Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painon-nousu alkuraskaudessa

12.01.2006 |

Moi!

Paljonkos teillä on painoa tullut alkuraskaudessa? Onko normaalia, että 19. vko menossa ja painoa tullut vasta kilo?Alkaa jo huolestuttamaan, kun paino ei nouse.Eikös sekin ole merkki jostain " viasta" ?

Kiitos vastauksista!

Terveisin Mukmak

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv20 mennessä n. 1kg ja nyt toisesta oli tullut rv 18 mennessä 100g. Ei oo mitenkään epänormaalia, koska vauvakaan ei noilla viikoilla vielä paljoa paina. Usko pois, että parin viikon päästä se painonnousu alkaa, kun vauva alkaa ottaa painossa kasvua!!!

Vierailija
2/5 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas lihon alkuraskaudessa (esikoisesta ja nyt) heti ihan tajuttomasti. Rinnat ovat nyt jo paisuneet kaksi kuppikokoa jne. Eli kyllä se tuntuu ja näkyy! Saqin esikoisesta ensimmäisen 6kk:n aikana lähes kaikki kilot (yht.18) ja lopussa paino pysytteli samoissa lähes loppuun asti! Minä siis ' laihduin' vikalla kolamnneksella, monelle niin käy ekalla kolmanneksella!

Kuhan siis syö hyvin ja terveellisesti, niin vauva+äiti saa riittävästi energiaa kasvuun. tietty kilomäärähän on ' pakko saada' (verimäärä kasvaa, kudosneste lisääntyy, istukka+lapsivesi+kohtu+vauva painaa jne) mutta kyllä ne ehtii sullekin vielä tulla!

Juttele neuvolassa, jos kovasti huolettaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan alkuraskaudessa tullut painoa paljon mitään, rv 19 oli tullut juuri tuo kilo. Mutta nyt on rv 22 ja ensi viikolla neuvola ja luulen, että paino on nyt noussut ainakin kilon todennäköisesti kaksikin. Tuo painon nousu on niin yksilöllistä ja tuossa vaiheessa painolla on aikaa vielä nousta.

auringo

Vierailija
4/5 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti alipainoisilla paino tasaantuu normaaliksi ensimmäisten kuukausien aikana. Jos on jo normaalilukemissa tai enemmän, niin on normaalia, ettei juurikaan välttämättä alussa nouse.

Vierailija
5/5 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on menossa RV 14+5 ja rinnat ovat kuin kannut ja kiloja on tullut joku 5kg, mutta neuvola tädin mukaan ei ole liikaa tullut.

Koitan liikkua paljon ja syödä niin terveellisesti kuin voin...