TORRRRSTAITA ELOHIIRET!
Kommentit (23)
Täällä iloinen elohiiri, kun huono olo alkaa hiljalleen helpottaa ja väsymyskään ei ole enää niin kova. Eilen jopa jaksoin presidenttitenttiä seurata, niin pysyy hiukan perillä maailman menosta. Sitä on viime viikot aika lailla tullut keskityttyä arjen pyöritykseen ja etenkin iltaisin omaan " selviytymiseen" klo 21 asti ennen kuin olen simahtanut.
Millä viikoilla teillä on tässä tai aiemmissa raskauksissa kuuluneet sydänäänet? Mulla on neuvola ensi viikolla, jolloin kasassa pitäisi olla 11+3. Onko kokemusta, että voidaanko silloin kuulla jo äänet? Olisi niin ihanaa saada varmistus, että siellä pieni sydän sykkii. Ekassa raskaudessa oli alkuraskauden ultra (n. vk:lla 8) ja silloin näkyi sydämen syke. Ääniä kuunneltiin muistaakseni 12+ viikoilla. Nyt on ihme tunne, kun saa odottaa ultraa niin kauan. Toisaalta olen tyytyväinen, että pääsee kahteen kunnon ultraan, kun Jyväskylä aikoinaan tosiaan tarjosi vain pelkän alkuraskauden ultran, eikä mitään muuta.
Mutta mukavaa torstaita kaikille ja pirteää mieltä :)
Lilianelle pahoittelut. Toivottavasti näemme pian uudelleen tällä puolella.
Ihme juttu eilen. Yritin illalla kirjoittaa tänne mutta herjasi koko ajan järjestelä vikaa. Oliko muilla ongelmia? Katsotaan miten nyt käy..
Sala-asukas. Meillä on tällä hetkellä menossa neuvolassa neljäs terveydenhoitaja (lokakuu -03:sta tähän hetkeen, tosin olemme kerran muuttaneet tänä aikana). Mua ei muuten häiritse mutta toivottavasti tämä uusi terkka lukee edellisen odotuksen paperit (jos on taas niin itsepäinen ettei mun puhetta usko). Terkka nro2 ei suostunut mua laittamaan koko arvion sillä seurausella että yliaikaiskontrollissa huomattiin vauvan painavan reilu 5kg. Niinpä niin sectiohan siitä sitten seurasi. Tällä kertaa en luovuta vaan arvioon on päästävä!
Tällä hetkellä appelsiinimehu on in. eilen kaupassa mietin sitä jaffaa mutta mehu vei voiton. Mullakin tuo etova olo helpotti hetkeksi mutta tänään taas palasi. Nyt kahvi kutsuu...
pubu ja Unski rv8+4
Esikoista kun odotin niin neuvolalääkäri yritti kuunnella viikolla 11+6 mutta ei saanut kuulumaan. En tiedä kumpi vaikutti enemmän hänen kiireensä vai mun mahamakkarat. Olisin saanut uuden ajan muutaman päivän päähän. en kokenut sitä tarpeelliseksi koska np ultra oli rv 12+5. Siellä sitten näkyikin syke. Varsinaisesti ekan kerran sykkeen kuulin rv 16+3 joka oli mun seuraava neuvola np ultran jälkeen olisi voinnut kuulua jo aijemminki. (ja nämä viikot oli luntattu vanhasta neuvolakortista. Ei mun muisti niiin hyvä ole =) )
Kävin sitten eilen ekassa neuvolassa, rv 8, ja papereita täyteltiin, veri- ja virtsakokeet yms. tavalliset asiat käytiin läpi. Täti on harmikseni eri kuin esikoisella, tykkäsin nimittäin kovasti esikon aikaisesta tädistä ja mieskin tuli hänen kanssaan juttuun erittäin hyvin. Nyt kuitenkin muuton takia uusi, mutta myöskin ihan mukava täti. Hän on myös esikoisen neuvolatäti. Ultria on kaksi: np- ja rakenne. Np tehdään synnytyssairaalassa ja rakenne sitten terveyskeskuksessa, mikä oli minusta vähän hassu juttu, jotenkin en luota terveyskeskuksiin niin paljoa näissä asioissa kuin synnytyssairaalaan. Saapa nähdä! Seuraavaksi on neuvolalääkäri kuukauden kuluttua, ja samoihin aikoihin tai ennen jo np-ultra, jota odotellaan kovasti. Alkuraskauden ultra päätettiin jättää väliin tällä kertaa, kun on kuitenkin tuo np-ultra tulossa aika pian. Täti katsoi omalla " kiekollaan" ja sai la:ksi 22.8.06. Eli neuvolan papereissa olen nyt päivää edellä itse laskemaani: 23.8. Varmistunee tuokin sitten paremmin siellä ultrassa.
