua ja odotusta koskevia tietoja jne.). Täytyy vaan isovanhemmille ja kummeille informoida, etteivät osta mitään vauvakirjaa.
Leppoisaa perjantai 13. päivää ja rentouttavaa viikonloppua! =)
Piippa79 (rv 39+1)
Nyt se sitten olisi se perjantai 13 pvä.. Miehellä olisi sopivasti vapaa pvä töistä, että tänään olisi hyvä lähtä synnyttää, mutta eipä oikein tunnu siltä että pieni syntyisi.. Illan/ yön supisteli taas tosi kipeesti, mutta nyt ovat taas aamun myötä laantuneet.. Supistelee mutta ei niitä " oikeita" supistuksia..Ällöä, mutta senkin uhalla; Niin on taas alkanut tuota limaa tulee oikein urakalla.. Mun mielestä multa meni limatulppa jo aikoja siten, mutta nyt tulee taas sellaista hieman veristä, kirkasta limaa.. Ota nyt sitten selvää..
Joku kirjoitteli nivelkivuista; Täällä on ihan samaa vaivaa ollut havaittavissa ja eteenkin sormissa ja ranteissa.. Toivottavasti helpottaa ajan myötä..
Mieli alkaa olla aika maassa, kun ei pientä vaan kuulu. Alan olemaan jo aika väsynyt noihin supisteluihin ja liitoskipuihin.. Nyt taidan sitten pistää toivoni tuohon täysikuuhun!!
Sukulaiset ja kaverit soittelee ja pistää jatkuvasti joko joko viestejä, enkä mä enää jaksa vastailla niihin. Olen kaikille sanonut että ilmoitamme kyllä sitten kun pieni on syntynyt, mutta eipä taida mennä jakeluun.. Oman äitini kanssa jaksan kyllä heittää vielä vitsiä ja hurjaa huumoria tästä odotuksesta, mutta muuten kypsyttää..
Jaahas, esikoinen pesee pönttöharjalla vessan seiniä, joten täytyy lähteä hieman paimentamaan..
Jaksamisia!!
-Onemam ja masunvaltaaja valtteri 40+6
notkuu... Keskiviikkona olin äitipolilla ja tehtiin päätös et katotaan maanantaihin saakka tapahtuuko mitään ja jos ei niin sitten maanantaina käynnistetään. En tiedä miksi, mut tuo käynnistys kuulostaa ihan hirveeltä. Esikoista odotan niin en tiedä mitä tuleman pitää muutenkaan, mut käynnistys tuottaa pelkoa enemmän. Ehkä senkin takia et olen kuullut siitä niin paljon negatiivista eli et menee kauan ennen kuin vaikuttaa ja sit voi olla tosi kipeenä montakin päivää kun mitään ei kuitenkaan tapahdu vaan supistaa ja supistaa... kääk!
Toivoisin todella että tässä päästäisiin viikonlopun aikana lähtemään ihan normaalisti. Keskiviikkona supisteli ja olin tosi kipee sen sisätutkimuksen jälkeen, eilen kokeiltiin kaikki ässät ja ne sai aikaan sen et 3 tuntia supisteli ja viimeiset 1,5 tuntia olivat jo aika säännöllisiä n. 10 min välein ja arvatkaa vaan heräskö toivo et jos sitä tästä sittenkin lähdetään. Menin nukkuun klo 23 ja tuskailin siel sängyssä 3 supistusta jotka oli siin 10 min välein mut sit nukahdin ja en herännyt kuin aamuyöstä vessareissulle... PETTYMYS!!! Tähän mennessä ei mitään kummosia tuntemuksia ole ollut... TOIVOTTAVASTI NIITÄ TULEE!!
Mullakin omasta mielestäni meni limatulppa tuossa joulun tienoilla, mut nyt pari päivää sitä on tullut taas ja paljon! Jokohan se nyt loppuis?!?
mut jään odottelemaan joskos niitä supistuksia alkais tulemaan...!!
milla_s rv TASAN 41!!
(Olenko muuten ainut näin pitkällä oleva, joko kaikki muut on nyyttinsä saaneet????)
