Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++ENSIKOT torstaina+++

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vois olla kyse Laralein epäilemästä vatsan toimimattomuudesta, niin mun työkaveri sai ainakin tupakanpolton jälkeen ummetuksensa hoitoon pellavansiemen rouheella. Sitä saa ihan tavallisista ruokakaupoista ja sen voi sekoittaa esimerkiksi jugurtin joukkoon. Yksi lusikallinen päivässä riittää! Ehkä kannattaa kokeilla?!

Sippu =)

Vierailija
22/30 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana olevat ei vissiin saa syödä pellavansiemeniä, löysin kerran Espoon sivuilta ohjeita kielletyistä ruoista:

http://www.espoo.fi/xsl_perussivu_alasivuilla.asp?path=1;606;608;32661;…

Aika paljon muuten kaikkee mitä ei saa syödä ja noi ohjeet kai saadaan vasta kun mennään neuvolaan joskus rv 9 paikkeilla!

D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi tietämätön... Aika pitkä tuo lista, kiitos Dio kun laitoit sen!

Sippu

*Poistuu nolona takavasemmalle*

Vierailija
24/30 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon monesti miettiny miten tyhmää kun varsinkin ensimmäistä odottavat pääsee neuvolaan niin myöhää,varsinki ku sitä tukea ja tietoa tarvitsis niin hirveesti alkuvaiheessa kun kaikki niin uutta ja ihmeellistä.En sit tiiä mikä logiikka tässäkin on.Kiva jos ei esim. ruuista tietäs ni jos vetelis vaikka pvt pitkät graavilohta ja maksalaatikkoooo.......

Vierailija
25/30 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sippu haittaa!!Emmäkää ois tota tienny! ;)

Vierailija
26/30 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noita VOI tietää, jos ei oo kuullu!

Mä oon vaan tutkinut tota listaa sen verran usein, että osaan sen melkeen ulkoo jo! Tulisi nyt vaan raskaaksi, niin voisi tietojaan kokeilla käytännössä... :)

Naksuko se muuten oli vähentänyt alkoholin käyttöä jo yritysaikana?

Mun piti siihen kommentoida, että outoa kyllä, mulla on yritysaikana alkon käyttö lisääntynyt! Ennen en nautiskellut edes kerran kuussa, nyt menee viikonlopun aikana ainakin pullo punkkua tai muutama sidukka (ne on paljon mulle eli pari lasia nousee tosiaan päähän).

Lähti kai liikeelle siitä, kun miehen kanssa ruvettiin juomaan ruoan kanssa viiniä säännöllisemmin, kuin ennen ja perustelin sitä myös niillä punkun terveysvaikutuksilla... Nykyään korkkaan pullon jos oon iteksenikin ja rentoudun parilla lasillisella. Aiemmin mulla oli aivan ehdoton linja siihen, että yksin en juo. No ehkä toi ei nyt vielä ole kovin suuri ongelma kuitenkaan. En ainakaan oo ite yhtään huolissani.

Kovin humalahakuista juomista koitan välttää oviksen jälkeen, kun se voi kai aiheuttaa varhaisessa vaiheessa keskenmenon.

Vierailija
27/30 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dio ja muut: Muistakin tuon alkoholikeskustelun. Mulla kyllä yritys on vaikuttanut vähentävästi sen käyttöön. Ei tee edes mieli. Vaikka kyllä mietin, et jos nyt tulee sukulaisvierailu, niin otan vähän enemmän kuin lasin viiniä!

Menisi nyt nämä pari päivää nopeasti... Tuntuu, että aika matelee.

Sippu

Vierailija
28/30 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pepsille viel..jos ei oo ummetusta,ni voi johtuu ihan yleisest siitä,et maha toimii eri taval ku ennen raskautta..mul ainaki sekoili maha raskauden aikana..aikasemmin kärsin ummetuksesta,joka on muuten ihan kamalaa..saatto olla et viikon yritti saada jotain ulos,mut ei mitään tulost..ja raskauden alus mul oli maha ihan löysäl..toivon et ois joskus ees normaali toi miun massu.heh.

oon kyl oikee mahavaivojen asiantuntija..no en sentää,mut ollu niin monta vuotta noit vaivoi,eikä vieläkää tietoo,mistä johtuu..kyl on muuten kiinnostavia nää kakkakeskustelut:D hehhee.

niin,pellavan siemenet ja maksa on ne,mitä kiellettii syömäst neuvolas. sain myös mukaan sellasen vihkon mis oli muita tietoi..hirveest on noit ruokaaineita mitä täytyis välttää,ja ne on kuulemma paris vuodes lisääntyny han hirveesti..

nyt lähen syömään kasvispihvejä ja nauhapastaa..ostin tollast helppoo ruokaa.sit aattelin,jos pystyisin tänää lähtee salille vaikka chi balliin..tai pilatekseen.en tiiä viittinkö viel mennä pilatekseen,ku siel tehää lihaskuntoi,enkä tiiä pystynkö viel tekee..ens viikol ehkä vast uskaltaa taas mennä.en o käyny ennen chi ballis,mut äippä kehu.äipän kans yleensä salil käyn,ei tarvi omii bensoi kuluttaa:) hih.ku on 15km:n matka sinne salille,minkä jäsen oon.

sellasien tuoksuvien pallojen kans jumppaillaa ja rentoudutaa.

onks kukaan käyny?

nii..tost alkoholijutust..mullaki vähenty jos yritysvaihees alkoholinkäyttö,ja nyt ei ees tee mieli..(paitsi ehkä vähän)

aikasemmin join aika paljo,käytii baarissa ihan kauheesti,vähän liikaaki..jossain vaihees useempi kerta viikos..mut viime kesän jälkee en o enää jaksan innostuu..on muut asiat mieles:)

toisaalt oon kyl aika nuoriki viel,ni oli se " uutuuden viehätys" ..ihan tarpeeks jo nuoreen tuli juopoteltua.hauskaa aikaa oli kyl:D

aika hassua,miten kahes vuodessaki voi kasvaa näin paljo..

nyt pitää mennä sinne syömään.niinku jo äsken sanoin.

heippahei.

Vierailija
29/30 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan Dio ja kumppanit! En oo teitä tietenkään jättämässä, vaan seuraan edelleen tiiviisti Enska-perheen tapahtumia! En vaan uskalla töistä kirjotella, niin pääsen nykyään vasta näin myöhään pinoutumaan. Ja nyt en oo jaksanu edes joka päivä kirjotella, vaikka lukenut oon kyllä. Jotenkin tää uus työ ja toi pikku-q vie mehut ihan täysin...

Hyvä fio, nytpä näet, että kyllä ne mittarit vaan jotenkin kummasti aina hajoaa :) Mulla meni kaks, mutta onneks ei nyt tarttekaan mittailla. Toivottavasti sunkaan ei enää tän kierron jälkeen. Onneksi et joutunut piikittämään, se kyllä muakin pelottais! Plussaonnea! +++++++++++

Lämpimät onnittelut muuten plussanneille!!!!!

Missäs mooliseni luuhaa??? Ja Naksu??? Vai valmisteletteko te jotain jymy-ylläriä meille? :)

Joo, mulla oli Dio ennen testiä oireena oireettomuus, joten en todellakaan osannut odottaa plussaa. Näin jälkeenpäin oon miettinyt, että paria päivää ennen testausta alkoi vetää tuolta jostain munasarjojen kohdalta sivuista, kun nousin nopeesti ylös sängystä, mutta luulin, että clomit vaan on aiheuttanut jotain hässäkkää. Muuta ei ollut ja ei ole oikeastaan kummosia oireita nytkään. Vähän sitä ihmettelen, kun 6. raskausviikolla heikotti ihan tosissaan, mutta nyt oon taas voinut syödäkin ja pärjään töissäkin ihan hyvin. Tosin, on mulla laatikossa salainen hapankorppukätkö, josta aina natustelen omia eväitä, kun heikotus iskee :D

Plussaonnea siis Diolle! +++++++++++

Nyt pitää lähteä kauppaan, heippa Enskarit!

-Q-

Vierailija
30/30 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva lukee teidän juttuja....tänne ei mitään uutta, tätiä ootellessa! Tulossa on, olen 100 varppi.

mietin kans noita kiellettyjä aineita....aatelkaa, sillon ku me on maailmaan tultu, ei sellasia ollu ja hyvin ollaan pärjätty!:=)

Dio; mä mietin nyt kanssa samaa, että jospa nyytti tässä lähivuosina tulis, toiv. ennen 35v.:=)

Ens kierrossa olen taas ajatellut ottaa iisimmin, tarkoittaa sitä, etten hääräile tikkujen kanssa. Ja pupuillaan 1-2krt viikossa, jos aika riittää ja tuntuu siltä. No yhtenä vkl-aamuna pitäs ainakin onnistua, jos ollaan rauhassa kotosalla.

Oottelen Pelan kirjettä ekasta neuvonnasta, jotkut marraskuun infossa olleista oli saanu jo. Oottelen ja toivon, ett meilläkin olis jo helmikuussa eka aika. Olis mitä odottaa!!

Tulin muuten just kotsaan duunista, on nyt tällasia 12h päiviä.

Hih, sorry kun olen niin omanapainen! terkkuja vaan tutuille ja +++onnee kaikille enskoille!

-mooli