Valtava väsymys ja yököttävä olo vaivaavat täälläkin. Okke on tullut kuitenkin vain kerran :-) kun esikoisen odotuksessa oksentelin melkein putkeen koko ajan näillä viikoilla. Nyt on enemmänkin kuvottava olo suurimman osan aikaa. Syöminen helpottaa oloa, mutta toisaalta pelkkä ajatus joistakin ruoka-aineista (lohi, liha jne.) saa melkein oksentamaan. Pitää siis olla tarkkana ruoan suhteen. Samoin tunkkainen jääkaappi, roskis, hajut kaupassa, bussissa jne. saavat kuvotuksen aikaan. Mutta oksennuspusseja en ole tarvinnut vielä! Mieliteoista salmiakki ja lakritsi ovat päällimmäisenä ja näitähän pitäisi rajoittaa, oliko suositus max. 50 g/ päivä. Jogurttia ja marjoja (yhdessä) söisin myös vaikka koko ajan. Mies on taas helisemässä näiden yökötysten ja mielitekojan kanssa ;-) hän hoitaa meillä ruokapuolen.
emali 8+1
ekassa raskaudessa sydänäänet kuuluivat neuvolan laitteilla jo viikolla 8, mutta taisi olla sattumaa että sintti oli suhteellisen paikoillaan. Nyt samoilla viikoilla saatiin vain vilahduksia sykkeestä. En malta odottaa NP-ultraa, että kaikki jotenkin todellistuu.
ilman yökötyksiä ja mielitekoja on mennyt tämäkin raskaus. Viikkoja nyt 9+3 omien laskujen mukaan (neuvolan mukaan enemmän kun eivät tunne kuin 28 pv kiertoja...) Ehkä enemmän vatsan nipistelyjä tai sitten en vain muista miten ekan kanssa meni, vaikka päiväkirjaa vähän pidinkin.
Muutamilta tutuilta olen kuullut että heillä toinen raskaus on ollut raskaampi, enemmän kipuja, närästystä ym. vaivaa. Pitääkö paikkaansa? Toivottavasti oma olo pysyisi suht hyvänä kun helteillä sitten ollaan viimeisillään. Sikäli tietysti, että hellettä kesällä riittäisi ;)
Aurinkoista päivän jatkoa! ainakin täällä länsi-uudellamaalla kivasti paistelee.
Siellähän se pikkuinen sentin mittainen sintti köllötteli. Voi että lämmitti mieltä, kun näin pienen sydämen sykkivän. Nyt toivon vain ettei tämä raskaus päättyisi ikävästi niin kuin edellinen. Viimeksi vauva oli kuollut kohtuun rv 9+ ja tämä todettiin rv12 np-ultrassa. Mies oli tämän aamuisen ultran jälkeen niin onnellinen, sillä keskenmeno otti tosi lujille.
Olo on nyt kohtuullinen, mutta aamu oli tosi hankala. Isommat lapset olivat ihmeissään, kun en meinannut millään saada aamiaista alas ja väsyneenä nyykötin tuolilla. Väkisin meinasi tuupata ylös, mutta en antanut periksi vaan aamun ratoksi join kylmää Pommacia, hih mitkä juotavat...Kyllä lapset olivat ihmeissään...
