Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidin/isän ja lapsen väliset kielipusut - Mielipiteitä!

Vierailija
12.01.2006 |

Haluisin kysyä muiden vanhempien mieleitä lapsen ja vanhempien välisestä kielipusuista. Onko teistä sallittavaa? Vai alkaako menemään insestiksi?

Pussailetteko avoimesti lasten nähden?

Keskustelua!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kai olen rajoittunut, kun mun mielestä jo suulta suulle pusut on omituisia vanhempien ja lasten välillä. Muu suukottelu on mielestäni riittävää.

Vierailija
2/21 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tällaset jutut taas mene ihan mauttomuuksiin. Kyllä lasta voi pusutella suulle, mutta kielisuudelmat, justjoo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini, joka on töissä päiväkodissa, kysyi minulta mitä mieltä minä olen asiasta. Päiväkodissa lapset olivat selittänett, kuinka he joskus pussailevat äitien ja isien kanssa kielareita.

AP

Vierailija:

Taas joku keksii provoilua...

Eiköhän tällaset jutut taas mene ihan mauttomuuksiin. Kyllä lasta voi pusutella suulle, mutta kielisuudelmat, justjoo!

Vierailija
4/21 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yrittää antaa esim. hyvän yön suukkoa. Se voi lapsen mielestä olla kielipusu kun ei siitä oikeasta vielä tiedä mitään. Ja voi miten hauskaa se onkaan kun äiti sitten irvistelee leikissä mukana märälle pusulle =) En usko että kyse olisi aikuisten tavoin " oikeasta" kielisuudelmasta.

Vierailija
5/21 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä nimellä ne on kulkeneet ainakin meidän suvussa vaikka kuinka kauan

Tarkoittaa siis oikein märkää pusua poskelle...

Joissain perheissä se voi kulkea nimellä kielari

Vierailija
6/21 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pojistani oli ihan " villitty" kielipusuttelija viisivuotiaana. Nyt on eskarilainen ja iso poika eikä enää moista harrasta...

Vierailija
7/21 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaverini, joka on töissä päiväkodissa, kysyi minulta mitä mieltä minä olen asiasta. Päiväkodissa lapset olivat selittänett, kuinka he joskus pussailevat äitien ja isien kanssa kielareita.

AP

Vierailija:

Taas joku keksii provoilua...

Vierailija
8/21 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja aikuiset eivät taatusti suutele samanlaisia kielisuudelmia kuin aikuiset ja tunne nyt on aivan eri lapsen ja vanhemman välillä kuin aikuisten. Minä voin suukottaa lastani vaikka pyllyyn ja pimppiin (en suukota pimppiin mutta esimerkkinä) ilman että siinä on mitään seksuaalista! Haloo ihmiset.

Vierailija
9/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silti, en itsekään mitään kielisuudelmia sulata, mutta kyllä minä voin lapsiani suulle suukotella tuntematta siinä mitään väärää. Korkeintaan lapsiin tarttuva karies huolettaa.

Vierailija
10/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä se sai jonkun tuomion siitä. Hyi helv****, ihan sairasta.

Vierailija
11/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan pieni pussailu suulle on ihan normaalia. Ainakin meidän perheessä näin. Lapset tykkäävät pussata suulle, enkä tosiaan aio kääntää päätäni pois.

Koulupojan kanssa aloin pikku hiljaa siirtyä poski- ja otsasuukkoihin, mutta lapsi itse pitkään pussaili vielä mieluiten suulle.

Pusussahan ei ole mitään seksuaalista tai sairasta. Minusta sellaisen väittäminen on sama kuin vanhempi ei saisi pestä lasten peppuja, pimppoja ja pippeleitä, kun hehän koskettelevat SUKUPUOLIELIMIÄ ja sehän on SEKSIÄ! Vain sairaat vanhemmat ajattelevat seksiä, pestessään lasten peppuja ja sama pätee suukkoihin.

Me emme elä USAssa, jossa isää syytetään insestistä, jos on nähnyt pikkutyttönsä pylly paljaana!!

Vierailija
12/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minun lapseni kikattaa jos häntä suukottaa napaan tai pyllyyn tai päristää.

