Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++ELOKUISET torstaina++++

12.01.2006 |

Huomenta vaan kaikille elokuisille!

Meillä pieni on alkanut heräillä öisin önisemään... 1,5kk asti menty 12h putkeen yöunilla, mutta nyt pieni herää tuossa aamuyöstä önisemään.

VOisiko olla kyse juuri puhjenneista alahampaista?? Olisiko kellään tietoa, kuinka pitkään ne vaivaavat? Voiko mitenkään helpottaa pienen oloa yöllä?

Olen tällä hetkellä taas töissä tuonne 9 asti, ja aivan järkyttävä ikävä on pientä!!!

Ehkä johtunee siitäkin, että äitini kertoi katsoneensa SkyNewsia eilen, ja sielä oli kerrottu siitä pariskunnasta, jotka olivat raiskanneet sen 12 viikkoisen vauvan... Tuntuu niin älyttömän pahalta tommonen!!

KÄvin laittamassa jutusta tekstiä Aihe vapaalle, ja joku oli käynyt linkittämässä sen uutisen sivun...

Kamalaa...

Mutta mutta... Keskitytään positiivisiin asioihin ja ihaniin pieniin vauvoihimme, jotka ovat turvassa äidin ja isin kanssa :0)!

Mukavaa torstaita kaikille!

Heather ja Nessukka kohta 5kk

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä juttu tuo raiskaus...voi luoja...en osaa sanoa yhtään mitään. Yksi päivä vaan aattelin et jos joku tekis pahaa tämmöiselle puolustuskyvyttömälle pikkuiselle niin.... :((((((((((((((((((((((((((

Viime yönä patistin miehen vuorostaan patjalle nukkumaan ja tuli itselle hyvä mieli kun se nukkui pitkästä aikaa kunnolla :) Itse en luonnollisesti nukkunut. 4n asti jaksoin katsoa kellosta heräämiset eli nukahti n. 21.30, herätykset 23.20. 0.33, 1.54, 2.35 jolloin söi, sit heräs n. 4 ja varmaan 5 kertaa noin 5-10 minuutin välein, otin sit viereen jossa nukkuikin lopulta n. 6.30 asti ja nukkuu nyt yhä. Joka kerta heräs huutoon kun heilui ja tutti lensi. Ei siis mitään hyväntuulista pirteää jokellusta vaan jätkä oli todella väsynyt koko ajan. Mitä ihmeen keinoja sitä olisi? Teipata tutti päähän???? ;) Joka tapauksessa selvisi että kyllä näitä heräämisiä se 10/yö on ja pisin uniputki taas 2h.

Ja maitoaltistushan meillä oli eilen ja tuloshan oli se minkä arvasin että kotona jatketaan. :`( Mua ahdistaa jotenkin suunnattomasti, en jaksa kommentoida sitäkään nyt enempää.

Lauantaina alkaa vauvauinti, jotain kivaa pojalle :) Nauttii ainakin suihkuista ja kylvyistä kovasti :))))

Baby ja poika 5kk, 1 viikko+++

Vierailija
2/7 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin näin pikaiseen koneelle, ennen kuin poitsu herää. Meillä revitään sitten huomenna kylppäri auki kuivumaan useaksi viikoksi. Eilen keskiviikkona saatiin kuulla, että remontti aloitetaan perjantaina. Ei voi hämäläisiä tällä kertaa syyttää hitaudesta... :) Ihanaa saada uusi laatoitettu kylppäri!! Nyt vaan pitäis lähteä valitsemaan laattoja.

Meillä heräillään öisin ainakin omasta mielestäni turhan usein. Oliko se Anemos joka tässä joku päivä kirjoitteli, ettei enää muista monta kertaa on yöllä herännyt. Mulla on sama juttu: aluksi pystyin aamulla sanomaan tarkasti, mitä yöllä oli tapahtunut ja kuinka usein mutta nyt muistan vaan imetykset ja nekin just ja just. Ja täytyy siirtää poika varmaan takaisin omaan huoneeseensa. Siellä se jo nukkuikin jonkin aikaa, mutta otin sen takaisin meidän makkariin, kun poitsuun iski paha yskä (oli itsellä jotenkin " turvallisempi" olo kun poju oli yskäisenä meidän lähellä).

