Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastenhoitaja vastailee vanhempien kinkkisiin kysymyksiin:)

Vierailija
12.01.2006 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
2/6 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois kokonaan.

Entä miten opetan 8kk vauvalle että yöllä ei saa syödä? Juo velliä 2dl kerralla 3krt yössä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 6v lapsi on luonteeltaan herkkä, ja syyllistää itsensä helposti.

Hän myös jää pohtimaan jotain vanhoja pieniä yksittäisiä sattumuksia, mitä joku on joskus sanonut. Esim. kun tyttö oli kerran kerhossa ja oli siellä parin muun tytön kanssa sanonut riehuville pojille, että " ei saa riehua" . Erään pojan äiti oli paikalla ja oli sanonut tytöille: " Mitä, eikö pojat saa leikkiä." Tyttöni ei ollut sanonut tähän mitään, mutta asia ja syyllisyys (että hän ei muka antaisi poikien leikkiä) oli jäänyt kalvamaan häntä. Kertoi mulle asiasta n. vuoden kuluttua tapahtumasta! Kertoi tuskaisena tyyliin " olen tehnyt jotakin ihan kamalaa, en pysty kertomaan.."

Tää vois olla ehkä enemmän jo jonkun psykologin alaa. Mutta kaipaisin oikeesti jotakin lisäluettavaa aiheesta, jotta osaisin paremmin häntä opastaa pois tuollaisista ylitulkinnoista ja syyllisyyksistä.

Tuo kertomani tapaus ei ollut ainut. Hän on kertonut pari muutakin vastaavaa juttua, joista on ensin tuskaillut minuuttikaupalla, uskaltaako kertoa. Mä olen mielessäni jo ehtinyt kuvitella ties mitä insesteistä alkaen, ja sitten jutut ovatkin olleet jotakin tuollaista tosi mitätöntä - siis aikuisen näkökulmasta.

Kiitos, jos voit vinkata jotakin.

Vierailija
4/6 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinniksestä siirtyminen voi olla vaikeaa koska sieltä pääsee pois. Täytyy vain olla sitkeä ja pitää rajoista kiinni. Viedä lapsi takaisin sänkyyn ja sanoa että nyt nukutaan. Sitä voi joutua toistamaan monta kertaa ja muutaman päivän mutta kyllä se sitten helpottuu.

Yösyömisestä sen verran että kyllä 8kk vanha jo jaksaa nukkua yöt läpi syömättä joten aikuisen pitää vaan päättää ettei enään anna lapselle. Käy vain välillä rauhoittelemas huutavaa vauvaa ja yrittää saada tutin riittämään jos sellainen on.

Vierailija
5/6 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pinniksestä siirtyminen voi olla vaikeaa koska sieltä pääsee pois. Täytyy vain olla sitkeä ja pitää rajoista kiinni. Viedä lapsi takaisin sänkyyn ja sanoa että nyt nukutaan. Sitä voi joutua toistamaan monta kertaa ja muutaman päivän mutta kyllä se sitten helpottuu.

Yösyömisestä sen verran että kyllä 8kk vanha jo jaksaa nukkua yöt läpi syömättä joten aikuisen pitää vaan päättää ettei enään anna lapselle. Käy vain välillä rauhoittelemas huutavaa vauvaa ja yrittää saada tutin riittämään jos sellainen on.

Pakko kommentoida sen verran, että ottakaa käyttöön UNIRÄTTI. Se voi olla esim. äidiltä tuoksuva äidin t-paita. Pidät sitä esim. imetellessä/pullolla ruokittaessa/sylitellessä lapsesi ja itsesi välissä lapsen poskea vasten. Lapsi oppii yhdistämään unirättiin äidin ja äidin turvan.

meille tämän neuvoi neuvolapsykologi. Aivan loistava juttu. Molemmat lapset ovat saaneet unirätistä kovasti turvaa öihinsä, päiväuniinsa ja joskus päiväsaikaankin sattuviin ikäviin hetkiin.

Vierailija
6/6 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttösi on sen verran iso että ymmärtää ja osaa kertoa asoita (kunhan uskaltaa). Juttelet sen kanssa siitä asiasta että lapsen tulisi uskaltaa kertoa asiasta omalle äidille oli se asia sitten mikä tahansa.

Asia on vaikea ja sitä on vaikea neuvoa näin kun ei lastasi tunne yhtään. Oletteko käyneet hoitopaikan henkilökunnan kanssa kehityskeskustelua? Siinähän olisi hyvä kysyä neuvoa ammattilaisilta jotka tuntevat(toivottavasti)lapsesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi