Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huutaja ilmoittaa peruvansa huutonsa, mitä teen?

Vierailija
11.01.2006 |

Huutonetissä kohdettani huutanut henkilö laittoi minulle viestin, jossa ilmoittaa peruvansa huutonsa, koska onkin saamassa saman tuotteen jostain muualta piakkoin.

Tämän henkilön huuto on tällä hetkellä ainoa ja siten voittava huuto.

En haluaisi hyväksyä hänen ilmoitustaan muitta mutkitta, en kannata ns. hupihuutamista. Mitä teen? Kohde sulkeutuu pian. Huutaja ilmeisesti toivoo, että suljen kohteen ennen aikojaan ja laitan sen uudestaan myyntiin. Odottaisinko kohteen sulkeutumista ja laittaisin huutajalle negatiivisen palautteen?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä...

Vierailija
22/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutoa tule, jolloin voin palautteen antaa.

Kannattaisiko minun vastata huutajan viestiin nyt jotain? Että huutaessaan kohdetta hän tekee sitovan tarjouksen, koska hintavarausta ei ole? Laitanko, että halutessaan päästä tuotteesta eroon hän voi ITSE laittaa sen uudestaan myyntiin? Minä haluan kohteesta eroon.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä minäkin tässä ihmettelen, että miksi se olisi minulle miinusta jos odotan kaupan normaalia sulkeutumista.

Ap

Vierailija
24/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
25/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että henkilö vain ilmoittaa, että perunkin tässä tuon huutoni. Ei edes mitään pahoittelua, ei kysymyksen tapaistakaan siitä, voiko hän perua huudon tms.

Selvästikään kyseinen henkilö ei ole sisäistänyt huutonetin sääntöjä.

Ap

Vierailija
26/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole erityisen tarkkana tehdessäsi tarjousta. Tehtyäsi tarjouksen et voi sitä enää perua. Tehdessäsi tarjousta muista aina tarkistaa erityisen huolellisesti tarjoamasi summa. Varo erityisesti pilkkuvirheitä!

Vierailija
27/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

just luin itsekin noita sääntöjä ja mietin, kopsaanko ton kohdan siihen vastaukseeni :)

Ap

Vierailija
28/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ole erityisen tarkkana tehdessäsi tarjousta. Tehtyäsi tarjouksen et voi sitä enää perua. Tehdessäsi tarjousta muista aina tarkistaa erityisen huolellisesti tarjoamasi summa. Varo erityisesti pilkkuvirheitä!

Vierailija
29/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

just luin itsekin noita sääntöjä ja mietin, kopsaanko ton kohdan siihen vastaukseeni :)

Ap

Vierailija
30/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen pointti tässä vielä että mielestäni tuotteen hintakin sanoo paljon, eli onko kyse kalliista vai halvasta tuotteesta...

mutta ylläpito poistaa aivan varmasti jos selität heille saamasi kostonegan,mutta huutajalle jää näkyviin sinun antamasi(jonka hän siis ansaitseekin).

Vierailija
31/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen joustanut tästä säännöstä. Ostaja oli " pelihimoinen" ja ostelu riistäytyi käsistä. Hänen miehensä pyysi olemaan huomioimatta hänen huutojaan, koska anoivat tämän naisen tunnuksen poistoa ja liikennemerkkiä.

Asia oli mielestäni sairauden takia ok.

Mutta jos olisivat vain ilmoittaneet, etteivät lunasta huutoaan, koska saavat halvemmalla, niin toisin olisin toiminut.

Vierailija
32/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin jos odottavat käyttäjätunnuksen poistoa. Tässä kyse oli vain siitä, että huutaja totesi ettei enää tarvitsekaan kyseistä tuotetta ja tuntuu muutenkin peruvan huutojaan aika löyhästi.

Kohde on reilun kympin hintainen, mikä on iso raha minulle juuri tällä hetkellä.

Ap

Vierailija
33/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarjoutui maksamaan sen silti siinä toivossa, etten laita puolisonsa tunnuksille negaa - näin esitti asian, niin vannoin moneen kertaan, ettei tarvi maksa enkä silti laita negaa. Minä uskon - joskus varmaan valkoisia valheitakin - mutta ei minusta tuo huutonetkauppa saa olla liian jäykkää. Ihan samoinhan voin kauppaan viedä tavaran takaisin ja saan rahani takaisin. Jos huutonetissä peruu, niin sitä ei vielä koidu haittaa. Jos huutaja on useasta huutajasta voittanut, niin silloin kääntyisin seuraavan huutajan puoleen - samoin kuin olen kääntynyt huutajana itse silloin, kun olen saanut kotiin vaikka liian pienen tuotteen (kiitos marimekon kokonumeroiden).

Vierailija
34/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ostanut huutamani tavaran, vaikka ostovaiheessa jo harmittaa. Kyllä huuto sitoo ostajaa.

Mullekin pari kertaa on tehty tollainen temppu. Kerroin huutajalle, että huudot ovat kyllä sitovia, mutta menköön nyt noin. Sanoin, että älä tee toiste. En sitten laittanut negatiivista palautettakaan, turhan kiltti kun olen. Olis kyllä pitänyt! Olishan se muidenkin oikeus tietää, jos joku käyttäytyy vastoin sääntöjä!

Vierailija
35/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 jatkaa täällä vielä:

Mä en ole uskaltanut antaa negatiivista palautetta, koska pelkään tuota kostonegaa. Se olis niin ikävää..

Mutta mietin nyt, että kyllähän se olis ihan huuto.netin muitakin käyttäjiä kohtaan antaa negatiivinen/neutraali palaute kun on syytä.

Siis onko tosiaan niin, että ylläpito voi poistaa tuollaiset kostonegat? Millaisia tapauksia teillä on ollut?

Kiitos.

Vierailija
36/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi äsken sanoja pois välistä, joten tässä uusiksi.. (huomaa kyllä, että on aamukahvi vielä juomatta)

37 jatkaa täällä vielä:

Mä en ole uskaltanut antaa negatiivista palautetta, koska pelkään tuota kostonegaa. Se olis niin ikävää..

Mutta mietin nyt, että kyllähän se olis ihan huuto.netin muitakin käyttäjiä kohtaan REILUA antaa negatiivinen/neutraali palaute kun on syytä.

Siis onko tosiaan niin, että ylläpito voi poistaa tuollaiset kostonegat? Millaisia tapauksia teillä on ollut?

Kiitos.

Vierailija
37/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIKSI että siihen negaan voi asiallisesti vastata ja selittää miksi henkilö on tän negan antanut ja sitten kaikki näkee kuinka idiootti se kostonegan antaja on ja alkavat välttelemään häntä =)))

Näin me ajatellaan eri tavalla..... toiset vähän pidemmälle kuin toiset....

Vierailija
38/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

negatiivistä vaan peliin, jos ei huutoa lunasta

Vierailija
39/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viestiä Huutonetin ylläpidolle, mutta odota nyt ensin että huutokauppa on päättynyt.

Vierailija
40/46 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin joku sanoikin, on hauska lukea asiallinen selitys kostonegan antajan toiminnasta. Kostonegan antaja siinä hallaa tekee itselleen. =)

Säännöistä on pidettävä kiinni!! Tai kohta kaikki käyttäytyvät miten sattuu ja jättävät ostamatta, kun siitä ei ole mitään seuraamuksia!!