Soitin neuvolaan ja varasin itselleni ajan. Se on vasta 6.2., sillä silloin terv.hoitaja haluaa kokeilla kuuluvatko sydänäänet. Np-ultra täytyy varata kuun lopussa. Mies oli kyllä sitä mieltä, että haluaa käydä ultrassa yksityisellä viikolla 10 tsekkaamassa tilanteen. Katsotaan nyt sitten...Taitaa olla hätävarjelun liioittelua, mutta en viitsi hermostuttaa miestä, se stressaa raukka muutenkin ihan tarpeeksi.
Tekisi mieli kertoa raskaudesta isommille lapsille, mutta en taida uskaltaa vielä. Viimeksi en jostain syystä edes halunnut kertoa, mahtoikohan olla jokin ennakkoaavistus...Äidinvaisto o nmerkillinen asia.
Nyt on pakko mennä. Pikku-ukot tappelee...
Opemamma, nelikko ja sintti rv 7+2
Kirjoittelin jo aamulla, mutta tulinpa silti kommentoimaan muiden juttuja. Mielihalut on outo juttu: ovatkohan ne todellisia vai johtuvatko vain siitä, että raskaana ollessa on " lupa" haluta kaikenlaista. Itselläni himot heilahtelevat äärilaidasta toiseen: muutama päivä sitten ainoat asiat, mitä teki mieli olivat hedelmät ja suolakurkku (vetelin viisi kurkkua putkeen...). Muuta ei oikein saanut alas. Tänään on tehnyt kamalasti mieli lohta, joten ostin, paistoin ja söin 1/4 kirjolohta. Terkkuja vaan Emalille täältä lohenkärystä XD
Allu 7+1
Joo-o torstaissa mennään jo :)
Neuvolakortin mukaan lasken nyt olevan rv 10+6, eli huomenna JO 11 viikkoa täynnä.
Pantteri: Ainakin tuon meidän neuvolantädin mukaan 10. raskausviikolla yritetään jo kuunnella sydänääniä. Mulla nyt tällä 11. viikolla saatiin äänet kuulumaan, mutta tosi pitkän kaivelun jälkeen. Runnottiin kyllä joka puolelta ja vaikka missä asennossa, ja sitten kun lopulta jäi odottamaan siitä ihan keskeltä, niin ilmeisesti se toukka siihen sitten siirtyi. On ne kyllä tarkkakuuloisia ihmisiä nuo neuvolatädit, jos se muka sen äänen jostain sieltä takaa tunnisti, että pystyi siihen jäämään odottelemaan... Itse en sieltä tunnistanut kuin oman sykkeeni ja muita epämääräisiä kohinoita :D On tää vaan kaikki niin ihmeellistä ensikertalaiselle..
Yökkisolosta sen verran, että mulla on nyt enää vaan semmoista aavistusta pahasta olosta. Olo on aina aamupäivisin ja myöhään iltaisin sellanen kuin olisi suuri tarve röyhtäistä, tai että jotain sieltä mahasta olisi saatava ulos, jotta olo voisi parantua. Kuitenkaan ei maistu limpparit tai muut hapolliset juomat, joilla voisi oloa ehkä helpottaa. Väkisin sit jotain limua tms. kurkusta alas ja odottelemaan, jos jotain tapahtuisi :D Joku puhui appelsiinimehusta, myös mä kittasin sitä runsaasti (jälkeenpäin tajunnut, että olis kannattanut laimennella sitä välillä) ihan alussa. Nyt on pari viikkoa ollut sellaista, että tuoremehun sijaan käy myös appelsiinit, omput ja päärynät.
Piti munkin tulla kommentoimaan vielä. Kiitos ensiksi kaikille, jotka kertoivat sykkeen kuunteluista. Ehkä toivoa siis on ensi viikolla, että syke kuuluisi!
