Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

joudutko välttelemään tietynlaisia ihmisiä, jotta kykenisit muuttamaan toimintatapojasi?

Vierailija
11.01.2006 |

eli tarkoitan, että jos koitat parantua jostain vakavasta jutusta, esim läheisriippuvuudesta, pitääkö sinun vältellä tietynlaista " repsahtamista" tietynlaisiin ihmisiin?

tapasin nykyisen mieheni sellaisessa elämänvaiheessa, että olin alkanut tunnistamaan omia tunteitani ja tarpeitani. olin kahden vaiheilla, jatkanko tietynlaista toimintatapaa " olla" - tämä mies " veti minut takaisin sinne vanhaan käyttäytymiseen" - kun taas toinen tapa olla olisi se vahva nainen, joksika olen kasvamassa.

jatkoin elämääni tämä mies rinnallani. olemme seurustelleet usean vuoden, ja edelleen on vaikeaa muuttaa käyttäytymistäni. muutun ikään kuin etäiseksi miestä kohtaan ja mietin tosissaan, mitä oikeastaan tunnen tätä miestä kohtaan? vai olenko vain niin väsynyt henkisesti. olen aikaisemmissa suhteissanikin ollut erittäin levoton ja ahdistunut. alan voimaan " hyvin" silloin, kun repsahdan tähän vanhaan käyttäytymismalliini takaisin, mutta tämä tarkoittaa usein myös sitä, etten otakaan enää vastuuta itsestäni vaan haluaisin kaiken tulevan mieheltäni. sitten kun taas otan vastuun itsestäni... tai ainakin yritän... voin äärimmäisen pahoin...

en todellakaan osaa tämän paremmin kuvata tilannetta, mutta se on TODELLA kuluttavaa...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on koulukirjaesimerkki siitä, kuinka neuroottisia me naiset joskus voimme olla. Käsittämätöntä tekstiä :)

Vierailija
2/7 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis esim. jos on ollut vaikka linnassa, niin ei yritäkään pysyä sieltä pois vaan pyrkii sinne takaisin, niin kuin kotiin. Ihmeellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta rakastutkin vaikka mieheen joka paljastuukin alkkikseksi, ja " menet mukana" ... esimerkkinä. oma mieheni EI ole alkoholisti

Vierailija
4/7 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei sitä itse haluaisikaan. Kahdesta tulee yksi.

Vierailija
5/7 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro etä pelkäät että annat hänen kantaa kaiken vastuun, vaikka oikeasti sinäkin haluaisit sitä kantaa.

Miettikää yhdessä esim. joku kiva yhteinen matka ja retki, jonka sinä sitten järjestät miehellesi. Ehkä siellä huomaat kuinka paljon rakastat häntä.

Olkaa retkellä vain kahdestaan ja hellitelkää toisianne.

Kerro miehellesi mitä toivot häneltä!

Älä mieti liikaa asioita yksin!

Ja jos voit niin ajattele muutakin kuin omia sisäisiä asioita.

Harrastuksia, ystäviä, yms. Miehesi ei ole koko elämäsi eikä hän voi sitä kokonaan täyttää, eikä kukaan ole täydellinen!

T.Alpis

Vierailija
6/7 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpis

Vierailija
7/7 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen pelännyt sitä, että edelleenkin haksahdan " siihen helppoon ja vanhaan" , joka minua kuitenkin ahdistaa.

Entiset mieheni ovat olleet alkoholin suurkuluttajia, impulsiivisia käytökseltään ja jollain tavalla " rassukoita" . Kuitenkaan en ole sitä suostunut huomaamaan seurustelun alkuvaiheessa, koska miehet eivät ole olleet NIIN rassukoita, että olisivat esittäneet siipirikkoa hoivattavaa heti alkumetreillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi