Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

verotusasiaa - ansionhankintavähennykset?

Vierailija
10.01.2006 |

millaisia ansionhankintavähennyksiä olette saaneet verotuksessanne läpi? viime vuonna ensimmäistä kertaa ei minun vähennyksini oltu huomioitu lainkaan. :0( valitin äätöksestä ja sekin tuli boomerangina takaisin. sain siis melkein tuhannen euron mätkyt tästä syystä

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkansaaja ei saa vähentää tuollaisia menoja, koska jos työssä tarvitaan suojavaatteet, niin työnantajan on hommattava ne.

Stereoita ja tietokoneita et pysty todistetusti käyttämään vain työtehtäviin, joten ne ovat tavanomaisia viihdykkeitä, joita verottaja ei siis korvaa.

Mitä ihmettä oikein teet työksesi?

Vierailija
2/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten hyvä selitys siitä, miksi tarvitset niitä ja erikseen hankittavia vaatteita työssäsi. Puhelin jne. kulujen osalta osoitat myös selkeästi, että työnantajasi ei niitä korvaa.

Yritä vielä kerran, ja tee vaikka oikaisupyyntö lautakunnalle. Ei se ota jos ei annakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen jo monen vuodan ajan saanut vähentää nämä KAIKKI kulut (pl.tietokone ja stereot)täysimääräisenä ja nyt en saakaan enää. tietkoneen ja stereot pyysin vähennettäväksi vähän kerrallaan, usean vuoden ajan-> mutta ei siihenkin kohtaan.

tuntuu vähän epikseltä..

Vierailija
4/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja totta kai työnantajani kustantaa mankan millä soitan musiikkia tunnilla. mutta ongelma on se, että tunnit pitää suunnitella yhtenäisiksi kokonaisuuksiksi kotona(eli musat pitää olla yhdellä cd- tai md-levyllä). levyjä ei siis voi alkaa kesken tunnin vaihdella (vai vaihdellaanko teidän jumpissanne?). tähän polttohommaan tarvitsen tietokoneen tai stereot. joillakin saleilla ei enää ole edes cd-levysoitinta vaan täytyy tuoda mukanaan tietokone (believe or not), i-pod, mp3 -soitin tai md-soitin.

Vierailija
5/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankin sillä omakustannepuhelimella tunnille/tunneilleni sijaiset. kukaan ei maksa näitä kuluja minulle enkä työpaikalle saa saikulla mennä soittelemaan työnantajan piikkiin.

työvaatteita olen saanut yhden kerran elämässäni, niistäkin maksoin 50%. loput vaatteet ostan itse (ja kuten jumppaajat oikein hyvin tietävät, maksavat hyvälaatuiset jumppakamat alk.50 euroa).

työmatkat taittuvat julkisilla. mutta mitäs teet jos sinua tarvitaankin kaupungin toisella laidalla ja aikaa vaihtoon on 30 minuuttia. vastaus: taksi jota työnantajasi ei sinulle kustanna vaan maksat itse.

koulutus - työnantajako korvaa? no ei todellakaan. saadakseni todella laadukasta koulutusta, tulisi minun mennä -omakustannehintaan- ruotsiin, sillä suomessa on näissä hommissa aika pienet piirit. ei siis tulla vastaan tässäkään asiassa. kuitenkin sinulta odotetaan (asiakkaat, työnantaja) kouluttautumista ja loputonta ideoiden tulvaa.

ja kaikki tämä menee nyt omasta pussista. *nyyh*

Vierailija
6/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitat itsellesi sijaisen? eihän se ole sinun vikasi että sairastut. eihän kukaan mene jumppaan kipeänä. eihän?

Vierailija
7/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattiliitot ovat neuvotelleet ihan hyvät järjestelyt omille jäsenilleen, mutta olepa free, yrittäjä tai muuten vähän outo tapaus, niin aina häviät.

Minäkin neuvon, että tee hyvät selvitykset verottajalle, äläkä yritä vähentää esim tietokonetta kokonaan vaan osan siitä, niin homma vaikuttaa uskottavammalta. Lisäksi muista tehdä työhuonevähennys. Mainitse myös, että olet aiemmin vähennykset saanut.

Vierailija
8/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nytkin oli monen vaikea kuvitella tilannetta jossa työnantaja ei austanna koulutusta, järjestä työvaatteita ja -välineitä.

olen siis aikaisempina vuosina saanut vähennykset ihan normaalisti, mutta nyt vuonna 2005 systeemi on muuttunut. eikä tosiaan auttanut edes se, että tein oikaisupyynnön. kuinkakohan monta niitä pyyntöjä voi oikein tehdä?

Vierailija
9/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava valitusosoite on hallinto-oikeus. Saamassasi päätöksessä pitäisi olla tarkemmat ohjeet.

Vierailija
10/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän stereoita ja tietokonetta tartte joka vuosi uutta ostaa. Eiks siinä ole joku raja kuinka monen vuoden välein niitä voi uusia.

Jos sulla olis esim. vuokra-asunto, niin eihän siinäkään hyväksytä vähennykseksi, että joka vuosi jääkaappi uusitaan, vaikka olis kuitti näyttää, ei verottaja sitä usko.

Vierailija
11/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika outoa, jos poistot ovat aiemmin menneet läpi mutta sitten tökkäävät.

Vierailija
12/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että millaisia vähennyksiä olette te saaneet läpi? mitä työtä tai millä alalla olette?

löytyykö netistä jotain tietoa?

Vierailija
13/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottajan omat sivut löytyvät osoitteesta..

http://www.vero.fi

Ja veronmaksajan ( etujärjestö) sivut osoitteesta..

http://www.veronmaksajat.fi

Vierailija
14/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta neuvoja ei löytynyt. siksi kaipailen kokemuksia..

Vierailija
15/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelinkulut

työvaatteet

matkakulut (korvattiin kyllä)

koulutus

kirjallisuus (korvattiin)

tietokone

stereot

Vierailija
16/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niillä joku maksimi summa, jonka palkansaaja voi vähentää ?

Vierailija
17/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

puhelinkulut

työvaatteet

matkakulut (korvattiin kyllä)

koulutus

kirjallisuus (korvattiin)

tietokone

stereot

miten stereot liittyvät työntekoon, jos niitä töissä tarvitset niin kai työnantaja antaa käyttöön??

puhelinkuluja ei varmaan korvata koska työnanataja yleensä tarjoaa puhelimen niille joiden sitä tarvitsee töissä käyttää

työvaatteet jos eivät ole vain työssä käytettäviä niin ei sellaisia voi vähentää

koulutus yleensä työnantaja auttaa ammattitaidon ylläpitämisessä

tietokone ei mene läpi kun sellaisen voi ostaa kuka tahansa ja väittää tarvitsevansa työssä, yleensä töistä saa kannettavan, jos niitä hommia täytyy kotona tehdä

Vierailija
18/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" miten stereot liittyvät työntekoon, jos niitä töissä tarvitset niin kai työnantaja antaa käyttöön??

puhelinkuluja ei varmaan korvata koska työnanataja yleensä tarjoaa puhelimen niille joiden sitä tarvitsee töissä käyttää

työvaatteet jos eivät ole vain työssä käytettäviä niin ei sellaisia voi vähentää

koulutus yleensä työnantaja auttaa ammattitaidon ylläpitämisessä

tietokone ei mene läpi kun sellaisen voi ostaa kuka tahansa ja väittää tarvitsevansa työssä, yleensä töistä saa kannettavan, jos niitä hommia täytyy kotona tehdä"

työnantajani ei todellakaan anna mitään käyttööni (puhelinta, vaatteita, tietokonetta..). miksi siis väität tuollaista vaikket edes tiedä mitä työtä teen!?

Vierailija
19/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

uteliaana vain kyselen... Itse en keksi yhtään ammattia (paitsi dj) missä niitä tarvittaisiin. Ei kai sitten myöskään verottaja, kun et niitä vähennettyä saanut.

Vierailija
20/30 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kyllä selvittänyt verottajalle, mihin niitä tarvitsen. okei, tietokonetta ja stereoita en ole aiemmin laittanut vähennyksiin. ihmettelen vaan miten nyt yhtäkkiä työni luonne on muuttunut niin, ettei minulle korvata enää kaikkea..