Joku kyseli tässä joku päivä vierastamisesta: meillä vauva on vierastanut jo jonkun aikaa vieraita ihmisiä. Katsoo hetken, suupielet menevät söpösti alas, alkaa itkeä, mutta pakko on kuitenkin vieraita edelleen katsoa. Onneksi tuo menee yleensä aika nopeasti ohi, ja poika on mielellään vieraiden sylissä.

Makkarista kuuluu vinkunaa, joten se o moro...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aivan kamala tuo vauvan pahoinpitely/raiskausjuttu. Niin paha ettei tee mieli edes puhua... Siis lapsenhoitaja ystävänsä kanssahan sen teki, ei vanhemmat. Niin ainakin täällä meillä sitä uutisoitiin. Nyt kun on oma vauva, sitä ymmärtää tuollaisten tekojen kauheuden paremmin, ennen vaan kauhisteli. Nyt se sattuu sydämestä :(((((

Muhun on iskenyt tosiaan joku kamala perusväsymys. Ei niin että nukuttais, olen vaan jotenkin aivan poikki. Yöllä tekee tiukkaa nousta ylös tyttöä rauhoittelemaan. En jaksas imettää, en mitenkään hoidella hommia yöllä. Puoliunessa nostan vauvan viereen ja siihen se jää... Niin ja minähän sitä jo aiemmin sanoin, että sitten aamulla kun herätään, ei ole mitään havaintoa yön tapahtumista. Illalla nukkumaan käydessä jo valmiiksi väsyttää ajatus yöherätyksistä :( Johan tässä on tullut 5 ja puoli kuukautta heräiltyä joka yö monta kertaa ja aina ihan yksin (mies tosiaan tekee vakituisesti yötöitä). Kauankohan tätä vielä kestää...?

Ja mua ärsyttää ku anoppi hokee kokoajan (aloitti sen ku tyttö " täytti" 3kk) että nyt se pian alkaa nukkumaan kokoyön. Hänenkin lapset alkoi nukkumaan 3kk vanhoina koko yön läpi heräämättä... Jos sattuu olemaan yksi parempi yö välissä (eli meillä se tarkoittaa 2-3 heräämistä), heti se sanoo, että no nyt se alkaa nukkumaan paremmin. Joo on se hyvä että joku on positiivinen...

Että oikein positiivinen aloitusteksti tälle päivälle! :) No mutta eiköhän se tästä. Se on TAAS loppuviikko... Mukavaa torstaita kaikille!

Anemos & Emppu

Vierailija
4/7 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri muutama päivä sitten kun niin kehuin parantuneita öitä.... Alkaa olla entiset rumbat taas päällä. Parina yönä alkoi kunnon kitinät taas ja minä olisin ollut valmis taas tassuttelemaan, mutta miehellä paloi päre pojan kitinään. Ja niin kun aina sanotaan, että miehet ovat parempia unikoulun pitäjiä! Tietty ymmärrän, että mies haluaa varsinkin arkisin nukkua, mutta kun kyse oli enemmänkin siitä, että ei jaksanut pojan itkua. Yksi ilta kiikutti pojan meidän sänkyyn jne, joten poikahan oppi taas, että palvelu pelaa. Nyt meillä onkin sitten öisin taas " juhlat" pystyssä, kun teemme kaikki mahdolliset kevätjuhlaliikkeet, jotta poika rauhoittuisi. Onneksi naapurit eivät näe ja kuule, mitä täällä tapahtuu, pitäisivät meitä ihan sekopäinä... :) Noh, unikoulu otetaan kyllä uudelleen ohjelmaan jossain välissä, joko lähetän ukon silloin pois tai lukitsen toiseen huoneeseen. :)

Meillä myös mun oma äiti sanoi ensin, että kyllä ne yöt rauhoittuvat, kun lapsi on 6vko vanha. Sitten piti rauhoittua, kun on 3kk. Ja nyt sanotaan, että kyllä se siitä joskus rauhoittuu. Niin varmaan, sitten kun on 18v? :) Ei vaan jaksais kuunnella, kun poika ei osoita juuri mitään rauhoittumisen merkkejä, päinvastoin. Syömisen kanssa vähän sama juttu; ensin ihmetteli, että 6kk pelkällä imetyksellä vai, eihän se sillä pärjää. Noh, nyt kun se 6kk ei meillä sitten toteudu, kun pojan kasvu on pysähtynyt, niin nyt sitten ihmetellään, että 3 krt päivässä soseita, eikös se ole ihan liikaa. On ne äidit niin ihania joskus... :)

