*** HELMIKUISET TIISTAIHIN HOHOI ***
No niin, huomenta...täällä sitä taas valvotaan :) Mies lähti tunti sitten töihin ja mä en sitten enää saanut unta. No, yrittelis kotvasen päästä uudelleen.
Lueskelin tuossa eilisen pinon loppuun ja olipa siinä maratooni! Kiva kun on porukkakin aktivoitunut nyt kirjoitteluun, kuten joku siellä mainitsikin, niin varmaan alkavat mammat olla lomalla.
Tänne ei ihmeempiä, eilen oltiin valmennuksessa katsomassa se synnytysvideo ja jutskaamassa. Loppuilta menikin sitten puhelimessa tulevien mummojen kanssa ja serkun vaimon kanssa joka on yhtä pitkällä kuin minä.
Sitten vielä häpyluun kohdalta vihloi niin perhanasti koko illan ja vaapuin ja ähkin kävellessäni...karseaa... Anoppi oli ommellut äitiyspakkauksen koppaan hörhelöt ja vitsi ne olikin sitten suloiset! Sitä tuli tuijoteltua ja taas toivoi että voikun saisi sen vauvan jo syliin!
Täälläkin tunteet pinnassa, räjähtely on jäänyt vähemmälle (ainakin toistaiseksi) mutta itkeminen on in nykyään... tulee sitten vetisteltyä ihan ilman syytä ja sitäpä näyttää masukkikin ihmettelevän, että mikä sitä äippää taas vaivaa...Nytkin kaivelee kylkiluita siihen malliin että haloo, pitäis vielä olla nukkumassa...
Mulla synttärit tänään, jee jee, vähän sitä ollaan jo vanhoja. Ei mutta, nyt yritän upota takaisin petiin. Pirtsakkaa tiistaita kaikille!
Sasuliini ja hajuherne 36+4
Kommentit (41)
Kauniit kiitokset synttärionnitteluista! Täällä on puhelin soinut ja piipitellyt, tullut onnitteluja ja tietenkin samalla kysellään tuoreimmat uutiset raskaudesta ja voinnista :)
Sasuliini 36+4 ja 34 vee (aapuuva...)
munkin puolesta! Ollaan näemmä kohta samanikäiset, mulla on synttärit maaliskuussa :). Juhannuslapsia, juhannuslapsia...
KL
pääsin koneelle kun tyttö nukkuu ulkona näköjään tosi pitkään. Käytiin aamupäivällä kirpputorilla ostamassa masuvauvalle poikien vaatteita ja löytykin tosi siistejä ja söpöjä!
Mulla on ollut tosi hyvä olo, tää on kolmas raskaus ja ihan selvästi vointi on kiinni sukupuolesta, ainakin mulla. Esikoispojan odotus oli helppo, toisen, siis tytön joka syntyi viime vuodenvaihteen aikaan, oli tosi hankala kaikkine kipuineen ja särkyineen... Nyt on olo taas aivan mainio! Jaksan vaikka mitä ja heti uuden vuoden jälkeen mulla on ollut kevättä rinnassa johtuen varmaan näistä lauhoista ilmoista : ) Käyn kävelyllä ja katselen taivaalle että josko vähän edes aurinko pilkahtais, heh... ei taida vielä kevät olla kuin minun päässäni!!
Yöt oon nukkunut hyvin tähän mennessä. Viime raskaudessa heräsin kun piti vaihtaa asentoa ja ähisin ja puhisin kivusta kun liitoskivut olivat sietämättömät. Onneksi nyt ei ole sama tilanne, en jaksais tuon tytön kanssa päiviä. Mies on työmatkalla koko viikon ja mun on lämmitettävä itse tätä vanhaa taloa puilla. Lumitöitäkin oon tehnyt kolalla kun mies tekee ne traktorilla. Osti ihan sitä varten pienen punaisen traktorin...
Minusta muutenkin tuntui jo viime raskauden aikana että mies oli ainakin yhtä raskaana kuin minä. Sille tuli oikeesti painoakin lisää ja selkä vaivasi jatkuvasti. Nyt on sama juttu, paitsi että mulla ei ole vaivoja. Se taitaa eläytyä minun olooni tuolla tavalla.
