Pco ja Metformin, kokemuksia?
Yritetty pikkukakkosta useita vuosia, minulla pco. Mahtaisiko tuo Metformin auttaa, vai kannattaisiko ensiksi yrittää(taas) laihdutusta? Toisaalta tuo Metformin helpottaisi laihduttamista... Mitä sivuoireita lääkkeestä? Voiko lääkkeen kanssa ottaa hieman alkoholia? Kiitos etukäteen.
Kommentit (6)
lasta. Kokeile haulla(google) Pco, saat paljon tietoa.
Ap
Vuoden aikana olen laihtunut reilut 10 kg. Tosin olen ollut vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, mikä lienee pääsyy. Ennen minulla ei ollut menkkoja laisinkaan, mutta säännölliset kuukautiset alkoivat kirjaimellisesti pari viikkoa ekan Metformin pillerin otosta... Eli minulle on sopinut. Ei ole ollut koskaan mitään sivuvaikutuksia. Olen 3x500mg annoksella.
Alotin syyskuun alussa metut ja elokuun puolessa välissä laihduttamisen. Nyt tasan 7+0 raskausviikkoja. Eli painoa tippui lyhyesä ajassa lääkkeiden ansiosta melkein 9kg söin siis terveellisemmin ja alotin liikunnan MUTTA söin myös herkkuja. en laihduttanut mitenkään orjallisesti. paino vaan tippui. Eli suosittelen laihduttamista sekä metuja, itsellä NIIIIIIIN hyvät kokemukset. Lasta yritettiin yli puolitoistavuotta. Ja 2005 aikana tuli tasan kolme ovulaatiota eka tuli tammikuussa 2005 (josta raskauduin mutta meni kesken) seuraava marraskuussa ja joulukuun ovulaatiosta tärppäs. Eli suosittelen
ja kk-kierto normaalisti noin 60 pv,marraskuun lopus aloin metut ja eipä oo menkkoja kuulunu..Ny kierto n. 106pv!Enkä oo raskaana,testattu 3 kertaa,myös verestä.Pikkukakkosta yritetää.Esikoinen tärppäs aikoinaa clomeil ja niitä oli tarkoitus nytki käyttää ku menkat alkaa mut nepä teki lakon!Kellää kokemusta moisesta?
Mulla oli eka metukierto 74pv, alotettii kp60 terolutit et saatiin menkat tuleen ja sit toinen kierto olikin jo normaali 34 ja kolmannesta tärppi. Mut mun lääkäri sano et voi mennä useempi kierto ennenkun tasottuu mut mulla ne toimi hyvin kun jo tokassa kierrossa ovuloin luomusti.
t:10
Asia on mulle ihan uusi. Viime viikolla todettiin.
Anteeksi ap kun tungen ketjuusi.. =/