Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaaksi ennen ensimmäisiä luomumenkkoja....

12.01.2006 |

Onko täällä henkilöitä, jotka olisivat aloittaneet vauvayritykset jo ennen ensimmäisä menkkoja eli heti vaan paljaalla pillereitten jälkeen? Jos olette tulleet raskaaksi, niin miten on neuvolassa suhtauduttu?

Täällä päin neuvolatäti teroitti mieleen, että ei missään nimessä saa tulla raskaaksi heti. Ilmeisesti la lasketaan alussa siitä, mutta onko muita riskejä sellaisessa malttamattomuudessa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin juuri ystäväni kanssa. He olivat myös miehensä kanssa aloittaneet yrittämisen heti pillereiden poisjätön jälkeen, ennen luomuja. Hän tuli raskaaksi toisen kierron toisella viikolla. Aikamoista. Teki siis testin menkkojen loppumisen jälkeen ja näytti plussaa. Nyt heillä on terve poika.

Vierailija
22/26 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kans pillerit ja ei oo vielä tullu luomumenkkoja, mut kovaakin kovemman vauvakuumeen takia ei olla maltettu vaan ollaan aloitettu yritys heti.. :) Mahdollisuus raskaaksituloon siis on. Ja toiveet kovat!! Olen haaveillut vauvasta jo vuoden verran, ja nyt oon tartuttanu sen mieheenkin, ja ikionnellinen siitä! Kp 13 vasta, joten pari viikkoa ainakin joutuu vielä jännittämään... Pyörin tuolla Ensikoista jotka kuumeilevat ensimmäistä vauvaa, mukaan vaan! Myös te muut jotka samassa tilanteessa. Kerron kyllä miten kävi tässä kierrossa (voi kun pian pääsis testaamaan, testit jo kaapissa odottamassa!)

Tuosta vielä kun puhuitte että jos ei menkat vaan tuu ja negaa silti näyttää.. Kyllä ite ainakin aattelin heti soittaa gynen suuntaan jos alkaa liian pitkäksi kierto venyä, kuukausia en kyllä ala niitä oottaan.. Kärsimätön kun oon :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teitä on niin monia joilla on tärpänny heti tai lähes heti pillerienkin jälkeen! Antaa toivoa myös meille muille. Nyt vaan kaikki plussaamaan ja odotuspuolelle!!!

Vierailija
24/26 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan taas!

Mulla tosiaan kp33, ja tässä muutaman päivän ajan on tuntunut n. 2-4 kertaa päivässä alavatsalla sellaista pientä vihlontaa, ihan ku ne menkat meinais alkaa, mut sit ne ei oo alkanukaan....Ihan ku oma kroppa piinais ihan tahallaan...;) Mun äiti on lääkäri ja hän oli jutellut erään neuvolalääkärin kanssa, joka oli taas sanonut että kantsis muka oottaa ne ekat luomumenkat ennen ku alkaa yrittämään. Tätä kommenttia äitinikin kyllä hieman epäili....mutta mä kyllä uskon omaan gyneeni!! Eilen join lasilisen punaviiniä, että jos se olisi antanut potkua menkkojen tulemiselle...ainakin vielä aika hiljaista...

Äitinikin tuossa sanoi että saatoin tehä sen testin liian aikasin ja kehotti elämään terveellisesti nyt. Saa nähdä miten tässä käy!

Vierailija
25/26 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää olisi vain yksi (1) pilleri liuskassa. Jännittää ihan huimasti ja aiotaan miehen kanssa kyllä käydään heti tositoimiin. Ollaan odotettu molemmat jo tarpeeksi kauan sitä, että ylipäätään päästäisiin yrittämään beibiä.

Vaikka lapsi onkin todella tervetullut, niin silti sitä öisin tosiaan murehtii ja stressaa kaikkea ihan älytöntä. Nyt päivän kirkkaudessa ne huolet tuntuvat kaukaisilta ja ihan hassuiltakin.

Kärsimättömyyteni johtunee myös ehkä siitä, että epäilen omaa hedelmällisyyttäni. Sairastin joskus ammoin klamydian, joka tulehdutti paikat pahasti. Onkohan täällä muita, joilla olisi tällaisestakin ongelmasta kokemusta?

Eli onko ollut vaikeuksia tulla raskaaksi aiemmin sairastetun klamydia-infektion arpeuttamien munatorvien vuoksi?

Vierailija
26/26 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös kolmisen vuotta sitten sisäsynnytinelintulehdus, jonka takia jouduin olla sairaalassa tiputuksessa muutaman vuorokauden. Ei ollut klamydian aiheuttama, mutta luultavasti muuten saman tyyppinen tulehdus kuin sinullakin. Nyt on mullakin pelko, että tuunko raskaaksi ollenkaan.. :( Vaikka tämä eka yrityskiertokin on vielä kesken, niin silti koko ajan epäilee, että kuinkahan käy. Ainakin jos yritys venyy useampiin kuukausiin, niin luultavasti tuun hulluksi siitä pelosta että voinko raskautua ollenkaan..

Jostain olen joskus lukenut että 25%:lla tuollainen vaikuttaisi hedelmättömyyteen tukkien munatorvet. Saattaa olla vanhakin tieto. Nyt vain peukut pystyyn, toivotaan että me molemmat voitais vielä se plussa saada!!! Älä ala murehtimaan hirveästi etukäteen (helpommin sanottu kuin tehty). Mulle on annettu ohjeeksi, että jos ei puoleen vuoteen tärppää, kantsii sitten mennä munatorvien aukiolotutkimukseen, ei kuulemma paljoa maksa eikä oo kovin kummonen toimenpide.

++++++++ Säteitä teille! Kerro jatkossakin kuulumisia. Pyörin tuolla ensikoissa jotka kuumeilevat ensimmäistä lastaan, sinne mahtuu uusia tulokkaita, tervetuloa vaan!