Vierailija
5/7 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viime yö meni mukavasti, tyttö heräsi kerran. Eilen kävin neuvolan järjestämässä treffineuvolassa (sinne saa alueen vauvaperheet tulla tapaamaan toisiaan, ei yleensä ole mitään ohjelmaa, vapaata seurustelua) ja terkka oli saanut uuden vauvan unesta kertovan videon ja sitä katseltiin ja sen jälkeen aiheesta keskusteltiin ja saatiin vähän vinkkejä tuohon nukuttamiseen, tiedä sitten oliko sattumaa viime yön onnistuminen. Ja noista mummojen neuvoista, mä en niitä juurikaan kuuntele, ellen ole itse kysynyt jotain asiaa, sillä menipä mitenpäin vaan niin aina on väärinpäin ja ehdin kerran jo ottaa itseeni pahasti anopin sanomiset.

Eiliset päikkärit olikin sitten toinen tarina, tyttö nukkuu näin aamupäivisin parvekkeella ja sopivasti siinä kolmen vartin unien jälkeen naapuri meni omalle parvekkeelleen tupakalle ja niihin ääniin tyttö sitten havahtui eikä alkanut enää nukkumaan. Ehkäpä se olikin syy tuohon viime yön pitkään unijaksoon.

Tänään mun äiti tulee käymään iltapäivästä, mulla on gradun kanssa nyt loppupinnistys, aion sen tällä viikolla saada pikkuviilauksia vaille valmiiksi, joten äiti tarjoutui tulemaan hoitamaan vähäksi aikaa neitokaista, että saan rauhassa kirjoittaa. Tuntuu aika ihanalta, kun loppu jo lähellä sen suhteen. Johan sitä on tässä väännettykin.

Toi raiskausjuttu oli kyllä ihan järkyttävä, mä en edes ymmärrä, miten pientä lasta voi käyttää hyväksi, siinä on aikuisella päässä jotain todella pahasti vialla.

Mutta nyt taas opintojen pariin, mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille ja jaksamista erityisesti Babylle!

Vierailija
6/7 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäki tulin pitkästä aikaa lueskelemaan elokuisten juttuja :) ja ajatelin et samalla voisin kirjoitella omia kuulumisia. Mie oon hurahtanu kestovaippoihin, joten oon viettäny kaiken vapaa-ajan tuolla kestovaipainfon keskustelupalstalla eikä oo ehtiny missään muualla kirjoittelemaan..

Meillä menee hyvin siis. Ainoa mikä rassaa on tuon neidin kauhia viuhtominen unissaan. Hän ku haluaa kääntyä mahalleen ja itkee sitten ku on saanu itsensä pyöräytettyä. Tai sit neiti on jatkuvasti poikittain omassa sängyssään tai meidän keskessä ja taas tulee huuto :( tai jos ei tule siinä vaiheessa niin viimeistään sitten meinaa herätä ku miun on pakko neitiä siirtää oikein päin et mahdutaan miehen kans nukkumaan.. Mut oikeastaan tuo on ainut asia, mikä välillä ärsyttää/väsyttää :)

Ihana ku Ronja ottaa jo niin ahkerasti kontaktia :) aamulla kun herää kääntyy kylelleen ja tarttuu minua naamasta kiinni ja ku mie aukaisen silmät, hymyilee NIIIIIN leveästi =D Kaikkeen pitää tarttua kiinni ja aina kun neiti keskittyy johonkin asiaan menee suu nätisti tötterölle ja voin vain kuvitella miten kieli napottaa keskellä suuta! Kaikki kiinnostaa kauhian paljon ja pää pyörii koko ajan. Tulee niin oma hirmu vilkas pikkuveli mieleen tuon neitin liikkeistä et ihan kauhistuttaa ku ajattelee, mites sitten ku neiti pääsee liikkeelle 8-I Pikkuveli ku ehti pistää koko talon mullin mallin parissa minuutissa..

Täysimetyksellä mennään vielä ja toivottavasti mennään sinne 6kk asti. Tällä hetkellä maito näyttää riittävän ihan hyvin :) Ens viikolla olis 5kk neuvola ja sittenpä nähdään miten tyttö on taas kasvanu!

Nyt kotihommia tekemään.. Yritän taas joskus poiketa täällä :)

tary ja Ronja 4kk 3vk

Vierailija
7/7 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kellään linkkiä? Kauhia ajatella et joku voi tehdä semmoista pienelle lapselle!!