AURINKOISTA HUOMENTA KAIKILLE JA ONNEA NIILLE, JOTKA OVAT SAADEET JO OMAN PIKKUPRINSESSAN TAI -PRINSSINSÄ!
Olen tässä jo pidemmän aikaa lueskellut tammikuisten odottajien tuntemuksia ja kokemuksia mielenkiinnolla ja nyt oli pakko sitten päästä itsekin kirjoittelemaan kokemuksia. Toivottavasti huolitte vielä mukaan keskusteluihin.
Odotan esikoistani ja raskausviikkoja on tänään 40+4. Haikaran kanssa oli sovittuna treffit jo 9.1.2006, mutta taitaa siirtyä tuo nyytinhakureissu vielä tulevaisuuteen. :( Kovasti jo odottelen, että milloin sitä pääsisi tositoimiin. Vauvan sukupuolta emme ole halunneet selvittää. Sehän on yksi ja sama kumpi sieltä sitten putkahtaa, yhtä ihana ja rakastettu se tulee olemaan kuitenkin. Anoppi halusi välttämättä jouluna kokeilla sormuksen ja langan kanssa, että kumpi sieltä tulee. Poikaahan se näytti. Saa sitten nähdä...
Kivuttomia suppareita on tullut päivittäin ja vihlovaa kipua tuntuu varsinkin iltaisin, kun kaveri lähtee möyrimään mahassa oikein kunnolla. Yleensä se möyrii sinne puoleen yöhön asti, kunnes nukahdan. Kivuliaita supistuksia en ole tuntenut, kun toissayönä. Silloin niitä tuli tunnin verran, mutta loppuivat kun nousin ylös jaloittelemaan. En tiedä sitten olivatko ne edes oikeita supistuksia, kun vaavi rummutti samalla sitä rataa, että kuvittelin sen jo yrittävän tulla ulos mahan läpi. Maha meni välillä todella kovaksi ja sitten tuntui samalla vihlovaa kipua alapäästä. No, nyt on vatsassa taas rauhallista, niin kuin aina aamuisin. Saa nähdä joudutaanko tässä vielä kokemaan synnytyksen käynnistäminen. Kaksois-siskollani jouduttiin käynnistämään ensimmäinen raskaus. Siitä on aikaa nyt vähän runsas kaksi vuotta. Nyt hän odottaa toista lasta ja laskettu aika on helmikuun 16. Serkukset tulee olemaan aika saman ikäisiä. :)
Ajattelin laittaa tähän aluksi vain lyhyen esittelyn itsestäni, mutta sitä tuli jaariteltua näköjään vähän enemmänkin. Kiitos, jos jaksoitte lukea tämän ja tsemppiä tälle päivälle!
Terveisin
Taituli79 + Beebi (40+4)
En ny sen kummemmin oo taikauskonen, mutta toivon silti, ettei vauva tänään syntyis... Tunnen vaan yhden äärimmäisen ärsyttävän tapauksen (tutustuin kouluaikoina). Likka oli siitä erikoinen, että ei millää oppinu yhtää mitää, vaikka näytteliki ymmärtävänsä. Koko ajan suuna päänä tyhjien juttujensa kans...
No ei se toki kuulu muuten tähän asiaan, paitsi kerran oli puhetta, että on syntyny 13. päivä ja viikonpäivä oli ollu perjantai....
Eikä se ny tietekää meinaa, että kaikki jotka syntyy ko. päivänä olis jotenki " epäonnistuneita" , siitä ihmisestä jäi vaan niin kamalan säälittävä kuva..
No oikeisiin asioihin..
Onnittelut kaikille, jotka vauvaa jo hoitelette ja niille, jotka ootte parhaillaan käärönhakureissulla!!!
Oma olo on ihan normaali, välillä supistaa ja välillä ei, hirveet tarmonpuuskat on jostain ilmaantunu!!
Hyvä vain, on meinaan aikalailla tekemistä...
Puhelin on ruvennu häiriköimään, eräpäivä on vasta puolentoista viikon päästä ja ihmiset jo soittelee, että kumpiko mahdollisesti on tullu....