Joo, mutta nyt mun on käytävä kuuntelemassa tuota tyttöä, eikö se meinaa herätä vai onko hälyttimessä vikaa.
Vointeja kaikille! Kohta ne kääröt on sylissä, IHANAA!!! Ja se kevätkin tulee ; )
Mymmeli rv 35 tasan
Oodi77: Mulla on ollut muutama yö aika samanlaista. Herään noin 5.30, valvon pari tuntia ja meen takasin nukkumaan. Inhottava pyöriä sängyssä, mutta toisaalta, kun ei ole mitään erikoista ohjelmaa päivisin, niin voin nukkua koska vaan huvittaa...
Minäkin ilmestyn huomenna Stockalle klo 11. Kiva, että noin moni on tulossa mukaan! Toivottavasti Birdy pääset myös mukaan. Hyviä vointeja sinulle!
Keksin uuden puuhan päivieni kuluksi. Kävelen tuohon puolen kilometrin päähän leipomoon ja tulen pullapussin kanssa kotiin... Täytyy nauttia tästä herkuttelusta hyvällä omalla tunnolla! Sitten maaliskuussa onkin kai aika vähän keventää...
Ja sitten purnausta!!
Olen ihan tuskissani täällä. Eilen makasin sängyssä klo 9-20, kun oli maha niin helvetin kipee. Onneksi poika oli tarhassa ja illallakin niin hyvällä tuulella, että sain maata olohuoneen lattialla potemassa. Sen verran nousin ylös, että annoin pojalle ruokaa. Illalla sitten nukahdin pojan kanssa ennen yhdeksää ja nukuin aamu kahdeksaan asti.
Aamulla vein pojan tarhaan ja lähdin neuvolaan ja lääkäriin. Heti sen jälkeen alkoivat taas mahakivut ja nyt oon saanu lisäiloksi aivan järkyttävän närästyksen. Rinta on aivan tulessa ja mikään asento ei ole hyvä. Nytkin istun kaksinkerroin tätä kirjottamassa.
Lääkärissä kaikki oli suurinpiirtein hyvin. Kohdunkaulaan oli enää alle puolsenttiä jäljellä. Hemoglobiini oli 111, eli sais vähän nousta. Vauva on kääntynyt oikeinpäin, eli pää alaspäin. Tässä odottelen soittoa, koska saan ajan Tyksiin synnytyksen suunnitteluun. Viime synnytys oli ihan pohjanoteeraus ja parempi olis toivomuksissa. En ole kyllä mitään tietoa mitä siellä suunnittelussa tapahtuu. Jos joku on käyny tai muuten tietää, niin mua saa mielellään informoida.
Nyt täytyy mennä jatkamaan kärvistelyä.
Tintti & Masu-Ukko 35+0
Päivän ulkoilut takana (laskin jopa pulkalla) ja tytöllä muumi pyörimässä (vähän on huono omatunto), jotta pääsen koneen ääreen.
Mann@ ja muut Kelaan kypsyneet. Ihan samoilla linjoilla täälläkin, sain eilen lopulta väiaikaispäätöksen valitukseeni..eivät voineet tehdä korjausta haluamallani tavalla. Joten valitukseni on menossa nyt sitten sosiaalilautakuntaan, jossa käsittelyaika voi olla jopa puoli vuotta. Pieni mahdollisuus on saada asia korjattua vielä kunhan toimitan heille tueksi kollegani äippärahapäätöksen, jossa tulot on huomioitu kuten haluaisin. On se vaan kumma miten voi olla käsittelijästä kiinni.
Oodi tuo sinun unirytmisi kuulostaa todella tututulta. Itse heräilen aamuyöstä katselemaan töllöä..onneksi meillä on vielä toistaiseksi noita leffakanavia saatavilla. Puolen päivän aikoihin sitten tuntuu siltä, että nukahtaa seisaalleen.
Tamperelaisten tapaaminen mulle kaikki paikat käy eli Stokka ok (siirsin neuvola-aikaanikin torstaille, jotta treffaailu ei jää liian lyhyeksi.). Birdy jos vielä tarvitset kyytiä niin minä ainakin voin koukata hakemaan kun autolla kuitenkin olen liikkeellä? Kotiinpäin joudun lähtemään noin 13:30 kun kahdelta minulla alkaa vielä viimeinen työpalaveri johon on osallistuttava (eipä paljoa kunnioita tuo työnantaja sitä että äippäloma alkoi jo 2 viikkoa sitten!!!).
