Sokeritestistä (raskausdiabetes)
Onko edellisen päivän syömisillä vaikutusta testitulokseen?
Olen menossa huomenna rasitustestiin ja ohjelippusissa kyllä puhutaan vain 12 h:n paastosta. Mietinpä vain, että minkä aikaa ne sokerit oikein elimistössä jyllää? Eli onko merkitystä mitä edellisenä päivänä syö (esim. makeita hedelmiä) vai poistuuko vaikutus tuossa 12 tunnissa?
Kommentit (11)
ihan tosissani mietin että vaikuttikohan se aikoinaan siihen tulokseen.
mutta jättäisin runsas sokeriset tuotteet pois, koko raskauden ajaksi en vain testin ajaksi.
Juo runsaasti, nopeuttaa sokerin poistumista.
Minut pistettiin tulemaan uudelleen sokerirasitus-testiin koska olin pessyt hampaat tahnalla
Vierailija:
Minut pistettiin tulemaan uudelleen sokerirasitus-testiin koska olin pessyt hampaat tahnalla
Kiitos vastauksistanne!
Ja PÖHille tiedoksi: en aio huijata testissä :) Testihän tehdään minun ja sikiön parhaaksi - ei kiusaksi. Eikö sinua muka koskaan kiinnosta jokin asia?
litkun ja sitten sinulta otetaan verikokeet kaksi kertaa sen päälle. Sen litkun sokerin " haihtumista" tutkitaan ko. testillä. Siinä käy kyllä ilmi, jos sinulla on jotain häikkää sen suhteen.
Vierailija:
Ja PÖHille tiedoksi: en aio huijata testissä :) Testihän tehdään minun ja sikiön parhaaksi - ei kiusaksi. Eikö sinua muka koskaan kiinnosta jokin asia?
PÖHiä kiinnostaa kyllä monikin asia, mutta alkuperäisestä viestistä sai jotenkin kuvan, että haluaisit tarkkailla sokerin syömistä edellisenä päivänä, jotta et välttämättä narahtaisi testissä. Ei mitään henk.kohtaista ;).
En ottanut henkilökohtaisesti, ethän sinäkään :) Lyhyeen kysymykseen vaan on hankalaa saada motiivejaan mahtumaan järkevästi, siksipä esitin vain yksinkertaisen kysymyksen (ihan vaan mielenkiinnosta). Eikai tällaisissa asioissa ole järkevää huijata, tuskinpa kukaan niin tekeekään.
Vierailija:
PÖHiä kiinnostaa kyllä monikin asia, mutta alkuperäisestä viestistä sai jotenkin kuvan, että haluaisit tarkkailla sokerin syömistä edellisenä päivänä, jotta et välttämättä narahtaisi testissä. Ei mitään henk.kohtaista ;).
Vierailija:
En ottanut henkilökohtaisesti, ethän sinäkään :) Lyhyeen kysymykseen vaan on hankalaa saada motiivejaan mahtumaan järkevästi, siksipä esitin vain yksinkertaisen kysymyksen (ihan vaan mielenkiinnosta). Eikai tällaisissa asioissa ole järkevää huijata, tuskinpa kukaan niin tekeekään.
On täällä oikeastikin kyselty miten saisi sokerirasituksesta paremmat tulokset :D.
Eiköhän kannata syödä ihan samalla tavalla kuin normaalistikin. Sitten vain se paasto. Aamulla saa juoda puoli lasillista vettä jos pakko.