Itse mielihaluista vakaasti sitä mieltä, etteivät ne ole " kuviteltuja" . Toki itselleen voi kehitellä kaikenlaista suklaantarvetta, mutta mielihalujahan on myös silloin kun ei ole raskaana. Mulla ruokavalio on muuttunut molemmilla kerroilla raskaana ollessani aika oleellisesti. Olen ollut aiemmin kasvissyöjä ja lihan syönti on ollut vastenmielistä. Kalaa ja kanaa opettelin syömään jo ennen ekaa raskautta ja ne ovat maistuneet hyvin. Molemmissa raskauksissani minulle on tullut kova punaisen lihan tarve. Olen ollut ihan ihmeissäni, kun pystyn vetämään sisäfilepihviä, jauheliharuokia, kinkkua, riistaa ym. ja ne todella maistuvat hyviltä! Olen sitä mieltä, että elimistö varmistaa monipuolisen ravinnon saannin. Myös suolainen on maistunut ja varmasti liittyy tosi alhaiseen verenpaineeseeni. Hb on mulla myös alhainen, 115, joten lihan tarve liittyy varmasti myös siihen. Alkoholiin mulla on myös tullut tosi kova inho molemmilla kerroilla. Nytkin en tiennyt raskaudestani mitään ja olin itse asiassa varma, etten voi olla raskaana, niin yhtäkkiä ei vaan enää viini uponnut ruuan kanssa ja miehen juoma olut haisi aivan hirveältä. Olen varma, että jos omaa kroppaa uskaltaa ja osaa kuunnella, niin se lähettää paljon viestejä meille.
Tulipa pitkä sepustus... Ja taas töihin...
Täällä ovat jo suunnilleen kaikki ainakin varanneet ekan neuvola-ajan. Itse meinaan varata sen vasta ensi viikolla, vaikka sitten onkin jo rv 10. Uskoin nimittäin esikoisen neuvolatätiä, kun hän kehotti menemään ekaan neuvolaan rv 10-12. Meidän neuvolassa on henkilökuntavajausta ja se on varmaan osittain tähän syynä! Lisäksi meillä ei pääse kuin np-ultraan rv 12 jälkeen ja sekin on toisella paikkakunnalla.
Pahoinvointi on tässä raskaudessa selvästi lievempää ja aaltomaisempaa kuin edellisessä. Esim. eilen etoi koko päivän, mutta tänään on ollut tosi hyvä olo. Mutta jotkut vaivat ovat tulleet paljon aikaisemmin, kuten närästys ja suonikohjut. Nyt onkin pakko mennä ostamaan tukisukkahousut, jos niiden avulla välttäisi tässä raskaudessa ennenaikaiset supistukset! Sigvaris-sukkien esitteessä ainakin sanottiin niin.
Jos ekan neuvolan saisi jo ensi viikolle niin sydänäänetkin saattaisi jo kuulua, tosin ainakin esikoisen sydämen syke kuultiin vasta np-ultrassa...
Piretta & Nipsu 9+3
vai onko?Olo on tänään Tosi masentunu ja epätoivoinen. Eilen aamusta vihlo vähän alavatsaa ja kuinka ollakaan puolilta öin vessa reissulla tuli taas tummaa tuhrua. Siinähän ne viime yön unet sit oli! En pystyny nukkuu,kun koko ajan pohdin et tässäkö tääkin raskaus nyt sit oli. Tänäänkin on mahassa ollu ikäänkuin menkkakipuja,mut mitään vuotoa ei oo onneks öisen tuhrun jälkeen tullu. Jotenkin vaan laski fiilikset tosi alas.
Just eilen ekaa kertaa miehen kanssa uskallettiin puhua ääneen hankinnoista,joita tälle vauvalle pitäis tehdä. Ei näköjään passaa yhtään alkaa suunnitella tai heittäytyä liian luottavaiseks ja onnelliseks. Tää raskaus on tuomittu menemään epävarmoissa merkeissä sen aikaa kun tätä ees kestää.
Opemamma kirjotti ettei kertonu edellisestä raskaudesta lapsille. Myökään ei kerrottu kummastakaan epäonnistuneesta yrityksestä. lapset kyllä tietää,että jotain vikaa äitin masussa oli,kun sairaalassa ja leikkauksessa olin. Eivät oo enempiä kyselleet. Tästäkään raskaudesta ei olla kerrottu,enkä tosiaan uskallakaan kertoa. Ootetaan seuraavaa ultraa ja jos sit vielä on asiat kunnossa,ni sit kerrotaan. Pakkohan se sit jo on,kun masu alkaa kasvaa jo nyt. En tiiä onko lapset sen jo huomannu,kun tyttö kysy toissa päivänä,et tuleeks äitille vielä masuvauvoja! Toivottavasti! Meillä on lapset toivonu jo pari vuotta vauvaa kovasti. Monilla tutuilla on vauvoja.
Petraelena kysy,et onks toisen raskauden aikana vaivat kuten närästys ym. kovempia. Miulla ainakin oli! Eka oli tosi helppo. Jotain pikku kolotuksia vaan loppu raskaudessa. Toisella kertaa olin jo puolesta välistä sairaslomalla pyörrytyksen,supistelujen ja lannerangan kipujen takia. Ja kovin ruususelle ei näytä jatko tälläkään kertaa. Pahoinvointia miulla ei oo pahemmin ollu missään raskaudessa. Pientä etomista vaan välillä.
masentunu Hpsuhiiri rv n.9+5
Nyt kaksi päivää ollut tosi kurjaa oloa. Kuvottaa aamusta iltaan ja kaikki haisee pahalle.
Töissä on kuitenkin pakko jaksaa käydä on niin kiire aika ja kotona nämä 2 ja 4v pitävät huolen, että liikkeessä on pysyttävä.
Omituisia himoja on tosiaan jo iskenyt. Mies oli eilen illalla laittamassa iltapalaa ja kyseli et mitä minä suostuisin/kykenisin syömään. Vastaus KERROSKIISSELIÄ :). Juu ei alkanut hän sitten minulle kerroskiisseliä valmistamaan klo 23. Kaikkea raikasta jugurttia, hedelmiä, marjoja tekee mieli. Kaikki rasvanen oksettaa.
Kiva kun teillä siellä etelässä jo aurinkokin pilkistelee. Meillä täällä pohjoisessa on harmaa vesisadepäivä. Ehkä se aurinko kohta tännekkin jo tulee.
Nyt pitää taas jatkaa kiireesti töitä.
Parempia oloja kaikille
T:Lumikki
pitkästä aikaa.
Olo ollut niin kurja ja väsynyt ettei mitään oo jaksanut. Nyt on kolmas tälläinen hieman pirteämpi päivä joten toivo elää että saisin ennen kesää tuota pyykkiläjää purettua...=)
Jaffaa on mennyt täälläkin ja mustikkakeittoa. Lämmin ruoka ei kyllä meinaa maistua. Salmiakki jota yleensä inhoan on maistunut kumman hyvälle vime päivinä.
Nyt oon kohta enossa pesutupaan kun sain sullottua pojat naapuriin niin pääsen ihan yksin kirjan kanssa kattelee kun pyykit peseytyy. Ihan hävettää myöntää mutta vaikka pyykkituvassa pääsen pesemään neljä jättikoneellista niin silti vielä kaksi meidän kolmest pyykkikorista jää täyteen... Joten pyykkiä siis riittää.
NP-ultraan sain ajan ens viikolle. Onpahan taas jotain odotettavaa...
Nyt alan laittaa nuo pyykkisäkit rattaisiin ja kärrään ne pesutupaan.
Jaksuja kaikille!
Tuli taas tehtyä pieni kävelylenkki ja haukattua vähän happea. Se kohentaa oloa aina hetkeksi aikaa. Vaikka nyt siellä on vaan niin hirmu liukasta, että ihan hartioitakin joutuu jännittämään paikotellen.
Opemamma kertoi juoneensa pommacia aamupalalla, ja täytyy myöntää että täälläkin se on ollut muutamana aamuna ainoa mitä on saanut alas. Ja tosiaan kylmä jaffa on myös maistunut. Nyt löysin myös kovat vihreät omenat; vaikka ne yleensä saa närästämään, tällä hetkellä ne jostain syystä tekevät ihan hyvää. Outo juttu.
Meillä alkaa olla pian tiukat paikat tämän salaisuuden kanssa, kun olen viime aikoina harmaana ja pahoinvoivana joutunut välttelemään kaikkia sukulais-kontakteja. Nyt on tulossa isommat synttärit ja muutenkaan en voi piileskellä koko talvea... Mies on vaan tyytyväinen, kun on halunnut kertoa jo jonkin aikaa, vaikka viikkoja on vasta kovin vähän. No kaipa se on myönnettävä.
Nyt täytyy lähteä lähikauppaan limsa- ja omppuostoksille, kun alkavat varastot käydä vähiin. Hyviä vointeja ja torstain jatkoa kaikille " kollegoille" !!
Voi että kun ärsyttää! Olen yrittänyt soittaa koko päivän neuvolaan ja kukaan ei vastaa puhelimeen, ei edes puhelinaikana. Soitin äsken neuvolan esimiehelle, joka kertoi kaikkien olevan palaverissa koko päivän. Haloo, silloin voisi jättää viestiä keskukseen tai kääntää puhelut vaihteeseen eikä vain antaa puhelimien soida! Mahtavaa palvelua... kiva kun olisi joku tosi hätä kyseessä. Mur...
Uskaltauduin tänään puntarille katsomaan mitä elopainolle on tapahtunut kun on tuo ruoka maistunut aika hyvin viime aikoina:) Ihmeiden ihme, paino oli tippunut kilon verran:D Näköjään sitä sitten kuluttaa enemmän vaikka syökin enemmän, mulla ainakin on koko ajan nälkä. Ja muutenkin pakko syödä aika säännöllisesti, ettei iske tosiyökötys päälle.
Jee jee, kaksi kaveriani on nyt samaan aikaan raskaana, meillä kaikilla on lasketut ajat viiden viikon sisällä toisistaan. Kaikilla meillä on jo yksi ipana valmiina, joten aivan mahtavaa! Saa seuraa äippälomalle ja esikoiset myös! Olen kyllä jo miettinyt, että mitenkähän se liikkuminen kahden muksun kanssa onnistuu, kun yhden kanssa oli niin helppoa lähteä kävellen kaupunkiin kahvittelemaan muiden mammojen kanssa. Ihan loistava juttu, sillä luulin olevani ainoa, joka edes suunnittelee raskautta tällä hetkellä:)
Pian saa lähteä kotiin, mitäköhän sitä söisi? Italianpata voisi kyllä olla aika herkkua, nam! Hyviä jatkoja kaikille, palaillaan taas ensi viikolla. Huomenna viedään esikoinen minun äidilleni hoitoon ja otetaan pikainen viikonloppuloma Euroopassa miehen kanssa... Mahtavaa!!
Pantoufle 11+3
Kuuluuko tuosta mun viestistä, että mielialat vaihtelevat laidasta laitaan nanosekunnissa:) Viesti alkaa ärsyttämisellä, mutta loppuu mahtaviin tuuletuksiin! Eläköön raskaus!!:D
Terveiset täältä,
Raskausviikolla 12 pitäisi jo olla eli 11+ jotain ja silti ei pahoinvointi ole loppunut. Ei nyt ihan ole oksenneltu, mutta ei tässä muutenkaan ole kuin 2 kertaa joutunut oksentamaan koko ajan, enemmän kokopäivä kuvotusta.
Tänään tuli kaupassa kova hinku ostaa grillattuja kanankoipia. Ostin sitten kolmen pakkauksen ja laitoin uuniin paistumaan. Ja voitteko kuvitella, söin tänään kaikki kolme koipea, en nyt ihan putkeen mutta kuitenkin...siis yleensä, jos en ole raskaana syön tosi vähän kuten tonnikalasalaattia yms.
Sitten jostain syystä suolainen tonnikala avokadolla ja kirpeää tomaattia on myös IN.
Pitäisi varmaan hiukan hillitä ilmaa tuottavien kasvisten yms syöntiä, koska ikävästi vatsassa tuntuu välillä olevan myös ilmaa enemmän kuin normaalisti.
Ensi viikolla on onneksi jo np ultra ;) Ja tosiaan toivon, että se kovin mainostettu seesteinen aika jo pian alkaisi...siis että olo olisi pirteä ja iho hehkeä yms.
Kauhulla myös odottaa, että koska se vatsa alkaa kasvamaan näkyväksi, kun ei ole aikaisempaa kokemusta. Haluaisi duunissa pitää vielä aika kauan salassa tai no ainakin viikolle 20 asti.
Pia
Taas piti oikein juosta aamupalan jälkeen, mutta kerkesin sentään pöntölle, JEE!
Esikoista taitaa alkaa ärsyttää nää lössöpäivät kotona, ku mitään kivaa ei tapahdu ennenku isi tulee töistä..Sääliks käy toista!:(
Toiv. mun olo pian helpottas, ni ei menis kaikki päivät sisällä..Tuntuu iteki, että on erakoitunut kaikista ihmisistä, ku ei jaksa pitää yhteyttä eikä varsinkaan kyläillä. Vähän masentavaa.
Vaikka oonki mielettömän iloinen ja onnellinen tästä olotilastani, ni kummasti meinaa välillä vetää maihin. Tänään alkaa yks kiva harrastus taas joululoman jälkeen ja se on vasta illalla, joten sinne varmaanki pääsen raaahautumaan ja tekee varmasti hyvää mielialalle!
Jaksamista kaikille! Anri rv 9+5
Kamalan laiskasti on tullut tänne pinouduttua,enemmänkin sit tuonne ex-haahuihin.
Mutta eipä tänne mitään ihmeellisiä kuulukaan,olo on kuin jäitä polttelis.Ei oikein tahdo aika kulua.Neuvola on 2.2,rv on silloin tasan 10,eli ehkä saattais äänet kuulua,mutta todennäköisesti ei.Np-ultrakin on jo varattu,vaikka onkin vasta 23.2.Täällä vaan menee ne ajat tosi nopeesti,ja mun on pakko saada mahdollisimman myöhäinen aika,että saa lasten hoidon järjestymään.Siks varasin niin aikasin.Siihen saakka yritetään siis pitää matalaa profiilia ja olla vähän niinkuin ei oliskaan :) Olispa munkin mies sitä mieltä,että pitäis käydä yksityisellä ultrassa ;) Se vaan on niin ihme viilipytty,että sanoo vaan,että mitä niitä turhia murehtimaan.SE on niin positiivinen,että ajattelee,ettei keskenmeno voi kahta kertaa iskeä.Hohhoijjaa,voiskin luottaa siihen!
Sari ja viisikko plus sintti 7+0
Ensin sitä valittelee, ettei niitä oireita ole ja sitten tulee tänne heti vinkumaan yökköoloaan :D Bussimatka töihin oli kammottava, edessä istui nainen, jolla oli äklöä vaniljahajuvettä ja takana teinipoika, joka oli ilmeisesti juuri ennen bussiin nousua polttanut tupakkaa. Kun vielä heti aamusta oli taas ällöttävä olo, oli kaikki olennainen koossa :( Vaikka en voi sanoa olevani hajuherkempi (hajut eivät tunnu mitenkään poikkeuksellisen voimakkailta tms.), havainnoin hajuja nykyään useammin. Likaisella jääkapilla on kamala käydä :) Täytynee siivota se viikonloppuna kunnolla...
Vatsakrampit yltyvät ja ovat kammottavia, mutta luotan siihen, että ne kuuluvat asiaan. Jostain luin, että 8. raskausviikolla esiintyy aika monella voimakkaitakin vatsakipuja. Jossain ketjussa oltiin jopa huolissaan, kun tällaisia kipuja ei ole... :D
Onneksi töitä enää jäljellä kaksi päivää ennen viikonloppua, ja maanantaina onkin sitten ultra. Olen menossa lauantaina sukujuhliin - saa nähdä, kuinka raskauden salailu onnistuu! Ajattelin, että kuoharilasillisesta voin juoda osan, mutta millä tekosyyllä kieltäytyä ruokaviinistä, se onkin sitten toinen kysymys. En ole edes omalla autolla liikkeellä...ehkä minulla on lääkekuuri päällä!
Allu