Noista supisteluista, itselläni on nyt kaksi iltaa tullut supistuksia välillä aika tiheästi mutta ovat hirmu lyhytkestoisia. Päivisin ei supisteluja juurikaan tule. Kävely vain on yhtä tuskaa ja varsinkin rapuissa liikkuminen. Nyt menee jo vähän ällöksi nää jutut mutta eilen illalla rinnat alkoivat valua maitoa. Jännä kun en yhtään muista missä vaiheessa neidistä tuo eritys alkoi. Joku kyseli niistä hyvistä liiveistä itse olen ensimmäisen aikoihin ostanut Tampereella siinä aleksanterinkadulla tai tuomiokirkonkadulla (en nyt muista tarkkaan) olevasta liiviliikkeestä parit tosi hyvät liivit.
Ja nyt leikkimään.....
Marcel 36+
ja siihen armottomaan menkka jomotukseen oon ostanu sen kuumapussin apteekista ( maksoi 5 ¿ ). Laitetaan noin +80 asteiseen veteen muutamaksi minuutiksi ja sitten selkään hautumaan :) ai että loppuu siihen aikas kivasti. Mä joka ilta lämmittelen vettä useaan kertaan ja kyllä on ihana mennä nukkuu :) ilman kolotuksia ... Toki yöt on sitten ihan toinen juttu samoin päivät...
Kelasta ollu vielä puhetta, mä sain nopeasti sen päätöksen ja sen rahan mikä mulle kuuluikin kun taas vastaavasti mun kaveri on tapellu samasta asiasta ko laitoksen kanssa. Ihan varmaan käsittelijästä kiinni ei kai ne muuten ihmisiä siellä kiusaisi niin ! teille muille jotka käytte sitä paperisotaa , Voimia !!!
Käytiin siis rinteessä, en mie vaan tyttö ja kyllä on hullu 5 vee : sieltä isosta rinteestä vaan alas ja jyrkimmästä kohtaa nätisti auraten puolelta toiselle... Kunhan vaan mie taas pääsen niin :) :) Oon laskenu 18 vuotta jep joo huokaus... ens talvena sitten ...
tää masu menee nyt syömän ja yrittää niitä kiloja lisää, ei oikein tuo paino nyt meinaa nousta ( voi tulla ihan huoletta vaikka kymmenen vielä lisää ) Liityn sitten siihen punkeroiden diettikerhoon keväällä ;)
minkki 34 edelleen
Mulle käy mikä päivä vaan ens viikolla ja mikä tahansa kellonaika,että sopikaa te joku päivä keskenänne niin mä kyllä ilmaannun paikalle :)
Larvanto
Minkki -meikäläinen kanssa huokailee laskettelulomamainosten perään. Keväällä ajateltiin miehen kanssa lähteä jouluksi Lappiin, mutta kun ryhdyttiinkin raskaaksi niin joulureissu on nyt haaveissa ensi talvelle. Tekis niin mieli karata muutamaksi päiväksi Lappiin tai jonnekin laskettelemaan ja oleilemaan.
No, ensi talvena!!! Olemmekin miettineet sellaista kimppareissua Lappiin esim. mieheni siskon kanssa -kas hän kun ei laske niin olisi sitten vauvalle vahti :-)
Keväällä on kyllä ihan pakko päästä edes näihin etelän pikkumäkiin laskemaan -vaavi voi mennä vaikka mummolaan niin päästään karkaamaan vaikka Vihdin mäkeen. No, samanlainen huokailu käy monien muidenkin harrastusten perään ja olen vihdoin tehnyt päätöksen aloittaa uudelleen ratsastus-harrastus, joka on ollut sellaisella on-off vaihteella muutaman vuoden.
Olen jo katsastellut talleja ja heti kun paikat kestää niin lähden kokeilemaan ja etsimään kivaa tallia. Siitä ratsastuksesta on tuleva " se mun oma juttu" jonne pääsen joka viikko rentoutumaan vauva-arjen keskeltä -eikös kaikki opaskirjaset niin suosittele äideille?
ai niin; tsemppiä kaikille teille närästelijöille... täälläkin kuluu Rennietä. Onneksi ihana kuulla, ettei ole yksin. Taidanpa itseasiassa suunnistaa heti Rennie-paketille kun kurkussa alkaa taas ikävästi poltella.
Ilmestynpä minäkin sitten tamperelaisten tapaamiseen stokkalle huomenna. Toivottavasti seuraava kerta on siellä Amurin helmessä, alko meinaan himottaan sen paikan herkut, kun kattelin sen nettisivuja.
Millanen se stokkan kahvio on paikkana, ei oo meinaan tullu käytyyn sielläkään ikinä, kuten ei muuallakaan.
Eilen kävelyllä löyty mettästä teeren kieppi, se oli " hauska" , kun en oo ikinä eläissäni sellasta ennen nähny. Netistä vaan varmistin epäilyni.
niisku 33+6
Ei selvinnyt kelassa ei! Haen äippärahaa (ja sairasajanrahaa) tän uuden lain mukaan eikä kukaan siellä oikein osaa sanoa siitä mitään eikä uskalla sanoa mistään mitään. Tietenkään se paperi minkä vein ei kelvannut ja täytyi soittaa TE-keskukseen että laittavat kaikki mahdolliset paperit mun palkkaturva-asiasta faksilla kelaan. Se tämän päiväinen täti (siis, yksi niistä viidestä jotka asiaa selvitteli..) lupasi huomenna soittaa toiselle paikkakunnalle jossa on joku joka tietää enemmän ja kovistella sitä että saisi jotain tietoa asiasta. Ja kun tätä asiaa on ihan läänin keskuskonttorista asti jo kyselty...
Mitenhän stressi vaikuttaa vauvaan? Mulla nimittäin on koko tämän syksyn ollut raha-asioiden takia niin kova tressi että. Mun edellinen työnantaja jätti palkan maksamatta ja tässä sitä on nyt kärvistelty rahojen kanssa mihin ne riittää ja mistä lainataan. Ja tuon palkkaturvan saamisessa menee hyvinkin puolivuotta, eli jos ennen vappua palkkani saan niin se on hyvä juttu. Todellisuudessa täytyy tähän sanoa nukkumisesta sen verran, noin " teknisenä suorituksena" kun katsotaan niin nukun hyvin, mutta jos herään yöllä niin en meinaa saada unta, näiden raha-asioiden takia. Mulle tulee mieleen kaikki mahdollinen ja sitten pohdin sängyssä pari tuntia että " pitää maksaa se lasku ja viedä se paperi sinne ja soittaa tonne ja mistäs saadaan rahaa siihen ja siihen ja voidaanko käydä kaupassa tänään..."
KAMALAAA!!! Oikeastaan nyt en enää edes tunne tuota stressiä, lienee hormonitaso (onko se adrenaliini stressihormoni?) ollut niin kauan korkealla että ei enää tunnu missään. Ainoastaan nuo yöpohdinnat vaivaa.
Tähän samaan liittyy se että ylihuomenna pitäisi taas mennä pitkäaikaissokeri testiin. Mahtaa näyttää hyviä lukemia kun on viimeaikoina tullut syötyä aika paljon makeaa. Oikeasti en ole lohtusyömäri enkä edes syö paljon makeaa, en suklaata enkä karkkia (meillä minä haen miehelle karkkipussin illalla ;) mutta nyt vaan on ahdistanut nämä asiat niin paljon että jollain on pakko hemmotella itseään. Mutta onneksi sokeriarvot on muuten olleet niin hyvät niin en pelästy vaikka nuo näyttäisi mitä. On musta parempi vauvalle se että äiti edes joskus ottaa vähän rennommin, kuin pingottaa koko ajan, vaikka se tarkoittaisikin hetkellisesti vähän enemmän makeaa kun normaalisti syön ihan hyvin.
Tästä niiden on äitipolilla ihan turha yrittää saada mua stressaamaan...
t. Tuuliina 35+1
Mulla on maitoa tihkunut jo hyvän aikaa, ei onneksi paljon että vaatteita kastelisi, mutta kun hieman rintaa puristaa tulee maitoa ihan selkeesti iso pisara. Häiritsevintä ehkä on kun niistän (kamala nuha...) niin vasemmasta rinnasta tihkuu maitoa ja jos päällä on pelkkä paita/yöpaita niin se kyllä kastuu, liiveissä se ei tunnu jostain syystä.
