Mieheni sisko ja tämän mies jättää 6v kaksosensa yksin kotiin kun itse
lähtevät MOOTTORIPYÖRÄILEMÄÄN?!?!
Ovat toki poissa vain 15min-30min, mutta silti...
Kommentit (10)
Itse en jättäisi edes kauppareissun ajaksi 6-vuotiastamme yksin. Tuo moottoripyöräily on vielä melko riskialtista hommaa: mitäs jos jotain tapahtuu?
oli hänen ainakin oltava aamuisinkin kolmekin tuntia yksin kotona.
Meidän lapsi menee syksyllä kouluun. On silloin 6v8kk ikäinen eli joulukuun lopulla syntynyt. Missään nimessä hän ei ole vielä valmis olemaan ypöyksin kotona, joten olemme järjestäneet asian muulla tavalla.
on ollut useita kertoja kotona, kun olen käynyt 200 m päässä kaupassa (max. 1 h), eikä neiti ole halunnut lähteä mukaan. Hän osaa käyttää kännykkää, saa ulko-oven auki ja hätätilanteessa tietää mennä koputtelemaan myös naapureiden ovea, joten en nyt osaa pitää asiaa ongelmana. En tosin jättäisi tyttöä kotiin, jos ei olisi kännykkää...
helpompi järjestää aamupäivähoito. Näin ollen minä tai mies mennään myöhemmin töihin ysin aamuina, jotta voidaan ensin viedä lapsi kouluun. Ja joskus jos molemmissa töissä jotain tärkeää heti aamusta, niin lapsi menee sovitusti aamulla luokkakaverin luokse (viemme hänet sinne ennen töihin menoa, maksamme kaverin perheelle aamupalasta).
Eivät varmaan sitten teininä halua mennä kouluunkaan eikä aikuisena töihin. Onnea vaan sitten koko perheelle : )
mä kyllä monesti kysyn lapsilta, haluaako joku tulla kanssasi kauppaan. Jos ei halukkaita ilmaannu, menen yksin. Meillä ei ainakaan kenenkään ole pakko tulla ruokakauppaan, jos ei halua, miksi pitäisi?
Ensimmäisen lapsen kans olin aivan hysteerinen en jättänyt hetkeksikkään ja kun toinen oli 6-v ja halusi kaupan ajaksi jäädä kotiin kännykän kans oli asia ok.
Nykyään meillä on 10 ja 8v plus siskon poika 6v keskenään kun kaupassa käydään! Ei edes autoon mahduttais kaikki! Tämäkin yksi syy
jäisi vieläkään yksin, 8vee ja toinen on ollut yksin jo aikoja 6vee. Riippuu ihan lapsesta ja tottakai siitä, onko esim kännykkää, että saa kiinni, jos tulee hätä.
Itsekin jätän 5-v ja 7-v lapset yksin kotiin,kun käytän koiran ulkona. Monesti käyn yksin kaupassakin, kun eivät halua mukaan.
Moni lapsi on vasta 6-v kun aloittaa koulun ja joutuu olemaan ehkä montakin tuntia yksin kotona, jos eivät ole iltapäiväkerhossa.