Pedofiileistä en aio vielä alle kolmevuotiasta valistaa mutta kun hän kasvaa kerron toki ettei vieras ihminen voi käyttäytyä yhtä tuttavallisesti kuin äiti ja isi. Enkä aio häntä pyllylle pussailla 10-vuotiaana enää ;)

Tämä maailma on mennyt aivan hulluksi. Kun minä olin pieni minua ainakin suukoteltiin suulle ja napaan ym ja minä koin sen rakkautena. Ja koen edelleen.

13

Vierailija
13/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuitenkin pussata suulle tai pyllyllekin. Voin myös nuolaista ja haukkailla lapsen jalkoja jne., vaikka mitään aikuisten väliseen seksiin kuuluvaa nuolemista ja näykkimistä se ei ole. Lapsi kikattaa ja sätkii, on ilmeisen hauskaa, kun äiti meinaa syödä kokonaan.

Vierailija
14/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis menee yli ymmärryksen, ei lapsi tuollaista tajua ja itse EN todellakaan kielareita ymmärrä muuta ku aikuisten kesken!

Vierailija
15/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pojat olivat kai jo n. 10-vuotiaita tai ylikin. Lisäksi oli kai hyväillyt poikia.

Mutta ei saanut tuomiota, sai sen selitettyä normaaleiksi rakkaudenosoituksiksi ja hyvänä pitämiseksi. Eikä ollut ajatellut että se jostain toisesta saattaisi vaikuttaa joltain muulta. Tuomio oli vapauttava, koska mies ei ollut AJATELLUT sitä seksuaalisena tekona. Kuka helvetti sen nyt tietää, mitä toinen ajattelee. Herää kyllä epäilys, kieltämättä...

hyi saatana, sanon minä.

Vierailija
16/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm...

Oletko varma, että lapsi kokee tuollaiset suukottelut yhtä mukavina ja ei-seksuaalisina kuin sinä?

VAIKKA suukottelussa ei olisi hitustakaan seksuaalista viritystä, silti pitäisi kunnioittaa lapsen seksuaalisuutta ja omia alueita sen verran, että ei aikuiset pussaile minne sattuu.

Kuinka ihmeessä varoitat lastasi pedofiileistä, jos lapsi oppii tuollaisen käytöksen " normaalina" ?

p.s. Enkä kyllä pysty ymmärtämään, miksi ihmeessä kielisuudelmia pitäisi lapsen kanssa jakaa??? Omat lapseni tuskin jäävät mistään paitsi, kun emme suulle suukottele.

Vierailija
17/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni kikattaa jos häntä suukottaa napaan tai pyllyyn tai päristää.

Pedofiileistä en aio vielä alle kolmevuotiasta valistaa mutta kun hän kasvaa kerron toki ettei vieras ihminen voi käyttäytyä yhtä tuttavallisesti kuin äiti ja isi. Enkä aio häntä pyllylle pussailla 10-vuotiaana enää ;)

Tämä maailma on mennyt aivan hulluksi. Kun minä olin pieni minua ainakin suukoteltiin suulle ja napaan ym ja minä koin sen rakkautena. Ja koen edelleen.

13

Vierailija
18/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei edes suulle suukottaminen ole normaalia vanhempi-lapsi suhteessa. Minusta se vaan on ällöä. Muuten meillä kyllä suukotellaan paljon. Vielä 9-vuotiaskin (poika) mielellään suukottelee. Mutta vain poskelle!

Kielisuudelmat kuuluu aikuisten välisiin hetkiin!

Vierailija
19/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOSIAALIVIRANOMAISIIN. MYÖSKÄÄN SUULLE LASTA EI TARVITSE SUUDELLA, KYLLÄ POSKI SUUDELMAT RIITTÄVÄT.

Vierailija
20/21 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden aikana muistelisin olleen esillä tapaus, jossa isä oli vaihtanut kielisuudelmia lastensa kanssa leikkipuistossa ja kai siitä joku silminnäkijä sitten teki ilmoituksen ja oikeus lopulta päätti, että koska isä ei hakenut tahi saanut suudelmista seksuaalista mielihyvää, olivat ne ihan ok.

Radiosta taisin siitä kuulla, joten en tiedä kovin tarkkaan, mutta pääpiirteissään noin.