Ja kun tällaisista eritteistä puhutaan niin jos joku tahtoo tietää (tuskin ei..) niin mulla on kyllä se lima tulppa ihan väärässä paikassa, nenässä nimittäin, vastaa ihan niitä kuvauksia mitä monet on täällä siitä antanut, kun kuiva ilma lisäksi kuivattaa limakalvoja ja tulee kanssa verta... Helkatti suoraan sanottuna tän nuhan kanssa, ei lopu sitten millään. Sunnuntaina loppui lääkekuuri ja se kyllä helpotti oloa, en ole enää varsinaisesti kipeä eikä nenä ole ihan niin tukossa, mutta silti sitä tavaraa vaan siellä riittää.
Syksyllä viimeksi sairastin poskiontelotulehdusta, silloin se kesti sellaisen 1,5kk, nyt on jo mennyt sama aika taas....
t. Tuuliina
Minä täällä pinon loppupäässä aina vaan roikun...
Kyllä on ollu aivan hirveä päivä. Lapset ei oo muuta tehneet ku tapelleet ja ite oon ollu aivan puolikuollu väsymyksestä. Yöllä tyttö herätti 2.30 ja sen jälkeen en paljon unta saanut.
Tuuliina: Mulla on kans nuha ja nenän tukkoisuus/verentulo nenästä jatkunut koko raskauden ajan ja nyt on isänpäivästä asti ollut vasen poskiontelo täynnä räkää. Lääkärissä en oo käyny kun ei oo kipeä ja mätä tulee niistämällä pois, mutta sitä niistämistä kyllä piisaakin. Niinku ei paperia kuluis jo pissalla juoksemisen kans.
Närästys vaivaa kans ja keuhkotkin tuntuu olevan välillä niin läjässä että on hakala hengittää. Mahassa on ollut tänään niin hiljaista että välillä alkaa jo hermostuttaa. Kumminki jotain pientä ilmoittelee välillä.
Jospa se keräis voimia synnytykseen. parin viikon päästä voisin kyllä jo ihan mielellään mennä.
Mulla huomenna viimenen lääkärineuvola. Saapahan nähä onko mitään edistystä tapahtunut synnytyksen suuntaan...
matilda 36+1
Ilmestyn siis minäkin huomenna sinne stockalle. Sain kyydin siihen suuntaan :) Takasin pääsen vaikka taksilla jos ei muuten onnistu. Kiva päästä hiukan ihmisten ilmoille täältä neljän seinän sisältä.
Täytyy mennä nukkumaan sillä aamuyöstä tulee taas valvottua....parempi nukkua silloin kuin voi.
Birdy
Ei kuitenkaan Kättäriltä vaan Lastenklinikalta. Eilen kävin pojan kanssa aamupäivällä yksityisellä lääkäriasemalla, kun kuume nousi uudestaan ja pojan jalat oli ollut jotain 3-4 päivää oudon jäykät ja kipeän oloiset. Tulehdusarvot oli sitten koholla ja saatiin lähete tonne Lastenklinikalle (vai mikä onkaan nimeltään). Mentiin sinne eilen sitten päivystykseen klo 18 jälkeen ja klo 24 asti tuli aina joku sairaanhoitaja tai lääkäri poikaa tutkimaan ja näytteitä ottamaan. Sitten kuultiin, että pitää jäädä yöksi ja klo 01 oltiin vihdoin osastolla (mies lähti kotiin, mä jäin pojan kanssa). Poika nukahti tuolloin klo 01 ja nukkui sitten 7 h heräten noin 100 kertaa huutamaan. Mä nukuin varmaan tunnin verran joissain 10 min pätkissä... Piti nukkua patjalla, joten joka paikkaa kolotti. Meidän huone oli sen kanslian tms. vieressä ja siellä piippasi koko ajan joku. Jouduttiin väliaikaisesti infektio-osastoksi tehdylle osastolle, missä kaikki muut oli RS-virus potilaita. Sääliksi kävi niitä pieniä vauvoja kurjassa kunnossa. Lääkärit selvittävät nyt, mikä poikaa vaivaa (tuskin kuitenkaan mikään vakava). Mä tulin äsken kotiin nukkumaan ja mies jäi pojan kanssa yöksi sairaalaan. Menen sinne taas huomenna aamulla.