Mutta huonosti noi vauvat ymmärtää noitten päivämäärien päälle!!!
Puuhastellan täs ny innokkaasti niin kauan ku pystyy,
meen ny kahvia juopottelemaan
Hemppa 38+3
Oon muutaman kuukauden taustalla seuraillut aina kun olen ikinä ehtinyt, miten teidän raskaudet menee etiäpäin :) Ja nyt ajattelin liittyä seuraan, mikäli vaan sopii..
Itse odotan ensimmäistä lasta ja viikkoja tällä hetkellä 38+1. Ja kovasti on ruvennut jännittämään tuo pieni tuleva ihminen ja milloin se syntyy. Tähän asti raskaus edennyt ilman mitään kummempia, nyt rupee tekee vähän tukalampaa, varsinkin yöt ovat välillä ihan mahdottomia ja tietenkään ei sitten päivästäkään meinaa mitään tulla. Mutta sitä näyttää olevan ilmassa :)
Vauvalla ja mulla on ollut kaikki hyvin ja raskaus varmaan edennyt esimerkillisesti, ainakin neuvolassa sanottiin et voisin olla esimerkkitapaus. Painoa mulle on tullut n. 10 kiloa, joista 7 kiloa tuli marraskuuhun mennessä ja sen jälkeen paino noussut vain 3 kg. Mutta ei kuulemma tarvii huolestua, vauva vie kyllä omansa ja jos mun paino ei käänny kuitenkaan hurjaan laskuun, niin käy kuulemma näinkin päin et suurimmat kilot tulee aiemmin..
Vauva on tällä hetkellä rt:ssa ja on jo kiinnittynyt, painoarvio 3,2 kg tänään ja sf-mitta 33 cm. Supistuksia tulee 10 kpl päivässä, mutta eivät ole kipeitä. Ei auta kuin odotella. Itse olen syntynyt 2 viikkoa la:n jälkeen imukupin avustuksella, joten jos se minuun tulee niin on vielä usea viikko jäljellä, ei auta vaikka olisin kuinka malttamaton.
On ollu ihana huomata että aika moni onjo saanut vauvansa, se on aina niin mieltä lämmittävää. En muuta toivotakkaan, kuin onnea uusille äideille ja tsemppiä kaikille muille tulevaan koitokseen!!!!!!!! Minua ainakin jännittää hurjasti.
Tässä odotellaan yllätys yllätys et millon asukki päättää sanoa vauksasopimuksen irti.
Viime pe tuli limatulppaa ja siitä onkin sitten jokapäivälle jotain uutta lähestyvästä synnytyksestä kuulunut.
Mahan sf-mitta oli laskenu 1cm viimeviikkoiseen. Supisteluja tulee,vaan ei niin paljon eikä niin kipeitä ku toivoisin..et tänne niitä ylimääräisiä sitten;) Yöt menee pyöriessä unta ei taho enää saada ja aamulla kumminkin pitää olla virkeänä ylhäällä esikon kanssa.
Liitoskivut alkaa oleen taas aika hirveitä:( Eilinen kauppareissu oli aivan kauhea,meinas usko loppua et kotiin asti pääsen.Olo oli tukala,selkää ja mahaa poltti.Muutenkin tuntu et ei jaksa kävellä enää.Vaan ku pääsin kotiin tuli yks supistus ja siihen loppu tukala olo..
Oma tunne synnytyksestä on ensviikolle ti ja ke:)Katotaas pitääkö paikkaansa??
Maximissaan mulla tätä odotusta jäljellä enää reilu viikko,sitten käynnistetään jos ei ole mitään näkyny sitä ennen.Neuvolassa veikkaili tiistaina et viikon sisään lähden saas nyt sitte nähä.
Alkaa vain kaikki käymään niin ylikierroksilla ja kaikkein eniten minä ja mies.
Voisin vaikka heti tältä istumalta lähteä synnyttään et loppuis tämä hirveä epätietoisuus tulevasta!Sitä yrittää siirtää niitä pelkomörköjä taka-alalle mutta sieltä ne aina tiensä hetkeks mieleen löytää.
Kädet ristissä rukoilen tervettä vauvaa jonka saamme tuoda oikeasti kotiin!Voi ku jo tietäis mikä on meidän tie tälläkertaa!!!!!!!!!!!!!
Enemmän ja enemmän sitä miettii myös taas 2004 elokuun synnytystä ja sitä miksi silloin päätettiin vuorokauden elämän jälkeen viedä meidän ihana poika Enkeliksi taivaaseen.
Voi kyllä tämä on ollu aika henkisesti raastava raskaus vaikka suht.hyvin vois sanoa kumminkin kaiken menneen.Nyt sitä vain ei enää jaksa yhtään odottaa sitä vauvan syntymän hetkeä ja tietoa lopullisesta tiestä..
Vaikka tuolla takaa äidinvaisto sanookin kaiken menevän hyvin nyt!
Onnea jo terveen vauvan saaneille!Toivotaan samanlaista onnea myös meille muille!
Terkuin
Vell@ rv 38
Aamu alkoi kivasti neuvolalla. Ed. kerranhan kävin keskiviikkona ja silloin tuli epäilys, että alkais olla raskausmyrkytyksen oireita, kun oli paineet noussut, turvotusta ja paino noussut huimasti.
Tässä olen pari päivää ottanut vieläkin rennommin ja kai se teki hyvää, sillä tänään oli kaikki hyvin. Painokin oli laskenut 400g 2 pvässä, eli turvotusta on ollut ja olis vieläkin mistä muille jakaa.
Kuulemma hyvä jos ja kun lopussa tulee turvotusta, koska se on merkki että istukka toimii vielä hyvin.
Sisäpuoleltakin tutkittiin ja todettiin että supparit alkaaneet toimia, oli 1cm auki ja pehmyenähän mulla onki paikat ollut jo viikkotolokulla.
kaulaa oli vielä 2,5cm, mutta se ei lähe ennen kuin synnytyksessä.
Vauva on rt:ssä. alas laskeutuneena, muttei kiinni, koska mulla kuulemma leveä lantio. Siitä johtuen sain ohjeen että jos menee vedet, niin oltava vain makuullaan ja soittaa ambulanssi, jottei napanuora pääse luiskahtamaan ulos, kun pää ei pääse niin alas että se takuuvarmasti olis esteenä kohdunsuulla.
Saipahan yhen jännityksen aiheen lisää.
aikaisemmissa raskauksissa ei ole mennyt vedet. Ekassa puhkaistiin kalvot ja toisessa vedet meni tietämättäni pönttöön varttia ennne kuin poika syntyi.
Nyt lepäillä suurin osa päivästä, jotta ei tulis valkuainen takas, mutta ehdotti terkka jopa elokuvissa käyntiä, mutta ei taida uskaltaa ja jaksaiskohan sitä istua 2tuntia?
Tiikuli ja masukki 37+6
Nyt alkaa jo usko loppua tämän odottamisen kanssa! ei supistele ja vointikin on ihan hyvä. yöt saan nukuttua hyvin ja päivällä jaksan touhuta kiitettävästi. meidän seudulla oli äitipolilta tullut uudet ohjeet yliaikaisille, eli äitipolille mennään ilman lähetettä kun viikkoja 41+5. eli maanantaina olisi meno. Lastenhoidon olen järjestänyt niin että en suostu enää kotiin lähtemään maanantain jälkeen! Isäntäkin hermoilee jo kun ei uskalla lähteä harkkoihin tai peleihin kun ei tiedä kuinka nopeasti vauva sitten tulee kun on tullakseen. Minulla kaikki synnytykset olleet todella nopeita ja suht helppoja. Keskimmäinen jouduttiin käynnistämään ja kokemus käynnistyksestä vielä painaa vähän mieltä. Aika rankkaa oli verrattuna ihan itsekseen alkaneisiin synnytyksiin. Toivonkin että viikonlopun aikana nyt alkaisi meidän vaavi tulla.... ollaan vähän ajateltu että tämä neljäs olisi nyt siiten se viimeinen, eli antaa kai nyt sitten odotuttaa itseään koko rahan edestä!
