Sanoin eilen raskaana olevalle ystävälleni, ettei sen kantsis polttaa...suuttui mulle.
Enkö mä saisi sanoa sitä? Olin mielestäni aika ystävällinen, en sanonut sitä silleen törkeesti. Sanoin vaan, että eiks nyt kandeis lopettaa...millon muulloin siitä sitten eroon enää pääsee? Ettei kaduta sitten jälkeenpäin, jos vauvalle tuleekin jotain...
kaveri suuttui ja loukkaantui mulle pahasti.
Teinkö mä väärin? Ollaan oltu ystäviä 25 vuotta ja tää kaveri on itsekin aina puhunut, että kun on raskaana, lopettaa röökinpolton.
raskausviikkoja on kuitenkin jo 22 ja vieläkin sauhuttelee...;(
Kommentit (33)
Muistan kun olin esikoisen synnyttyä sairaalassa. Viereisen sängyn nuori tyttö oli tupakoinut koko raskausajan. Vauvalta valui koko ajan keltaista räkää sieraimista, hoitajat kävi pyyhkimässä. Tyttö lähti ensimmäisenä sängystä tupakalle, kun pääsi vaan jalkeille kunnolla. Vauvan jätti yksin huoneeseen. Välillä mietin, että missähän sekin lapsi mahtaa nykyisin olla..
white trash neuvoo white trashia - hirveä kalabaliikkihan siitä syntyy
ja sit 'viattomasti' kerjäämää av:lle haukkuja sitä hirveää, raskaana tupakoivaa white trash -muijaa vastaan
white trash on mielentila ja siihen luokkaan ajaudutaan kaikilta yhteiskunnan kolkilta, ylhäältä ja alhaalta, rikkaista tai köyhistä, ainoastaan sivistys (korkea koulutus, tiedostavuus, yhteiskunnallinen aktiivisuus näyttäisi jotenkin suojelevan jälkipolvea) - esimerkkeinä wt:stä martina aitolehti, se Lehtisaaren perijänarkkaritappajamuija, sofi beluurdi ja koko katiska -porukka, missi tykkä, selänteet, kurri, Joensuun unelmavanhemmat, hyvin suuri osa traumatisoituneista perussuomalaisista, ryytman, roope bob tikkanen jne jne
white trash on mielentila, asenne, arvomaailma (minäminäminä ja minun jutut ja minun oikeus ja minun etu ja muiden tuhoaminen)
Vierailija kirjoitti:
Yhden voi polttaa päivässä vaikka raskaana.
No ei voi! Tupakan ja alkoholin kanssa ei ole mitään turvarajoja raskauden aikana. Eli nollatoleranssi!
Kyllä mun mielestä ystävälle voi sanoa pahastikin jos ei muuten usko, eikait se olisi ystävyyttä jos koko ihmissuhde perustuisi vain mielistelyyn? Tiedän ettei tupakoinnin lopettaminen ole helppoa mutta haittavaikutuksiin perehtymisestä voisi olla apua. Tupakointi on yleisintä kouluttamattomien ihmisten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä, että ihmiset ei pääse röökistä eroon raskaanakaan, vaikka riskit on hyvin tiedossa!
Nikotiiniriippuvuus on yksi maailman voimakkaimpia riippuvuuksia. Heroiinin luokkaa. Suurin osa riippuvaisista ei pääse nikotiinista eroon ennen kuolemaa.
Juuri tuota käytetään keppihevosena ettei lopettaminen onnistu !
Kai sanoit aloholista ja kielsit kalan syönnin. ja pidit 2 tuntia saarnaa synneistä
Tuommoisten ei tarvitsisi lisääntyä lainkaan, jotka tahallaan myrkyttävät vauvaa ja aiheuttavat hapenpuutetta ja kehityshäiriöitä.
ap. palaa asiaan kun tulee ruikuttamaan lapsen synnyttyä. Naisella taitaa olla jo ikääkin, surkeaa kun ei edes odottaessaan välitä viattomasta lapsesta. Oma valinta toki, turha syyttää yhteiskuntaa. Näitähän riittää.
Vierailija kirjoitti:
ap. palaa asiaan kun tulee ruikuttamaan lapsen synnyttyä. Naisella taitaa olla jo ikääkin, surkeaa kun ei edes odottaessaan välitä viattomasta lapsesta. Oma valinta toki, turha syyttää yhteiskuntaa. Näitähän riittää.
Aloitus on vuodelta 2007, joten lapsukainen taitaa olla jo syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tekee kyllä pahaa aina, kun näkee raskaana olevan tupakka suu pielessä.
Muutama kuukausi sitten, kun mentiin sairaalalle kuopusta synnyttämään oli näky pääoven edessä aika lohduton ja irvokas. Nimittäin kolme iso mahaista naista sairaalan vaatteissa seisoi tupakkaringissä sauhuttelemassa. Eli kaiketi olivat jo joutuneet osastolle sisään jostain syystä (???), mutta siitä huolimatta piti tupakalle päästä. Uskomatonta itsekkyyttä sanon minä. Paha mieli tuli siitä näystä niiden silloin vielä syntymättömien lasten takia.:(
Se maha ei heti häviä niin ehkä ne vauvat olivat jo tulleet ulos. Toivottavasti.
Ap, teit aivan oikein! Uskomattoman itsekäs ystävä sinulla. Ei taida välittää tippaakaan vauvastaan, joka kasvaa kohdussa, vaan saastuttaa sitä surutta! Uskomatonta.