Nyt meen syömään aamupalaa, mutta sen jälkeen tulen kyllä vielä lukemaan eilisen ja tän päivän pinot ennen kuin menen nukkumaan... (pyykinpesukone on päällä ja sitä odottelen)
T:Fassiloora rv 34+2
Hitsi, vaikka miten yritän, niin aikaisemmin en muka tunnu tänne kerkeävän. Eilinen pinokin on vielä kokonaan lukematta. Pitänee koittaa kahlata se läpi vielä tässä ennen nukkumaan menoa.
Eilen oli siis neuvola. Edelleen meillä mennään käyriä mukaillen hieman keskikäyrän yläpuolella. Sf-mitta oli nyt 33 cm. Nyt vaan tosin terkka jo vähän huomautteli, että voisi hieman katsoa mitä syö (painoa oli tullut edellisen kerran tavoin 560 g/vko ja yhteensä sitä on nyt tullut 10,4 kg), etten kasvata vauvaani turhaan omalla syönnillä. Siksi se varmaan tätä syöntiasiaa kommentoi, kun olen niin armottoman pieni ja vauva kasvaa tosi hyvin, joten voi olla että muksusta tulee pian minulle liian suuri alateitse synnytystä ajatellen. No, ensi maanantaina on se synnytystapa-arvio, joten siellä se sit selviää varmaan vähän tarkemmin.
Kaikki sympatiani muillekin kolotuksista sun muista jomotuksista kärsiville. Itsellä tänään kirjastossa käydessä tuli niin huono olo, että tuli hieman kiire kotiin makoilemaan. Otin sit pienet päikkärit, vaikka olinkin nukkunut edellisenä yönä tosi hyvin. Kävin kirjastosta lainaamassa pari käsityölehteä, joista ajattelin kopsia vauvan villavaate- ohjeita. Tosin olen niin aneeminen neuloja, että saas nähdä, osaanko niiden ohjeiden perusteella tehdä mitään... Yrittää ajattelin kuitenkin. ;)
Tällä viikolla aloitin vaatteiden pesun ja lipastoon viikkaamisen. Aika mukavaa puuhaa. Ja kestovaippojen kanssa edelleen saa puuhata päivittäin. Onneksi se urakka alkaa olla jo voiton puolella. Olen viime aikoina seurustellut ihan liikaa ompelukoneen kanssa.
Tällaista täällä siis tänään.
Kirppu 36+3
... koska se on aika hyvä jos ei ajatella tätä panssaria edessäni joka vaikeuttaa autoon nousemista ja kyykistelyä ym. Tänään vauvan potkut liki koski kylkeen. Nyt ei tunnu selvää liikehdintää vaan enemmän sellaista monotusta ja hikottelua.
Tänään on ollut aika surkea tilanne närästyksen suhteen. Jo päivällä pitänyt ottanut 2 Rennietä, mikähän on sitten yö, huh, huh.
Onnittelut minunkin puolestani synttärisankarille! Perässä tullaan kohta 34 ja hyvinkin piakkoin.
Onko teillä muilla tullut kuorsaavaa/kuolaavaa hengitystä? Nimittäin itse herään öisin siihen myös että tyynyliina on aivan märkä kuolasta. Ja siihen tunteeseen on tosi inhottava herätä. Sitten pitää vaihtaa kuivapuoli tyynystä ja tehdä pakolliset vessareissut. 2 - 3 kertaa pitää öisin käydä vessassa pissa asioilla. Tänään oli minullakin verensokeri kontrolli. Hieman huonoa omaa tuntoa podin sinne mennessä. Ei ole oikein tuo dieetti purrut sillä lailla kuin olisi pitänyt. Kun ei tule aina tehtyä sitä 2 erillaista ateriaa päivittäin perheelle. Ja useasti tulee syötyä liian raskaasti ja liikaa voileivän päällisiä. Nyt illalla tein kylläkin karpalokiisseliä ja osittain maukeutin sen Hermesetaksella.
KK72 ja 36+2 maha-asukki
Ps. Pelottaa vähän kun pitäisi lähteä ensi viikon maanantaina Jyväskylään koulutukseen 2 päiväksi. Eli siellä olisin maanantain ja tiistain välisen yön. Toivotaan ettei siellä käynnistyisi synnytys vielä. On miehellä pidempi matka ajella mukaan synnytykseen (=220 km). Olenko hieman hullu kun lähden sinne?....
Juu, totisesti toivon että teidän muksu paranisi pian! Meillä alkaa jo näkyä valoa tunnelin päässä.
Me palattiin putkituksesta pojan kanssa tuossa puoli yhdeksän maissa illalla. Aika oli kyllä jo 16.15 mutta ajat oli 1,5 tuntia myöhässä. Tosin en valita. Meidät yleensäkkin otettiin sinne ylimääräsenylimääräsenä ja lääkäri on vasta eilen palannut lomalta jotan tunkua oli. =)
Poika huusi kuin syötävä puoli tuntia herättyään nukutuksesta mutta rauhoittui kun sai jätkiä. Kamala vaan se nukutusvaihe...
Oli pojan korvat ihan täynnä " mätää" ja saivat imeä sitä ihan urakalla.Onneksi nyt on uudet putket. Huomenna vielä tarkastukseen.
Koitetaanhan nyt parantua kaikki!
-sitruuna ja minttuvihtori 34+5-
Vaaveli pääsi maanantaina kotiin ja painaa huimat 1650g ja on 44cm pitkä. Vähän on pikkuinen mies vaikka parin päivän päästä täyttää 2kk. :) Teillä muillakin alkaa h-hetki lähestymään... toivottavasti kaikilla menee hyvin ja kaikki saatte terveet vaavelit!
Hyvää loppuodotusta kaikille!
T: Nea ja Jesse
Hei helmet!
Täällä yksi kotona makoilija. Ei siksi, että pitäisi mutta kun en keksinyt mitään tekemistä -pääkaupunkiseudun helmet on vissiin vähän passiivisia kun ei mitään tapaamista saada aikaan?
No, eilen sitten riitti tekemistä sitäkin enemmän. Oltiin koiran kanssa menossa metsälenkille Sipooseen kun autosta putosi pakoputki. Siis ei niin, että olisi irronnut vaan niin, että jäi raahautumaan auton perään. Siis olipa tosi siistiä!!! Miksi tällaiset sattuu naisille? Tai, mikä pahinta, raskaana oleville naisille? No, siellä sitten kyykin valtatien varressa ja viritin koiran hihnan avulla pakoputkea irti maasta -oli varmaan melkoinen näky. Mutta suomalaiseen tapaan kukaan ei ainakaan pysähtynyt. selvisin ja autossa on nyt uusi pakoputki, mutta meni tosiaan eilinen päivä iltaan asti sitten sillä reissulla -ja mies tietenkin juuri sopivasti työmatkalla Ruotsissa... antoi puhelintukea kun ei muuta voinut.
Onko kellään muulla mennyt unirytmi sekaisin? Siis mua ottaa niin pannuun. Herään nykyään joka ikinen aamuyö klo 5-5.30 ja en saa unta ja kahteen-kolmeen tuntiin. Sitten taas nukun 2-3 tuntia sinne klo 10-11 tienoille. Mutta voi vitsi miten ärsyttävää valvoa ja pyöriä keskellä yötä kun mies tuhisee syvää unta ja itse on pirteä kuin peipponen. Ton heräämisen lisäksi on ne vakkarit 1-3 pissaheräämistä kun pitää rampata vessaan, mutta niiden jälkeen saan heti unen.
Mulla on nyt pari päivää ollut tunne, että olisko vauvan pää kiinnittynyt. On alkanut olla painetta lantion seudulla ja häpyluissa -en tiedä, voihan se olla vaan ihan normaalia raskausoiretta mutta jotenkin tuntuu, että maha olisi alempana. Voi tietty olla toiveajattelua, että kohta sais naperon kainaloon. Mies on jo ihan malttamaton ja haluais päästä vauvaa hoitelemaan... no, on tässä vielä viikkoja mentävää.
rv 36+0