OIkein hyviä vointeja kaikille ja nautitaan vaikka välillä kyllästyttää!
@ipp@73 41+2
Moikka!
Alkuun LÄMPIMÄT ONNITTELUT UNUSUALILLE PIENOKAISEN SYNTYMÄN JOHDOSTA ja uusille tervetuloa joukkoon! Kyllähän tänne mahtuu, vaikka kokoa muhkea jo ollaankin itse kukin :).
Täällä ei varsinaisesti mitään uutta edelleenkään... paitsi että öiset kylkien puutumiset senkun pahenevat, samoin selän väsyminen - tai nyt se on alkanut jo kipeytyäkin kunnolla. Kumartuminen on yhtä tuskaa, ja aamulla kipu säteili jalkoihin seistessäkin. Luulin, etten pysy pystyssä. Ei kiva.
Kävin tänään sit viimeinkin lantion magneettikuvassa. Tietty just tänään se selkäkin oli sit pahana... Meinasin kuolla, kun piti maata kovalla alustalla ilman tukia selän tai jalkojen alla. Vaikka ei se kuvaus kestänyt kuin kymmenisen minuuttia. Kyyneleet vaan valu silmistä kun " vetivät" mut pois sieltä putkesta pois. No, onneksi on nyt ohi sekin koettelemus. Kamalaa meteliä se kone piti... mulle kyllä annettiin kuulosuojaimet, joista kuului radio (pelastus - auttoi keskittymään muuhun kuin kipuun), mutta mua huolestutti kovin Rontin puolesta. Sekin olisi varmasti tarvinnut suojaa pienille korvilleen!
Jep. Pitää varmaan koittaa reipastua pikkuisen, koko päivä on mennyt oikeastaan makoillessa. Mieskin on saikulla sen flunssansa takia. Ottaa päähän, kun ei jakseta siivota vaikka kämppä kuinka olis perusteellisen pöllytyksen tarpeessa!
Mukavaa viikonloppua kaikille - tsempit viime metreille, etenkin suppareiden ja niiden puutteen kanssa kärvisteleville!
:) SolAngel & Rontti-Aarre 38+1
Ja onnittelut vauvansa jo pinnistäneille (tosin aika monella tuntuu menneen synnytys tosi helposti ja vaivattomasti, vai tuntuukohan musta vaan siltä...)!!
Mul olis " eräpäivä" tänään. Minkäänlaisia tuntemuksia ei oo=( Varmaan tässä viel seuraavat kaks viikkoo menee (*katkerana toteaa*). Supistelut on hävinny lähes olemattomiin, tilalle on tullu häpyluun ja nivusten juilinta ja selkäkin kipeytyy tosi äkkiä.
Unikaan ei tahtonu tulla silmään, pitää kohta mennä koittaan uudelleen. Mulla näkyy olevan vähän sellanen trendi, että joka toisen yön nukun hyvin ja joka toisen sitten vähemmän hyvin... Jooh, aamusta kyllä varmaan nukuttas, mut tänään olis neuvola kymmeneltä. Toivottavasti ei oo enää paineet ihan yhtä korkeella kun viimeks...
Lauantaikin hirvittää vähän. Mies olis lähössä johonkin kisoihin monen sadan kilometrin päähän. Oon ihan varma, ett saan sitten soittaa sille, ett nyt takas ja se onkin helpommin sanottu kun tehty, kun se on lähössä yhteisellä kyydillä kaveriporukan kanssa... (Ajatus siitä, ett se jättää kaverinsa jonnekin tienposkeen tai vaihtoehtosesti tuo mukana sairaalaan on kyllä aika huvittava=D) Ja ens viikolla miehellä on kaks tenttiä, nekin jää tietenkin hyvällä tuurilla väliin...=/
Noh, jospa sitä lähtis takas miehen viereen pyörimään ja Nukkumattia ootteleen uusintakäynnille.
Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!! Mä jään toivomaan ja odottelemaan, että jos 13. päivä perjantai ei oiskaan ihan kamala...
Millamalla rv 40+0